تبلیغات :
دانلود نرم افزار برنامه ریزی درسی شاگرد زرنگ
فروش حجمي فايل - دانلود فايلهاي شما
فیس بوک
فضای رایگان آپلود - آپلودترا


    

نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: آموزش ساخت رينگ ماشين

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه msaeedd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    پست ها
    448

    10 آموزش ساخت رينگ ماشين

    كسي ميتونه يه همچين رينگي رو ياده من بده كه چطوري ميسازن
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. انفورماتیک پارسه

  3. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه msaeedd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    پست ها
    448

    پيش فرض

    کسی آموزش ساخت رینگ ماشینو نداره

  4. #3

  5. 8 کاربر از hadi665 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه msaeedd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    پست ها
    448

    12

    ببخشید شما خودتون این آموزشو دانلود کردید؟
    اگه نکردید برید بکنید و ببینید که توش آموزش ساخت لاستیک ماشینه نه رینگ ماشین
    من خودم سرچ کردم و اینو پیدا کردم و دیدم که آموزش ساخت لاستیک ماشینه و هیچ مطلبی در مورد رینگ توش نگفته
    لطفا قبل از لینک دادن به دیگران خودتون لینک رو چک کنید ببینید لینکی که به دیگران میدید درسته یا نه

    ممنون

  7. 2 کاربر از msaeedd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #5
    پروفشنال P30SERVER's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    پست ها
    549

    پيش فرض

    تو خود سایت 3dm3.com هست.

  9. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه msaeedd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    پست ها
    448

    6 رینگ ماشین

    بالاخره خودم پیداش کردم و از این سردرگمی در اومدم حالا گذاشتم تا بقیه استفاده کنند

    برای دریافت فایل به آدرس زیر بروید:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  10. 2 کاربر از msaeedd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    پروفشنال samadsam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    906

    پيش فرض

    http://rapidshare.com/files/158327648/Lastik.rar.html
    دوست عزیز لینک بالا که error میده لطفا درستش کنید یا یه لینک بهتر بزارید

  12. #8
    ناظر انجمن فتوشاپ unicef's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    استرالیا
    پست ها
    417

    پيش فرض

    با سلام

    یه آموزش ساخت رینگ از قبل داشتم که خیلی وقت پیش دانلود کرده بودم حجمش حدودا 24 MB بود

    حجم رو به 14 MB کم کردم

    اینم خدمت شما عزیزان

    دانلود Video حجم 14 MB


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اینم آموزش لینکی

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    موفق باشید

    یونیسف

  13. 2 کاربر از unicef بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #9
    پروفشنال samadsam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    906

    11

    بفرما


    This tutorial assumes that you have some general knowlege of 3DStudio Max and it's tools. Don't be scared off by this, it is still very simple.
    First, reset MAX. Then in the create pannel select Tube. Go down to keyboard entry and enter the fallowing:
    After you have done this check to see if the tube has 5 height segment 1 cap segment and 18 sides. These are MAX defaults but check anyway. Now select and rightclick on the tube and convert it to an editable mesh. Press F3 to turn on wireframe. Once you have done this go into the sub-object polygon. This is tricky for me to explain but the illustration should help. Select groups of 4 polygons that form a rectange 3 times. Each with 4 polygons(sides) between them skipping the top row. That seems really confusing so just look at the picture.
    You cannot see the third one but you can see it's tranform gismo. Can you see the group of 4 with 4 sides between them skipping the top row? If you can's send we a commment in the contact section. Once you have done this, go down to extrude in the edit geometry tab of the modify panel. From here, while the polys are selected type in 20. Now select and right click on the Uniform scale tool to bring up the type in box. In the one box under offset world enter 50. Now, while the polys are still selected, go back to extrude and type in 65 this time.
    Your rim should look like this. If it does not try redoing the last few steps. Ok next step. Go to the create pannel, and select shapes. Then select the star and go down to the keyboard entry. Leave everything how it is unless I ask you to change it.Under the Z coordinate enter 50. For radius 1 enter 21 and for radius 2 enter 12.5. Good. Select and rotate the shape 29.5 degrees along the z axis.
    Now go to the modify pannel and under modifyiers select extrude. Give extrude the following properties:
    Now the shape should fill the hole in the rim.
    Now deselect and select the tube. scroll down the modify pannel and select attack, then click on the extuded star. Good. First enter the sub-object edges and check ignore backfacing so yo udon't accidently delete something you can't see. Now another hard to explian part. Select all the diagonal edges on the end of the spokes and the sides of the star, the illustration should help:
    You can see the selected diagonals. Then delete them. If it askys you if you want to remove isolated verticies say yes. The arrow is there to remind you to delete bothe the spoke ends and the sides of the star. One can only see either the spokes' or the star sides' diagonals at onece due to how the normals are aligned. If you don't understand send me a comment and i'll explain it more thoroughly and give bigger pictures. Now go to the sub-object vertecies. Select all the vertecies in that middle area.
    Now scroll down the modigy pannel until you see weld. Give it the fallowing properties and then press the button.
    Ok now select all the outer most vertecies on the top and the bottom of the tube. Then go select and right click on non-uniform scale. In the X and Y boxes enter 110 (either world).
    Ok, now on the create pannel go to shapes and select line. Make sure you are in a user or perspective viewport. Go to keyboard entry and enter the fallowing points. do not close it. Just finish it after you have finished entering these points.

    x
    y
    z
    1
    0
    106
    77
    2
    0
    111.5
    96
    3
    0
    128
    88.5
    4
    0
    128
    11.5
    5
    0
    109.5
    4
    6
    0
    105.5
    17

    Now right click on the spline and convert it to an editable spline. Then under the sub-object vertecies. Select all the vertecies. From here right click on one and select smooth from the popup menu.
    The line should look like this

    Now go up to modefiers and select lathe. Click on sub-object for this modifier. The axis should show. make sure that it is pointing staight up. If not, just rotate it to be. Now select and right click on move. Make the x and y values 0 in the transform type in. In the modify pannel change the degrees to 360 and the segments to 30. Apply a meshsmooth to it and two interlations to the rim and we have a tire and rim
    Last edited by samadsam; 17-09-2009 at 15:15. دليل: شخصی یه !!!

  15. این کاربر از samadsam بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

به اشتراک بگذارید

به اشتراک بگذارید