تبلیغات :
آموزشگاه برنامه نویسی تحلیل داده ها 021-88446780 021- 88146330 021 88146323
دوره آموزش برنامه نویسی آندروید دوره آموزش برنامه نویسی #C
دوره کارگاه عملی وپیشرفته آموزش ASP.NET دوره کارگاه عملی آموزش PHP
دوره آموزش برنامه نویسی IOS دوره آموزش کامل و حرفه ای طراحی وب سایت HTML5-CSS3-JQuery
دوره آموزش MVC.NET 5.2 همراه با BootStrap AJAX دوره آموزش Sql Server 2012
دوره آموزش Entity Framework دوره آموزش PHP پيشرفته

آموزش تعمیرات لپ تاپ
دانلود رایگان نقشه لپ تاپ برای اولین بار در ایران
اجاره آپارتمان
گیفت کارت آیتونز گیفت کارت گوگل پلی
آگهی استخدام
فیلم های فارسی آموزشی شبکه (Microsoft,Cisco,VMware)


    

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 23

نام تاپيک: ♥ لوک خوش‌شانس

  1. #1
    حـــــرفـه ای magmagf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    14,658

    پيش فرض ♥ لوک خوش‌شانس



    احتیاجی نیست مراقب باشی، لوك! لوك به عنوان یك سریال كارتونی، با طیف گسترده‌ای از مخاطبان ارتباط برقرار می‌كند. دارا بودن ویژگی‌های یك كارتون خوب، آن را برای مخاطبان كودك و نوجوان جذاب جلوه می‌دهد و از طرفی، فضای «وسترن» و شخصیت‌ها و روابطی كه از دنیای آثار زندهٔ وسترن اقتباس شده‌اند، آن را برای مخاطب بزرگ‌سال نیز دلپذیر می‌كند.
    شاید برخی از عناصر اصلی سریال كارتونی لاكی‌ لوك یا لوك خوش‌شانس را بتوان در شكل زیر دسته‌بندی كرد.

    لوك/ وسترنر شخصیت اصلی كارتون لوك خوش‌شانس یك كابوی یا وسترنر است كه در غرب وحشی زندگی می‌كند. تركیب كلی این شخصیت از آثار زندهٔ وسترن الگوبرداری شده. در این كارتون، لوك یك جایزه بگیر است.
    جایزه بگیرها به دلیل رویارویی مداومشان با سارقان، جانی‌ها و افراد خلافكار، با نوعی عملكرد خشن برای بقا روبه‌رو هستند. در عین حال، بقای یك هفت‌تیركش در غرب وحشی، ناشی از خصوصیات ویژه‌ای است. او باید «آرام و خونسرد» باشد. بتواند «فرز و چابك» هفت‌تیر بكشد و تا حد زیادی نیز «فردگرا»یی را پیشه كند.
    مجموع این ویژگی‌ها را می‌توان در شخصیت «لوك» مشاهده كرد. اما از آنجایی كه مخاطب با یك كارتون وسترن روبه‌روست- و نه یك فیلم وسترن كه از الگوهای واقعی پیروی می‌كند- بنابراین، سازندگان كارتون «لوك خوش‌شانس» با درایت كوشیده‌اند این ویژگی‌های شخصیت لوك را به گونه‌ای سازمان دهند تا فرمی «اغراق‌آمیز» پیدا كند و با منطق دنیای انیمیشن – و البته روحیات مخاطبان- همگون باشد.
    اینجاست كه عنصر «تخیل» از طریق موقعیت‌های «فانتزی» امكان بروز می‌یابند. آرام و خونسرد بودن لوك تا آن اندازه است كه حتی گاهی اسب او را هم عصبانی می‌كند! یا مثلاً سرعت كشیدن اسلحه و اعمالی كه در حین تیراندازی انجام می‌دهد، رویكردی كاملاً انتزاعی دارند. كمانه كردن گلوله بیش از چند بار و سرانجام خوردن به هدف مورد نظر، نمونه‌ای از این فانتزی است. نام سریال یعنی «لوك خوش‌شانس» یا «لوك خوش‌بیار» مؤید موقعیت‌هایی همراه با خوش‌شانسی است.
    اتفاقاً این نام كه از دل ماجراها بیرون آمده، به خوبی بر وجه غیر واقعی كارتون تأكید دارد. لوك، همیشه با خوش‌شانسی روبه‌رو می‌شود؛ یا حداقل در بسیاری مواقع، این گونه است. پیش از آن كه لوك دست به كاری بزند، دشمنان او كاری می‌كنند كه در بسیاری موارد موجب رسوایی خودشان می‌شود.
    عنصر «خوش‌شانسی» روندی را در كارتون به وجود می‌آورد كه با نسخهٔ زندهٔ وسترن، كاملاً متمایز است. در شرایطی كه در فیلم زندهٔ وسترن – همچون انواع دیگر فیلم زنده- این «منطق» زندگی واقعی و رابطهٔ علت و معلولی رویدادهاست كه نقش اساسی در درك ماجرا دارد (و در واقع عنصر «تصادف» باعث برهم خوردن نظم روایت و فاصله گرفتن تماشاگر از داستان و نقص باور پذیری آن می‌شود)، در كارتون، این عنصر «تصادف» با منطق دنیای انیمیشن هم‌خوان است و اصلاً گاهی براساس آن شكل می‌گیرد و یا پیش می‌رود.
    اسب/ رفیق راه در لوك خوش‌شانس اسب دارای شخصیتی جذاب، نمایشی،‌و صد البته «كارتونی» است. در فیلم زندهٔ وسترن، یك اسب خوب، اسبی است كه سریع و چابك باشد و بر تشخیص و وقار قهرمان بیفزاید. رابطهٔ قهرمان با حیوان در فیلم زندهٔ وسترن، رابطه‌ای در پایین‌ترین سطح است. حداكثر این كه از رفتار و برخی كنش‌ها در می‌یابیم، قهرمان به حیوان علاقهٔ ویژه‌ای دارد.
    اما در لوك خوش‌شانس اسب واجد خصوصیاتی كاملاً «انسانی» است. این امر، یكی از وجوه تمایز جدی آن كارتون با آثار زنده در همین فضاست. بدیهی است كه سازندگان لوك خوش‌شانس مانند هر سازندهٔ انیمیشن باهوشی، به درستی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انیمیشن آگاهند. اصولاً در كارتون‌ها، حیوان یا حیوانات، نقش‌های كلیدی دارند. مخاطب اصلی چنین برنامه‌هایی، كودكان و نوجوانان هستند و این گروه سنی، به طور عام به حیوانات علاقه‌مندند. بنابراین، هنگامی كه در طبیعت داستانی همچون لوك خوش‌شانس، با حضور دایمی حیوانی همراه قهرمان روبه‌رو می‌شوند، حداكثر بهره را از وجود او می‌برند. از این روست كه اسب لوك، یك حیوان صرف نیست. او رفیق همراه و یار غار قهرمان است.
    بنابراین ، قهر می‌كند، مسخره می‌كند، از روی خستگی و تنبلی از زیر كار در می‌رود، و گاهی مخالف رفتار و منش صاحبش است! این ویژگی‌های منحصر به فرد در دنیای لوك خوش شانس، اعتبار متفاوتی برای همراهی تماشاگر ایجاد كرده است.
    شخصیت‌های منفی/ بد من‌ها فضای وسترن كارتون وخصوصاً ویژگی لوك، یعنی جایزه بگیر بودن او، شرایطی را فراهم می‌آورد تا شاهد حضور شخصیت‌های منفی متعدد و متفاوتی طی داستان‌های مختلف باشیم. در اینجا نیز تنها چارچوب كلی و تیپیك شخصیت‌ها از دنیای فیلم زنده وام گرفته شده،‌و گرنه رفتار و كنش این آدم‌های منفی، فاقد قدرت، خشونت و بار موجود در زندگی واقعی است. گاهی یك بد من، فقط دوست دارد شكلات بچه‌ها را بدزدد.
    به این ترتیب‌، فضای كارتونی سریال ، حضور خود را به چشم تماشاگر می‌كشد و باعث ارتباط بهتر كارتون‌ با مخاطبش می‌شود. آن‌ها گاهی دست به رفتارهایی كاملاً كودكانه می‌زنند، هم‌چنان كه انتقام گرفتنشان، مثلاً از لوك هم، این گونه است. آنان به این دلیل كه لوك ذلّه‌شان كرده، دوست دارند بلایی بر سر او بیاورند. یا اصلاً دوست دارند به زندان برگردند، چرا كه تنها راه رها شدن از فشارهای لوك همین است! الگوهای كارتونی، به خوبی در مسیر گسترش شخصیت‌های منفی به كار گرفته شده.
    مثلاً برادرانی كه كاملاً یك شكل هستند و تنها به ترتیب، قدشان از كوتاه به بلند تغییر می‌كند، نمونه‌ای از این الگوی كارتونی‌اند. آنان با رفتارهایشان و خصوصیات انتزاعی‌شان، باعث عصبی شدن تماشاگر نمی‌شوند بلكه برعكس، بر لب تماشاگران لبخند می‌نشانند. فضاسازی خلاف الگوی وسترن به نظر می‌رسد در ساختار كلی لوك خوش‌شانس سازندگان این سریال كارتونی،‌در صدد همانند سازی فیلم‌های زندهٔ وسترن نبوده‌اند.
    نگاهی دقیق‌تر به قسمت‌های مختلف كارتون، شخصیت‌ها، داستان‌ها و از همه مهم‌تر، روابط موجود میان شخصیت‌ها با موقعیت، كاملاً برخلاف الگوهای وسترن جریان دارد. در لوك خوش‌شانس «خشونت» در حداقل شكل ممكن دیده می‌شود. هیچ مرگی اتفاق نمی‌افتد و هیچ «بد»ی در ذات خود «بد» نیست.
    همه چیز، كودكانه و قابل گذشت است. آنچه اهمیت دارد، نبرد «خیر» و «شر» در قالب كودكانهٔ «بد» و «خوب» است. كار بد، نتیجه شایسته نخواهد داشت و همیشه كسی هست كه جلوی بدی را با كار خوبش بگیرد.


  2. #2
    حـــــرفـه ای magmagf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    14,658

    پيش فرض بوشوك، سگ نیمه باوفا!!




    بوشوك سگ نسبتاً كودنی است كه همیشه در ركاب لوك حاضر است و خدمات كلی و جزیی را به هر جان كندنی است انجام می‌دهد. البته این سگ، كودن نیست بلكه نیمه كودن است ولی گاهی كارهایی می‌كند كه سگ‌های كالیو را هم در جیب خود جای می‌دهد! این كه بوشفك از كجا آمده و چگونه با لوك طرح دوستی ریخته، سوالی است كه هنوز پاسخ آن رانیافته‌ایم ولی همین قدر می‌دانیم كه گاهی آن هم شانسی، مایه نجات لوك می‌شود. او سگ تقریباً كم توقعی است.
    شهر و زادگاه خود را رها كرده و صرفاً به دلیل علاقه و نه چیز دیگر، به دنبال جوانكی تنها (موسوم به لوك) به راه افتاده است. در هیچ یك از داستان‌های موجود ندیده‌ایم كه لوك لااقل یك وعده غذای سیر به بوشوك بدهد. همیشه یك چیز مختصر و نیمه مفید نصیب بوشوك می‌شود كه آن هم اغلب به صورت سرپایی صرف می‌شود. با این همه بوشوك همیشه راضی و خرسند، به دنبال لوك روان است و خواهان دوستی با اوست.
    تنها در یكی از ماجراهای لوك، بوشوك باوفا با سگ ماده خوش تیپی رو‌به‌رو می‌شود كه به ناچار، از روی غریزه، لوك را رها می‌كند و به دنبال او راه می‌افتد… البته چیز زیادی عایدش نمی‌شود. ظاهراً آن سگ مؤنث، وابسته به یك خانواده اشرافی است و برای همین بوشوك پس از مدتی دست از پا درازتر به آغوش دوست خود (یعنی لوك) باز می‌گردد و سعی می‌كند تا آنجا كه می‌تواند در كنار او باقی بماند.
    زندگی بوشوك مثل زندگی لوك كمی غم‌انگیز به نظر می‌رسد. از این صحرا به آن صحرا یا از این بیابان به آن بیابان! از این معدن به آن معدن! و خلاصه بدین سان می‌گذرد عمر گران! با این همه بوشوك به ندرت نا خرسندی خود را ابراز داشته است و همیشه خود را راضی و سپاس‌گزار نشان داده است. به خصوص آن هنگام كه لوك دردل شب‌های مهتابی، خوراك لوبیا می‌پزد و در زیر نور مهتاب به نواختن گیتار می‌پردازد.
    در آن لحظات، دیگر خبری از دالتون‌ها و دردسرهایشان احساس نمی‌شود. لوك در حالت نیم خیز به زین اسب خود تكیه داده و در حالی كه پَرِكاهی لای دندان دارد به خواندن ترانه معروف «عشق داغ در آریزونا» می‌پردازد. در آن هنگام بوشوك آرام در گوشه‌ای دراز كشیده و از سوختن هیزم‌های خُشك لذت می‌برد. بی‌انصافی است اگر از نوازش‌های پاره وقت لوك یادی به میان نیاوریم. او با تمام مشغله‌های خود، گاه و بیگاه دست نوازش بر سر بوشوك می‌كشد و از فداكاری‌های او بدین وسیله سپاس‌گزاری می‌كند.
    بوشوك هم همین طور به فكر تلافی محبت‌های لوك بوده و هر چند وقت یك بار، دسته گل‌هایی را به آب می‌دهد كه بعضی از آن‌ها براساس قانون احتمالات، درست از آب در می‌آیند و كمی تا قسمتی از مشكلات لوك را برطرف می‌كنند! به همان اندازه كه لوك دنبال دالتون‌هاست، بوشوك هم به دنبال استخوان‌هاست.
    البته استخوان‌های تازه به ندرت نصیب او می‌شوند. ولی او همچون لوك از جست‌وجو خسته نمی‌شود و مدام در پی گمشدهٔ خود است. بوشوك متأسفانه از لوبیا چندان خوشش نمی‌آید و گرنه می توانست هر بعدازظهر میهمان لوك باشد. از آن گذشته، میانه خوبی هم با یونجه و سبزیجات ندارد… كه لااقل بگوییم بیاید و هم‌سفرهٔ جالی (اسب لوك) شود. این است كه بوشوك از این نظر خود را همواره تنها احساس می‌كند.
    او در یكی از رویاهایش، خواب می‌بیند كه در حال باز كردن یك قوطی كنسرو استخوان! است، این دیگر واقعاً مضحك است، ولی اگر همچو پدیده‌ای صورت واقعی به خود می‌گرفت، احتمالاً بوشوك، لوك را رها می‌كرد و در یك سوپر ماركت، كاری برای خود دست و پا می‌كرد.!

    پیلبان انیمیشن

  3. #3
    کـاربـر بـاسـابـقـه Behroooz's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2005
    محل سكونت
    ایران
    پست ها
    6,170

    پيش فرض

    این کارتن همه قشر های سنی رو به خودش جذب کرد . چون داستان زیباو دوبله خوبی داره

  4. #4
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    تهـــــران
    پست ها
    1,161

    پيش فرض

    بعد از مورچه و مورچه‌خوار بهترين و قشنگ‌ترين كارتوني هست كه تو عمرم ديدم .

  5. #5
    حـــــرفـه ای magmagf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    14,658

    پيش فرض

    به نظر خود منم علاوه بر زیبایی خود کارتون یکی از دلایل محبوبیتش تو ایران دوبله عالیش بود

  6. #6
    مدیر انجمن هنرهفتم Mahdi Hero's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    nn374$|*|017
    پست ها
    13,220

    پيش فرض

    کارتونه بسياره زيبايی بود حتی خيلی قوی تر از فيلم هايه سينمايی بود که در مورده اين شخصيت ساخته شد
    اما هيچ وقت نتونست هماننده کارتونش يکه تازی کنه
    همونطوری که بهروز جونم گفت دوبله اين کارتونم واقعا بی نظير بود و تاثير عجيبه رويه فيلم
    گذاشته بود
    فرانک جان ممنون خيلی جالب بود

  7. #7
    حـــــرفـه ای magmagf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    14,658

    پيش فرض به انگیزه ۶۱ سالگی «لوك خوش شانس»




    بیش از نیم قرن است كه لوك خوش شانس سوار بر اسب باهوش و باوفایش چالی جامپر در غرب وحشی برای برقراری عدالت مبارزه می كند.
    این گاوچران مهربان سریع ترین هفت تیركش، ماهرترین سواركار و بهترین یار قانون است. لوك خوش شانس با به طنز و هجو كشیدن دنیای وسترن - این بزرگترین اسطوره آمریكایی - تصویری موثر و ماندگار از این اسطوره با تمام جزییات و عناصر تشكیل دهنده آن نظیر شهرها، آداب ورفتار، دكورها و شخصیتهای مثبت و منفی ارائه می كند. لوك خوش شانس - گاوچرانی كه سریع تر از سایه اش هفت تیر می كشد - برای نخستین بار در قالب شخصیتی كمیك در سال ۱۹۶۴ در صفحات مجله هفتگی اسپیرو ظاهر شد.
    خالق این شخصیت موریس دو بور، نقاش بلژیكی است. در ابتدا موریس هم نویسنده و هم طراح داستان های لوك بود، اما پس از چند جلد اول كار نگارش داستان ها را به نویسنده ای فرانسوی به نام رنه گوسینی واگذار كرد و نتیجه كار این تیم دو نفره شگفت آور بود و چنان پختگی و ظرافتی به لوك خوش شانس بخشید كه به سرعت آن را به یكی از محبوب ترین قهرمانان داستان های مصور در دنیا بدل كرد.
    پس از مرگ گوسینی در سال ۱۹۷۷ موریس كار تصویرگری لوك خوش شانس را به كمك نویسندگان دیگر و گاهی به تنهایی ادامه داد. دوران همكاری موریس و گوسینی طلایی ترین عصر داستان های لوك خوش شانس به شمار می رود. پس از مرگ موریس، آچده - هنرمند فرانسوی - سری جدید لوك خوش شانس را طراحی كرد كه نتوانست موفقیت سرعت قبلی را تكرار كند. موریس و گوسینی در این سری داستان ها، شخصیت های زیادی را به تصویر می كشند كه بعضی از این شخصیتها در ادامه، اهمیت و محبوبیتی هم اندازه لوك به دست می آورند. از آن جمله می توان به برادران دالتون و ران تان پلن - و یا همان بوشفك - اشاره كرد.
    علاوه بر كتاب های كمیك، مجموعه های تلویزیونی و سینمایی متعددی بر مبنای شخصیت لوك خوش شانس ساخته شده است. تا كنون سه فیلم سینمایی انیمیشن و یك سریال تلویزیونی انیمیشن با نام لوك خوش شانس ساخته شده است. این سریال انیمیشن ۲۶ قسمتی در سال ۱۹۸۳ توسط موریس و استودیو هانا - باربرا تولید شد.
    در سال ۱۹۹۱ نیز ۲۶ قسمت دیگر از این مجموعه تولید شد. در سال ۲۰۰۱ كمپانی «زیلام» سری جدید ۵۲ قسمتی با نام «ماجراهای جدید لوك خوش شانس» تولید كرد. در اوایل دهه نود نیز دو فیلم سینمایی با هنرنمایی «تونسل هیل» در نقش لوك ساخته شد و در سال ۲۰۰۴ فیلم دیگری با نام «دالتون ها» با بازی «ژان دوژقدین» در نقش لوك ساخته شد. برادران دالتون (جو، جك، ویلیام و آوریل) در اكثر داستانهای لوك به عنوان دشمنان اصلی لوك خوش شانس ظاهر می شوند. این برادران كه به ترتیب از یكدیگر بلند قدتر و كودن تر هستند، به عنوان پسر عموهای دالتونهای واقعی - كه از مخوف ترین تبهكاران تاریخ آمریكا به شمار می روند - قصد گرفتن انتقام از لوك را دارند. این شخصیتها به سرعت به محبوبیتی عظیم دست پیدا كردند.
    از جمله شخصیت هایی كه در همه داستانهای لوك حضور دارند، می توان به چالی جامپر - باهوش ترین اسب دنیا - و ران تان پلن - كودن ترین سگ دنیا - اشاره كرد. چالی جامپر با اعمال شگفت آوری كه انجام می دهد، همیشه كمكی بزرگ برای لوك محسوب می شود. از جمله توانایی های جالب «چالی» شطرنج بازی كردن، دویدن در خواب، زورآزمایی و مچ انداختن با لوك، آشپزی و شستن لباس است. اما در نقطه مقابل ران تان پلن و یا همان «بوشفك» حتی از سایه خود نیز احمق تر به نظر می رسد و با حماقت خود خواننده را به خنده می اندازد. محبوبیت ران تان پلن در بین خوانندگان، گوسینی و موریس را بر آن داشت تا یك سری داستان درباره خود ران تان پلن به رشته تحریر درآورند.
    ● درباره نویسنده:
    رنه گوسینی در ۱۴ اوت ۱۹۲۶ در پاریس به دنیا آمد. در دو سالگی با پدر و ماردش به آرژانتین رفت. پس از پایان تحصیلاتش، ابتدا در آرژانتین و بعد در ایالات متحده به نقاشی روی آورد اما موفقیتی كسب نكرد. او در آمریكا با موریس آشنا شد و در بازگشت به فرانسه و بلژیك به عنوان طنزنویس به ویژه در داستانهای مصور آغاز به كار كرد.
    ثمره كار او نگارش تعداد پرشماری داستان و همكاری با بسیاری از تصویرگران نامی عرصه كاریكاتور در داستانهای مصور بود. این قلم گوسینی بود كه شخصیتها وما جراهای لوك خوش شانس را به جا افتادگی و توفیق جهانی رساند.
    او علاوه بر نگارش داستان های مصور، در خلق شخصیتهای ماندگاری نظیر آستریكس وواوبلیكس، نیكلاكوچولو، بوشفك و دالتونها نیز همكاری داشته است.گوسینی همچنین سردبیری مجله پیلوت و نگارش سناریوی كارتونهای سینمایی و تلویزیونی را نیز در سابقه حرفه ای خود ثبت كرده است. از جمله افتخارات وی می توان به كسب جایزه بهترین هنرمند كمیك استریپ دنیا از جشنواره آدامسون سوئد در سال ۱۹۷۴ اشاره كرد.
    همچنین در سال ۲۰۰۵ نام گوسینی در تالار افتخارات ویل اسینر آمریكا ثبت شد. گفتنی است از سال ۱۹۹۶ هر سال، جایزه رنه گوسینی در جشنواره كمیك آنگولم فرانسه به طنزنویسان جوان اهدا می شود. رنه گوسینی در ۵ نوامبر ۱۹۷۷ در سن ۵۱ سالگی در اثر حمله قلبی در پاریس درگذشت اما نام خود را در آثارش جاودان ساخت.

    روزنامه ابرار

  8. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه alitopol's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2004
    محل سكونت
    تهران - در گوشه ای آرام
    پست ها
    243

    پيش فرض

    همه کارتون یک طرف
    اون داداش خنگولیه دالتونها با بوشوک
    همش هر هر کر کر کارتون برای این دوتا بود
    یاد کارتونهای قدیمی بخیر
    چه خاطراتی داشتیم

  9. #9
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jan 2005
    پست ها
    119

    پيش فرض

    من با صدای منوچهر والی زاده زندگی کردم...اصلا نمیتونم لوک رو بدون اون صدا تصور کنم.
    نمی دونم خارجی ها هم اینقدر با این کارتون حال کردند؟! و البته به نظر من سری دومش به لحاظ تصویری جالب تر بود .

  10. #10
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    2deep4u
    پست ها
    3,726

    پيش فرض

    هر چی کارتون ازش بود نگاه کردم.
    بر خلاف بقیه ی کارتونها تمام سری هاش قشنگه.

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

به اشتراک بگذارید

به اشتراک بگذارید