اگر در یک باشگاه ، شاگردی به شاگر کوچکتر از خودش ( 5 سال کوچیکتر ) توهین کنه و چند تا هم بزنه زیر گوشش !!
چیکار میشه کرد ؟!
ممنون ...
اگر در یک باشگاه ، شاگردی به شاگر کوچکتر از خودش ( 5 سال کوچیکتر ) توهین کنه و چند تا هم بزنه زیر گوشش !!
چیکار میشه کرد ؟!
ممنون ...
خوب معمولا استاد دو طرفو مياره ببينه سر چي دعواشون شده ولي خوب تو باشگاه معمولا به افراد با سابقه احترام بيشتري ميزارن و ربطي به سن نداره و ممكنه باشگاه دو طرفو اخراجم بكنه.نوشته شده توسط Gam3r [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته اين سوال از اون سوالها بودا....
من دو ساله تكواندو كار ميكنم قراره اين تابستون آزمون سياه بدم تو اين دو ساله پي بردم
كه تكواندو مشكل زيادي داره با اين حال نقاط مثبت زيادي داره كه اين نقاط مثبت ارزش
اون مشكلات رو واسه من داره ولي اگه ميخوايد ادم محكم و استواري باشيد به يه ورزش
اكتفا نكنيد چون واقا نميتونيد با 4 ساعت در هفته و يك نوع ورزش بدنتون واز همه مهمتر
زهنتون رو پرورش بديد يكي از دوستام سه تا باشگاه(پاركور-ژيمناستيك-تكواندو) ميرفت
تازه خودشم اگه وقت ميكرد ميرفت پارك و ميدويد .
تكواندو اصولا رو كمر به پايين كار ميكنه(البته كاري به فرم ها ندارم )خودتون بايد به فكر بقيه
بدنتون باشيد از ما گفتن بود ديگه با خودتونه.
خوب اين قسمت از حرفتون كه تكواندو اصولا رو كمر به پايين كار ميكنه باهاش بازم مشكل دارم ميدونيد چرا چون روي اين قسمت هم ضعفهاي زيادي داره و فقط به سرعت اين قسمت از بدن تكيه داره نه قدرت شما ببينين بهترين تكواندو كار سال 2007 هادي ساعي خودمون انتخاب شد ولي چرا سال بعدش از يه تكواندو كار افغاني خورد؟اون مسابقه رو من خودم زنده نگاه ميكردم و تو اوايل بازي يه لگد به رون پاي ساعي خورد و ساعي افتاد رو زمين و از درد درو خودش حلقه ميزد و ادامه ي مبارزه هم مشخص بود كه اصلا ببا اون پاش نميتونه كار كنه و همين باعث شد ساعي اون بازي رو ببازه و اين ضعف هادي ساعي بتنهايي نيس و ضعف اكثر تكواندو كاران هست كه از پايين تنه ي ضعيف در مقابل ضربه و در عوض سرعت بسيار بالا برخوردارن و اون پاركور هم واسه كسي كه رزمي رو ميخواد حرفه اي كار كنه اصلا خوب نيس و حتي آدم هاي معمولي هم بايد از اين ورزش تا ميتونن دوري كنن.نوشته شده توسط rangeeeer [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حرف شما رو قبئل دارم ولي بيشتر تمرينهاي افرادي كه واسه مبارزه تمرين ميكنند روي تكنيك
وهنر مبارزه است.مربي من (استاد محمد امين كياني)ميتونست با ساق پا دو تا يا بيشتر دسته
بيل رو خرد كنه تازه خاطرات تعريف ميكرد كارايي رو انجام داده بود كه تو فيلم هاي چيني ديده
بودم (درست يا نادرست بودنش رو نميدونم ولي حرف استاده بايد احترام بزارم)الانا هم كه سنش
بالا رفته هنوز هم اون توانايي ها رو داره
ويلي من تا حالا با هيچ ورزشي مثل تكواندو و ژيمناستيك حال نكردم
Last edited by Ezel; 16-05-2011 at 12:16.
خوب اين حال كردن علاقه ي شخصي شماست ولي توصيه ميكنم چندتا از رشته هاي رزمي ديگه رو براي كسب تجربه كار كنين و ببينيد با اونها هم حال ميكنين يا نه و در مورد شكستن چوب با ساق هم كار اشتباهيه و اين در هيچ رشته ي رزمي اي توصيه نميشه ولي مطمئنم شما اگه با تمام قدرت به شكم يا رون اغلب تكواندو كارها ضربه بزنين متوجه ضعف در اين قسمتهاي حياتي بدن ميشين. و اينكه مبارزه يه نوع هنره درسته ولي هنر بدون دفاع و قدرت چه فايده اي داره؟ يعني من آرزو به دل موندم تو يه مسابقات جهاني تو يه مبارزه اي يكي وقتي لگد تو صورتش مياد اينو دفاع كنه و تو تكواندو هم من نميدونم چرا به هر لگدي كه آروم هم به صورت برخورد كنه 3 امتياز ميدن من خودم اكثر مسابقاتي كه باختم سر همين بوده كه يارو آروم ضربش به كلاه من خورده 3 امتياز مفت بهش ميدن كه با اين امتياز دهي كاملا مخالفم و دوست دارم اون مبارزه ي واقعي قديم تكواندو رو ببينم كه ضرباتي مثل مومدوليو گورو چاگي يا اره دوليا چاگي درش بكار رفته باشه .نوشته شده توسط rangeeeer [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و تكواندو شامل حركات ايستاده و نشسته و پرتابي هست كه فقط در كشور ما به آموزش مورد اول كفايت ميكنن كه جاي تاسف داره دوست من.
سلام
بچه ها من قدم کوتاهه و خیلی نسبت به همسن های خودم لاغر و ضعیف هستم.می خوام یه ورزش رزمی برم،بچه ها از کجا باید شروع کنم؟
بعضی از دوستام میگن حتما باید قبلش یه بدن سازی بری ولی من زیاد با بدن سازی حال نمی کنم.می خوام ببینم چه جوریاست؟باید حتما قبلش بدن سازی هم برم یا نه؟
هنرهای رزمی نین جوتسو (نینجا) نین جوتسو در لغت به معنای هنر پنهانی است كه شیوه ای به وجود آمده برای دفاع از خویشتن و رسیدن به مهارتهای ویژه رزمی برای غلبه بر دشمن .در مورد تاریخچه این سبك رزمی باید گفت: در قرن ششم میلادی مذهب بودیسم وارد كشورژاپن شد و
موجب بوجود آمدن چالش بین دو مذهب بودیسم و«شینوئیسم» شد كه مذهب ملی آن دوران بود طرفداران مذهب بودیسم به روایتی همان پیشینیان نینجا بودند آنها دراوایل قرن هفتم برای فرار از شكنجه مذهبیون به جنگلها و كوهها سوزوكا رفتند و با مابوشی نام گرفتند مبدأنینجاها دو سرزمین كوگا و ایگا بوده با معروفترین خانواده های نینجا «هاتوری،فوجی بایاشی موموچی» است ؛ دوره كاماكورا یك دوره طلایی برای آنها بوده همچنین یكی از دشمنان قسم خورده نینجاها «ادانابوناگا» بوده است متولیانی كه برای ترویج این رشته تلاش كرده اند :
«ماتامیتونودا،تاكاماتسو،م اساكی هاتسومی ،اتیسون هیرز،شوتوتانه مورا،برایان مك كارتی و…است نین جوتسوقدمت 800 ساله ریشه درتاریخ دارد . هرگز نمی تواند تنها با جابجایی تکیه از نام آن هنرهای رزمی نین جوتسو را برای تنها فروختن به مردم معرفی کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از کتاب نین جوتسو هنرنامرئی شدن و نین جوتسو در ایران تالیف کانچو فرجی استفاده کنید.
تاریخچه نینجوتسوی جهان:
ninjaتقریبا در قرن ششم میلادی (بودیسم) وارد ژاپن شد و منجر به درگیری بین كسانیكه می خواستند بودیسم را بصورت یك مذهب رسمی درآورند و كسانیكه از (شینتوایسم) بعنوان مذهب ملی طرفداری می كردند شد. بر طبق شواهد موجود پیشینیان نینجاهای ژاپنی از طرفداران بودیسم بودند و به همین دلیل یاغی نام گرفتند، آنها در اوایل قرن هفتم برای فرار از شكنجه مذهبیون و كشته شدن توسط نیروهای سلطنتی به كوهستانهای نزدیك كیوتو رفتند و بعدها (یامابوشی یا زاهدان كوهستان) نام گرفتند آنها فلسفه عارفانه خود را بر پایه واقع بینی عملی پایه گذاری كردند و برای حمایت از خود دانش و تمرین هنرهای رزمی و استراتژی نظامی را با ترس روانی و قدرتهای اسرارآمیز تركیب كردند تا بتوانند با نیروهای نظامی كم خود در دل دشمنان ترس ایجاد كنند.نینجوتسو ریشه در اثر کلاسیک نظامی چینی یعنی «سان تزو» دارد که توسط سان وو استراتژیست معروف سده پنجم پیش از میلاد به رشته تحریر درآمدهاست. این اثر در قرن ششم میلادی وارد ژاپن شد و به طور دقیق توسط دربار سلطنتی و خانوادههای متخاصم مورد بررسی قرار گرفت.
بودیسم نیز تقریباً در همان زمان وارد ژاپن شد، پیشینیان نینجاها به دلیل گرایش به بودیسم، یاغی نامیده میشدند. درآن هنگام درگیریهای شدیدی میان هواداران بودیسم و پیروان مذهب ملی ژاپنیها یعنی آئین شینتو جریان داشت و این گروههای یاغی که بعدها به یامابوشی معروف شدند، برای حمایت از خود تمرین هنرهای رزمی و استراتژیهای نظامی را با ترس روانی و قدرتهای اسرار آمیز ترکیب کردند.
پس از آن نینجاها در گروههای کوچک با در پیش گرفتن روشهای کاملاً سری جنگی تا قرن نوزدهم خود را به عنوان نیرویی بسیار با نفوذ در کشور ژاپن مطرح کردند.
بزرگترین تجمع نینجاها در سوم نوامبر ۱۵۸۱ میلادی اتفاق افتاد. در آن روز اُدا نوبونگا قدرتمندترین رهبر نینجا ارتشی ۴۰ هزار نفره را در برابر حدود ۴ هزار نینجا که کنترل ایالت ایگا ( در حال حاضر مه یی) را در اختیار داشتند، رهبری کرد. نبردی که تنها تعداد انگشت شماری از نینجاهای ایگا از آن جان سالم به در بردند.
از آن به بعد نینجاها توانستند با سازمان منسجمی که ایجاد کرده بودند، قدرت پلیسی مطلق را در ادو (توکیو امروزی) و دیگر شهرهای ژاپن در دست داشته باشند.
یكی از رهبران یامابوشی ها تلاش كرد كه بین پیروان بودیسم و طرفداران شینتوایسم صلح ایجاد نماید كه نتیجه آن سرازیر شدن جنگجویان دولتی برای سركوبی یاموبوشی ها شد. البته این عمل نیروهای دولتی باعث شد تا یامابوشی ها یا نینجاها به تكمیل فنون رزمی و جنگی خود كه بوسیله آن در برابر دشمنان مقاومت می كردند بپردازند. در سال 1192 با شروع دوران فئودال ژاپن تعدادی از طوایف فامیلی نینجاها منشعب شدند و به چریكهای حرفه ای و نیروهای سری تبدیل شدند كه به استخدام اربابان ایـالات مختلف (دایمیوها) در می آمدند. در بین سالهای 1192 و 1333 بعد از میلاد تعداد مكتبهای نینجا به 25 مكتب با تكنیك های خاص خود رسید. در اكثر این سالها دو ایالت (كوگا و ایگا) در ژاپن توسط نینجاها اداره می شد.
نینجاخانواده های (هاتوری، موموچی، و فوجی بایاشی) از معروف ترین خانواده های نینجا بودند. از تحقیقات بدست آمده عقیده بر این است كه هنر رزمی نینجوتسو ریشه در قلب تاریخ كهن چین و ژاپن دارد، عقاید و نظرات فراوانی از شروع و گسترده شدن این هنر رزمی درجهان وجود دارد. هنر رزمی نینجوتسو با قدمت 800 ساله ریشه در تاریخ دارد و در حقیقت هنری است كه مسئولیت پذیری را می طلبد. یك هنرجوی نینجوتسو برای پیروز شدن نیازمند اصول اولیه است كه از جمله برخورداری از روحی قوی، قلبی آزاد، هوشی سرشار، روحیه مبارزه طلبی و شرایط روحی عالی و تمركز حواس میباشد . نینجاها یك سیستم و نظم خاص و دقیقی داشتند كه توسط یك رهبر كه به آن (جونین) می گفتند اداره می شد و به كسانی كه به نینجاها ماموریت می دادند (چونین) می گفتند. به طبقات پائین تر كه ماموریت انجام می دادند (جینین) می گفتند . جینین ها در واقع هیچگاه دستورات را بطور مستقیم از جونین دریافت نمی كردند بلكه چونین ها بعنوان واسطه بین جونین و جینین ها عمل می كردند و دستورات و پیامهای جونین را به جینین ها می رساندند.
نینجوتسوجینین ها برای انجام ماموریت با طرز استفاده اغلب سلاحهای زمان خود آشنائی كامل داشتند و روانشناسی جامعه را بخوبی می دانستند و با همدیگر از طریق رمز ارتباط داشتند. اگر احیانا یك نینجا به دام می افتاد و اسیر می شد (كه بسیار كم رخ می داد) مردم او را زجر فراوان می دادند تا بتوانند اسرار آنها را بدست آورند. بعضی از خانواده های نینجا به دلیل جنگ داخلی (دایموها) به قدرت و نفوذ رسیدند و اغلب در مناطق ایگا و كوگا در شرق دریاچه بیواء اقامت گزیدند (ادا نبون اگا) كه می خواست تمامی نیروهای نظامی ژاپن را متحد نماید در سال 1581 ارتشی متشكل از 46 هزار نفر را به جنگ نینجاها كه 4 هزار نفر بودند، فرستاد.
در این نبرد نابرابر اغلب نینجاها كشته و یا اسیر شدند و آن تعداد كه توانستند، به كوه ها فرار كرده و با مردم كوهستان به تكمیل فنون مخصوص خود و هر چه كاربردی تر كردن آن پرداختند و هنرهای رزم خود را از پدر به پسر منتقل كردند.
سوک ماساکی هاتسومی:
متخصص استخوان و سی وچهارمین استاد بزرگ از خاندان تاگاكور نینجا است او رهبری 9 بوجین كان دوجو را در ژاپن به عهده دارد از جمله «مدرسه9 خدای شیطان ،خدای جنگجو،تالار روح مرد جنگی »نام برد ؛لقب اوسوك و جنگجوی بزرگ است كه توسط تاكاماتسو به او داده شده؛دكتر هاتسومی میگوید:«در مقایسه جودووكاراته،نین جوتسو عقاید تعصب انگیزی ندارد نین جوتسوهنر كامل و آزاد است كه مسئولیت پذیری را می طلبد .یك هنر جوی نین جوتسو برای پیروز شدن ،نیازمند روحی قوی و قلبی آزاد است ؛استاد تاكاماتسوشیثو نیز میگوید :«زندگی تغییر است »و ما در نین جوتسو،تحول را یك اصل می دانیم تحولی كه هنر را به كمال می رساند .
ninjaسوك هاتسومی هر ساله برای پیشرفت و كاربد بیشتر هنر نین جوتسو مراسمها متعددی رابرنامه ریزی می كنند از جمله مراسمهای شی دوشی كای كه اكثریت شركت كنندگان آن خارجیان می باشند. این مطلب از کتاب خود استاد هاتسومی توسط کانچو فرجی ترجمه شده است که بصورت مختصر در این قسمت آ»ده است به منظور استفاده كسانی كه دانش نینجوتسو هستند و بر اساس تجربیات شخصی خودم به عنوان سی و چهارمین استاد هنر (رزمی) توگاكیور – ریو نینجا (Togakure ryuninja)،به رشته تحریر درآورده ام.
من این عنوان سوك (Soke) یا رئیس خانواده را از (توشیت سوگو تا كاما تسو (Toshisugu Takamatsu) سی و سومین استاد این رشته به ارث برده ام. معلم من نوه (شین ریوكن ماسامی تسوتو (Shin ryuken Masami tsutodo) سی و دومین سوك (توگاكیور ریو) بود. ما پشتوانه ای از 8 قرن تاریخ و سنت را دارا می باشیم كه به موسس این سیستم دامی سوكی نیشینا (Daisuke Nishina) از اهالی دهكده (توگاكیور) باز میگردد. پس از شكست از سپاهیان هایك (Heike) ، دای سوگ از زادگاهش در ناگانو متواری شد و در منطقه دور افتاده ایگا (Iga0 سكونت گزید. در آنجا او نام دای سوك توگاكیو را برگزید و بعدها اعتبار تاسیس سیستم (توگاكیور ریو) ی نینجوتسو، به او اختصاص یافت. شجره اساتید این سبك به شرح ذیل می باشد:
1- دایسو كه توگاكوره 2- شیما كوسانتا میناموتونو كانسادا 3- گورو توگاكوره 4- كوسانتا توگاكوره 5- كیسانتا كوگا 6- توموهارو كانكو 7- ریوههو توگاكور 8- گاكون توگاكوره 9- كوسكی كیدو 10- تنریو ایگا 11- ریهی یوئنو (Ueno) 12- سنری یوئنو 13- مانجیرو یوئنو 14- سابورو ایزوكا 15- گورو ساوادا 16- ایپی اوزارو 17- هاچیرو كیماتا 18- هیزائمون كاتائوكا 19- یوگنتا موری 20- گوبی تودا 21- سیئون كوبه 22- كوبی موموچی 23- تنزن تباری 24- سیریو نوبوتسونا تودا 25- فودو نوبوچیكا تودا 26- كانگورو نوبویاسوتودا 27- ایسابو رونوبوماسا تودا 28- شینبی ماساچیكا تودا 29- شینگورو ماسایوشی تودا 30- دایگورو چیكاهیده تودا 31- دایسابورو چیكاشیگه تودا 32- شینریوكن ماسامیتسو تودا 33- توشیتسو گو تاكاماتسو 34- ماساكی هاتسومی
در حالیكه برخی اعتقاد دارند كه اسرار نینجوتسو بتدریج و با رشد توكوگاوا شوگارنیت (Tokugava shogunate) در طول قرن هفدهم از میان رفته است و یا در زیر آوارهای جنگ جهانی دوم مدفون گردیده، استاد من می دانست كه حقایق و رموز هنر شنوبی همواره زنده خواهند ماند. ارزش و اهمیت خرد و حكمت معلم من و معلمین و اساتید آنها را می توان در تلاش و كوشش (توشیت سوگو تاكاماتسو) Toshitsugu Atakamatsu-s فقید در ارائه عصاره و ماهیت واقعی نینجوتسو، مشاهده نمود.
جوهره اصلی كلیه هنرهای رزمی و استراتژی های نظامی در واقع حفاظت از خود و پیشگیری از خطر می باشد. نینجوتسو چكیده ای است از كلیه ایده ها و مفاهیم عینی حفاظت از خود كه از طریق تمرینات رزمی میسر میگردد.
وشوو:
ووشو به هنرهای رزمی کشور چین گفته میشود که در آن انواع مختلف حرکات جهت سلامتی جسم و روح و دفاع از خود در نظر گرفته شدهاست. در چین باستان از هنرهای رزمی برای دفاع از سرزمین یا خود یا خانواده از دشمنان ، راهزنان و غیره استفاده میشد.
امروزه ووشو بصورت یک ورزش استاندارد جهانی به مردم جهان ارائه شدهاست و فقط منحصر به کشور چین نیست و مردم کشورهای مختلف برای بهره گیری از خواص طبی وشرکت در رقابتهای قهرمانی این رشته ورزشی را تمرین میکنند.
هنر رزمی ووشو بطور کلی در مسابقات در دو بخش ارائه میشود:
1. زمینه تالو (اجرای فرمهای سنتی چینی بصورت زیبا به همراه حرکات آکروباتیک)
2. زمینه سانشو (مبارزه آزاد بر روی سکو با استفاده از دستان و پاها و زیرگیری)
سه سبک اصلی ووشو چانگ چوان،نان چوان وتای چی چوان میباشد. درمسابقات بین المللی فرمهای استاندارد وحرفهای ازاین سبکها اجرامیشود. چانگ چوان یک سبک شمالی است وواژه چانگ چوان به معنی مشت بلند میباشد.در این سبک از حرکات بادستان وپاهای کشیده وحرکات زیبای آکروباتیک استفاده میشود. نان چوان یک سبک جنوبی است و بیشترحرکات آن انفجاری و باسرعت است ونمایانگردرگیریهای نزدیک میباشد. تای چی سبکی است که برپایه انرژی چی بناشده است وبه تقویت بدن هم ازنظرجسمی وهم از نظرروحی میپردازد.در این سبک حرکات آرام همراه باتنفس اصولی انرژی بدن راتنظیم میکند.
از نظر من کنگفو به سبک بروس لی بهترینه!یا حداقل کنگفو شائولین!من 4 ساله تکواندو کار میکنم ولی آرزومه که کنگفوی واقعی رو از خود چینی ها یاد بگیرم
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)