تبلیغات :
آموزشگاه برنامه نویسی تحلیل داده ها 021-88446780 021- 88146330 021 88146323
دوره آموزش برنامه نویسی آندروید دوره آموزش برنامه نویسی #C
دوره کارگاه عملی وپیشرفته آموزش ASP.NET دوره کارگاه عملی آموزش PHP
دوره آموزش برنامه نویسی IOS دوره آموزش کامل و حرفه ای طراحی وب سایت HTML5-CSS3-JQuery
دوره آموزش MVC.NET 5.2 همراه با BootStrap AJAX دوره آموزش Sql Server 2012
دوره آموزش Entity Framework دوره آموزش PHP پيشرفته

گیفت کارت آیتونز گیفت کارت گوگل پلی
آگهی استخدام
فیلم های فارسی آموزشی شبکه (Microsoft,Cisco,VMware)
شاگرد زرنگ - بهترین نرم افزار برنامه ریزی کنکور
آموزش تعمیرات لپ تاپ
دانلود رایگان نقشه لپ تاپ برای اولین بار در ایران


    

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 19

نام تاپيک: راههای درمان گودی کمر؟؟؟

  1. #1
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    پست ها
    1

    4 گودی کمر

    با سلام عرض احترام
    از شما عزيزان به خاطر راه اندازی سایت پزشکی جهت پرسش و پاسخ تشکر می کنم.
    آیا گودی کمر به طور کامل قابل اصلاح است؟ لطفا راه درمان آن و ورزش های مربوطه را بیان کنيد.
    با تشکر.


  2. #2
    ناظر انجمن سبک زندگی ملا نصرالدین's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    پایتخت
    پست ها
    1,680

    پيش فرض

    تا جایی که من میدونم گودی کمر ارثی هست...
    باید بری پیش دکتر یه عکس از مهره های کمرت بندازه...بعد هم برات فیزیوتراپی بنویسه
    البته این برای گودی کمر زیاده..گودی کمر کم رو فکر کنم با ورزش بشه حل کرد

  3. #3
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    پست ها
    160

    پيش فرض راههای درمان گودی کمر؟؟؟

    نرمش های مخصوص درمان گودی کمر چیه و اصلا چطوری میشه گودی کمر را تشخیص داد؟ چون در همه انسانها کمی گودی کمر وجود دارد، ولی چه وقت بیشتر از حد معمول است؟؟

  4. این کاربر از roonak2006 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #4
    آخر فروم باز persian365's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    اینترنت
    پست ها
    1,255

    پيش فرض

    چند پيشنهاد ساده براي پيشگيري و كاهش گودي بيش از حد كمر
    * در زمان نشستن ، كف پا را صاف بر روي زمين قرار دهيد، صندلي خود را تنظيم كنيد، و در صورت نياز از يك بالشتك كوچك براي پر كردن فضاي خالي پشت كمرتان استفاده كنيد.
    * وقتي ايستاده ايد ، يك پا را مستقيم روي زمين و ديگري را روي يك پله ، چهار پايه و يا هر چيز مشابه ( در سطحي كمي بالاتر از پپاي ديگر قرار دهيد ).اين كار حمايت كمرتان را افزايش خواهد داد .
    *بهترين حالت براي خوابيدن ، وضعيت صورت و شكم رو به بالاست ، در حاليكه بالشي زير زانوها قرار گيرد ، اما در صورتي كه تمايل داريد بر روي شكم بخوابيد حتما بالشي زير شكم خود قرار دهيد .
    * توجه داشته باشيد كه پوشيدن كفش هاي پاشنه بلند ، موجب افزايش گودي كمرتان خواهند شد.
    * از تقويت عضلات شكم ، باسن و كمر غافل نباشي

  6. 11 کاربر از persian365 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #5
    حـــــرفـه ای Ghorbat22's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    سفت ُ محکـم در آغـوش ِ خـدا*
    پست ها
    2,065

    پيش فرض

    ورزشی که من انجام دادم و تاثیر فراوانی هم داشت انجام دراز نشست بود.البته به طور روزانه.

  8. 7 کاربر از Ghorbat22 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه oranoos2007's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    زیر گنبد کبود
    پست ها
    209

    پيش فرض گودی کمر

    سلام دوستان
    من شب ها وقتی که می خوابم کمر درد می گیرد چکار کنم که این مشکل برطرف شود آیا به تشک هم مر بوط می شود چه تشکی بهتر است نرم یا سفت؟
    ممکن است که بخاطر گودی کمر باشد
    اصلا علائم گودی کمر چیست و چگونه می توان تشخیص داد
    ممنون

  10. #7
    داره خودمونی میشه مستان386's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    مدينه فاضله
    پست ها
    68

    پيش فرض

    چيزي كه بنده تجربه آن را دارم اگر كسي درد كمر داشته باشد بهتراست بر روي پتو بخوابد و يا اينكه حداقل برروي تشك سفت تر بخوابد زيرا نرمي تشك باعث قرار گرفتن بدن در وضعيت نامتعادل مي شود در حالي كه خوابيدن بر روي پتو وضعيت بدن حالت ايده آل تري دارد .
    يك مدت اين را تجربه كن انشا الله كه نتيجه مثبت بگيريد.

  11. این کاربر از مستان386 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه saba_moha's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    240

    پيش فرض

    گودی کمر میتونه ناشی از حالت های بد بدن ،(بدنتون رو در وضعیت های نامناسب قرار بدید که باعث شلی بدن و گوژپشتی بشه)،چاقی،اختلالات ستون فقرات و یکسری دیگه از بیماریهای استخوانی ستون فقرات و یا میتونه در اثر اختلال استخوان های لگن باشه که تحت معاینه توسط پزشک تشخیص داده میشه....و یکی از علل درد کمر هست که ممکنه درد گرفتن شبانه کمر شما هم ناشی از خوابیدن و تشدید این حالت گودی باشه...ورزش و تقویت عضلات اطراف ستون مهره ها میتونن کمک کننده باشند در کاهش درد کمر و هم چنین این حالت گودی...اگه این حالت به صورت مزمن در اومده بهتره که به یه متخصص روماتولوژی مراجعه کنید........(ممکنه گذاشتن یک بالش کوچک زیر گودی کمرتون به طوری که گودی کمر رو پر کنه مناسب باشه)

  13. این کاربر از saba_moha بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  14. #9
    پروفشنال c30tehran's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    گــنـو لـیـنـوکـس اســــم : امـیر مـهـری
    پست ها
    761

    پيش فرض کمر درد

    من قبلا شنیده بودم باید موقع برداشت چیزی از روی زمین باید با کمک زانو چیز سنگین رو بلند کنیم
    و موقع نشتن هم باید کمر باید به طور کامل تکیه بدهیم

    ولی دوباره از اخبار چند وقت پیش شنیدم که هر طوری که فکر می کنید که احساس می کنید که به کمر درد کمتر وارد میشه بلند کنید و بلند کردن جسم سنگین با کمک زانو تاثیر نداره؟!!؟

    به نظر شما صندلی نشستن کمتر به کمر فشار میاد و یا اینک بر روی زمین بنشینیم
    چه طوری بنشینم تا فشار کمتری بیاد

    یک مطلب هم پیدا کردم و نمی دونم تا چه حد درست و یا غلط هست

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    با تشکر
    Last edited by c30tehran; 30-08-2010 at 12:33.

  15. #10
    داره خودمونی میشه AThEisT's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    152

    پيش فرض

    اینا مهم نیست !
    مهم اینه که چطوری کمرت رو نگه داری و زیاد ازش(( فعالیت )) نکشی ...

    آخه کمر مهم ترین رکن بقای نسل انسانه

  16. 4 کاربر از AThEisT بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

به اشتراک بگذارید

به اشتراک بگذارید