مقدمه
طراحی زیبا و ظریف و بدنه مستحکم ، شاید این عبارات تنها آغازی بر توصیف Black باشند، با وجود آندروید ، Black را می توان پیوند گوشی های هوشمند و مدگرا دانست







Optimus Black نخستین گوشی تلفن همراهی است که از صفحه نمایش Nova استفاده می کند. همین برای تخصیص یک بررسی به این گوشی کافیست. خوشحال می شویم در ادامه همراه ما باشید اما اگر بخواهید مختصری در مورد فناوری نوین این صفحه نمایش بدانید ، باید گفت این صفحه نمایش از بالاترین میزان روشنایی در بازار نسبت به سایر گوشی های تلفن همراه برخوردار است و کیفیت تصویر مناسب آن باعث می شود تا آن را جزو برترین صفحه نمایش های بازار بدانیم.
گرچه علیرغم وجود صفحه نمایش 4 اینچی NOVA ، Optimus Black گوشی باریک و کوچکی است ، میزان ضخامت گوشی به 9.2 میلی متر می رسد. کاور نرم باتری به همراه لبه های شیب دار سبب می شود گوشی حتی از این هم باریک تر به نظر برسد.
صفحه نمایش و ضخامت کم جزو نقاط قوت LG Optimus Black به شمار می ایند اما تمامی محاسن گوشی نیستند ، لیست نسبتا کاملی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:
ویژگی های کلیدی
ضخامت 9.2 میلی متری
صفحه نمایش 4 اینچی لمسی خازنیNova با روشنایی 700 Nit از نوع IPS LCD با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و امکان پشتیبانی از رزولوشن WVGA (480 x 800 پیکسل)
پشتیبانی چهاربانده از GSM و دو بانده از 3G
پشتیبانی از HSDPA با سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه
سیستم عامل Android v2.2 Froyo (قابل ارتقا به 2.3 Gingerbread)به همراه صفحه اصلی اختصاصی LG و رابط کاربری Gesture 2.0
پردازنده یک گیگاهرتزی TI OMAP 3630
دوربین پنج مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و امکان برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر ، فلاش LED
ضبط ویدیویی 720p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی برای برقراری تماس های تصویری
Wi-Fi b/g/n به همراه DLNA
GPS به همراه A-GPS ، قطب نمای دیجیتال
حافظه داخلی دو گیگابایتی (یک گیگابایت در دسترس کاربر) به همراه اسلات کارت حافظه microSD و پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 32 گیگابایت
سنسورهای شتاب سنج ، محدودکننده نور و مجاورت
سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
رادیو اف ام استریو به همراه RDS
پورت MicroUSB با امکن شارژ گوشی از طریق این پورت و بلوتوث استریو v2.1
شماره گیری هوشمند و صوتی
پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD
کنترل های حرکتی نوآورانه
پشتیبانی از Adobe Flash 10.1
مرورگر و ویرایشگر اسناد آفیس
نقاط ضعف اصلی
تناسب غیر معمولی ویدیوهای HD ضبط شده
پردازنده تک هسته ای سبب می شود تا گوشی فاصله زیادی با دو هسته ای های بازار داشته باشد
Nova به اندازه ای که انتظار می رفت رنگ های تیره و سیاه را با عمق چندانی نمایش نمی دهد
عدم تعبیه کلید اختصاصی دوربین و پوشش محافظ برای لنز آن
عدم ارائه به همراه Android 2.3 Gingerbread در زمان عرضه
کیفیت صدای مایوس کننده
LG Optimus black به جای عرضه قدرت پردازشی محض ، سعی می کند تجربه ای همه جانبه را عرضه کند. گوشی از یک پردازنده تک هسته ای یک گیگاهرتزی و 512 مگابایت حافظه RAM بهره می برد که برای بسیاری از نرم افزار ها کافی به نظر می رسد.
Optimus Black از فناوری Wi-Fi Direct برخوردار است که انتقال فایل ها را با سرعتی بالاتر نسبت به بلوتوث v2.x و به آسانی بلوتوث مهیا می کند.




بخش عکاسی هم خوب به نظر می رسد ، دوربین پنج مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیویی 720p برای بسیاری از کاربران کافی به نظر می رسد. دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی نیز درست به موقع عرضه شد و کاربران این گوشی امکان برقراری تماس های ویدیویی را نیز دارند.
و حالا ، زمان آن فرا رسیده است تا ابتدا به بررسی سخت افزاری Black که شامل صفحه نمایش NOVA نیز می شود ، بپردازیم.
محتویات جعبه
هنگامی که جعبه ای را کهBlack در آن عرضه می شود را دیدیم ، یکه خوردیم. اغلب گوشی ها در جعبه هایی عرضه می شوند که تنها اندکی از خود گوشی بزرگتر و عریض ترند اما Black چنین نیست. گوشی در جعبه بسیار بزرگی قرار داده شده است.
ایمیلی از LG به آسانی پرده از این معما برداشت ، این جعبه تنها برای بررسی کنندگان عرضه شده و گوشی در فروش واقعی در چنین جعبه ای ارائه نخواهد شد.
اما به هر حال محتویات جعبه هم نشانگر خوبی از میزان رضایت و یا ناخشنودی کاربران در اختیار می گذارد. یک شارژر ، یک کابل microUSB ، یک کارت حافظه دو گیگابایتی از نوع microSD (در کنار مبدل SD) ، و یک هدست یک تکه از محتویات این جعبه هستند اما باید بگویم وب سایت رسمی LG هنوز این مطلب را تایید نکرده است.


می دانم به چه فکر می کنید ، آن ها اخیرا عادت کرده اند لوازم اضافی زیادی به همراه گوشی های شان عرضه کنند اما نمی توان در مورد Black نیز چنین مطلبی را کاملا صادق دانست ، بهتر است منتظر آینده باشیم.
نمای 360 درجه LG Optimus Black
نمای جلویی LG Optimus Black ابعادی معادل 122 x 64 میلی متر دارد که برای یک صفحه مایش چهار اینچی کوچک به نظر می رسد. ضخامت 9.2 میلی متری و وزن 109 گرمی سبب می شوند که گوشی به آسانی در هر جیبی جای بگیرد.
صفحه نمایش Nova
پیش از این در بررسی تخصصی صفحه نمایش ها ، صفحه نمایش LG Optimus Black را هم تحت پوشش قرار دادیم اما در این مقاله نیز به مشخصه های کلیدی آن اشاره ای دیگر داریم.
صفحه نمایش Nova روشن ترین صفحه نمایشی است که تا به حال ازموده ایم و به طور خلاصه روشن ترین صفحه نمایش در دنیای تلفن های همراه محسوب می شود.آزمون های ما میزان روشنایی که LG از آن دم می زند را تایید کرده و حتی میزانی بیش از آن را نشان می دهد.



Optimus Black and Optimus 2X ................. Optimus Black and iPhone 4



Galaxy S, Optimus Black and Galaxy S II

کنتراست صفحه نمایش نیز عالیست که البته بیشتر به دلیل روشنایی بسیار زیاد رنگ های روشن است تا تیرگی رنگ های مشکی ، جدول زیر مقایسه ای میان صفحه نمایش های مختلف گوشی های تلفن همراه را از این حیث نمایش می دهد.
رندر رنگ ها بسیار خوبی است و وضوح صفحه نمایش نیز چنین وضعیتی دارد. رنگ سفید بهترین وضعیت را در میان دیگر رنگ ها دارد و نمی توان هیچ صفحه نمایشی را از این نظر با Nova مقایسه کرد.
گرچه زوایای دید چندان جالب توجه نیستند ، آن ها تنها در استفاده روزمره مناسب اند اما بهتر از آن ها را هم دیده ایم. با وجود این که میزان زیادی از رنگ های تصاویر حفظ می شود اما کنتراست کاهش قابل ملاحظه ای دارد.


در این بخش می توانید عکس هایی از صفحه نمایش های Optimus Black ، 2X ، Samsung Galaxy S ، S II , و iPhone 4 را مشاهده کنید. می توان با نگاهی نزدیک به ماتریس صفحه نمایش ها ، شفافیت آن ها را تا حدی اندازه گرفت.