تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 4 از 4 اولاول 1234
نمايش نتايج 31 به 34 از 34

نام تاپيک: نکات مهم در بهداشت و تغذيه ورزشکاران

  1. #31
    پروفشنال mojrem2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    806

    پيش فرض

    ورزش کنيد ؛ امامراقب از دست دادن آب بدنتان باشيد
    اگر نگران چاقي بيش از حد و يا سلامت خود هستيد ، بايد ورزش کنيد اما دقت کنيد که تمرينات ورزشي را در هر شرايطي با به کارگيري نکات ايمني لازم انجام دهيد.اين امر هم درخصوص قهرمانان باتجربه و هم درباره ورزشکاران تازه کار صادق است و وقتي لزوم آن بيشتر مشخص
    مي شود که قرار باشد در هواي گرم ، تمرينات سنگين ورزشي انجام شود. عرق کردن هميشه همراه ورزش و فعاليت هاي سنگين بدني بوده است که اگر بيش از حد عادي رخ دهد مي تواند سبب از دست رفتن آب بدن شود که اتفاقي فوق العاده خطرناک محسوب مي شود؛ زيرا بدن نمي تواند بدون ميزان مشخصي آب و الکتروليت به فعاليت هاي خود ادامه دهد.
    همان طور که مي دانيد الکتروليت ها، مواد معدني از قبيل سديم است که همراه عرق و ادرار از بدن دفع مي شود.
    بنابراين ، هر فردي بايد دقت داشته باشد که در طول ورزش يا پس از آن ، آب بدنش را از دست ندهد و اين موضوع براي ورزشکاران حرفه اي بسيار جدي تر است و بايد احتياط بيشتري را به کار گيرند.
    اگر علاقه منديد که درباره از دست رفتن آب بدنتان و پيشگيري از اين اتفاق ، اطلاعاتي کسب کنيد ، پرسش و پاسخهاي زير را مطالعه کنيد.
    چگونه متوجه شويم که آب بدنمان کاهش يافته است؟
    وقتي ميزان آب بدن به زير حد نرمال کاهش يابد ، حالتي است که مي گويند آب بدن از دست رفته است اولين چيزي که شخص در اين حالت تجربه مي کند ، تشنگي است.
    البته رابطه دقيقي بين ميزان تشنگي و از دست رفتن آب بدن وجود ندارد. گاهي اوقات شخص دچار سردرد مي شود، زبانش خشک مي شود و اگر مشغول تمرينات ورزشي باشد و يا وضعيت بدنش را تغيير ناگهاني دهد، احساس سرگيجه مي کند، پوست بدنش داغ تر و ادرارش کم و رنگ آن نيز تيره تر مي شود ؛ زيرا در شرايطي که آب بدن کم شده باشد، ادرار نيز غليظتر مي شود.
    همچنين در اين مواقع توانايي هاي مغزي و فيزيکي فرد هر دو کاهش مي يابند. پس علايم فراواني هستند که مي توانند مشخص کنند آيا فرد دچار کم آبي شده است يا خير.
    چگونه ممکن است ، از دست رفتن آب بدن بر سلامت شخص اثر بگذارد؟

    اگر ميزان آبي که بدن از دست مي دهد بسيار زياد باشد ، مي تواند سبب گرمازدگي شديد و يا شوکهاي گرمايي شود. در چنين حالاتي ، تعرق شديد شده ، فرد دچار رنگ پريدگي مي شود و يا اين که استفراغ هاي شديدي مي کند.
    اگر دماي بدن به بيش از 41درجه سانتيگراد برسد خطر شوکهاي گرمايي نيز افزايش مي يابد. وقتي آب فراواني از دست برود، احتمال بروز عفونت هاي ادراري و تشکيل سنگهاي کليه و صفرا زياد مي شود. همچنين حساسيت به سرطان مثانه و روده بزرگ در چنين فردي بيشتر مي شود.

  2. #32
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض زنجبيل دردهاي ماهيچه‌اي پس از فعاليت ورزشي را تسکين مي‌دهد

    پژوهشگران آمريکايي تاکيد دارند زنجبيل که به طور سنتي به عنوان داروي ضد تهوع مورد استفاده قرار مي‌گيرد، مي‌تواند دردهاي ماهيچه‌اي پس از انجام فعاليت شديد ورزشي را کاهش دهد.
    به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کرمانشاه، محققين دانشگاه جورجيا با آزمايش بر روي اين گياه دريافتند که زنجبيل به صورت خام يا پخته مي‌تواند دردهاي ماهيچه‌اي پس از ورزش را بين 23 تا 25 درصد کاهش دهد.
    آن‌ها با تجويز مکمل‌هاي زنجبيل طي 11 روز براي داوطلبان ورزشکار، به اين نتيجه رسيدند که ورزشکاران با استفاده از اين گياه مي‌توانند دردهاي ماهيچه‌اي خود پس از ورزش را به طرز چشمگيري کاهش دهند.
    نتايج اين تحقيق در مجله Pain Results منتشر شد.
    انتهاي پيام




  3. #33
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض شیوع آرتروز در ورزشکاران حرفه‌ای طی دوران سالمندی

    رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
    شیوع آرتروز در ورزشکاران حرفه‌ای طی دوران سالمندی
    خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران با اشاره به شیوع آرتروز در ورزشکاران حرفه‌ای در دوران سالمندی گفت: استرس باعث شکستگی استخوان می‌شود و بارها مشاهده شده که افراد بدون هیچ ضربه‌ای و تنها به دلیل استرس استخوانشان شکسته است.


    لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس درباره مشکلات استخوانی و عضلانی افراد سالمند اظهار داشت: افراد جامعه در زمینه بیماری‌ها به دو گروه زنان و مردان تقسیم می‌شوند و زنان به دلیل 9 ماه بارداری و ۲ سال شیردهی و در نهایت زنان شاغل به دلیل فشارهای کاری از مردان آسیب‌پذیرتر هستند.
    زنان 15 درصد بیشتر از مردان چربی دارند
    وی با اشاره به اینکه زنان پس از 50 سالگی و پایان یائسگی و همچنین انتقال چند کیلو کلسیم بدن آنها به جنین بیشتر از مردان دچار آرتروز می‌شوند، افزود: در این زمینه باید به دلیل آنکه زنان 15 درصد بیشتر از مردان چربی دارند از کلسیم، امگا ۳ و مولتی‌ویتامین استفاده کنند.
    پورکاظمی با بیان اینکه ولی مردان به دلیل مقاومت آناتومیکی بیشتر از زنان مقاومت بیشتری در مواجهه با بیماری‌ها دارند، تصریح کرد: ولی در این زمینه نیز مردانی که شغل‌های سخت از جمله کارگری ساختمان، کشاورزی و فعالان در حوزه ماشین‌های سنگین بیشتر از افراد دیگر در زمینه بیماری‌های اسکلتی دچار مشکل می‌شوند.
    سکته‌های قلبی بیشتر در مردان 30 تا 45 سال
    رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران ادامه داد: کارمندان نیز بیشتر دچار فشارهای روحی و عصبی می‌شوند که این مسئله منجر به سکته می‌شود. در این زمینه بیشترین سکته‌ها نیز در سنین 30 تا 45 سال در مردان رخ می‌دهد. زنان در این سنین به ندرت دچار سکته می‌شوند و اگر یک زن در سن زیر 45 سال دچار سکته شود به دلیل ژنتیک یا چربی مادرزادی بوده است.
    روزانه 30 دقیقه ورزش و نرمش
    پورکاظمی با اشاره به اینکه بهترین روش پیشگیری از بیماریهای میانسالی و سالمندی انجام ورزش‌های روزانه تا ۳۰ دقیقه در هر روز است، افزود: ورزش روزانه باعث جلوگیری از سکته قلبی، مغزی، دیابت، نقرس، فشار خون، افسردگی و در نهایت بیماری‌های اسکلتی و عضلانی می‌شود.
    افزایش وزن باعت آرتروز گردن و زانو
    وی ادامه داد: افراد با انجام ورزش به همراه رژیم غذایی مناسب می‌توانند از افزایش وزن که منجر به آرتروز گردن، کمر و زانو می‌شود جلوگیری کنند و یکی از مهمترین موارد نیز پرهیز از استرس بوده زیرا استرس می‌تواند به خصوص در افراد خشن باعث ترک استخوان و شکستگی ستون فقرات و گردن شود.
    پورکاظمی تصریح کرد: بارها مشاهده شده است افراد بدون هیچگونه ضربه‌ای و تنها به دلیل استرس استخوان‌های آنها شکسته است.
    آسیب‌های گردن و شانه در ورزشکاران حرفه‌ای
    وی همچنین با اشاره به آسیب‌های دوران سالمندی در ورزشکاران حرفه‌ای که در دوران ورزشی حرکات سنگین و ضربات محکم را داشته‌اند، گفت: این ورزشکاران نیز در سنین میانسانی و سالمندی دچار آسیب‌های گردن، شانه و زانو می‌شوند که منجر به جراحی و فیزیوتراپی‌های طولانی خواهد شد.
    پورکاظمی با توصیه به ورزشکاران حرفه‌ای پس از پایان عمر ورزش حرفه‌ای آنان خاطرنشان کرد: این ورزشکاران باید پس از این دوران با انجام نرمش و ورزش‌های سبک، آب‌درمانی، ماساژ و همچنین بهره‌گیری از یک تغذیه مناسب و علمی و در نهایت مشاوره با پزشکان ورزشی از عوارض این مسائل دوری کنند.
    انتهای پیام/

  4. #34
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض التهابات تاندونی و عضلاني از عوارض استفاده از دستگاه‌های ورزشی پارك‌ها هستند

    یک متخصص پزشکی ورزشی:
    التهابات تاندونی و عضلاني از عوارض استفاده از دستگاه‌های ورزشی پارك‌ها هستند




    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    یک متخصص پزشکی ورزشی با بیان این مطلب که دستگاه‌های ورزشی پارک‌ها استاندارد نیستند، افزود: اکثر این وسایل قابلیت تنظیم ندارند و التهابات تاندونی، لیگامانی، عضلانی و مفصلی ناشی از وارد شدن نیروهای اضافی از شایع‌ترین عوارض استفاده از این دستگاه‌ها است.
    دکتر فرزین حلب چی در گفت وگو با خبرنگار «سلامت» ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه دستگاه‌های ورزشی پارک‌ها استاندارد نیستند، افزود: این دستگاه‌ها فاقد ملاحظات جنسیتی و فاقد تناسب جثه‌ای، آمادگی جسمانی پایه‌ای و ایمنی لازم در بکارگیری هستند و نمی‌توان از آنها برای ارتقا آمادگی‌های به دست آمده قبلی بهره برد.
    این متخصص پزشکی ورزشی، فقدان آموزش لازم و همچنین عدم تناسب فیزیکی فرد با این وسایل را از مهمترین علل آسیب بدنی دانست و گفت: اکثر این وسایل قابلیت تنظیم ندارند و التهابات تاندونی، لیگامانی، عضلانی و مفصلی ناشی از وارد شدن نیروهای اضافی از شایع‌ترین عوارض استفاده از این دستگاه‌ها است.
    این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان تصریح کرد: شاید این دستگاه‌ها برای افرادی که فقط بخواهند سطوح آمادگی قبلی خود را نگه دارند مناسب باشد اما این افراد باید آشنایی کامل با طریقه استفاده صحیح از وسایل و اصول گرم کردن، انعطاف پذیری، سرد کردن و نحوه تنفس صحیح در حین تمرینات قدرتی را بدانند.
    انتهاي پیام

صفحه 4 از 4 اولاول 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •