تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: کشورهای پیشرو در نسلهای 3 و 4 موبایل/ منسوخ شدن نسل 2 تا 5 سال آینده

  1. #1
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    12 کشورهای پیشرو در نسلهای 3 و 4 موبایل/ منسوخ شدن نسل 2 تا 5 سال آینده

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    وضعیت نسلهای جدید تلفن همراه؛
    کشورهای پیشرو در نسلهای 3 و 4 موبایل/ منسوخ شدن نسل 2 تا 5 سال آینده

    شبکه های موبایل نسل سوم 3G و نسل چهارم 4G تا پنج سال آینده جایگزین نسل فعلی موبایل 2G خواهند شد.


    به گزارش خبرنگار مهر، در عصر مدرنیته، پیشرفت تکنولوژی در حوزه های مختلفی از جمله وسایل ارتباطی مانند موبایل با رشد چشمگیری مواجه بوده است. اکنون ورود شبکه های 3G و 4G تحول عظیمی را در تکنولوژی های نسل دوم بر جا گذاشته است. در ابتدا به تفاوت های بین تکنولوژی های جدید پرداخته می شود:

    تکنولوژی 3Gیا نسل سوم شبکه های تلفن همراه Third Generation Networks

    3Gمخفف کلمه نسل سوم یا همان 3Generation است. تکنولوژی بیسیم 3G جایگزین تکنولوژی قدیمی تر تلفن های همراه با نام 2G شده است. سرعت شبکه های نسل سوم را می توان جزو مزیت های آنها نسبت به شبکه های نسل دوم دانست. تلفن های همراهی که در گذشته تنها دارای کاربردهایی مانند تماس گرفتن و ارتباط برقرار کردن بودند، امروزه دارای فواید دیگری نیز هستند که می توان به تجهیزات اینترنتی آنها اشاره کرد. شبکه های نسل سوم قادر به انتقال حجم وسیعی از اطلاعات مانند ارسال ویدئو کلیپ، آهنگ، بازی و غیره هستند.

    تکنولوژی 4G یا نسل چهارم شبکه های تلفن همراه Fourth Generation Networks
    سرعت برتر آنها در جابجایی اطلاعات با حجم های بسیار بالاست. شبکه های نسل چهارم می توانند سرعتی بالغ بر 100 مگابیت بر ثانیه داشته باشند. باید گفت از این نسل به عنوان انقلابی در تکنولوژی های بیسیم یاد می شود.
    (در این تصویر ، کاهش 2G و همینطور رشد 3G و 4G در سال های مختلف را مشاهده می کنید )
    ورود نسل سوم و چهارم به شبکه اتصالات و ارتباطات

    پیش بینی می شود تا سال 2017 حدود 50 درصد از ارتباطات را نسل های جدید پوشش خواهند داد. (از این 50 درصد ، چهل درصد3G و 10 درصد 4G خواهند بود.) از سوی دیگر، پیش بینی می شود ارتباطات 2G با کاهش بیش از نیم میلیون در طول پنج سال آینده و با کاهش 4.5 میلیاردی کاربران خود مواجه شوند و تمامی کاربران به سوی نسل سوم و چهارم تغییر شبکه خواهند داد.
    بسیاری از اپراتورها در تلاشند تا شبکه های خود را به HSPA+ اینترنت پر سرعت نسل سوم مبنی بر فناوری و ارائه خدمات نوین به کاربران ارتقاء دهند. کاربرد و همینطور استقبال از این شبکه ها تا حدی است که پیش بینی می شود در مدت کوتاهی به HSDPA یا همان دانلود بسته های دیتا با سرعت و حجم بالا ارتقاء یابند.

    در حال حاضر، کشورهای مجهز به شبکه LTE حدودا به 46 کشور رسیده اند.
    LTE چیست؟
    نسل چهارم یا 4Gبرای توصیف شبکه های بی سیم تکامل یافته یا ماورای نسل سوم استفاده می شود که نام تجاری آن در 3GPP به صورت LTE است. از ویژگی های LTE می توان به تفاوت در تمامی زیر ساخت های آن بر اساس IP اشاره کرد. به عبارت دیگر، بخش هسته شبکه کاملا با پروتکل هایی مانند TCP/IP منطبق است.
    نسل سوم و چهارم ارتباطات به کدام کشورها وارد شده است؟
    کمپانیNTT DoCoMO در ژاپن ، اولین کشوری بود که به صورت گسترده و تجاری از سال 2001 میلادی از این تکنولوژی استفاده کرد. اکنون کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی وارد نسل سوم و چهارم ارتباطات شده اند و شبکه های 2G در این دو کشور رو به خاموشی رفته است.

    نسل دوم ارتباطات کمتر از یک چهارم از ارتباطات شبکه ای امریکا و استرالیا را در دست دارد. اما در کشورهایی مانند چین و هند هنوز بیش از 70 و 90 درصد ارتباطات از فناوری نسل دوم است. غرب اروپا نیز در حال انتقال از نسل دوم ارتباطات به نسل سوم و چهارم است. کشورهایی مانند انگلیس، روسیه نیز از قافله انتقال ارتباطات باز نمانده اند.

  2. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •