تبلیغات :
آموزش تعمیرات لپ تاپ
دانلود رایگان نقشه لپ تاپ برای اولین بار در ایران


    

نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: مقایسه جیپ صحرا و کا ام

  1. #1
    داره خودمونی میشه milaadesign's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    160

    14 مقایسه جیپ صحرا و کا ام

    دوستان ماشین باز کسی میدونه فرق بین جیپ صحرا و جیپ کا ام چیه؟
    و کدوم یکی تو کوه و بیابون بیشتر راه میره؟



  2. #2
    حـــــرفـه ای Farshadd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    4,458

    پيش فرض

    دقیقا اطلاع ندارم.
    ولی تا جایی که میدونم و دیدم جیپ کا ام بهتر میره.(البته من اول نمیدونستم به اونا میگن کا ام)
    ================================================== ====
    قبلا توی تاپیک انجمن اتومبیل اینجا بود یادش به خیر

    نقل قول نوشته شده توسط Nomber 1
    هه !!

    نه اقا !! اینی که دارممیگیرم مدل 1983 هست !!

    یه گزارش از سفر به کوه ها ی صعب العبور گلستان .
    ولی میخوام یه چیزایی رو از جیپ کا ام براتون بگم که بلکه با من هم عقیده بشین ......در اینکه واقعا ماشین سگیه !!

    اقا . ما تو منطقه ی ما شمال و گرگان یه کوهی هست که ارتفاعش بعده دماوند و چند تا قله دیگه که تو زاگرس هستند از همه بلند تره ....تقریبا 7 ماه از سال پوشیده از برفه . مسیر بسیار صعبالعبوری داره . به اسم درازنو و جهان نما /

    باید در حدود 30 کیلومتر از داخل جنگل رد شی و جاده ای هست که شیب تقریبا زیاد و در حدود 30 درجه داره .

    به اضافه اینکه جاده که نیست باید از کوهستان رد شی دیگه !!! یعنی پر از سنگ و چاله هایی که بیشتر به خندق شبیه هستند . حالا من تقریبا هر هفته یا به طور دقیق هر 2 هفته یکی دو روز میزنیم تفنگ و بار و بندیل رو جمع میکنیم میریم بالا و هم شکار و هم عشق و حال !!!


    با خیلی از ماشین ها رفتم که نتیجه هر کدومشون رو میگم بعد رفتن و در هنگام رفتن ...

    1- با جیپ صحرا رفتم . اقا هر چند این ماشین چندان سالم نبود .. ولی دهنمون سرویس شد را به را جوش میاورد اقا باید با کمک میرفتم بالا اصلا یه افتضاحی ....

    2-با انواع تویوتا 2 اف و 3 اف و کالسکه ای و امبولانسی رفتم بالا . اقا انصافا ماشین دریده ایه . بی انصافی نباشه با اینکه سنگینه اما جاده نبود تو مسیر جهان نما که این تویوتا نره بالا خدایی خیلی زور داره اما ! ....

    به خدا مصرفش ادم رو ... میکنه !!!! خیلی میسوزونه . در حدود 100 تا 16 و بلکه 17 تا میخوره پس خط خورد به خاطر مصرف بنزین !

    3- تو اس یو وی های مدل بالا با موسو رفتم . انصافا نرم و توپ و راحت و خوب بالا میرفت و سر و صدا نداشت ...

    امثال موسو که شیرین بخواد بره بالا مثل پیکاپ و 2700 هایلوکس و پرادو و لندکرویزر هستند که خوب میرند بالا .... اما نکته اینجاست که اولا این مسیر جهان نما رو یک ماه بری با این ماشینا بیای بالاخره به سر و صدا میفته .
    دوما به خاطر کوه رفتن بری 30 تومن یا 50 تومن پول بدی واقعا بی انصافیه !!!! ضمن اینکه بعد اینکه دادی دلت نمیاد مثلا پراتدو ی مامانی رو ببری تو یه اف رود !!! و رسش رو بکشی !!!!! پس این هم خط خورد !

    4- اقا با سمند هم رفتیم بالا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اما چشمتون روز بد نبینه برگشتن همانا و گیربکس و زیربندی و جلوبندی و تعویش رینگ پیستون همانا !!!

    اقا این اخرین سری من ار دی هم دیدم داشت میرفت بالا !!!!! پراید هم دیدم ...!!! احتمالا الان منتظرن تا ماشینشون از تعمیرگاه بیرون بیاد

    با خیلی از ماشین ها رفتم این جاده درازنو رو به بالا .....

    5- و بالاخره جیپ کا ام . !!!!!!! عشق من . اقا این ماشین با قیمتی معادل 2 تا 3 میلیون تومن در وضعیت تمیز البته با سوختی به اندازه یه 405 و با وزنی سبک و قدرت موتوری زیاد قادره هر سراشیبی رو بالا بره ... یعنی موقعی نمیره که از جلو برگرده به پشت دیگه .... و اینکه ماشینی هست که چون همیشه خشک هست سیستم تعلیقش در هنگام رانندگی هندل پایین و سخته ولی در عوش اینجوری نیست که بخواد کمک هاش اینا خراب بشه ...یا بری تعمیرگاه ./


    پس نتیجه اینکه اونهایی که عشق کوه و اف رود هستند با پول کم و کارکرد زیاد میتونن به جیپ کا ام که در حقیقت برای جنگ طراحی شده بود اعتماد کنند .
    Last edited by Farshadd; 19-04-2008 at 00:54.

  3. این کاربر از Farshadd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه msa d820's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    420

    پيش فرض

    عزیزان به نظرتون کدوم خوبه وقیمتش رو بگین مرسی

  5. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه msa d820's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    420

    پيش فرض

    عزیز اطلاعات زیادی در موردش بده منم دیونشم
    در مورد سوختش و بالا رفتن از کوه تو برف و باران راستی همشهری مگه پرادو اینا بده راستی پیکاف چطوره بده یا خوبه عموم میخاد بخره
    راستی در مورد جییپ کا ام سخت که نیست مثل سایپا
    Last edited by msa d820; 21-04-2008 at 10:46. دليل: اضافه کردن مطلب

  6. #5
    حـــــرفـه ای Farshadd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    4,458

    پيش فرض

    والا من در مورد اینجور ماشینا به جز دسته بندی اطلاعات دیگه ندارم. میتونی سرچ کنی پیدا کنی. البته توی سایتای خارجی هم سرچ کن.
    البته اینو میدونم که کلاس جیپ کلا از وانت سایپای بدون بار نرم تره.

    ==============
    اسم اون هم نیسان پیکاپ هست و مشخصاتش رو قبلا در ادرس زیر گذاشتم. فقط مشخصات فنیشو گذاشتم.
    موتور 4سيلندر 2389 سی سی
    قدرت (اسب بخار) 132 در 5500 دور
    گيربکس دستی 5 سرعت
    دنده کمک 2 سرعت
    نوع جعبه دنده ساچمه ای خود برگردان
    فرمان هيدروليک
    وزن 1690 کيلوگرم
    حجم باک(ليتر) 60
    سيستم تزريق سوخت انژکتوری
    طول 5.09 متر
    عرض 1.82 متر
    ارتفاع 1.71 متر
    چرخها 215R 15
    اندازه رينگ 15x5 - 1.2J
    توضيحات ميله های فولادی در درب ها برای تقويت در مقابل ضربه های جانبی
    امکان داشتن ترمز ABS
    امکان داشتن دو ايربگ در جلو
    -=------------------

    منبع:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اینم لینکش توی اون تاپیک
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by Farshadd; 24-04-2008 at 01:48.

  7. این کاربر از Farshadd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #6
    داره خودمونی میشه profstar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    47

    پيش فرض

    کسی در مورد اینکه جیپ صحرا با موتور میتسوبیشی بهتره یا پاجیرویی توضیحی داره؟ یا اینکه موتور 4 سیلندر با این ماشین بهتر تطبیق داره یا 6 سیلندر؟ در مورد مدلهاش و قیمتش هم توضیح بدهید، ممنون.

  9. #7
    حـــــرفـه ای Farshadd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    4,458

    پيش فرض

    کسی در مورد اینکه جیپ صحرا با موتور میتسوبیشی بهتره یا پاجیرویی توضیحی داره؟ یا اینکه موتور 4 سیلندر با این ماشین بهتر تطبیق داره یا 6 سیلندر؟ در مورد مدلهاش و قیمتش هم توضیح بدهید، ممنون.
    اگه فردا رفتم سر کار از اوستام میپرسم...

  10. 2 کاربر از Farshadd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #8
    داره خودمونی میشه profstar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    47

    پيش فرض

    اگه فردا رفتم سر کار از اوستام میپرسم...
    آقا فرشاد چی شد؟ اطلاعات خوبی بدست آوردی. دستت درد نکنه.

  12. #9
    حـــــرفـه ای Farshadd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    4,458

    پيش فرض

    آقا فرشاد چی شد؟ اطلاعات خوبی بدست آوردی. دستت درد نکنه.
    سلام.

    راستش از اوسا که روم نشد فعلا بپرسم.

    ولی فعلا اطلاعات خودم رو میدم. اگه چیز دیگه هم بدست آوردم میذارم.

    دوستان ماشین باز کسی میدونه فرق بین جیپ صحرا و جیپ کا ام چیه؟
    و کدوم یکی تو کوه و بیابون بیشتر راه میره؟
    توی بیابون جیپ کا ام بهتر میره. در عوض جیپ صحرا توی جاده بهتره و همچنین نرم تره. جیپ صحرا خوشنشین تره.


    کسی در مورد اینکه جیپ صحرا با موتور میتسوبیشی بهتره یا پاجیرویی توضیحی داره؟ یا اینکه موتور 4 سیلندر با این ماشین بهتر تطبیق داره یا 6 سیلندر؟ در مورد مدلهاش و قیمتش هم توضیح بدهید، ممنون.
    پاجیرو خودش یه مدل از میتسوبیشی هست. دقیقا اطلاع ندارم، ولی فکر نکنم این دو مدل موتوری که گفتید باشه (تحقیق میکنم نتیجه رو میگم)

    موتور 6 سیلندرش طبیعتا قویتره و واسه کوه و بیابون هم بهتره، اما برای جاده به نظر من موتور 4 سیلندر بهتره، اون هم به دلیل مصرف کمترش.


  13. 2 کاربر از Farshadd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

به اشتراک بگذارید

به اشتراک بگذارید