تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 9 از 9 اولاول ... 56789
نمايش نتايج 81 به 88 از 88

نام تاپيک: تلاش برای بهبود وضعیت اینترنت در ایران و مسائل و مشکلات

  1. #81
    پروفشنال sia-saketi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    3D Max!
    پست ها
    562

    پيش فرض

    ايران هزار كيلومتر فيبر نوري داره پس سرعت را مي تونه تا مگابيت افزايش بده ولي مجلس تصويب نمي كنه ؟
    معلوم هست چی داری میگی؟! همین الان و قبل ترش هم میشه و میشد روی همین سیم های مسی در حد مگابیت داد؛ اینا از یه سری مسائل می ترسن...

    مشکل از جای دیگه ست.!

  2. #82
    آخر فروم باز mahdishata's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    آخر الزمان
    پست ها
    2,646

    پيش فرض


    بر اساس گزارش جدیدی که موسسه Akamai از بررسی یک چهارم پایانی سال 2009 در زمینه سرعت و پهنای باند کشورهای دنیا ارائه کرده است، در زمینه سرعت اینترنت تنها کشورهایی که با واحد "کیلوبیت" درج شده است کشورهای ونزوئلا، مصر، چین، هند، سودان، سوریه و پرو است.

    [/B]
    همشون که رفیق رفقامون هستن

  3. #83
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض *جايگاه زيرساخت در خدمات ارتباطي*

    *جايگاه زيرساخت در خدمات ارتباطي*
    رئيس هيات مديره‌ي شركت زيرساخت:
    متاسفانه كاهش قيمت‌هايمان به جيب مشتري نرفت
    بايد به فن‌آوري نوين در شبكه زيرساخت توجه كنيم
    خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
    سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

    رئيس هيات مديره‌ي شركت ارتباطات زيرساخت گفت: متاسفانه در مقطعي به كاهش قيمت دست زديم كه البته اين به جيب مشتري نرفت و در همان لايه‌هاي مياني و مخابرات باقي ماند در صورتي كه ما اين كاهش قيمت را بايد تضمين شده كاهش دهيم و مطمئن باشيم براي مصرف كننده فايده‌اي دارد.
    به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) صمد مومن‌بالله ـ ‌معاون وزير ارتباطات- در همايش بين‌المللي مخابرات ايران درباره‌ي نقش و جايگاه شركت زيرساخت‌ در خدمات ارتباطي كشور از بسترسازي تا كاهش هزينه‌هاي خدمات اپراتورهاي كشور سخنراني كرد.
    وي در ابتدا سوالاتي را مطرح كرده و گفت: بايد به سوالاتي مثل كيفيت خدمات زيرساخت‌ها، ميانگين هزينه‌كرد براي اين خدمات، نياز به سرمايه‌گذاري و نگه‌داري اين‌گونه مباحث از جمله سوالاتي است كه بايد به آن پرداخت و از طرفي بايد ماموريت‌هاي زيرساخت نيز در اين زمينه مورد توجه قرار گيرد.
    او در ادامه با بيان اينكه محوري‌ترين چالش‌هاي زيرساخت يا جنبه‌ي سياستي دارد و يا جنبه‌ي سرمايه‌گذاري تاكيد كرد: نقش موثري كه زيرساخت مي‌تواند در كشور و در پهنه‌ي گسترده ايجاد كند، رشد سريع و فزاينده‌اي است كه به بار مي‌آورد و در اين زمينه فقر هم كاهش مي‌يابد؛ زيرساخت‌ها را همواره بايد با چالش‌هاي ويژه‌ي سياستي رو به رو دانست و بايد ديد آن سياست حوزه مربوطه چيست.
    معاون وزير ارتباطات معتقد است كه حوزه‌هاي كارشناسي ما به اندازه كافي قويست ولي اهميت دادن به اين كارهاي كارشناسي بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
    مومن‌بالله با بيان اينكه حوزه بعدي سرمايه‌گذاري‌هاست تاكيد كرد: هر دو، سياست‌ها و سرمايه‌گذاري‌ها از جنس اقتصاد است، پس درك گزينه‌هاي سياستي كه در اين زمينه بايد مورد توجه قرار بگيرد و بعد هم جذب سرمايه‌گذاري‌هاي پايدار و ماندگار از ديگر مواردي است كه بايد مورد توجه قرار داده شود.
    رييس هيات مديره شركت زيرساخت با بيان اين كه اساسا زيرساخت يك كالاي سرمايه‌يي است اظهار كرد: يكي از ويژگي‌هاي مسائل زيرساختي شبكه‌اي بودن آن است و برنامه‌هاي بلندمدت نيز از مصاديق زيرساختي است و موضوع ديگر فضا يا مكان محوري است كه در اين زمينه بايد اين موضوع مشخص شود كه آيا براي امكاناتي كه قرار است اجرايي شود مشتري داريم؟ با چه قيمتي و چه كسي مي‌خواهد از آن استفاده كند؟
    يه گفته او همه اين موارد حجم وسيعي از هزينه‌ها را نياز دارد كه اين هزينه هم نيازمند زمان است. پس ما بايد به گونه‌اي برنامه‌ي خودمان را در برنامه‌ي زيرساختي فراهم كنيم، مطالعات و كارشناسي‌هاي لازم را انجام دهيم و خود را به اجراي آن ملزم كنيم.
    وي در بخشي از سخنان خود با بيان اينكه درباره نقش و جايگاه زيرساخت ارتباطات كشور اولين گامي كه مد نظر قرار داديم اين است كه بايد بسترسازي ارتباطات را در شركت ارتباطات زيرساخت داشته باشيم گفت: زمينه‌هاي آن به وفور فراهم شده و بعد از اين بستر بايد به خدمات ارتباطي بپردازيم؛ كاهش هزينه خدمات اپراتوري مورد بعدي است كه بايد به آن توجه داشته باشيم كه نتايج آن به مشتري مي‌رسد.
    وي در ادامه به استراتژي، اهداف و وظايف در اين زمينه پرداخت و تصريح كرد: درباره استراتژي ايجاد بسترهاي امن ارتباطي، كاهش هزينه خدمات، تعامل نزديك با بخش خصوصي مورد توجه است همچنين اهداف ما اهداف بلندمدت كه همان چشم‌انداز 20 ساله و اهداف ميان‌مدت كه برنامه‌ي پنج ساله توسعه است در دستور كار قرار گرفت.
    او يادآور شد: اما درباره وظايف اساسا بايد گفت كه شبكه زيرساخت ارتباطي يك مجموعه‌ي سيستم‌هاي شبكه‌ زيرساخت راه دور و بين‌الملل مخابرات كشور است.
    معاون وزير با بيان اينكه وظايف زيرساخت ارتباطات طبق اساسنامه راهبري، مديريت و ساماندهي در زمينه‌ ايجاد و توسعه، تامين، نظارت و نگه‌داري و بهره‌برداري از شبكه‌ي ارتباطات زيرساخت كشور است گفت: اين وظايف در راستاي سياست‌هاي وزارت ICT محسوب مي‌شود و مورد بعدي اتخاذ تدابير و انجام اقدامات لازم در راستاي حصول اطمينان از تامين ارتباطات زيرساخت راه دور و بين‌الملل كشور در چارچوب سياست‌هاي وزارت ICT با رعايت اصل عدم تبعيض و هدايت و راهبري است.
    وي در ادامه گفت: ايجاد فرصت‌هاي پايدار و عادلانه، توسعه زيرساخت ارتباطات استاندارد و كارآمد،‌ نقش هاب منطقه كه البته اين پارامتري است كه در چشم‌انداز ملي ديده شده از جمله چشم‌اندازهاي زيرساخت ارتباطات كشور محسوب مي‌شود.
    مومن‌بالله در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ايفاي نقش در راستاي اصل 44، مشتري‌مداري، برخورداري از سرمايه‌هاي انساني متخصص و متعهد، حضور موثر و نقش‌آفرين در مجامع و اتحاديه‌هاي بين المللي و اولين و بهترين تامين‌كننده‌ي زيرساخت‌هاي اعتباري در كشور را از ديگر چشم‌اندازهاي زيرساخت ارتباطات دانست.
    وي گفت: به دنبال تسهيل ارتباطات با رگولاتوري هستيم و قانونمند كردن ارتباطات با اپراتورها با حمايت سازمان تنظيم مقررات از موارد مورد توجه ما محسوب مي‌شود همچنين موضوع تغيير در تعرفه‌ي واگذاري خدمات و ارائه خدمات جديد با رويكرد كاهش تعرفه‌هاي موجود از موارد در دست اقدام ماست.
    به گفته او علاوه بر آن، ارائه مجوز ترمينيشن با رعايت قوانين و مقررات را در حال بررسي داريم كه درصدديم شركت‌ها به صورت اجتماع و صنفي در اين زمينه حضور يابند همچنين ارائه‌ي خدمات با رعايت حقوق مساوي براي تمامي اپراتورهاي مجاز از ديگر موارد مهم ما محسوب مي‌شود.
    وي در ادامه درباره‌ي راهكارهايي كه كاهش هزينه پهناي باند را به دنبال دارد گفت: افزايش ايجاد درگاه‌هاي بين‌المللي فيبر نوري و همچنين ايجاد POPهاي مجازي اپراتورهاي بين‌المللي نيز به عنوان راهكار دوم در اين زمينه محسوب مي‌شود.
    او با بيان اين كه تعامل و همكاري بخش دولتي با بخش خصوصي بسيار مورد توجه است گفت: اگر بپذيريم اينترنت قاره ششم خواهد بود، متوجه مي‌شويم كه چه كارهاي جديدي بايد انجام دهيم كه هرچه زودتر بتوانيم به اهدافمان نزديك شويم كه براي اين تعامل همفكري در رفع مشكلات شبكه‌هاي مخابراتي از اهم برنامه‌هايي است كه مد نظر داريم و در طول يك سال گذشته نيز به اين موضوع بيشتر توجه شده علاوه بر آن استفاده از تمامي توان فني و علمي كشور، اعمال تعرفه‌هاي عادلانه و قانونمند و اعتماد دو جانبه‌ بين بخش خصوصي و شركت زيرساخت را جزو برنامه‌هاي اصلي خودمان قرار داده‌ايم.
    مومن‌بالله ادامه داد: شبكه ارتباطي يكپارچه كشور را طراحي و انسجام و امنيت اين شبكه را در اولويت قرار داديم. همچنين همايش امنيتي نيز دو تا سه ماه آينده برگزار مي‌كنيم كه به اين موضوع مي‌پردازد. علاوه بر آن ارائه خدمات ارتباطي نوين به مشتركان، استفاده‌ي بهينه از سرمايه‌گذاري‌هاي حاكميتي و بخش خصوصي از ديگر ضرورت‌هاي مورد توجه محسوب مي‌شود.
    وي تعامل بين بخش حاكميتي و خصوصي صنعت مخابرات كشور، بهره‌گيري از تمامي توان علمي و فني و ايجاد اعتماد دو جانبه بين حاكميت بخش خصوصي را از راهكارهاي مورد توجه دانست و گفت: توسعه شبكه‌ي ارتباطات زيرساخت، استفاده از فن‌آوري‌هاي نوين در توسعه شبكه‌ي ارتباطات زيرساخت از جمله زمينه‌هايي است كه بايد به آن توجه شود.
    به گزارش ايسنا در ادامه همايش سخنراني‌هاي تخصصي درباره رگولاتوري در دوران خصوصي‌سازي و نقش رگولاتورها در زمينه‌سازي براي آزادسازي مخابرات و تنظيم مقررات باند وسيع؛ چگونه در عين توسعه باند وسيع، آسيب‌پذيري در مقابل تهديدات را كاهش داد انجام شد.
    همچنين قرار است ميزگرد تخصصي از آزادسازي تا خصوصي‌سازي مخابرات كشور برگزار شود و نشست دوم همايش امروز هم به چشم‌انداز بازار ارتباطات ايران؛ همكاري براي توسعه خدمات باند وسيع، سرويس‌ها و خدمات ارتباطي اختصاص خواهد داشت.
    انتهاي پيام

  4. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #84
    آخر فروم باز hamed malekpour's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    ....
    پست ها
    2,676

    پيش فرض

    همش مي گن كاهش قيمت كو كاهش قيمت به جاي قيمت سرعت را افزايش بدهند؟

  6. #85
    اگه نباشه جاش خالی می مونه rezanew's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2004
    پست ها
    268

    پيش فرض

    معلوم هست چی داری میگی؟! همین الان و قبل ترش هم میشه و میشد روی همین سیم های مسی در حد مگابیت داد؛ اینا از یه سری مسائل می ترسن...

    مشکل از جای دیگه ست.!
    تایید میشه صد در صد!!!

    الان این پارس آنلاین داره سرعت 2 مگا بیت میده!!!! البته فقط 1 ساعت در روز (البته شاید فقط برای من اینطوریه، ولی بقیه ساعت ها اون 128 خودمون هم نداریم سرعت دانلود افت میکنه رو 3kb )

    جالبه نه؟؟؟؟؟؟!!!!!! اینا خودشون دارن مسنجر درست میکنن، یعنی چی؟ یعنی اینکه تو اینترنت فقط بشین بچت (تازه اونم هر وقت ما دلمون خواست) به کارای دیگه چی کار داری؟ چی کار داری که ملت دارن از تجارت الکترونیک میلیون میلیون در می آرن!؟ چی کار داری که ملتای دیگه زندگیشون بدون اینترنت پرسرعت بی معنیه؟! و به خیلی کارای دیگه چی کار داری؟؟؟

  7. این کاربر از rezanew بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #86
    آخر فروم باز hamed malekpour's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    ....
    پست ها
    2,676

    پيش فرض

    چرا سرعت اينترنت كم شده آيا ايران تحريم شده تو شهر ما كه خيلي سرعت افت كرده؟

  9. #87
    آخر فروم باز mahdishata's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    آخر الزمان
    پست ها
    2,646

    پيش فرض اي کاش هايتي

    انسان‌ها گاهي آرزوهايي مي‌کنند که از نگاه يک ناظر بيروني چندان عقلاني نيست، اما هنگامي که دلايل اين آرزو توضيح داده شود، حداقل اندکي حس همدردي را در مخاطب برمي‌انگيزاند.


    يکي از همين آرزوها اين است که اي کاش در هايتي بوديم. يا اي کاش اين‌جا هايتي بود.

    حتما در خبرها شنيده و ديده و خوانده‌ايد که به تازگي در هايتي (فقيرترين کشور آمريکاي لاتين) زلزله‌اي مرگبار آمده و تعداد زيادي از مردم اين کشور از دنيا رفته‌اند. از آن‌جا که اين زلزله در پرتوپرنس- پايتخت هايتي- رخ داده، همه مراکز حياتي و حساس اين کشور دچار آسيب شده‌اند و اين موضوع، وضعيت را بغرنج‌تر کرده است.


    در نگاه اول آرزوي در هايتي بودن، نه تنها نادرست که کاملا غير عقلاني است اما خبري که اتفاقا شرکت ارتباطات زيرساخت آن را منتشر کرده، موضوع را اندکي متفاوت مي‌کند.


    براساس اين خبر، استفاده تركيبي از سيستم ماهواره VSAT و شبكه بدون سيم WiFi توسط گروه NetHope پانزده نقطه از پرتوپرنس را به اينترنت متصل كرد.


    سازمان‌هاي غير دولتي و آژانس فوريت‌هاي مخابراتي ايالات متحده با همكاري اين گروه توانسته‌اند با برقراري اين پانزده نقطه اتصال به اينترنت، بيست گروه امدادرسان عضو سازمان صليب سرخ جهاني در سراسر پرتوپرنس را به يكديگر متصل کند.


    اين نقاط اتصال كه ارسال و دريافت اطلاعات تا حجم 10مگابايت را ممكن مي‌کند؛ امكان برقراري پروتكل VoIP را نيز فراهم كرده و به سازمان‌هاي امدادرسان اجازه استفاده از كليه امكانات و تكنولوژي‌هاي ارتباطي و در راس آن‌ها GIS را مي‌دهد.


    بله به همين سادگي مي‌توان اينترنت را به منطقه‌اي برد. حتي اگر با فاجعه‌اي عظيم مواجه شده باشد و در همين حال، مي‌توان شرايط را به گونه‌اي پيش برد که شهروندان پايتخت يک کشور بدون بحران، مدت‌ها در حسرت يک خط اينترنت 128k (به اشتراک گذاشته شده ميان 10 کاربر) بمانند. البته اصلا جاي نگراني نيست. جناب آقاي عبدالمجيد رياضي- معاون فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات كشور- گفته‌اند: در برنامه پنجم توسعه بيش از دوره قبل به فناوري اطلاعات توجه شده است. اگر مجلس اجراي برنامه را يک سال به تعويق بيندازد، به اندازه يک قرن در زمينه IT عقب خواهيم افتاد كه اين موضوع صدمات جبران‌ناپذيري به بدنه IT كشور وارد مي‌کند.


    اميدواريم اجراي اين برنامه به تعويق نيافتد.

    asreertebat.com

  10. این کاربر از mahdishata بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #88
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض ترافيك بين‌المللي براي كشور بسيار گران است

    *تسريع استفاده از ديتاسنتر‌هاي داخل*
    معاون وزير ارتباطات:
    ترافيك بين‌المللي براي كشور بسيار گران است
    قيمت‌هايي كه به ما مي‌دهند بالاتر از عرف جهاني است
    معاون وزير ارتباطات با بيان اين كه هاستينگ بسياري از سايت‌هاي فارسي‌زبان ايراني در خارج از كشور انجام مي‌شود، گفت: به عنوان مثال اگر كسي از ايران بخواهد اطلاعات يك سايت فارسي كه هاست آن در خارج از كشور است را مشاهده كند بايد هزينه‌ي ترافيك بين‌المللي را پرداخت ‌كند درصورتي كه اصلا شايد نيازي به اين كار و صرف اين هزينه نباشد.
    مهدي اخوان - معاون آموزش، پژوهش و امور بين‌الملل وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات - در گفت‌و‌گو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به ضرورت تسريع در آوردن ديتاسنتر‌ها به داخل كشور گفت: ترافيك بين‌المللي براي كشور بسيار گران است و درواقع اينترنتي كه استفاده مي‌كنيم قيمت‌هاي بالايي دارد و به دليل مسائل خاص كشور معمولا قيمت‌هاي كه به ما مي‌دهند بالاتر از عرف جهاني است.
    سرپرست مرکز تحقيقات مخابرات ايران گفت: يكي از سياست‌هايي كه از قبل پيگيري مي‌شد و اكنون هم تشديد شده و سرعت يافته اين است كه با انجام مذاكرات و متقاعد كردن سازمان‌ها، مراكز هاستيگشان را به داخل كشور بياوريم؛ حداقل فايده اين ماجرا اين است كه در اولين گام ترافيك بين‌الملل را به شدت كاهش مي‌دهد.
    وي گفت: موضوع ديگر اين است كه يك گام جلوتر برويم و حتي براي سايت‌هايي كه بايد ذاتا خارج كشور باشند و ايراني نيستند نيز در داخل كشور يك مكانيسم cash درنظر بگيريم؛ به‌عنوان مثال سايت‌هايي داريم كه بارها از طرف ايران باز شده و شايد هزاران نفر از ايران فلان خبر يا صفحه از خبرگزاري خارجي را مطالعه مي‌كنند.
    او تصريح كرد: اين موضوع ترافيك اضافي را تحميل مي‌كند، درصورتي كه ما اگر فقط يك بار و بار اولي كه وارد سايت شديم، اين اطلاعات را cash كنيم و داخل كشور بياوريم، براي درخواست نفر دوم مي‌توان از سايت داخلي خودمان اين اطلاعات را در اختيار قرار داد.
    معاون آموزش وزارت ارتباطات در ادامه افزود: اين كار ترافيك بين‌الملل را به ميزان بسيار زيادي كاهش مي‌دهد و اگر براي ورود يك سايت هزار بار ترافيك بين‌الملل داشته باشيم، آن را به يك بار ترافيك بين‌الملل تبديل كرديم و بقيه به ترافيك داخل تبديل شده و برروي اينترانت داخل كشور سوار مي‌شود.
    وي همچنين در بخشي از سخنان خود با بيان اين كه بر اساس برنامه‌ريزي‌ها تلاش مي‌کنيم تا سهم توان داخل از بازار ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات افزايش يابد، گفت: متأسفانه بخش زيادي از بازار اين حوزه در اختيار فعالان خارجي است که در تلاشيم با اجراي طرح‌هاي کاربردي، سهم توان داخل را از اين بازار افزايش دهيم.
    او ادامه داد: يکي از راهکارهاي تعريف شده که معتقديم مي‌تواند شروع خوبي براي اين موضوع باشد، استفاده از دانشجويان تحصيلات تکميلي در اين زمينه است.
    انتهاي پيام



    Last edited by wichidika; 06-03-2010 at 11:52. دليل: ask

  12. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 9 از 9 اولاول ... 56789

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •