تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 5 از 5 اولاول 12345
نمايش نتايج 41 به 46 از 46

نام تاپيک: اموزش ساخت بازی به وسیله MonoGame

  1. #41
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    تغییر اندازه صفحه بازی
    مقدمه :
    به صورت پیش فرض سایز تصویری خروجی از بازی در ویژوال استدیو 800 * 400 پیکسل می باشد که غالبا سایز مناسبی به شما می رود اما نه همیشه . در این اموزش ما می خواهیم ببینیم که چگونگه می توانیم به سادگی این سایت پیش فرض را برای بازی خودمان تغییر بدهیم .



    تغییر سایز پنجره بازی :

    تغییر سازی پنجره بازی بسیار راحت است . این فقط نیاز به دو خط کد دارد . به سازنده بازی خود رفته و کد های زیر را به آن اضافه کنید
    (در اینجا Game1() )


    کد PHP:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اکنون شما می توانید با اجرا کردن بازی ببینید که سایز پنجره بازی همانطور که شما خواسته اید تغییر کرده است :

    تنظیم سایز پنجره بازی به وسیله Resolution فعلی مانیتور :
    در بازی های ویندوز بیس اگر شما بخواهید به صورت تمام صفحه اجرا کنید شما شاید بخواهید اندازه پنجره بازی را با سایز reolution مانیتور هماهنگ کنید .
    برای این کار GraphicsDevice ارجاعی به نام DisplayMode دارد . DisplayMode می داند که مانیتور شما چه اندازه ای دارد پس شما می توانید از اطلاعات مناسب آن جهت تعیین سایز پنجره بازی خود استفاده کنید و در نهایت می توانید به مد تمام صفحه بروید :
    کد PHP:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. این کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #42
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    تنظیم عنوان بالای پنجره بازی
    این قسمت را پیش از این هم در اموزش های قبلی انجام داده بودیم .
    جهت یاداوری مجددا آن را تکرار خواهیم کرد .


    این اموزش کوتاه چگونگی تنظیم عنوان پنجره بالای بازی را نشان می دهد

    تنظیم عنوان پنجره بازی :
    انجام این کار بسیار راحت است . جهت این کار کد زیر را در قسمت سازنده کلاس بازی خود وارد کنید :
    کد PHP:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بازی را اجرا کرده می توانید ببینید که عنوان بالای صفحه به راحتی تغییر کرده است

  4. این کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #43
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    مد تمام صفحه
    منطقا تمامی بازی ها دارای همچنین مدی هستند . مد تمام صفحه به حالتی گفته می شه که صفحه خروجی بازی تمامی مانیتور شما را پوشش دهد .در این اموزش بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانیم این مد را ایجاد کنیم :

    بستن بازی در حالت تمام صفحه :
    شاید ساده به نظر برسید که ما می توانیم با یک خط کد تصویر خروجی بازی را به حالت تمام صفحه ببریم . اما در نظر بگیرید برای خروج فوری از این حالت چه کار باید کرد ؟؟؟ اگر برای آن راه حلی در نظر نگیریم
    در ویندوز : باید از کلید های بستن اجباری
    در پلتفرم های دیگر نیز با هنگ پلتفرم و یا خاموش و روشن کردن آن
    از بازی و در کل از حالت فول اسکرین خارج شویم
    برای رفع این مشکل باید در نظر داشته باشیم که حالت بسته شدن خروجی بازی را نیز تعیین کنیم
    برای این کار ابتدا به متدی که وظیفه دریافت ورودی های کاربر را دارد مراجعه می کنیم
    * توجه داشته باشید دستور فوق از قبل و به صورت پیش فرض در متد فوق وجود دارد ما برای یادگیری بهتر آن را از ابتدا می نویسیم


    در متد Update :

    ساختار ما در اینجا به این صورت می شود که کاربر با زدن دکمه Escape بتواند از بازی خارج شود
    برای شروع ابتدا باید ساختار شرطی برای آن ایجاد کنیم


    کد PHP:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    دستور اجرا ما نیز this.exit می باشد که آن را برای اجرا در شرط قرار می دهیم .

    اکنون کد تغییر یافته زیر را جایگزین قبلی کنید :


    کد PHP:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اکنون بازی را اجرا کرده و سپس کلید اعمالی را فشار داده تا خروجی را ببینید .
    اکنون و در ادامه می خواهیم به کد قابلیت این را هم بدهیم که زمانی که با استفاده از گیم پد ایکس باکس نیز بخواهیم این کار را انجام دهیم مشکلی نداشته باشیم
    در گیم پد ایکس باکس ما عمل بستن را به وسیله کلید back انجام خواهیم داد . برای این کار باید حالتی را درنظر بگیریم که یکی از دو حالت فوق یعنی فشرده شدن کلید صفحه کلید و یا گیم پد انجام بشود
    برای این کار باید دو حالت را با یک دیگر or کنیم :

    کد PHP:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    حال اگر با گیم پد ایکس باکس مجدد تست را انجام دهید می توانید ببینید که با زدن دکمه back پنجر ه بازی بسته خواهد شد


    اجرای بازی در حالت تمام صفحه :

    تمامی کاری که در اینجا نیاز است این است که به کارت گرافیک بگویید که صفحه را به حالت کامل اجرا کند برای این کار باید قطعه کد های زیر را به قسمت سازنده کلاس Game خود اضافه کنید :
    سازنده :

    کد PHP:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد فول اسکرین

    کد PHP:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    حال پنجره خروجی شما در حالت تمام صفحه خواهد بود

  6. این کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #44
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    محاسبه فریم ریت :
    اگر بازی شما کمی اهسته تر اجرا شود یا شما بخواهد بدانید که بازی شما چه تعداد فریم در ثانیه اجرا می شود باید اموزش فوق را دنبال کنید !!!

    محاسبه فریم ریت :
    در اینجا ما می خواهیم فریم ریت بازی خودمان را محاسب کنیم این کار ررا در متد Draw انجام خواهیم داد :

    کد PHP:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    برای نمایش این فریم ها می توانید مقدار متغییری را که تعریف کرده اید در قالب یک نمایش فوت همانند اموزش های قبلی بر روی صفحه نمایش دهید

  8. این کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #45
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    استفاده از خروجی کنسول در زمان ساخت :

    در حقیقت استفاده از یک پنجره جدا که سرعت اشکال زدایی برنامه را بتواند بالاتر ببرد بسیار در پیش برد روند ساخت بازی پر اهمیت خواهد برد . ما می توانیم با استفاده از پنجره کنسول بدون نیاز به رسم ها به راحتی خروجی های مختلف از اعمال محاسباتی - دیباگ و غیره را مشاهده کنیم .

    فعال کردن پنجره کنسول :
    برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :


    اکنون زمانی که پنجره بازی را اجرا کنید می توانید مشاهده کنید که به همراه آن پنجره کنسول نیز باز شده است . توجه کنید با فعال کردن این پنجره می توانید از دستورات محیط کنسول مانند :
    Console.WriteLine
    و غیره نیز استفاده کنید .

    جهت تمرین نمایش فریم ریت بازی را در کنسول انجام دهید

  10. این کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #46
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    پنج قسمت جدید اضافه شد

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •