تبلیغات :
آموزشگاه برنامه نویسی تحلیل داده ها 021-88446780 021- 88146330 021 88146323
دوره آموزش برنامه نویسی آندروید دوره آموزش برنامه نویسی #C
دوره کارگاه عملی وپیشرفته آموزش ASP.NET دوره کارگاه عملی آموزش PHP
دوره آموزش برنامه نویسی IOS دوره آموزش کامل و حرفه ای طراحی وب سایت HTML5-CSS3-JQuery
دوره آموزش MVC.NET 5.2 همراه با BootStrap AJAX دوره آموزش Sql Server 2012
دوره آموزش Entity Framework دوره آموزش PHP پيشرفته

اجاره آپارتمان
گیفت کارت آیتونز گیفت کارت گوگل پلی
آگهی استخدام
فیلم های فارسی آموزشی شبکه (Microsoft,Cisco,VMware)
شاگرد زرنگ - بهترین نرم افزار برنامه ریزی کنکور
آموزش تعمیرات لپ تاپ
دانلود رایگان نقشه لپ تاپ برای اولین بار در ایران


    

نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: محاسن و معایب رینگ اسپرت

  1. #1
    پروفشنال Ceramic's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    همین جا !!
    پست ها
    541

    پيش فرض محاسن و معایب رینگ اسپرت



    دیروز با یکی از آشنایان دور که در خارج از کشور در یکی از کارخانه های خودرو سازی کار می کند و برای مدتی به ایران سفر کرده صحبت می کردیم . بحث به رینگ اسپرت کشیده شد و ایشان دو موضوع را که برای من تازگی داشت در این مورد مطرح کرد :

    1. این دوست ما می گفت یکی از مشکلات بزرگ خودروهایی که از رینگ های اسپرت آلومینیومی و چدنی استفاده می کنند ، خشک بودن این رینک ها و تاثیر آن در تصادف های جاده ای است . به این معنا که رینک بر اثر ضربه ی شدید به چند تکه خرد می شود که گاه همین تکه ها با اهرم شدن زیر خودرو ( که به دلیل سرعت بالا هنوز در حال حرکت است ) موجب واژگون شدن آن می شود .

    2. نکته ی دیگری که ایشان اشاره کردند ، این موضوع بود که رینک های معمولی به دلیل نرم بودن ، حتی پس از وارد آمدن ضربات شدید و خم شدن همچنان مجموعه ی سیستم ترمز را محافظت می کند و ترمزها ولو برای زمان کوتاه به عملکرد خود ادامه می دهد در حالی که در رینگ های اسپرت ، باز هم به دلیل خرد شدن رینگ ، سیستم ترمز نیز آسیب دیده و از کار می افتد .

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    با در نظر گرفتن دو نکته ی بالا ، به اضافه ی این که رینک های اسپرت خریداری شده از بازار ، معمولا بدون مطالعه و انجام محاسبات لازم در زمینه ی وزن ، بیشینه ی سرعت ، نوع و کلاس خودرو و .... و صرفا به دلیل نما و زیبایی ظاهر خریده می شود ، به نظر می رسد که تهیه ی این رینک ها بدون در داشتن اطلاعات کافی و تجهیزات قوی برای سنجش و تعیین نوع رینگ مناسب ، کار درستی نیست و به راحتی می تواند خطرات مرگباری را برای راننده ایجاد کند .

    نظر شما چیست ؟


  2. #2
    پروفشنال Hektor's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    پست ها
    761

    پيش فرض

    نکته ی درست و بدیهی رو ایشون گفته
    رینگ های معمولی فولادی هست و قابل خم شدن در اثر ضربه های شدید اما رینگهای اسپرتی عمدتا آلومینیومی هست هر چند نمونه های کامپوزیت و کربنیش هم خارج از کشور قیمتهای نجومی دارند.اما رینگهای اسپرت آلومینیومی داخل کشور کیفیت پایینی دارند و از مارک های معروف هم نیستند و در موارد پیش آمده که در جاده بطور خودبخورد متلاشی شدند و باعث واژگونی خودرو و مرگ سرنشینان شدند
    یا رینگ اسپرت نندازید یا اگر استفاده می کنید سعی کنید مارک های معروف و ارجینال خریداری کنید هر چند قیمتش بالا باشه.رینگهای عادی نمیتونن زیر فشار دینامیکی که در سرعتهای بالا بهشون میاد مخصوصا با جاده های غیر استاندارد ایران دوام بیارند
    ضمن اینکه اگر رینگ اسپرت استفاده می کنید باید سیستم فنربندی رو هم تقویت کنید و بازدید از توپی چرخ و سیستم تعلیق رو بطور منظم و دائمی داشته باشید

  3. این کاربر از Hektor بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    پروفشنال mazdakaa's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    محل سكونت
    Shiraz
    پست ها
    625

    پيش فرض

    رینگ داریم تا رینگ رینگهای مارک معتبر هم سبک هستند و هم مقاوم تر
    اگه اینطوره پس تمام ماشینهای خارجی ناامن هستند ولی پراید ایرانی اصلا تو دست انداز رینگ نمیپیچونه

  5. #4
    آخر فروم باز ehsssssan's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    2,343

    پيش فرض

    رینگ داریم 4تا نو نو 300 تومن
    رینگی هم داریم (من پایینشو که دیدم میگم) 2 تا شو 1.5 تومن

    معلومه فرق میکنه اگه دقت کنید میبینید که ماشین های نو و آخرینمدل همشون بارینگ های اسپرت زده میشن ولی نهاون رینگی که میدن دست من و شما
    درسته که رینگ معایبی که گفتین رو داره البته رینگ های که ایران فروخته میشن
    ولی مزایایی هم داره مثلا
    هندلینگ بالا
    قدرت مانور خیابانی (من خودم سمندیکه رینگ 800 تومنی داشت رو با سمند معمولی امتحان کردم واقعا فرق داشت)(پرشیا که دیگه جای خود دارد)
    زیبایی بیش از حد
    و
    .
    .

    الان اولین ماشینیکه ایران روش رینگ میندازه همین سمند بود دیگه lx رینگ داشتن روش
    اما الان رو سمند سورن رینگ جدید میزارن نمیدونم چه جوریاست کسی خبر داره ؟ یا سمند سورن داره؟

  6. این کاربر از ehsssssan بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه |محمدی|'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    پست ها
    246

    پيش فرض

    خب البته باید با مطالعه و .... رینگ رو خرید که تو ایران فعلا اینطور نیست و خیلی کمه

  8. این کاربر از |محمدی| بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

به اشتراک بگذارید

به اشتراک بگذارید