در اين تاپيك آموزش اسكريپت نويسي اين برنامه داده مي شود !
در اين تاپيك آموزش اسكريپت نويسي اين برنامه داده مي شود !
اول از همه بايد تنظيمات صفحه ي نمايش را درست كنيم براي اين كار دستور زير را مي نويسيم :
اين دستور رزولشن 640 * 480 مي كند ... !کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
حال براي چه 6 ؟
مي توانيد از براي هر اندازه اي يك عدد بزنيد كه در ليست زير اندازه ها نوشته شده است :
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
حال با استفاده از اين دستور بيت هاي صفحه را به 16 تغيير بدهيد ( به هر چيزي كه مي خواهيد تغيير بدهيد ولي بهتر است همون 16 باشد البته غير از 16 فقط 32 مي توانيد بگذاريد ) !
ليست بيت هايي كه مي توانيد بگذاريد همراه با توضيح :کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
يك تابع هست كه مي گويد وقتي صفحه ي بازي باز مي شود چه اطفاقي بيفتد ... مثلا مي شه گفت كه مرحله اي كه در Level Editor ساخته ايم رل بيا ورد براي اين كار مثلا اسم مرحله اي كه درست كرديد Level 1 هست كه ما براي اينكه اين مرحله در اول بازي بيايد دستور زير را بدهيد :
دقت داشته باشيد :کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اين را گفتم كه شايد خيلي ها دقت نكنند !کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
روش تعريف متغيير :
به جاي :کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
name :
نام متغيير
Integer :
مقدار متغيير
روش تعريف function يا همان تابع :
name :کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
نام تابع
روش تعريف اكشن :
name :کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
نام اكشن
متغير چيست ؟
متغير يا مي تونه يك عدد يا يك رشته باشه كه در طول برنامه مرتب عدد آن تغيير مي كند ... يعني ما مي توانيم به آن عدد دهيم و عدد داخل آن را تغيير دهيم ... ( در طول آموزش بشتر متوجه مي شوديد ) !
اكشن چيست ؟
اكشن يعني برنامه نويسي كه براي يك شي ء در LEVEL EDITOR مي كنيم ... براي نام اكشن بايد نام شي ءمورد نظر ما در LEVEL EDITOR باشد ... براي تعيين نام يك شي ء در level editor بايد روي شي راست كليك و گزينه ي Properties رفته و سپس به تب Behaviour كليك كرده و در قسمت Action براي شي يك نام بر گزينيد !
توجه : اگر نام اكشن درون Level editor نباشد برنامه پيغام خطا مي دهد !
تابع چيست ؟
تابع ها يك سري عوامل هستند كه قسمتي از آنها را خود برنامه تعريف كرده مثل تابع :
Main
تابع هاي ديگري هم هست كه در جلسات بعدي آموزش داده مي شود !
خوب ... !
حال براي برنامه نويسي درون اكشن مورد نظرمان آماده مي شويم !
براي اين كه يك كاري را به يك شي نصب بدهيم اول بايد نام اكشن را در داخل اكشن مورد نظر به همراه يك نقطه ي كوچك همراه با مشخصات براي آن بنويسيم ... مثلا اسم اكشن ما محسن است :
اين دستور به برنامه مي گويد كه آبجكت محسن را در مختصات 25 بردار X قرار بده ... !کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
حال ما براي اينكه نخواهيم اسم اكشن را تايپ كنيم از پسوند MY استفاده مي كنيم كه My به جاي نام مي آيد مانند دستور زير !
بعضي از خصوصيات MY :کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
و ... كه در آموزش هاي بعدي داده مي شوند !کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
توجه داشته باشيد كه كليه ي حقوق مربوط به خودم هست و اين آموزش را در هيچ كجا نمي بينيد ! ( البته به اين كاملي ! )
حلقه هاي تكرار :
آموزش دستور While :
اين دستور شرط يك نوع دستور شرطي مي باشد كه بوسيله ي آن مي توانيد يك حلقه ي تكرار درست كننيد كه به آن بگوييد تا شرط برقرار هست دستوري كه به آن داديد را اجرا كند ... روش تعريف كردن حلقه ي تكرار :
در پرانتز به جاي علامت * شرطي مورد نظر خود را قرار دهيد !کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
توجه :
اگر مي خواهيد حلقه ي شما بي نهايت باشد به معني اينكه حلقه اي كه برايش تعريف كرديد هيچ وقت تمام نشود به جاي * در داخل پرانتر يك عدد مثل 1 بگذاريد ... !
مثال :
اين دستور آبجكت محسن را تا بينهايت دور خود مي چرخاند !کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
دقت كنيد به دستور :
اين دستور به برنامه مي گويد هر دفعه به مقدار X يكي اضافه كن !کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ممنون
تاپيك استيكي شد!
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)