تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 3 از 3 اولاول 123
نمايش نتايج 21 به 22 از 22

نام تاپيک: " ال 90 بايد 8 ميليون به مردم عرضه می‌شد"

  1. #21
    آخر فروم باز MoHaMaD ZaNd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,548

    پيش فرض

    چه مکانیزمی باید صورت بگیره که فرمون سفت بشه؟
    امير جان اين مكانيزم خيلي چيز جديد و پيشرفته اي نيست كه بخواد توي خودرو هاي رده بالا نصب بشه ( قابل توجه دوست عزيزم [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )
    وقتي سرعت ماشين زياد ميشه يه چيزي مياد سر راه روغن هيدروليك رو ميگيره و فرمون سفت ميشه !!! همين .
    در ضمن من خودم تجربه اين رو توي سمند داشتم !!!

  2. #22
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    امير جان اين مكانيزم خيلي چيز جديد و پيشرفته اي نيست كه بخواد توي خودرو هاي رده بالا نصب بشه ( قابل توجه دوست عزيزم [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )
    وقتي سرعت ماشين زياد ميشه يه چيزي مياد سر راه روغن هيدروليك رو ميگيره و فرمون سفت ميشه !!! همين .
    در ضمن من خودم تجربه اين رو توي سمند داشتم !!!
    محمد جان با اینکه مطمئن بودم در خودرو های 405 و سمند و پرشیا و 206 و... همچین سیستمی وجود نداره ولی باز پیگیر شدم و از یکی از دوستان در تیونینگ تالک که اطلاعات بسیار زیادی هم داره سوال کردم(از آقا اشکان سوال کردم که ایشون گفتن وجود نداره و از شخص دیگه ای با نام کاربری عقاب هم پرسیده بودن که جواب ایشون به شرح زیر هست)
    جواب ایشون به این صورت بود :
    مطمئنم که 405 و سمند و 206 این سیستم رو ندارند در این سه خودرو تنها ارتباطی که ecu با هیدرولیک داره سنسور فشار هست و لاغیر. وقتی فرمان به انتها میرسه فشار هیدرولیک بالا میره و دور موتور افت میکنه. سنسور این افزایش فشار رو به ای سی یو گزارش میکنه و ا ی سی یو مقداری دور موتور رو افزایش میده. این سیستمی که شما میفرمائید وجود داره ولی نمیدونم روی چه ماشینی نصبه. طرز کارش اینجوریه که یک شیر مرحله ای بین خروجی و ورودی هیدرولیک قرار داره که به صورت موازی با جعبه فرمان نصب شده ( محل نصبش میتونه داخل پمپ یا جعبه فرمان باشه) . این شیر از ecuفرمان میگیره و به نسبت افزایش سرعت باز میشه و درصدی از جریان روغن رو به پمپ برگشت میده و فرمان سفت تر میشه. برای تشخیص این که این سیستم روی خودرو نصب هست یا نه میتونید مسیر هیدرولیک رو دنبال کنید . به غیر از سنسور فشار که سیم بهش وصله ، اگر هر قطعه دیگری پیدا کردید که در مسیر هیدرولیک قرار داشت و سیم بهش وصل بود ، یا سیمی به پمپ هیدرولیک و جعبه فرمان وصل بود ، نشونه وجود این سیستم هست. البته روی پژو قابل اجرا هست و من راهش رو هم پیدا کردم. داخل پمپ یک سوپاپ و فنر فشار شکن هست که فشار روغن رو تنظیم میکنه و با کم و زیاد کردن واشرهای فنر میشه فرمان رو نرم تر و سفت تر کرد و حتی میشه یک سوپاپ برقی براش ساخت. اما مشکل اصلی اینجاست که پیستون جعبه فرمان اکسترنال هست و با یک حلقه ضعیف فلزی ( چاکنت)به میله فرمان وصله ( هیدرولیک رو بهش خوروندن) که اگر فشار بیش از حد بره بالا میبره و بسیار خطر ناک میشه . اگر این مشکل وجود نداشت میشد فرمان پژو رو در حد ماشینهای امریکائی و ژاپنی که ذاتا هیدرولیک ساخته شده ،نرم کرد.
    یک سیستم دیگه هم هست که نسبتا ساده تره:
    بعد از چرخیدن فرمان تحت زاویه مشخص سوپاپ هیدرولیک جعبه فرمان عمل میکنه . یعنی به طور مثال فرمان 10 درجه می چرخه و بعد هیدرولیک وارد مدار میشه . بنا بر این در 10 درجه اول فرمان سفت و بعدا نرم میشه. در اتوبان و جاده هم که کسی بیشتر از این مقدار نمیتونه فرمان رو بگردانه ( مگر اینکه یه چیزی تو مایه های پیک نیکی در اختیار داشته باشه )

  3. این کاربر از D r i v e r بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 3 از 3 اولاول 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •