تبلیغات :
شاگرد زرنگ - بهترین نرم افزار برنامه ریزی کنکور
آموزش تعمیرات لپ تاپ
دانلود رایگان نقشه لپ تاپ برای اولین بار در ایران


    

نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: مقایسه فنی تویوتا کرولا و سراتو و مزدا 3

  1. #1
    داره خودمونی میشه iza.babakhani's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2012
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    22

    پيش فرض مقایسه فنی تویوتا کرولا و سراتو و مزدا 3

    با سلام خدمت تمامی فعالین محترم سایت
    چون این خودرو ها حدودا توی یه رنج قیمتی هستند بد نیست که یک قیاس فنی هم داشته باشیم
    کلا تویوتا ماشین های کم استهلاکی هستند
    معمولا کم مصرف
    به قول معروف ماشینه یک عمره
    _______________________________________
    کرولا :
    قدرت ( 2012 ) 134 اسب
    4 دنده اتوماتیک
    16 سوپاپ
    1800 CC
    2 کیسه هوا
    نمیتوان جای خالی سیستم کارآمد ESP یا VSC را از یاد برد .
    ترمز ASB + EBD
    ظرفیت باک 50 لیتر
    شعاع گردش آن نیز 5.4 متر بوده که در برابر مزدا 3 و رنو مگان 0.2 متر بیشتر است
    بدون جاذبه های اسپرت
    کلا زیاد آپشن نداره ( به نسبت دو خودرو دیگر )


    ______________________________________
    مزدا 3
    طراحی اسپرت و بی نظیر مزدا 3 جدید درهای زیادی را به روی علاقمندان به خودرو می گشاید
    صندلی هاش فوق العاده راحت هستند
    قدرت 147 اسب
    4 سیلندر با حجم 2000 CC
    16 سوپاپ
    جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک
    سیستم ترمز ABS+EBD
    ظرفیت باک 55 لیتر
    با ورود به داخل کابین اولین چیزی که خودنمایی می کند ادوات و دکمه های آن است که با وجود تعدد، شما را سردرگم نخواهد کرد چرا که هریک در بهترین مکان قرار گرفته اند
    صندلی های مزدا 3 جدید یکی از ویژگی های برجسته آن است صندلی هایی که هنگام خستگی می توانید با خیال راحت به آن تکیه دهید.
    کلا از نظر طراحی داخلی به نظر من از دو خودرو دیگه در رده بالاتری قرار داره
    سیستم گرم کن صندلی
    نشیمن صندلی جلو نزدیک به یک اینچ نسبت صندلی مزدا 3 فعلی برای راحتی و آسایش سرنشینان بزرگتر شده است
    سیستم کنترل لغزش TRC
    6 کیسه هوا
    سیستم کروز کنترل که کنار فرمان تعبیه شده
    سیستم ( AFS ) . سیستمی که با حرکت فرمان براساس مسیر پیش رو در پیچ ها و جاده های مستقیم چراغهای خودرو هم حرکت خواهند کرد
    امکان تعویض دنده در پشت فرمان به صورت فشاری و کششی ( مانند دسته برف پاکن )
    سیستم ESP
    ____________________________________
    سراتو 2012
    4 سیلند
    2000 CC
    قدرت 156 اسب
    16 سوپاپ
    باک 52 لیتر
    ترمز EBD+ABS
    کروز کنترل اتوماتیک
    سیستم گرم کن صندلی
    سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغها
    سیستم ESP ( البته مطمئن نیستم مدل های داخل کشورمون هم این سیستم رو داشته باشند )
    6 کیسه هوا
    __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ ______
    با این حال از لحاظ اسپرت و آپشن به ترتیب :
    مزدا 3
    سراتو
    کرولا
    =========
    از لحاظ استهلاک به ترتیب
    کرولا
    مزدا 3
    سراتو
    ------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------

    سپاس
    Last edited by iza.babakhani; 26-07-2012 at 22:17.

  2. 3 کاربر از iza.babakhani بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند





  3. #2
    ناظر انجمن اتومبیل hossein.az's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2012
    محل سكونت
    p30world
    پست ها
    1,816

    پيش فرض

    اگر منظورتون سیستم پایداری الکترونیکیست باید بگم که
    این سیستم ESP است.

  4. این کاربر از hossein.az بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    داره خودمونی میشه iza.babakhani's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2012
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    22

    پيش فرض

    تشکر اصلاح کردم

  6. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه karvas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2011
    محل سكونت
    IRAN
    پست ها
    482

    پيش فرض

    به نظر من اول قدرت مهمه پس سراتو بعد مزدا 3 چون خوشگله کرولا اصلا جالب نیس انگار خمیر تویوتا کمری رو برداشتن دادن دست یه بچه باهاش بازی کنه بعد کرولا از توش دراومده

  7. #5
    حـــــرفـه ای mohamad skystar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Under SKY City
    پست ها
    9,236

    پيش فرض

    به نظر من اول قدرت مهمه پس سراتو بعد مزدا 3 چون خوشگله کرولا اصلا جالب نیس انگار خمیر تویوتا کمری رو برداشتن دادن دست یه بچه باهاش بازی کنه بعد کرولا از توش دراومده
    نه دوست من اینجور که میگین نیست.
    اگر اینجور باشه پس تمام خودروسازان دنیا دارن خمیربازی میکنن.
    ملاک اشخاص برای انتخاب خودرو و سقف بودجه برای خرید خودرو مهمترین عوامل در انتخاب خودرو هست.
    شما اول قدرت رو در نظر میگیرید و سراتو رو انتخاب کردین اما امکان داره نتیجه نهایی خودروی دیگه براتون رقم بخوره.

  8. این کاربر از mohamad skystar بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه karvas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2011
    محل سكونت
    IRAN
    پست ها
    482

    پيش فرض

    نه دوست من اینجور که میگین نیست.
    اگر اینجور باشه پس تمام خودروسازان دنیا دارن خمیربازی میکنن.
    ملاک اشخاص برای انتخاب خودرو و سقف بودجه برای خرید خودرو مهمترین عوامل در انتخاب خودرو هست.
    شما اول قدرت رو در نظر میگیرید و سراتو رو انتخاب کردین اما امکان داره نتیجه نهایی خودروی دیگه براتون رقم بخوره.
    سلیقه ها مختلفه و هر کسی نظری داره به نظر من سراتو هم موتور پر قدرتی داره هم جمع جور تره و قشنگتره شاید یکی بگه کرولا سلیقس منم نظر شخصی خودمو گفتم
    Last edited by karvas; 08-09-2012 at 20:23.

  10. #7
    آخر فروم باز mmf66's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2011
    پست ها
    1,556

    پيش فرض

    راستش به نظر من مزدا3 و کرولا گزینه های اول هستن یعنی انتخاب بین این دوتا مشکله و نیاز به فکر کردن داره ولی هر کدوم روبگیری ماشین خوبیه سراتو رو من نمیپسندم

  11. #8
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    1,919

    پيش فرض

    کرولا روح بسیار نرم و لطیفی داره و ابدا اسپرت بودن رو توی وجودش نمیشه دید ، رانندگی باهاش کمی کسل کننده هست . صدای محیط بسیار کمتر از مزدا و سراتو به داخل کابین وارد میشه . با وجود قدرت خوب موتور کمی توی شتاب گیری کند عمل میکنه البته با دستکاری ECU میشه این مشکل رو برطرف کرد اما افزایش مصرف سوخت رو به دنبال خواهد داشت .
    از نظر کیفی هم بی شک رتبه نخست رو از آن خودش میکنه .
    مزدا اسپرت و بسیار زیبا و جذاب هست ، طراحی داخلی و نمای بیرونی ( خصوصا از بقل ) بسیار دلنواز هست . شتاب ثانویه بینظیر مزدا و تند و فرز بودنش از بهترین مزیت این خودرو هست .گیرباکس اتوماتیک این خودرو بسیار ظریف و دقیق عمل کرده و کاملا حرف شما رو میفهمد .
    بزرگترین مشکل این خودرو خشک بودن بیش از حد کمکهای عقب هست و اگر کمی با سرعت از روی سرعت گیر رد بشید عقب خودرو خودش رو محکم به زمین میکوبه . البته به مرور زمان شاید کمی بهتر بشه و در حالت 3 نفر عقب این مشکل به کلی رفع میشه . (باید سنگین بشه )
    در مورد سراتو سدان نمیتونم نظر بدم چون کوپ رو روندم ، خودرویی بسیار بد رکاب ، خشک ، کم ارتفاع ، کم دید هست ، بسیار خشک عمل میکند و کیفیتش هم کاملا معمولیست.

  12. 2 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

به اشتراک بگذارید

به اشتراک بگذارید