به روز رسانی گوشی های مجهز به سیمبیان
آپدیت گوشی های سیمبیان symbian

قفل کردن و یا روشن ماندن نور پس زمینه LCD و در نتیجه خالی شدن زود هنگام باطری مهمترین مشکل گوشی های N97 mini و N97 می باشد. البته ممکن است این مشکل در گوشی هایی که سیستم عامل یکسانی با N97 دارند هم بروز کند که از جمله آنها می توان به 5230 , 5530 اشاره کرد.
برای رفع این مشکل باید نرم افزار یا Firmware گوشی را به روز کرد.برای این کار دو روش وجود دارد که به تفصیل توضیح خواهیم داد :


1: آپدیت توسط کامپیوتر

این کار توسط برنامه Nokia software updater که حجمی در حدود 34 مگابایت دارد انجام می شود.این نرم افزار را باید از سایت نوکیا دانلود کنید. این نرم افزار را اجرا کرده و مراحل را دنبال کنید. پس از به روز رسانی گوشی ، مشکل حل می شود
با مراجعه به این سایت، مدل گوشی خود را انتخاب کنید و سپس برنامه Nokia software updater را دانلود کنید. توضیحات مناسبی به زبان فارسی در این بخش وجود دارد:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
در این آدرس هم نرم افزار های مدیریتی تمام مدل های نوکیا ، که شامل Nokia ovi suite و Nokia PC Suite می باشد برای دانلود لیست شده اند
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
نکته : در اختیار داشتن ADSL الزامی است زیرا باید فایلی بیش از 150 مگابایت را دانلود کنید ( پس از دریافت فایل ، به روز رسانی به طور خودکار انجام می شود )
لازم به ذکر است دانلود از طریق نرم افزار Nokia Software updater انجام می شود و نمی توانید فایل مذکور را به طور مستقیم با internet explorer یا DAP دریافت کنید و همچنین در تمام مدت دانلود، گوشی باید به وسیله کابل Usb به کامپیوتر متصل باشد

نکته مهم : قبل از Update از تمام اطلاعات گوشی پشتیبان یا BackUp بگیرید زیرا تمام اطلاعات از قبیل Note , massage , ... پاک خواهند شد

نکته بسیار مهم : قبل از به روز رسانی گوشی از طریق کامپیوتر ، حتما کامپیوترتان را با یکی از ویروس کش های AVG یا Avast آن هم در بالاترین سطح Scan کنید. توضیحات بیشتر در لینک زیر:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
زیرا نرم افزار nokia software updater ، سیستم عامل و نرم افزارهای اصلی گوشی را که به آن Firmware نیز می گویند به روز رسانی می کند و نفوذ ویروس به این قسمت باعث اختلال یا از کار افتادن گوشی می شود.

2: آپدیت با استفاده از تلفن همراه

این روش راحت ترین روش می باشد و نیازی به کامپیوتر و دانلود نرم افزار nokia software updater ندارید.
برای آپدیت از طریق موبایل کافیست یک ارتباط اینترنتی Wifi در اختیار داشته باشید. یکی از راه ها این است که مودم ADSL بی سیم تهیه کنید و دیگری اینکه از ارتباط بی سیمی که امروزه در رستوران ها و دانشگاه ها و ... بر قرار است استفاده کنید.
برای انجام این کار ابتدا منوی گوشی را باز کرده و وارد Application شده و به دنبال آیکون SW Update بگردید.آن را باز کرده و مراحل زیر را طی کنید:
Option > Search for Wlan
شبکه بیسیم مورد نظر خود را انتخاب کنید و بقیه مراحل را دنبال کنید تا گوشی آپدیت شود.


نکته : آپدیت توسط کامپیوتر بهترین و کاملترین روش است.