مطمئنم که 405 و سمند و 206 این سیستم رو ندارند در این سه خودرو تنها ارتباطی که ecu با هیدرولیک داره سنسور فشار هست و لاغیر. وقتی فرمان به انتها میرسه فشار هیدرولیک بالا میره و دور موتور افت میکنه. سنسور این افزایش فشار رو به ای سی یو گزارش میکنه و ا ی سی یو مقداری دور موتور رو افزایش میده. این سیستمی که شما میفرمائید وجود داره ولی نمیدونم روی چه ماشینی نصبه. طرز کارش اینجوریه که یک شیر مرحله ای بین خروجی و ورودی هیدرولیک قرار داره که به صورت موازی با جعبه فرمان نصب شده ( محل نصبش میتونه داخل پمپ یا جعبه فرمان باشه) . این شیر از ecuفرمان میگیره و به نسبت افزایش سرعت باز میشه و درصدی از جریان روغن رو به پمپ برگشت میده و فرمان سفت تر میشه. برای تشخیص این که این سیستم روی خودرو نصب هست یا نه میتونید مسیر هیدرولیک رو دنبال کنید . به غیر از سنسور فشار که سیم بهش وصله ، اگر هر قطعه دیگری پیدا کردید که در مسیر هیدرولیک قرار داشت و سیم بهش وصل بود ، یا سیمی به پمپ هیدرولیک و جعبه فرمان وصل بود ، نشونه وجود این سیستم هست. البته روی پژو قابل اجرا هست و من راهش رو هم پیدا کردم. داخل پمپ یک سوپاپ و فنر فشار شکن هست که فشار روغن رو تنظیم میکنه و با کم و زیاد کردن واشرهای فنر میشه فرمان رو نرم تر و سفت تر کرد و حتی میشه یک سوپاپ برقی براش ساخت. اما مشکل اصلی اینجاست که پیستون جعبه فرمان اکسترنال هست و با یک حلقه ضعیف فلزی ( چاکنت)به میله فرمان وصله ( هیدرولیک رو بهش خوروندن) که اگر فشار بیش از حد بره بالا میبره و بسیار خطر ناک میشه . اگر این مشکل وجود نداشت میشد فرمان پژو رو در حد ماشینهای امریکائی و ژاپنی که ذاتا هیدرولیک ساخته شده ،نرم کرد.
یک سیستم دیگه هم هست که نسبتا ساده تره:
بعد از چرخیدن فرمان تحت زاویه مشخص سوپاپ هیدرولیک جعبه فرمان عمل میکنه . یعنی به طور مثال فرمان 10 درجه می چرخه و بعد هیدرولیک وارد مدار میشه . بنا بر این در 10 درجه اول فرمان سفت و بعدا نرم میشه. در اتوبان و جاده هم که کسی بیشتر از این مقدار نمیتونه فرمان رو بگردانه ( مگر اینکه یه چیزی تو مایه های پیک نیکی در اختیار داشته باشه )