فیلم های فارسی آموزش شبکه ( MCITP,MCSE,VMware )
اشتراک رایگان اکانت های پریمیوم،اکانت سایت های دانلود فیلم


    

نمايش نتايج 1 به 3 از 3

نام تاپيک: همه چیز در مورد خودرو MvM

  1. #1
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    May 2009
    پست ها
    3

    پيش فرض همه چیز در مورد خودرو MvM

    مقدمه MvM
    خودروي ام وي ام محصول سال 2003 کارخانه چري چين است . شرکت چري در سال 1997 در چين تاسيس و در سال 2000 موفق به ثبت برند موتور خودرو به نام خود گرديد . اين شرکت در حال حاضر از معتبرترين شرکتهاي خودرو ساز چين است(این معتبره وای بحال غیر معتبراش !!!) و از آن به عنوان تويوتاي آينده چين نام ميبرند !!! اين شرکت از سال 2003 يکي از پيشرفته ترين خطوط رنگ دنيا ( url ) را در سالنهاي خود به خدمت گرفته است .()
    خودروي ام وي ام که در چين qq3 نام دارد خودروئي است داري 3 سيلندر و با حجم 812 سي سي موتور اين خودرو dohc است بدين معني که از دو camshaft براي حرکت سوپاپها استفاده ميکند . مجموع سوپاپهاي موتور 12 و در نوع خود بهترين موتور موجود است . موتورهاي dohc امروزه در اکثر خودرو هاي دبل والو پيشرفته مورد استفاده قرار ميگيرد . سيستم سوخت mpi يا پاشش چند نقطه اي دارد .
    طرح خارجي:
    طراحي خارجي ماتيز براي يك خودروي كوچك شهري در زمان خودش قابل قبول و متفاوت بود. اما با عرضه ام وي ام كه طرح خارجي در واقع دگرگون شده ماتيز توسط چيني هاست ارزش طرح خارجي ماتيز و آنچه ايتال ديزاين(كمپاني معتبر طراحي) در آن زمان به انجام رسانده بود بيشتر نمود يافته است.
    اگر نگاهي به طرح خارجي ام وي ام داشته باشيد نقاط ضعف قابل توجهي در آن خواهيد يافت. در واقع در هر قسمتي كه طرح خودرو تغيير پيدا كرده نتيجه اي ضعيفتر از ماتيز حاصل شده است. مثلا:
    طرح چراغهاي عقب خودرو كه داراي طرح ظاهري ضعيفي هستند به همراه ابعاد بسيار بزرگ آنها/ طرح درپوش موتور/سپر جلوو عقب و مجاري ورود هوا بروي سپر جلو از جمله موارد قابل ذكر است.
    وقتي از قسمت عقب به خودرو نگاه ميكنيد احساس ميكنيد در پشت چراغهاي بزرگ عقب اين اتاق خودروست كه قرار گرفته است! نه آنكه چراغهاي عقب بروي بدنه خودرو نصب شده است!
    قطعات پلاستيكي با پوشش ظاهري استيل در قسمت جاي پلاك و نام و مشخصات اوليه خودرو كه بروي در صندوق بار نصب شده است بزرگ و ناهماهنگ با ابعاد خودرو بوده و نيز به كار گيري چراغهاي خودرو به صورت مجزا بروي سپرها و بدنه كه به وضعيت ظاهري آن لطمه زده است.
    از جمله موارد اضافه شده نسبت به ماتيز ركابهاي بغل و ضربه گيرهاي روي درها هستند.
    در كل از حيث وضعيت خارجي ام وي ام قابل قبول به نظر نميرسد.
    طرح داخلي:
    چيني ها بازهم در اين قسمت سعي در انجام تغيراتي داشته اند. در بعضي موارد موفق و در بعضي موارد شكست خورده اند. تغيير طرح دريچه هاي خروجي تهويه هوا از شكل دايره به بيضي و همچنين طرح داشبرد خودرو كه در ماتيز از اجزاي دايره اي شكل تشكيل شده بود تاثير منفي داشته است.
    طرح صندلي ها و پوشش داخلي دربها تغييرات كمتري داشته اند. اما در اين قسمت نيز عدم يكساني پوشش پارچه اي روي دربها با پوشش روي صندلي ها و هم چنين قطعات با ظاهر آلومينيومي به كار رفته كه كيفيت مطلوبي ندارند.
    اما در مقابل طرح كنسول مياني بهبود يافته و نسبت به ماتيز بهتر است. مهمترين تغييرات داخل اتاق مقابل ديد راننده است.ايجاد تغييرات در مجموعه نشان دهنده ها و وجود دور شمار موتور(در ماتيز دورشمار موتور موجود نيست!!) كه بسيار لازم مينمود جالب است. اما به علت كوچكي بيش از حد خوانا نيست.
    طرح غربليك فرمان چهار شاخه و فاقد ايربگ(جدیداً ایربگ هم داره) است. حذف ساعت ديجيتال موجود در ماتيز و جايگزيني آن با ساعت داخل پخش صوت چندان جالب نيست كه يكي ديگر از موارد منفيست.
    در كل در مورد طرح داخلي ميتوان گفت چون تغييرات كمي وجود داشته و چند نكته مثبت به آن اضافه شده ميتواند در حد قابل قبول باشه اما نبايد از كيفيت پايين ساخت اجزاي داخلي اتاق چشم پوش كرد!(بماند که مدیران خودرو تلاشی در کیفیت قطعات دارد!)

    تجهيزات:
    دارای دو مدل 3 و 4 سیلندر میباشدو اتوماتیک

    تجهیزات
    MVM110-DOH چهار سیلندرخودروMVM110-DOHمجهز به موتور جدیدچهار سیلندر DOHCبا حجم1083CCشانزده سوپاپو قدرت68 اسب بخارمی باشد ، سیستم پاشش سوخت از نوع انژکتوری چند نقطه ای و ترتیبی ( sequential Multer Point Injection ) می باشد .

    در طراحی این خودرو استحکام ، ایمنی ، کارایی ، ارگونومی و حفظ محیط زیست ( مجهز به دو کاتالیست و کنترل تبخیر هیدروکربن و سیستم کنترل مدیریتموتور مدار بسته با دو سنسور اکسیژن ) در نظر گرفته شده است . تجهیزات وتزئینات داخلی این محصول بسیار مدرن و جدید بوده و خودرو در تستهای جادهای از نظر پایداری و خوش فرمانی ( Rid & Handling ) استاندارد جهانی ISO و از نظر آلودگی و مصرف سوخت استاندارد اروپائی را دارا میباشد. استانداردهای ایمنی اجباری از قبیل تصادف از جلو، عقب و جانبی ترمز ، دید ، چراغهاو صدا و ......... در این خودرو ( تمامی موارد استاندارد های 52 گانهاجباری اروپا ) لحاظ شده است .
    خودرو بصورت استاندارد مجهز به حفاظ های جانبی ( Side Protcctor ) ، فلاپ درب پنجم و سپرهای همرنگ ، دربها و بدنه تقویت شده ، فرمانهیدرولیک بسیار نرم ، کولر ، رادیو پخش با چهار بلندگو ، چراغ ترمز سوم ،کلید تنظیم نور پشت آمپر ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، صندلی تاشو عقب ،گرمکن شیشه عقب ، شیشه شور و برف پاکن عقب ، قفل مرکزی و آینه های جانبیبرقی همرنگ با بدنه بوده و شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی بوده و در هنگامترک خودرو و فعال کردن سیستم ضد سرقت بطور اتوماتیک بسته می شوند . هر دوکلید خودرو مجهز به کنترل از راه دور رادیوئی می باشند.
    تجهیزات اضافه AMT (با گیربکس اتوماتیک الکترونیکی ) عبارتند از :
    1- ترمز ABS
    2-MP3 PLAYER با پورت USB و SD
    3-پشت آمپر دیجیتالی
    4-TRIP COMPUTER
    5-ROOF RACK
    3موتور سيلندر

    812 سی‌سی گیربکس معمولی 5 دنده جلو
    52 اسب قدرت موتور هيدروليک
    ترمز جلو ديسکی 35ليتر

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    پراید بهتره یاMVM
    همونطور که میدونین پراید دیگه مثل ... میمونه (به هر چیزی میشه تشبیهش کرد)! نه هیچ وقت مشکل تعمیرات خواهید داشت و نه مشکل قطعه و نه مشکل فروش بقولی همیشه پول نقده ! اگر صحبت بر سر ماتیز یا پراید بود که مسلما کفه ترازو به نفع ماتیز بود. ولی ام وی ام همونطور که میدونین یک کپی نامتعارف چینی از ماتیز هست
    شما از ام وی ام هیچ انتظار خاصی نباید داشته باشید. البته بهتره برای مشاوره بهتر نیازها و استفاده خودتون از خودرو رو بگید. چون ام وی ام فقط و فقط میتونه نقش یک اتاق متحرک درون شهری رو بعهده بگیره و برای خارج شهر بسیار خطرساز و ناامن هست. موتور ضعیف اون ممکنه برای شما در مناطق مختلف ایجاد خطر بکنه (تصور کنین تو سربالایی 1 پژو بیافته پشت سرتون). گرچه پراید هم اصلا بهتر نیست! ولی مسئله ناامنی ام وی ام رو جدی بگیرین. در صورت یک تصادف رودررو در جاده با یک ماشین کلاس متوسط تقریبا هیچ شانسی برای راننده وجود نداره و براحتی میل فرمون رو در اعماق وجود خودش حس میکنه! (در حالی که ماتیز اینگونه نیست) باز هم تاکید میکنم پراید هم چیز بهتری نیست و از نظر ایمنی روی هیچ یک حساب خاصی باز نکنین.(البته جدیداً دارای کیسه هوا و ایربگ می باشد)
    از نظر امکانات داخلی برتری با ام وی ام هست ولی توانایی حرکتی پراید بالاتره.
    از نظر نگهداری پراید خیلی ساده تر و کم دردسرتر هست و همه جا براحتی قابل تعمیره.
    کیفیت تولیدی سایپا کاملا به شانس شما بستگی داره ولی ظاهرا در افکار عمومی و نظرسنجی ها کیفیت تولید ام وی ام رو برتر میدونن.(هرچند این ثابت نشده)
    شما منظورت رو از عبارت "خرید کدامیک به صرفه تره" رو لطفا بیشتر باز کن و مورد استفاده و توقعت رو از خودرو هم بیان کن. چون همواره مهمترین فاکتور در انتخاب خودروی مناسب توقعات مصرف کننده هست وگرنه اگر یک خودرو به معنای مطلق "بهتر" بود همه مردم فقط همون رو انتخاب میکردن و نه هیچ کلاسی (سدان، هاچ بک ، SUV و ...) به وجود می اومد و نه برندی!
    کیفیت دو خودرو. که اگه حرفی نزم بهتره چون هردو کیفیت خوبی ندارن. در مورده ام وی ام خدمتتون عرض کنم این ماشین رو ماتیز مقایسه نکنید که اگه من جای شما بودم و ماشین رو برای استفاده شهری و هرز گاهی یه مسافرت با یک نفر دیگه مد نظرم بود ماتیز انتخاب اول و اخر من بود. اما متاسفانه دیگه تولید نمیشه.
    )ام وی ام هم تا اونجایی که من از یکی از دارندگانش پرسیدم میگفت که لوازم یدکیش بد گیر میاد و زیاد باید دنبالش باشی(
    در کل شما با خرید پراید تو این رنج قیمت یه ماشین صندوق دار دارید که به نطره من بیشتر به کار میاد. پراید و ام وی ام تا حدودی از نطر فضای داخلی و میزان فضای پا ها یکسانند اما اینجا هنوز پراید با اختلاف اندکی بهتر هست. موتور ام وی ام سه سیلندر هست (جدیداً اتومات و 4 سیلندر)و حجمی در حدود 900 سی سی داره و قدرتش هم 52 اسب بخار هست که پراید 63 اسب بخار میباشد.
    بین MVM و پراید من هم MVM رو ترجیح می دم(البته اگه نخوای مسافرت بری)
    فقط صداي موتور و گيربكس خيلي داخل اتاق مياد. براي دنده عوض كردن هم بايد تا دورموتور 5500 تا 6000 پر كني تا دنده بعدي مرده نباشه.
    از نظر فضای داخلی بدرد 3 نفر بیشتز نمیخوره.کیفیت ساخت داخلی و خارجی نسبتا خوبی داره با اینکه چینی هست.تودوزی نسبتا خوبی داره و صندلی ها از راحتی نسبی برخوردارند.موتور بسیار بسیار افتضاحی داره که جون آدم به لب میرسونه میخواد گاز بخوره راه بره در یک شیب سربالایی ملایم بودم که کولر گرفتم و دیگه احتیاج به گفتن نداره.پدال های نسبتا سفتی داره ولی فرمونش خیلی نرم و خطرناکه!!!
    رانندگی باهاش نسبتا راحت و برای خانوم ها که عموما اهل گاز دادن نیستند خیلی مناسبه.در جاده به هیچ عنوان نباید با سرعت بالا حرکت کرد مخصوصا اگر باد در جریان باشه.اینجور که من احساس کردم در تصادفات احتمال مرگ و نقص عضو خیلی زیاده.
    نظرات دارندگان MvM

    نقاط قوتترتيب خاصي مدنظر نيست:
    -1صندليهاي بسيار راحت بطوريكه من دلم نيومد روكش بكشم.
    -2 امكانات فوق العاده خوب مثل شيشه هاي برقي-آينه هاي برقي-پاور ويندوز-كولر و بخاري عالي-ضدسرقت و...
    3-اجزاي داشبورد نسبتا كامل
    4- بدنه محكم تر از پرايد
    5- لوازم ارزانتر از پرايد
    6- اتاق بسيار كم صداتر از پرايد- بسيار كم صدا
    7-در سرعتهاي بالا بسيار استوار و محكم . من به راحتي با ماشينم 160 تا در اتوبان كرج رفتم كه نه لرزشي بود- نه عدم تعادلي- بيشتر هم گاز مي خورد كه برم ولي از ترس پليس نرفتم
    8- فرمان بسيار نرم و راحت و نه خطرناك-بطوريكه اگر شما بعد از رانندگي با ام وي ام پشت سمند بنشينيد از سفتي فرمان سمند گله مند خواهيد شد.
    9- پدالهاي بسيار نرم-مخصوصا كلاچ كه كاملا بعد از اينكه اولين بار آن را فشرديد تعجب زده خواهيد شد.
    10- جارفتن دنده ها بسيار راحت
    11- مصرف سوخت زير 6 ليتر در 100كيلومتر
    12- نور چراغهاي جلو بسيار خوب-البته من لامپ سفيد انداختم.
    13- گرم شدن سريع موتور در زمستان بطوريكه در فاصله حدود 5 دقيقه پس از شروع حركت آمپر آب به وسط آمده و بخاري بسيار مطلوب مي شود. البته در تابستان هم اصلا از وسط بالاتر نخواهد رفت.
    معايب:
    1- در شتاب اوليه كمي ضعيف
    2- ورود صداي موتور و گيربكس به داخل اتاق
    3- كپ كردن لحظه اي در موقعي كه مي خواهيد شتاب بگيريد (به علت سه سيلندر بودن موتور)
    4- بد بودن محل مخزن شيشه شوي (داخل سپرجلو)
    5- وجود لوازم فقط در نمايندگيها و جديدا در خيابان اميركبير
    6- سفتي دكمه هاي بوق
    این ماشین شاسی نداره
    توصیه میکنم توقع ماتیز رو از این ماشین نداشته باشید که مایوستون میکنه. فقط مصرفش تا حدودی کم هست. این ماشین نیاز چندانی به ترمز ABS نداره و کلا با توجه به سرعتی که میتونه بره ترمزش بد نیست. بیشترین ایراد این ماشین کیفیت پایینش هست.
    چراغهای جلو و رادیات هر ماشین در شکل دادن به قیافه و شخصیت ماشین تاثیر بسیار زیادی دارد. مثلا 206 با آن چراغهای بادامی کشیده. چهره ای زیبا و در عین حال فریبنده و بد جنس را در ذهن تداعی می کند. در حالی که رنو پی کی و ماتیز و ام وی ام و حتی تندر به خاطر چراغهای گرد و مربعی شکل چهره ای مهربان تر را در ذهن می سازند.
    همانطور که می دانیم تعداد زیادی از خانم ها و جوانها به خاطر همین کوچکی و همین قیافه مهربان و کارتونی از قیافه این ماشین لذت می برند.

    پس ما باید یاد بگیریم که به سلیقه دیگران احترام بگذاریم و سلیقه دیگران را با توهین کردن مسخره نکنیم و شعور اجتماعی خودمان را به زیر سوال نبریم.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    این مطلب برگرفته از سایتها و مجله ماشین و سایت سازنده می باشد

  2. 11 کاربر از 0352737 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند





  3. #2
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    4

    پيش فرض

    تازگیها من یک ام وی ام خریدم! دو ساعت طول کشید تا توانستم کلید چراغهایش را پیدا کنم!
    میخواستم بدونم دور موتور نرمال این ماشین چقدر هست؟ مثلا با پژو اکثرا رو 3000 دور حرکت میکردم.
    تازه میشه با این ماشین تا مثلا اصفهان رفت؟
    Last edited by nekuee; 05-11-2009 at 23:53.

  4. #3
    حـــــرفـه ای farshad bugatti's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    2,169

    پيش فرض

    تازگیها من یک ام وی ام خریدم! دو ساعت طول کشید تا توانستم کلید چراغهایش را پیدا کنم!
    میخواستم بدونم دور موتور نرمال این ماشین چقدر هست؟ مثلا با پژو اکثرا رو 3000 دور حرکت میکردم.
    تازه میشه با این ماشین تا مثلا اصفهان رفت؟
    میشه با این تا بندر عباس هم رفت اما اصلا ایمنی نداره و خطرناک هستش باید مراقب بود و دقت کرد.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

به اشتراک بگذارید

به اشتراک بگذارید