تبلیغات :
دانلود نرم افزار برنامه ریزی درسی شاگرد زرنگ
فروش حجمي فايل - دانلود فايلهاي شما
فیس بوک
فضای رایگان آپلود - آپلودترا


    

صفحه 1 از 107 123451151101 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 1069

نام تاپيک: سایپا 131

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه سعید6's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    322

    پيش فرض سایپا 131

    چند وقت پیش با خبر شدم که از دی ماه قراره سایپا 131 جایگزین صبا تو طرح ارتقای کیفیت پراید (x100) بشه.

    من عکسی از این مدل پیدا نکردم ولی اگه کسی از تغییراتی که تو این مدل داده شده خبری داره مارو هم مطلع

    کنه..................

  2. انفورماتیک پارسه

  3. #2
    پروفشنال CHEGUEVARA.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    محل سكونت
    in my room ;)
    پست ها
    761

    پيش فرض

    چند وقت پیش با خبر شدم که از دی ماه قراره سایپا 131 جایگزین صبا تو طرح ارتقای کیفیت پراید (x100) بشه.

    من عکسی از این مدل پیدا نکردم ولی اگه کسی از تغییراتی که تو این مدل داده شده خبری داره مارو هم مطلع

    کنه..................
    پس این 132sx ها موضوع شون چیه........؟؟؟
    مگه اینها x100 رو اجرا نمیکنند....؟؟
    از کی شنیدی حالا....!!

  4. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه سعید6's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    322

    پيش فرض

    پس این 132sx ها موضوع شون چیه........؟؟؟
    مگه اینها x100 رو اجرا نمیکنند....؟؟
    از کی شنیدی حالا....!!

    طرح ایکس 100 روی 132 ( st sl sx ) و 111 ( به جای نسیم ) اجرا شده و 131 و حتی 141x از دی ماه به ترتیب به

    جای صبا و 141 اجرا میشه....

    ---------- Post added at 10:09 PM ---------- Previous post was at 10:07 PM ----------

    متن کامل خبر

    به گزارش سایپانیوز در این کنفرانس که در کنار نمایشگاهی از قطعات خودروهای خانواده پراید و پلت فرم x100 برگزار شد، وی در ابتدا گفت: قصد بنده از حضور در این نشست خبری ارائه تصویری عمیق و آگاهانه به رسانه هاست و تلاش می کنم تا فارغ از مباحث تبلیغاتی با ارائه گزارش فنی و تخصصی رسانه ها را به سمتی بکشانم که خودشان قضاوت کنند.
    وی گفت: هنگام قضاوت در خصوص صنعت خودرو باید به قواعد بازی در این صنعت از قبیل گمرک، بانک، وضعیت اشتغال و کارخانجات توجه کنیم .
    شفیعی اظهار داشت: هدف از این نشست این نیست که نقص وجود ندارد چرا که خود من در خصوص نواقص حرف های زیادی دارم اما می خواهم نواقص را منطقی بگویم و از رسانه ها می خواهم انصاف را رعایت کنند.
    وی گفت: محصولات تولیدی خانواده پراید شامل چهار محصول صبا، 141، 132 و نسیم بوده است که این محصولات را ارتقای استانداردی دادیم.
    شفیعی گفت: ما روزی 2500 دستگاه محصول خانواده پراید تولید می کنیم و این بدان معنی است که هر 30 ثانیه یک محصول تولید شده از خط بیرون می آید.
    وی تصریح کرد: رسانه ها از ما می پرسند چرا تولید پراید را متوقف نمی کنید؟ وقتی با این سرعت و تعداد که عدد بسیار بزرگی در دنیا است خودرو تولید می کنیم باید با مطالعه و برنامه ریزی گسترده و توجه به همه جوانب این کار صورت گیرد.
    مهندس شفیعی ضمن ارائه گزارشی در خصوص ارتقای کیفیت محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا به تشریح مراحل آغازین طراحی و اجرای پلت فرم x100 پرداخت.
    وی گفت: ارتقای استانداردهای محصول جاری ما یعنی پراید یکی از پیچیده ترین پروژه ها بود که x100 نام گرفت.
    وی اعلام کرد: تا پایان امسال تمام محصولات پراید با پلت فرم ارتقا یافته x100 عرضه خواهند شد.
    شفیعی افزود: پروژه x100 بدون ایربگ و ترمز ای.بی.اس موجب افزایش هزینه حدود 550 تا600 هزار تومان در هر دستگاه خودرو شده است، و این هزینه از خریدار گرفته نخواهد شد. در واقع حاشیه سود شرکت در پروژهx100 حدود 20 درصد کاهش یافته و افزایش هزینه‌ محصولات پراید با این پلت فرم مربوط به امکانات اضافی خواهد بود.
    به گفته وی وزن پراید در پروژهx100 حدود 50 تا 60 کیلوگرم افزایش یافته است که متناسب با آن قدرت موتور این خودرو نیز افزایش می‌یابد.
    وی با بیان این‌که محصول دیگری نیز روی پلت فرم x100تعریف شده است، خاطرنشان کرد: این پلت فرم در آینده دوباره ارتقا یافته و با شکل دیگری در چند سال آینده عرضه خواهد شد.
    وی ادامه داد:‌ در پروژه x100 مراحل طراحی،‌ شبیه سازی، نمونه سازی، تست، اصلاح طراحی در چندین مرحله، ساخت قالب نمونه‌های نهایی، راه اندازی خط تولید و ظرفیت‌سازی صورت گرفته است.
    شفیعی توضیح داد: ما سه سال پیش در مذاکره با وزارت صنایع و مؤسسه استاندارد عنوان کردیم که پلت فرم x100 را در دستور بررسی داریم ولی در آئین‌نامه ارتقاء کیفیت خودروها و طبق دستور وزیر صنایع قرار شد تا اول مهرماه تائید نمونه همه خودروها انجام شود.
    او با بیان این که بیش از 114 قطعه و مجموعه در پروژه x100 تغییر کرده و دوباره طراحی شد، تصریح کرد:‌ برای پروژه x100 پنج تیپ تعریف شده و ظرفیت‌سازی تولید روزانه 2500 دستگاه صورت گرفته است.
    به گفته وی در بخش تریم داخلی، داشبورت و فرم صندلی ها تغییر می یابد همچنین سطح چراغ جلو باید با خودرو تنظیم شود.
    شفیعی افزود:‌ خودرو x111 از ابتدای امسال و خودروx132 از ابتدای مرداد به جای سایپا132 تولید شده وx141 به جای سایپا141 و x131 از دی ماه تولید خواهند شد.
    معاون مهندسی سایپا با بیان این که پلت فرم ارتقا یافته x100 به خوبی تست تصادف را پاس کرده است، خاطر نشان کرد:‌ این در حالی است که برخی خودروهای دیگر با قیمت بالاتر تست کراش را پاس نمی‌کنند.
    وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره پلت فرم های جدید سایپا گفت: پلت فرم X300، X200 و X400 توسط شرکت ساپیا در دست بررسی است که هم‌اکنون روی پلت فرم X200 خودروی تیبا تولید می‌شود و طی سالهای آینده ارتقا خواهد یافت.
    به گفته وی پلت فرم x100 تولید خودروهای در کلاس A و B، پلت فرم x200 تولید خودرو در کلاس D و C و پلت فرم x300 کلاس‌های C و D را پوشش می‌دهد.
    وی در پاسخ به این سؤال که آیا مؤسسه استاندارد از تولید پراید صبا با شرایط فعلی از ابتدای سال آینده جلوگیری خواهد کرد یا خیر؟ گفت: نمی‌دانم آنها چه اقدامی خواهند کرد و شرایط تحریم یا مسائل دیگر چه تأثیری را بر تولید خواهد داشت، ولی ما تا پایان سال جاری، سایپا 131 را جایگزین صبا خواهیم کرد.
    وی ادامه داد: طبق آئین‌نامه ارتقای کیفیت خودروها، محصولاتی که در داخل تولید می‌شوند نباید عمر بیش از 10 تا 15 سال داشته باشند و ما نیز بر این اساس، پلت فرم و تولید پراید را تا سال 95 ارتقاء خواهیم داد.
    وی در مورد پراید سایپا 141 نیز که رئیس موسسه استاندارد پیشتر اعلام کرده بود تولید این محصول بدلیل عدم رعایت استانداردها از اول مهرماه متوقف شده است، گفت: ما تولید این محصول را از مرداد ماه متوقف کردیم و به جای آن پراید صبا تولید می‌کنیم.
    به گفته شفیعی حدود 20 تا 50 هزار دستگاه پراید 131 با پلت فرم x100 امسال تولید خواهد شد.
    وی در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر مبنی بر اینکه آیا افزایش وزن این خودرو بر روی مصرف و سوخت آن نیز مؤثر است گفت: موتور پراید از جمله موتوهای کم مصرف است و با نصب موتور جدید علاوه بر افزایش قدرت موتور مصرف سوخت آن نیز کمتر می شود.

    وی با اشاره به اینکه پروژه x100 در ابتدا با سوخت یورو 3 تعریف شده افزود: با توجه به اینکه از سال آینده باید سوخت داخل با یورو 4 ارائه شود اما باز هم مشخص نیست در زمان ارائه پلت فرم جدید x100 کیفیت سوخت خودروها در داخل چگونه باشد چرا که موتور خودروها در صورت عدم مصرف سوخت مناسب آسیب می بیند.
    شفیعی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری ایلنا در خصوص دلیل عدم تولید یک محصول جدید به جای تولید پراید نیز گفت: جایگزینی یک محصول نیازمند گذشت زمان است و نمی‌توان یکباره تولید آنرا متوقف کرد.
    وی اظهار داشت: باید پلن پراید را جایگزین می‌کردیم و نمی‌توانستیم به یکباره تصمیم بگیریم که خودرویی را جایگزین کنیم، آخر سال باید سود سهام را بین سهامدارن تقسیم کنیم و سهامدارن راضی نمی‌شوند به جای سود، ما به سراغ سرمایه‌گذاری برای تولید خودروی جدید برویم.
    شفیعی ادامه داد: رسانه‌ها باید عارضه‌یابی کنند که این اتفاق چند بار در خودروسازی‌ها اتفاق افتاده، ما می‌گوییم یکدیگر را نقد کنیم ولی مردم باید بدانند چه کارهایی برای ارتقا خودرو انجام شده است.
    وی تصریح کرد: اگر بخواهیم تولید پراید را متوقف و به روی خودروی دیگری تمرکز کنیم بیش از 130 کارخانه و شرکت وابسته به تولید پراید ورشکست و خط تولید آنها متوقف می‌شود. در حالی که گردش مالی قطعه‌سازان در ایران سالانه 700 تا 800 میلیارد تومان است.
    وی گفت: خودروساز زمانی قادر است یک برند جدید را تولید کند که به مقیاس اقتصادی یک میلیون دستگاه در سال دست یابد، در حالی که تاکنون ما به این رقم نرسیده ایم، از سویی طراحی پلت فرم جدید نیازمند سرمایه گذاری بسیار بالایی است به طوری که در دنیا به دلیل سرمایه گذاری زیاد در این بخش اقدام به طراحی پلت فرم مشترک می نمایند.

    وی با اشاره به اینکه با ارائه پراید با پلت فرم x100، مدلهای قبلی این خودرو جمع آوری نخواهد شد، گفت: معمولاً برای جمع آوری محصول زمانی اقدام می شود که اشکال فنی وجود داشته باشد که معمولا این امر نیز طی فراخوانی انجام می شود.

    وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد سرمایه گذاری شرکتهای خودروساز در دنیا از سوی بانکها تأمین می شود افزود : در حالی که در ایران این حمایت ها دولتی و بانکی از صنعت خودروسازان و سرمایه گذاری در این بخش بسیار ضعیف است.

    به گفته وی در حال حاضر حدود 30 درصد از فروش پراید در تهران و مابقی در دیگر شهرستان‌ها و استان‌هاست و این نشان‌دهنده جایگاه ویژه محصول در بین اکثریت مصرف‌کنندگان است.
    وی در ادامه در خصوص زمان عرضه تیبا گفت: خودروی تیبا آبان ماه به بازار عرضه خواهد شد.

    وی با ابراز نارضایتی از رونمایی زود هنگام این خودرو بیش از آماده سازی خطوط تولید گفت : در صورتی که زمان رونمایی این خودرو، خطوط تولید نیز آماده بود قطعاً در حال حاضر باید 300 هزار دستگاه از آن تولید می گردید درحالی که تا کنون بیش از 70 تا 80 هزار دستگاه تولید نمی شود. لازم به ذکر است خط تولید تیبا با ظرفیت سالانه 150 هزار دستگاه در حال تولید بوده که به زودی به ظرفیت کامل خواهد رسید.

    وی همچنین در خصوص خودروی جایگزین زانتیا گفت : دو محصول برای جایگزینی زانتیا در نظر گرفته شده که تا سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.
    وی گفت: علاوه بر دو محصولی که جایگزینی زانتیا می شوند دو محصول تحت لیسانس نیز در حدود قیمت 30 تا 40 میلیون نیز در سال آینده وارد بازار می شوند.

    منبع سایپا نیوز

  5. 4 کاربر از سعید6 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    آخر فروم باز irinn65's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    TeHRaN-CItY
    پست ها
    1,227

    پيش فرض

    هنوز رونمایی نشده که عکسش منتشر بشه....تو این یکی دوماهه قراره رونمایی بشه...

  7. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه سعید6's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    322

    پيش فرض

    هنوز رونمایی نشده که عکسش منتشر بشه....تو این یکی دوماهه قراره رونمایی بشه...
    میدونم رونمایی نشده

    منظورم این بود از بچه های طراح سایپا اگه کسی هست یه 3d از مدلش بذاره

  8. #6
    آخر فروم باز MoHaMaD ZaNd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,556

    پيش فرض

    باز یه یادگاری دیگه از سایپا ...

  9. این کاربر از MoHaMaD ZaNd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #7
    آخر فروم باز irinn65's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    TeHRaN-CItY
    پست ها
    1,227

    پيش فرض

    میدونم رونمایی نشده

    منظورم این بود از بچه های طراح سایپا اگه کسی هست یه 3d از مدلش بذاره
    خب اگه بچه های طراح سایپا لو بدن دیگه چه رونمایی هستش!!مگه تیبا یا رانا نبود قبلش کی زودتر منتشر کرد
    مطمئن باش تا رونمایی نشه هیچ خبری ازش نمیشه...

  11. #8
    آخر فروم باز irinn65's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    TeHRaN-CItY
    پست ها
    1,227

    پيش فرض

    دوستان خبری از این مدل نیست!؟هنوز ظاهرش منتشر نشده؟!

  12. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه artoor32's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    محل سكونت
    in the world
    پست ها
    447

    پيش فرض x131

    پراید با پلت‌فرم جدید


    متن خبر یه مقدار قدیمی هست ولی در سایت به طور کامل ندیدم و برای تکمیل تاپیک و اینکه این خودرو جدیدا ثبت نامش آغاز شده برای معرفی خدمت دوستان قرار داده میشه.





    دنیای‌خودرو: موسسه استاندارد گفته بود پراید حق تولید ندارد چرا که استانداردهای 51گانه را پاس نمی‌کند. گفته می‌شد این خودرو از اول مهرماه دیگر اجازه تولید ندارد، اما شفیعی معاون مهندسی سایپا می‌گوید: این اشتباه رسانه‌ها بود و این خودرو تا پایان سال تولید می‌شود. اشکالات موسسه استاندارد هم با پلت‌فرم X100 برطرف شده. او با نشان دادن فیلم‌هایی نشان می‌دهد با تغییرات انجام گرفته ایمنی پراید حتی از تیبا و چری هم بالاتر رفته است.
    او در پاسخ به دنیای‌خودرو که این خودرو چند ستاره ایمن اروپا را می‌گیرد می‌گوید نمی‌دانم. تست نکرده‌ایم چرا که این محصول را که نمی‌خواهیم وارد اروپا کنیم با این همه این محصول استانداردهای ایمنی را پاس کرده و از موسسات معتبر تایید گرفته است.
    او می‌گوید: پراید 131 به آرامی از دی‌ماه جایگزین پراید فعلی می‌شود و تا پایان سال دیگر تولید پراید با پلت‌فرم قبلی صورت نمی‌گیرد.




    کف پراید در قسمت های قرمز رنگ که نشان داده شده با ورق ها و بافت های جدید فلزی تقویت شده است.





    در داخل درب پراید گاردی قرار گرفته تا ایمنی تصادف از بغل را بالا ببرد.






    چراغ قدیم پراید درکنار چراغ جدید پراید به نمایش درآمده است.





    رنگ های قرمز نشان دهنده گاردهای فلزی جدید اضافه شده به کناره پراید هستند.





    اکسل های پراید در پروژه X100 با افزایش قطر مفتول فنر تقویت شده است.





    قسمت اتصال کاپوت به اتاق که در شکل با رنگ زرد نشان داده شده تقویت شده تا اجزای کاپوت در تصادف به داخل اتاق نیاید.





    در داشبورد خودرو گاردهایی تعبیه شده تا در تصادفات ازسرنشینان محافظت بیشتری کنند.





    فرمان جدید پراید که از جنسی با قابلیت جذب ضربه و همچنین طراحی جدید بهره می برد.





    صندلی های جدید که با فوم های کناری شان راننده را به خوبی به خود می چسبانند.





    موکت های کف پراید طوری تعبیه شده که حرارت و صدا به سختی از آن عبور کند.
    Last edited by artoor32; 25-01-2011 at 11:53.


  13. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه artoor32's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    محل سكونت
    in the world
    پست ها
    447

    پيش فرض 131 SL

    سلام دوستان.امروز تو یه نمایندگی دیدم 131 sl آورده , منم پریدم داخل یواشکی چندتا عکس یادگاری انداختم
    ولی شرمنده کیفیت عکس ها پایین هست و با گوشی عکس گرفتم و نور خیلی اونجا کم بود و درب ماشین ها هم قفل بود.
    این ها جهت اطلاع دوستان باشه , هر وقت ماشین ها رو آوردن بیرون عکس های بهتری میگریم.

    در ضمن فکر نکن سایپا 200 تومن هم واسه این تغییرات خرج کرده باشه.قیمت هم که پرسیدم حدود 8400000 الی 8500000. به نظرتون به صرفه هست؟
    ولی قشنگ شده!! فرمون هم 141 هست.









Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

برچسب های این موضوع

به اشتراک بگذارید

به اشتراک بگذارید