تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: آپلود مغر انسان بر روی يك روبات !

  1. #1
    حـــــرفـه ای shabe.saket's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    Lost Island
    پست ها
    2,577

    پيش فرض آپلود مغر انسان بر روی يك روبات !



    یک میلیارد روسی طرحهای جنجالی را برای آپلود کردن مغز و فناناپذیر شدن خود تا سال 2045 فاش کرد.



    دیمتری ایتسکوف 32 ساله اعتقاد دارد که فناوری به وی این امکان را می دهد که تا ابد در یک جسم هولوگرام زندگی کند.


    ابتکار عمل 2045 وی به عنوان گام دیگر در تکامل توصیف شده و بیش از 20 هزار نفر در یک شبکه اجتماعی پیشرفت آن را دنبال می کنند.
    ایتسکوف گفت: ما در فرآیند تشکیل گروه های کارشناسان هستیم، درکنار این گروه ها ما وضعیت هدف و برنامه تحقیقات را فراهم می کنیم.
    این بنیاد ادعا کرده است که برای آپلود کردن مغز انسان به یک رایانه تا سال 2015 آمادگی دارد، اما ایتسکوف اظهار می دارد که این جدول زمان بندی بسیار خوشبینانه اما امکان عملی شدن آن وجود دارد.
    وی اظهار داشت: این برنامه ما برای 35 سال آینده است و ما نهایت تلاش خود را برای تکمیل آن انجام می دهیم.
    هدف نهایی ارائه یک جسم هولوگرام است.
    ایتسکوف یادآور شد: خلق یک جسم هولوگرام پیچیده ترین کار است اما در عین حال می تواند هیجان انگیزترین مسئله در کل تکامل انسان باشد.
    برای تحقق این هدف بلندپروازانه، وی کنگره آینده جهانی را تشکیل داد که نخستین جلسه آن سال گذشته در مسکو برگزار شد و قرار است ماه ژوئن امسال در نیویورک برگزار شود و طی آن از شبیه ترین ربات به انسان رونمایی شود.
    همچنین قرار است در این همایش درباره موضوعات اخلاقی و اجتماعی فناناپذیرشدن بحث و تبادل نظر شود.
    ابتکار عمل استراتژیک اجتماعی 2045 در بیانیه خود آورده است: تمدن مدرن با ایستگاه های فضایی، زیردریاییهای هسته ای، آی فن و سگ‌وی ( دوچرخه‌ الکتریکی خود-تراز) نمی تواند انسان را از محدودیتهای فیزیکی جسم خود، بیماری و مرگ رهایی بخشد.
    ما اعتقاد داریم که این امر شدنی و الزامی است که مانع پیر شدن و حتی مرگ بشویم و برای این هدف باید بر حدود بنیادین ظرفیتهای فیزیکی و ذهنی غلبه کنیم.
    در ادامه این بیانیه آمده است: پیش از سال 2045 یک بدن مصنوعی تولید می شود که از نظر عملکرد نه تنها از جسم کنونی انسان بهتر است بلکه از نظر شکل به کمال رسیده و جذابیت آن کمتر از بدن انسان نیست.
    محققان این ابتکار عمل همچنین اعتقاد دارند که نسل نخست جسم اندروید به معنای رباتی که شبیه انسان است، دارای ظرفیتهای ابرانسان خواهد بود.
    ایتسکوف امیدوار است که بتوان ظرف 10 سال آینده مغز انسان را بدون جراحی روی رباتها آپلود کرد و جسم انسان را به عنوان غلافهای خالی رها کرد تا صاحبان آنها بتوانند داخل رباتها زندگی کنند.

  2. 12 کاربر از shabe.saket بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز Zeitgeist's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    محل سكونت
    on the edge of a super-massive black-hole
    پست ها
    1,219

    پيش فرض

    این امر نیازمند دستیابی تکنولوژیک به چند مورده:

    1- دیکود کردن و شناخت 100 درصدی از نحوه ی ذخیره و پردازش اطلاعات در مغز انسان، به گونه ای که بتوانیم هر یک از نورون ها و اطلاعاتی که در حال پردازشش هستند رو شناسایی، طبقه بندی و درک کنیم. پس از دستیابی به این توان، خواهیم توانست با طراحی سیستم ها و اسکنرهای دقیقی، به طور بسیار دقیق در سطح سلولی و مولکولی، اطلاعات رو خوانده، استخراج کرده و به یک حافظه ـی متناسب کامپیوتری منتقل کنیم.

    2- باید پلتفرم هوش مصنوعی نرم افزاری ای طراحی شود که از لحاظ function ـهای قابل فهم براش و توانایی هاش، کاملاً مطابق بر توانایی های مغز انسان و فراتز از اون باشه. همچنین این پلتفرم باید به گونه ای باشه که یا از نقشه ی سیم کشی داخل مغز انسان پیروی کنه، یا روش ها و ابزار کافی برای پورت کردن برنامه ای تحت سیستم عامل مغز انسان به پلتفرم جدید، طراحی بشه. فقط برنامه نویسان کامپیوتری میفهمن چی میگم!

    با وجود چنین پلتفرمی، هم خواهیم توانست ربات ها و سیستم های کامپیوتری هوشمند که میشه روشون اسم "انسان" گذاشت داشته باشم و هم میتونیم به انسان ها، خدمات بر این پلتفرم ارائه بدیم به طوری که اطلاعات مغزشون به این پلتفرم منتقل بشه و جاودانه بشن.

    باید هر سیستمی در سیم کشی مغز انسان شبیه سازی شده و تمام امکانات، به طور تکنولوژیک و رباتیک تعریف بشن تا اطلاعات مغز، سیستم میزبان رو شناخته و بتونه کنترلش کنه.





    به شخصه فکر نمیکنم تا سال 2045 به چنین سطح تکنولوژیک رسیده باشیم که هوش مصنوعی و پلتفرم رباتیک برای جایگزینی روابط مغز انسان و اندام های زنده ی بدن، طراحی کرده باشیم.


    ولی چیزی که امروز هم توان انجامش رو داریم، clone کردن و شبیه سازی افزاد هست. حتی به حدی در علم ژنتیک به پیشرفت دست یافتیم که ساخت یک بدن طراحی شده (مثلاً حذف یا تغییر مواردی که فکر میکنید عیب هستن) دور از دسترس نیست.

    به نظر من همین الان هم افرادی در حال کار کردن مخفی روی clone کردن انسان ها هستند؛ dna هر شخص، جزء اموال شخصی اون فرده و به نظرم تا چند سال دیگه، مباحث درباره میزان "انسان" بودن یک clone کنار گذاشته شده و تحقیقات در این باره علنی میشن.

    به راحتی خواهد شد کاری کرد که انسان clone شده، فقط یک "بدن" و جزء اموال صاحبش باشه و به مغزش اجازه رشد ندیم تا دیگه نشه روش اسم "انسان" گذاشت.

    با توجه به یکی بودن dna، هم میتوان از اجزای بدن ساخته شده، برای پیوند اعضا استفاده کرد، هم میتوان یک گام جلوتر گذاشت: قطع کردن مغز از ریشه و کار گذاشتن در بدن نو و جوان.

    به نظرم این چیزی خواهد بود که چند دهه بیشتر باهاش فاصله نداریم و همین الان هم اگر چنانچه تک تک کابل های ریشه ی مغز و محل اتصالش به نخاع رو شناخته و بتونیم یک مغز از بدن جدا شده رو به طور دقیق با همون ترتیب کابل ها، به نخاع بدن جدید متصل کنیم، مسئله ی جاودانگی تا مدت طولانی ای حله تا وقتی که به توان استخراج اطلاعات مغز دست یافته و بتونیم بدن رباتیک و کامپیوتری ای بسازیم که توان میزبانی مغز انسان رو داشته باشه.


    مغز و رشته های عصبی از قبیل نخاع، همونطور که میدونید، به نظر میان یه سری اعضای درسته هستن ولی درواقع تعداد بسیار زیادی کابل های تشکیل شده از سلول های عصبی هستن که به دور هم پیچیدن. نسبت به تکنولوژی امروز، کافیه که تمام کابل های اتصالی در ریشه مغز به نخاع رو تک تک شناسایی کرده و بتونیم نخاع قطع شده رو ترمیم کنیم (که میتونیم)...

    مشکل ناهماهنگی هم در بدنی که از dna خودتون clone شده باشه وجود نخواهد داشت چون دقیقاً کدهایی که باهاش نوشته شده، خود شما هستید.
    Last edited by Zeitgeist; 18-05-2013 at 03:01.

  4. 8 کاربر از Zeitgeist بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    Super Moderator Stream's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    Wolf Trap
    پست ها
    14,322

    پيش فرض

    در اینکه بالاخره زمانی چنین چیزی رخ می ده به نظر من اصلا شکی نیست ولی خب در زمانش اختلاف نظر هست و من هم 2045 رو کمی زود می بینم ولی فکر می کنم چنین پیشرفت هایی رو در همین قرن خواهیم دید.

    ما طی چند دهه آینده و به احتمال زیاد قبل از سال 2050 ، یک Event horizon در جوامع بشری داریم و اون زمانیست که هوش مصنوعی بتونه با هوش بشری رقابت کنه [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ، و برعکس ارائه سینمایی این واقعه (ماتریکس و ترمیناتور)، به نظر من یکی از اتفاق هایی که بعد از این واقعه می افته بمباران جهان با مطالب علمی است چون یکدفعه میلیون ها و میلیارد ها "دانشمند" داریم که شبانه روز، بدون خستگی، بدون خطا و اشتباه، بطور ایده آل در حال کشفیات هستند و چیزی که من می بینم اینه که یافته های علمی ای که طی یکی دو سال توسط این هوش های مصنوعی پیدا میشه بیشتر از کل علمی خواهد بود که طی هزاران سال توسط انسان ها پیدا شده.

  6. 10 کاربر از Stream بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Legacy's's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2012
    پست ها
    476

    پيش فرض

    مشکل ناهماهنگی هم در بدنی که از dna خودتون clone شده باشه وجود نخواهد داشت چون دقیقاً کدهایی که باهاش نوشته شده، خود شما هستید.
    درسته که مشکل ناهماهنگی برای اهدا به حداقل ممکن میرسه اما برخلاف تصور رایج، پروتئین های بدن کلون و طبعاً بدون او دقیقاً با شما یکسان نیست
    کلون رو اینطوری درست میکنند: هسته ی یکی از سلول های غیرجنسی بدن شما رو برداشته و داخل یک تخمک بدون هسته میذارند
    و همینکار باعث میشه کلون مورد نظر با شما در DNA میتوکندریال متفاوت باشه و این هم باعث درصدی تفاوت در پروتئینها و در نتیجه در ویژگی ها خواهد شد
    قطع کردن مغز از ریشه و کار گذاشتن در بدن نو و جوان.
    این مورد حتی تصورش هم فوق العاده مشکله
    حدود 86 میلیارد سلولهای مغز (اعم از نورون و گلیال) ظرف کمتر از 2 دقیقه در اثر نرسیدن اکسیژن میمیرند. بهمین دلیل مغز اولین اندامی در بدن مردگان هست که دچار فساد میشه
    درک فناوریهای آینده ی دور برای ما چندان ساده نیست ولی اگر تخیل و تصور کنیم که در آینده قطع کامل مغز و رگهای اون + قرار دادنش در سر جدید و متصل کردن رگهای جدید مجموعاً کمتر از 2 دقیقه وقت ببره!! چه فناوری هایی رو فعلاً برای آینده میشه تصور کرد که تضمین ککند روند اکسیژن+گلوکز رسانی در این 2 دقیقه صورت بگیره تا سلولها نمیرند؟
    این دیگه مثل پیوند قلب و کلیه و... نیست که شما بتونید با خنک نگهداشتن اندام، زمان رو کند کنید
    بگذریم از اینکه اتصال درست میلیونها نورون قطع شده داخل طناب نخاعی بهم تقریباً غیرممکنه چون مثل رشته های داخل سیم نیست که هر کدوم به دیگری وصل شد فرقی نکنه
    Last edited by Legacy's; 19-05-2013 at 00:20.

  8. 6 کاربر از Legacy's بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    ناظر انجمن توسعه و ساخت بازی Reza Azimy_RW's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    بی سرزمین تر از باد
    پست ها
    3,275

    پيش فرض

    من هر چی فک میکنم اینو درک نمیکنم
    یعنی یکی کپی از من درست بشه
    الان دو تا من وجود داره
    بعد منه اصلی بمیرم
    الان من حسم حسه اون کپیه میشه ؟
    پس زمانی که جفتمون زنده ایم چی میشه ؟

    یا من اشتباه فهمیدم منظورو ... یه کپی تهیه میشه ازم که رفتار و فکر و ... مثل منه ولی منه واقعی دیگه وقتی مردم مردم و چیزی حس نمیکنم !
    درگیری فلسفی واسم پیش اومده
    Last edited by Reza Azimy_RW; 19-05-2013 at 00:17.

  10. این کاربر از Reza Azimy_RW بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    آخر فروم باز Zeitgeist's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    محل سكونت
    on the edge of a super-massive black-hole
    پست ها
    1,219

    پيش فرض

    موافقم که مشکل ناهماهنگی برای اهدا به حداقل ممکن میرسه اما برخلاف تصور رایج، پروتئین های بدن او دقیقاً با شما یکسان نیست
    کلون رو اینطوری درست میکنند: هسته ی یکی از سلول های غیرجنسی بدن شما رو برداشته و داخل یک تخمک بدون هسته میذارند
    و همینکار باعث میشه کلون مورد نظر با شما در DNA میتوکندریال متفاوت باشه و این هم باعث درصدی تفاوت در پروتئینها و در نتیجه در ویژگی ها خواهد شد
    درصورتی که به تکنولوژی ای دست بیابیم که یا از نیاز به یک تخمک خالی بی نیاز بشیم و بتونیم به صورت ریشه ای، سلول اولیه رو طراحی کنیم و یا اینکه بتونیم DNA گرفته شده از فرد رو از لحاظ زمانی به عقب برده و دقیقاً تخمکی بسازیم که از همه لحاظ مشابه تخمک بارور شده ی اولیه ای باشه که اون فرد ازش زاده شده، دیگه چنین تفاوت های کمی هم وجود نخواهند داشت.

    با این حال، با همین شرایط فعلی هم، reject و پس زدن عضو وجود نداره و اعضای یک clone و شخص اصلی، در بدن همدیگه طبق گفته ها مشکلی نخواهند داشت.

    این مورد حتی تصورش هم فوق العاده مشکله
    حدود 86 میلیارد سلولهای مغز (اعم از نورون و گلیال) ظرف کمتر از 2 دقیقه در اثر نرسیدن اکسیژن میمیرند. بهمین دلیل مغز اولین اندامی در بدن مردگان هست که دچار فساد میشه
    درک فناوریهای آینده ی دور برای ما چندان ساده نیست ولی اگر تخیل و تصور کنیم که در آینده قطع کامل مغز و رگهای اون + قرار دادنش در سر جدید و متصل کردن رگهای جدید مجموعاً کمتر از 2 دقیقه وقت ببره!! چه فناوری هایی رو فعلاً برای آینده میشه تصور کرد که تضمین ککند روند اکسیژن+گلوکز رسانی در این 2 دقیقه صورت بگیره تا سلولها نمیرند؟
    این دیگه مثل پیوند قلب و کلیه و... نیست که شما بتونید با خنک نگهداشتن اندام، زمان رو کند کنید!
    روشی در حال حاضر وجود داره برای جراحی های خطرناکی که در طیشون، ممکنه چیزی که میگید رخ بده و بیمار به دلیل قطع جریان سوخت رسانی به مغز، پس از چند دقیقه با شروع مردن سلول های مغز و آسیب های مغزی تا مرگ مغزی پیش بره. در این روش، خون رو به سرعت و به طور کامل از بدن فرد خالی کرده و مایعی که توانایی کاهش دمای سریع اجزای بدن رو داره، به داخل تمام سیستم خون رسانی بدن جریان پیدا میکنه.

    در این حالت، از زمان حداکثری اطلاعی ندارم ولی تا جایی که میدونم، حداقل چند ده دقیقه میشه فرد رو در یک وضعیت متوقف شده، مورد جراحی قرار داد و از آسیب مغزی جلوگیری کرد چون متابولیسم بدن به دلیل کاهش شدید دما در تمام اعضا، به شدت کاهش یافته.

    جایی خوندم که در موش ها، تا چندین ساعت تونستن این شرایط رو ادامه بدن و بعد از بازگردوندن خون به بدن موش ها، و بازگرداندن دما و ضربان قلب موش ها به حالت عادی، موش ها "به نظر میاد" مشکلی نداشته باشن که نیازمند بررسی های مغزی بیشتره...

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    نمیدونم فارسیش چی میشه؛ "تحرک متوقف شده" شاید؟!



    همچنین هم اکنون روشی طراحی شده برای نگهداری مغز و بدن افرادی که دچار بیماری های لاعلاج هستن (و پول کافی دارن) به طوری که در آینده، در صورت وجود تکنولوژی مناسب، جان دوباره یافته و درمان بشن.

    در حال حاضر، این یک بلیط یک طرفه ـس و هنوز راهی برای بازگرداندن این عمل و زنده کردن افراد وجود نداره.

    در این روش، با تجهیزات پیشرفته و دقیقی، بدون اینکه کاهش دما، باعث ایجاد کریستال های یخ در بدن بشه، به کمک به جریان انداختن نیتروژن مایع در رگ ها، فرد رو در دمای 77.15 کلوین، به صورت فریز شده نگهداری میکنن تا روزی که علم پزشکی، درمانی برای بیماریش یافته و همچنین راهی برای زنده کردن مجددش هم موجود باشه.

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



    با چنین روش هایی و کاهش شدید دمای بدن، جلوگیری از مرگ مغز به دلیل قطع سوخت رسانی، غیر ممکن نیست. اگر چنانچه به تکنولژی ای دست یابیم که بتونیم انتقال مغز رو "انجام" بدیم، اون روز، اولین قدم به سوی جاودانگی رو برداشته ایم و قدم بعدی، توانایی استخراج/ورود دقیق و کامل اطلاعات مغز خواهد بود برای گام های بعدی...


    بگذریم از اینکه اتصال درست میلیونها نورون قطع شده داخل طناب نخاعی بهم تقریباً غیرممکنه چون مثل رشته های داخل سیم نیست که هر کدوم به دیگری وصل شد فرقی نکنه
    تکنولوژی های امروز هم زمانی غیر ممکن انگاشته میشدند!

    ترمیم نخاع، امروز دیگه یک رؤیا نیست و دست یافتنی شده و روز به روز هم درحال پیشرفته.

    حالا هم میشه از این روش های امروزی بهره برد که سلول های بنیادین به طور اتوماتیک کار رو انجام بدن (که یکم طول میکشه و مشکل زمان داریم؛ البته درصورتی که نتونیم بیش از مقدار فعلی به کمک روش های بالا، مغز رو سالم نگهداریم!)، هم اگر چنانچه به تکنولوژیش برسیم، کار رو به ربات های جراح پیشرفته بسپریم که با ابزارهای میکروسکپی و روش های دقیق، دونه دونه کابل ها رو به هم متصل کنن...

    به هر حال تکنولوژی ای خواهد بود که با معیارهای امروز هم چندان دور از انتظار نیست.
    Last edited by Zeitgeist; 19-05-2013 at 00:52.

  12. 5 کاربر از Zeitgeist بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •