تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: با الفبای صوتی یا آوایی ناتو آشنا شوید

  1. #1
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض با الفبای صوتی یا آوایی ناتو آشنا شوید



    بارها در هنگام مکالمات تلفنی با مشکل در فهم برخی اسم ها و حروف خاص، روبرو شده ایم. این موضوع خصوصاً در هنگام استفاده از زبان های بین المللی مثل انگلیسی به دلیل تفاوت لهجه ها و تلفّظ ها بیشتر دردسر ساز می شود. دقیقاً زمانی که تلاش می کنید کلمه ای را برای طرف مقابل تان هجی کنید، متوجّه می شوید که انتقال این مفهوم چندان ساده نیست.



    خوشبختانه راهکار ساده ای برای این مشکل وجود دارد و آن استفاده از کلماتی است که اولین حرف آنها نشان دهنده حرف الفبای مورد نظر ما است؛ به عنوان مثال کافی است به جای بارها تلفّظ حرف B (که با حرف P نزدیکی آوایی دارد) یک بار کلمه‏ی Bravo به کار برده شود تا به سرعت و البته دقّت مفهوم انتقال یابد.

    هر چند که شاید در مکالمات روزمره، کمتر اهمّیت این موضوع قابل تشخیص باشد ولی چنانچه همین گفتگو مابین خلبان یک هواپیمای تجاری و مرکز کنترل رادار صورت گیرد، آن وقت تک تک حروف و حتّی اعداد می توانند برای جان صدها انسان سرنوشت ساز باشد.



    ابتدا در جریان جنگ جهانی اول در سال های 1914 تا 1918 و توسط نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا از کلماتی برای ادای صوتی حروف استفاده شد و بعد از آن در سال 1927 توسّط اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) اولین الفبا برای هجی کردن حروف، به صورت رسمی مورد پذیرش و تصویب قرار گرفت.

    امروزه الفبای صوتی یا آوایی ناتو (NATO phonetic alphabet)، به عنوان پرکاربردترین هجیِ الفبا در زبان انگلیسی است (شامل 26 حرف و اعداد صفر تا 9) که توسعه و استفاده جهانی این الفبای صوتی در دهه 1950 میلادی توسط سازمان بین المللی هوانوردی کشوری - ایکائو (ICAO) انجام شده است که البته نتیجه چندین تجربه مشابه از استفاده از این سیستم توسط سایر سازمان ها و ارگان ها در سال های قبل از آن است.‏









    narenji.ir

  2. این کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •