منم همین نظر رو دارمنوشته شده توسط camaro lt [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مردک 20 تومن جریمه کرد
منم همین نظر رو دارمنوشته شده توسط camaro lt [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مردک 20 تومن جریمه کرد
دو شب پیش تو جاده خاوران بعد از پلیس راه شریف آباد به سمت سه راه افسریه ساعت یک شب داشتم با سرعت نزدیک 140 تا 150 کیلومتر میومدم با اون سرعت از زیر یکی از این دوربینهای ثابت رد شدم یه لحظه دیدم دوربین سریع قرمز شد انگار که عکس گرفته باشه.
حالا سوالم اینه که اگه عکس گرفته باشه و مشمول جریمه شده باشم،چطور جریمه میرسه به دستم؟آیا امتیاز منفی گرفتم؟تو تاریکی چطور پلاک ماشین را ثبت کرده؟
آیا از طریق دوربینهای سرعت سنج هم می تونن امتیاز منفی بدن؟
سلامنوشته شده توسط camaro lt [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تا جایی که اطلاعاتم اجازه میده فکر میکنم اشتباه میکنین
زمانی که قطر چرخ به هر دلیلی چه بلند تر شدن فاق لاستیک و چه بزرگ تر شدن رینگ افزایش پیدا کنه باعث میشه سرعت سنج اتومبیل سرعت رو کمتر میزان واقعیش نشون بده
البته در بعضی از خودرو هایی که مثلا من میشناسم مثل 206 و تندر 90 با تعریف کردن و انتخاب کردن سایز رینگ و لاستیک در ECU خودرو این خطا تا حدود خیلی زیادی قابل برطرف شدن هست
خوب توضیحش هم خیلی ساده هستسنسور سرعت خودرو: (VehicleSpeedSensor) این سنسور با داشتن یک پایه خروجی میتواند بصورت پالس، اطلاعات مربوط به سرعت لحظهای خودرو را به ECU ارسال کند. محل قرارگیری این سنسور روی دیاق دیفرانسیل است. داخل این سنسور یک آهنربای دائم و یک سیم پیچ وجود دارد و با سیم کیلومتر در ارتباط است.
نحوه عملکرد این سنسور بدین ترتیب است که با چرخش سیم کیلومتر، پالسهایی به ECU میفرستد. به کمک این پالسها ECU سرعت خودرو را محاسبه میکند. لازم به ذکر است که درجه کیلومتر و سرعتسنج در پژو همچنان با سیم کیلومتر کار میکند.
زمانی که یه خودرو به صورت فابریک هست رینگ و لاستیکش
مدت زمان تعیین شده و تعریف شده ای برای هر دور چرخش وجود داره
و با توجه به اون سرعت خودرو تعیین میشه
وقتی که سایز رینگ و لاستیک از نظر قطر افزایش پیدا میکنه باعث میشه چرخ خودرو مسافت بیشتری رو برای یک دور گردش طی کنه
به طور مثال(فقط یه مثال هست) اگه قبلا 1 متر رو طی میکرده برای یک دور چرخش الان 1 متر و 20 سانت رو طی میکنه
و این خودش باعث خطا میشه
چون با همون سرعت 20 کیلومتر در ساعت در حالت عادی و در یک ساعت 20 کیلومتر رو طی کنه و در حالتی که باز هم کیلومتر شمار به دلیل خطا 20 کیلومتر در ساعت رو نشون میده 20 + اون خطایی که کیلومتر شمار نشون نمیده رو طی کنه
لازم به ذکره که سرعت نهایی و شتاب خودرو به دلیل ثابت بودن ضرایب گیربکس و تغییر سایز رینگ و لاستیک و بزرگ تر کردنشون به ترتیب افزایش و کاهش پیدا میکنه
یعنی شتاب گیری خودرو کند تر میشه
به صورت عملی هم خیلی راحت قابل تست و به صورت علمی هم قابله توضیح هست
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)