تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 4 از 4 اولاول 1234
نمايش نتايج 31 به 40 از 40

نام تاپيک: کدوم یک از این مادربردها بهتره؟؟

  1. #31
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    71

    پيش فرض

    فقط یه قسمت غیر فنی رو توضیح بدم ...
    با سلام
    با تشکر از توضیح و تعریفتون

    بنده باز هم عرض کنم بی سوادم و در مورد مسایل فنی روز هم به هیچ وجه اطلاعاتی ندارم.چه برسد که در حد عزیزان متخصص باشد.

    در مورد مسایل مربوط به ID فرمایش جنابعالی در مورد خیلی ها صادق است.
    اما من به یاد ندارم از این کارها کرده باشم.کلا با گروه خونی و سنی من جور در نمیاد از این کارها.
    گاهی دنبال مساله و مشکلی تو google میگردم آدرس یک سری انجمن رو میده که اکثرا برای دانلود یا پست مجبور به register هستم.بعد گاهی یادم میره تو کدوم انجمن عضو بودم بعد چند وقت مراجعه میکنم.اینه که پستهام زیاد نیست.علتش رو هم قبلا گفتم.

    در مورد دوست عزیزی که فرمودند کدام مدل و فرمودند نمیشه نتیجه گیری 75% کرد ،فکر کنم بحث ما در مورد مدلهای onboard بود.مگه این برند چند مدل onboard (آنموقع که من خریدم حدود 3 ماه پیش) دارد.مدلی که خریدم دقیقا G31 M7 TE بود.بقیه یا قدیمی شده بود یا تو بازار وجود نداشت.مقایسه ای هم که کردم با مدل مشابه gigabyte بود که 10 تومن گرونتر بود و قبلا خریده بودم.البته gigabyte مربوطه amd support بود.3 تا از اینها همونجا در محل assemble موقع روشن شدن هنگ میکرد و حتی داخل bios هم نمیشد.ram و cpu هم تعویض شد مشکل باقی بود.آخر یه برد سالم در اومد.اما همون هم مشکلاتی نظیر نشناختن dvd rom sata پس از مدتی که کارکرد و مجبور به تعویض کانال اون شدم و تصویر دارای لرزش گرافیک onboard و عدم ساپورت refresh rate 75HZ در رزولوشن بالا بدلیل ram کم رو دارد.
    دوست عزیز بنده هم به پیشنهاد یک عزیزی در انجمن دیگری که کلی هم اطلاعات داره و براش هم احترام قایل هستم این برد رو انتخاب کردم.اونجا داستانهای مربوط به over clock برای این برد و مسایلی که در بالا مطرح کردم برای یکcpu 5300 خیلی مطرح بود.البته اینجانب به نیت over اینکار رو نکردم و قصد یک کاربری عادی رو داشتم.
    اونجا خیلی میگفتن چرا پول اضافه ، میتونی با هزینه کم این برد رو بخری over کنی و چنین و چنان.
    این بحث رو مطرح کردم دوستان بدونند قیمت پایین لااقل بخاطر نداشتن یک سری امکانات هست.به اونها توجه کنید.
    اینجا هم دیدم مسایلی برای انتخاب برد ارزان vgaonboard مطرح شده خواستم موارد رو مطرح کنم دوستمون در جریان قرار بگیرند.همونطور هم که عرض کردم بحث مسایل فنی و تکنیکی نیست.من هم تا حدودی با مشخصات تکنیکی بردها و مسایل overclocking و غیره آشنا هستم.دوست عزیز داشتن یک manual مناسب مساله تکنیکی برای برد محسوب نمیشه ولی وقتی میبینی همون quick guide رو تا کرده و manual اصلی رو مثلا بصورت pdf میتونی تو cd همراهش بخونی یا وضعیت کابلهای موجود رو با اون کیفیت میبینی یا کیفیت برد و قطعات روی اون حتی جعبه و ... بله اینها معیار فنی نیست ولی نشاندهنده اهمیت دادن تولید کننده است چه بسا مسایل فنی آن هم در همان حد باشد که نمونه آن را در خرابی و مشکلات مربوطه که ذکر کردم شاهدیم.

    دوست عزیز همانطور که عرض کردم من هم از فرمایشات تکمیلی شما در مورد مسایل فنی و احیانا غیر فنی که مطرح کردم استفبال میکنم.اینجا در مورد انتخاب mainboard با vgaonboard و قیمت ارزان مسایلی مطرح شده.چه اشکالی دارد دوستان در جریان مسایل بازار ایران و کیفیت بردها قرار گیرند.

    با تشکر

  2. #32
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    2,071

    پيش فرض

    منم با پست بالا موافقم... دوستم که قبلاً تو یه فروشگاه کامپیوتر بود گفت چند سال پیش مادربردهایی که گرافیک آنبرد داشتن آمار خرابیشون زیاد بوده اما از موقعی که چیپ amd 690g اومده خرابی ها کمتر شده
    خودم هم 4-5 سال پیش اصلاً با گرافیک آنبرد موافق نبودم چون هی تو مجله های کامپیوتری می نوشتن چیپ گرافیگی که روی مادربرد هست ضعیفه و اگه در اثر فشار زیاد کارت گرافیک بسوزه مادربرد هم میشوزه

  3. #33
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    2,071

    پيش فرض

    بالاخره مادربرد با چیپ amd 760g تو ایران پیدا میشه یا نه .... 760g رو واسه پل جنوبی sb710 اش میخوام... یه وقت دیدی زد به سرم و خواستم athlon 2 x2 رو باهاش آنلاک کنم و تبدیلش کردم به 4هسته ای

  4. #34
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    2,071

    پيش فرض

    بالاخره مادربرد biostar a760g m2+ چطوره؟؟؟
    Last edited by tiyam 01; 21-09-2009 at 17:21.

  5. #35
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    پست ها
    641

    پيش فرض

    کلا قید biostar را بزنید که مفتش گرونه
    ...
    vga onboard اون فقط d-sub داره اون یکی هم دیجیتال و هم hdmi میداد
    با vga onboard به خاطر کمبود رم رزولوشن 1280x1024 رو بیشتر از 60hz نمیده وصل کنید به یه lcd ببینید چه افتضاحی میشه.
    ...
    حالا با دید بازتری انتخاب میکنم.
    با سلام، من با اصل بحث مشکلی ندارم، یعنی نظری ندارم! (اگر تصویر توی LCD افتصاحه، مطمئنا اشکال از گرافیک آنبورد هست) ولی یه بحث علمی بر اساس مطالبی توی مجلات کامپیوتری خوندم: (اگر اشکال علمی داشت اساتید اصلاح کنند)

    روش کار مانیتورهای CRT اینطوریه که الکترون ها با سرعت بسیار بالا از لامپ تصویر به سمت صفحه مانیتور پرتاب می شن و نور ایجاد می کنند. البته این نور ماندگار نیست و پس از لحظه ای از بین می ره. در نتیجه لامپ تصویر در هر ثانیه چندین بار (مثلا 100 بار) الکترون ها رو به سمت صفحه پرتاب می کنه و به همین دلیل، تصویر صفحه نمایش مانیتورهای CRT دائما در حال چشمک زدن هست و این چشمک زدن باعث خستگی چشم می شه. در نتیجه ما می تونیم با افزایش فرکانس کاری مانیتور، دفعات پرتاب الکترونها رو در ثانیه افزایش بدیم تا تصویر از نظر چشم ما ثابت به نظر برسه. (البته این کار باعث می شه فشار بیشتری به کارت گرافیک وارد بشه.)

    ولی در مانیتورهای LCD کلا تکنولوژی متفاوته (تکنولوژی پرتاب الکترون اینجا کاربرد نداره). البته دقیقا نمی دونم از نظر فنی چه طوریه (رشته من الکترونیک نیست)، ولی می دونم که تصویر در LCD ثابته و چشمک نمی زنه. مثلا وقتی یکی از پیکسل های صفحه سفید شد، تا 10 ساعت هم اگر LCD رو روشن بذارید به صورت ثابت و به همون رنگ باقی می مونه. خلاصه تصویر چندین بار در هر ثانیه رفرش نمی شه.

    با توجه به این موضوع، وقتی شما از LCD استفاده می کنید، اصلا فرقی نمی کنه که فرکانس کارت گرافیکی رو روی چه عددی بذارید. (پس بهتره روی عدد پایین تری بذارید تا فشار روی کارت گرافیکی پایین بیاد.)

  6. #36
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    2,071

    پيش فرض

    سایت guro 3d چیپ amd 760 رو تو قسمت value دسته بندی کرده



    پس میمون amd 780g و gf8200 که اولی مادربرد زیر 70 تومانی نداره میمونه دومی
    Last edited by tiyam 01; 23-09-2009 at 11:21.

  7. #37
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    2,071

    پيش فرض

    چیپست انفورس 720a با چیپست gf8100 فرق داره یا نه؟؟ گرافیک آنبرد اون هم جیفورس 8100 هست

  8. #38
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    71

    پيش فرض

    با سلام، من با اصل بحث مشکلی ندارم، یعنی نظری ندارم! (اگر تصویر توی LCD افتصاحه، مطمئنا اشکال از گرافیک آنبورد هست) ولی یه بحث علمی بر اساس مطالبی توی مجلات کامپیوتری خوندم: (اگر اشکال علمی داشت اساتید اصلاح کنند)
    با سلام
    با تشکر از توضیح شما
    اینجانب فرمایش شما را میپذیرم و آخر جمله خودم رو به " CRT " اصلاح میکنم.

    الآن با یه CRT LG 17" ) F700B) که قبلا با یه کامپیوتر قدیمی celeron 1.7 و یه کارت AGP MX440 تصویر فوق العاده شفاف داشتم با همان رزولوشن (1024x768) و refresh rate 85Hz تصویر بسیار بد و دایم چشمم میسوزه و در فکر یه vga هستم.
    قبل از این یه samsung lcd ax1743 بهش وصل کرده بودم که دیدم رزولوشن 1280x1024 بیشتر از 60Hz رو نمیداد و تصویر افتضاح بود.مانیتور را به کامپیوتر vga onboard دیگری که ذکرش در پستهای قبلیم هست وصل کردم دیدم در همان رزولوشن و 75Hz تصویر بسیار شفافتر است بدون آزار چشم.احتمال دادم مربوط به refresh rate باشد.با فرمایش شما و دیدن چند صفحه وب به این نتیجه رسیدم که مشکل مربوط به خود گرافیک onboard است چرا که الآن روی CRT با توضیح فوق باز مشکل دارم و پست را اصلاح کردم.
    اما جایی هم خواندم بهتر است از refresh rate توصیه شده خود مانیتور استفاده شود (البته این مربوط به apple بود)
    ولی فرمایش شما در مورد LCD صحیح است.متن مربوطه را جهت اطلاع اینجا میگذارم :

    Update: Although the refresh rate setting will not affect your comfort (LCDs don’t flicker), you might find that a change in refresh rate setting affects the LCD’s performance. This article at Apple’s web site, for instance, reports on possible playback problems when using Final Cut to play back video clips on a monitor set for a 60 Hz refresh rate. If the LCD manufacturer specifically recommends a different refresh rate, go ahead and use that setting. In most LCD monitors I’ve seen, the default setting of 60 Hz is ideal for everyday use.
    Last edited by smartee; 23-09-2009 at 11:32.

  9. #39
    آخر فروم باز amd>intel's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2005
    پست ها
    3,446

    پيش فرض

    دنبال چیپستهای 790gx و 785g باشید . این برد برد بسیار خوبی هست .
    foxconn A7DA-S


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  10. #40
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    2,071

    پيش فرض

    دنبال چیپستهای 790gx و 785g باشید . این برد برد بسیار خوبی هست .
    foxconn A7DA-S


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    این مادربردی که گفتین خیلی بیشتر از 70تومان نیست؟ من مادربرد زیر 70 تومان میخواستم باضافه یه کارت گرافیک 70 تومانی

صفحه 4 از 4 اولاول 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •