تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: گورخر ماهی‌ ای که به جای باله، صاحب پا شد !

  1. #1
    کاربر فعال انجمن موضوعات علمی Saeed Dz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    محل سكونت
    ______
    پست ها
    1,855

    پيش فرض گورخر ماهی‌ ای که به جای باله، صاحب پا شد !

    محققان اسپانیایی موفق شدند با تزریق ژن hoxd13 به درون جنین گورخرماهی، این ماهی را مجبور کرده‌اند به جای باله اقدام به تولید پا کنند. این احتمالا همان مکانیسمی است که دست و پا از باله فرگشت یافته است....

    شاید این جنین کوچک گورخرماهی که در عکس زیر می‌بینید، از خوشحالی در تخم خود مشغول جست و خیز بوده باشد؛ چرا که به جای باله صاحب پا شده است! پیش از این فسیل‌های به جا مانده از اعصار کهن نشان داده بودند که دست و پای جانداران از باله فرگشت یافته است. اما نتیجه یک مطالعه جدید که به طور زنده در آزمایشگاه انجام شده، نشان می‌دهد که این مساله چطور ممکن است رخ داده باشد.

    به گزارش نیوساینتیست، فرناندو کاسارس و همکارانش در انجمن ملی تحقیقات اسپانیا، به جنین یک گورخرماهی ژن hoxd13 به دست آمده از یک موش را تزریق کردند. پروتئینی که این ژن آن را رمزگذاری می‌کند، مسئول کنترل تولید آتوپاد (Autopod) است؛ پیش‌ماده‌ای که برای تشکیل دست‌ها، پاها و چنگال‌ها در جانوران است.

    گورخرماهی‌ها به طور طبیعی hoxd13 را در بدن خود دارند، اما پروتیئن کمتری در مقایسه با چهارپایان –شامل تمام مهره‌داران چهارپا و پرندگان- تولید می‌کنند. کاسارس و همکارانش امیدوار بودند که با تزریق مقادیر بیشتر این ژن به درون جنین گورخرماهی، برخی از سلول‌های آن مقدار بیشتری از این پروتئین را تولید کنند.

    پس از گذشت یک روز کامل از تزریق، تمام ماهیانی که سلول‌های آنها ژن را جذب کرده بودند، به جای باله شروع به تولید آتوپاد کردند. این جنین‌‌ها به مدت چهار روز به رشد خود ادامه دادند، اما پس از آن مردند.

    کاسارس می‌گوید: «البته ما نتوانستیم دست‌ها را رشد دهیم.» وی تصور می‌کند که صدها میلیون سال قبل، نیاکان چهارپایان به دلایلی شروع به تولید مقادیر بیشتری hoxd13 کرده‌اند، و همین مساله به آنها امکان داده است تا دست و پای خود را فرگشت دهند.



    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    Last edited by Saeed Dz; 25-10-2013 at 00:17.

  2. 4 کاربر از Saeed Dz بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •