من شك دارم كه با 3d maxبشه اين كار رو كرد.بهتر از after effect استفاده كنيد!
من شك دارم كه با 3d maxبشه اين كار رو كرد.بهتر از after effect استفاده كنيد!
با 3دی مکس هم میشه:نوشته شده توسط neda1
از منویه rendering گزینهیه ی video post رو انتخاب کن بعد از صفحه ی باز شده اون بالا گزینه ی add scene event رو بزن
زاویه ی دید رو انتخاب کن و اینتر کن
حالا دوباره در صفحه ی video post گزینه ی add image filter event رو انتخاب کن
از کرکره ی زیرش گزینهی lens effects glow رو بزن و setup رو بزن
از صفحه ی باز شده در قسمت source کنار effect ID رو تیک بزن و تیک کنار object ID رو بردار و اینتر بزن
حالا از صفحه ی video post روی lens effects glow دوبل کلیک کن تا دوباره وارده تنظیماتش بشه و دوباره setup رو بزن
حالا از صفحه ی باز شده دکمه ی preview رو بزن وبعد از ان دکمه ی VP Queue روبزن
میبینید که شکل ما در صفحه رندر شده ولی هیچ تغییری نکرده برای ایجاده درخشش در مدلمون باید به قسمت material editor برویم با زدن کلید M و به مدلمان یک material بدهیم
بعد از دادن متریال بر روی material effect channel کلیک موس را نگه داشته تا لیست اعداد ظاهر شود و از آن لیست عدد 1 را انتخاب کنید
این قسمت در بالای محل نام متریال وجود دارد
خوب به video post برگردیم و دوباره به قسمت lens effects glow برویم و دوباره setup رو بزنید
ودوباره دکمه های preview و VP Queue رو بزن
توجه داشته باشید که در قسمت source در کنار effect ID تیک زده باشد
عدد جلوی effect ID همان عددی باید باشد که در قسمت material editor به متریل جسم نسبت داده بودید تا مشخص شود که چه جسم یا اجسامی باید بدرخشند
میبینید که جسم ما میدرخشد ولی در رندر کردن معمولی دیده نمیشود وباید در خود صفحه ی video post گزینه ی execute seqence را بزنید و از آنجا رندر کنید
تمام
بالاخره من وقت کردم یک آموزش بنویسم
این یک تکنیک برای راه رفتنه
از قسمتcreate/system یک biped بسازید
ان را انتخاب کنید و به قسمت motion بروید
(از قسمت crate سه تا اونورتر)
در قسمتmotion از قسمت biped گزینه ی footstep mode رو بزن همونی که شکل کف کفش میمونه
در قسمت footstep creation گزینه ی create footstep رو بزن و بعد از این کار برای ادمک چند تا مسیر راه رفتن بذار
حالا به قسمت footstep operations برو و گزینه ی create keys for inactive footstep روبزن
حالا play کن تا نتیجه ی کار رو ببینید
همچنين ميتوان حالت دويدن و پريدن را هم انتخاب كرد.
تمام
این آموزش تقدیم به hp1361
bone یا استخوان یکی از روش های متحرک سازی اجسام مخصوصا بدن ها میباشد
ابتدا به create/systems بروید و گزینه ی bones را انتخاب کنید و در صفحه کرتون سه تا استخوان بسازید وright click کنید تا ته آنها بسته شود
از crate/geometry یک cylinder بسازید و bone ها رو دقیقا در وسط استوانه قرار دهید
حال استوانه را انتخاب کنید و از منوی modify و از کرکره ی modifire list گزینه ی skin رو انتخاب کنید
در تنظیمات skin در قسمت parameters گزینه ی add رو بزنید وتمام bone ها انتخاب کنید
مشاهده میکنید که با تکان دادن و چرخاندن bone ها استوانه هم حرکت میکند
همچنین در تنظیمات skin در قسمت parameters با زدن کلید edit envelopes میتوانید محدوده ی تاثیر bones را مشخص کنید
در ادامه متحرک سازی به وسیله ی morph را آموزش میدم
تمام
just for hp1361
سهیل جان سلام
خیلی خیلی ممنونم
واقعا خوشحالم کردی
ممنون می شم اگه توضیحات رو کمی گسترده تر کنی
آخه من تو رفرنسش می دیدم که وقتی استخوانی رو برای جسمی در نظر می گرفت با انتخاب مفصل مقدار حرکت ÷ذیری و دیگر ÷ارامتر های مربوط به joint رو مشخص می کرد و بقیه که حتما خودت بهتر می دانی
مثلا این biped رو که می گی چطور به یه کاراکتر ادم نسبت بدم
بازم ممنونم از زحمتی که کشیدی
Last edited by hp1361; 12-12-2005 at 17:41.
مشه با 3ds maxصحنه اي ساخت كه در آن سايه جسمي را از پشت پرده ديد.
در ضمن براي انتقال فايل ساخته شده در 3dsبهmaya از چه پسوندي استفاده ميشود.
ممنون!
نوشته شده توسط shahrdartoope
با سلام به شهردار توپ عزيز
در مورد مشكل اولتون مطمئنا با تغيير متغير ها اون جيزي كه دوست داريد رو بدست خواهيد اورد
در مورد مشكل دوم شما مي بايست از يك ماتريال چند زير ماده اي (multi/sub-object ) (يا هر ترجمه ديگر) استفاده كنيد.
اگه قسمتي از توپتون رو در حالت polygon انتخاب كنيد در كركره polygon properties از modify panel در قسمت setID شماره id اي براي اون قسمت از طرف سيستم در نظر گرفته شده است . تمام شش ضلعيها داراي يك شماره هستند و همچنين 5 ضلعيها نيز شماره مخصوص خود را دارند . مثلا شماره 3
حالا شما يك ماتريال از پنجره ماتريال اديتور به توپتون اختصاص بدهيد . سپس دكمه standard رو كه در سمت راست زير خونه هاي نمونه ماده هاست كليك كنيد . پنجره material /map browser باز ميشه . در بين مواد ماده multi/sub-object رو انتخاب كرده و ok را بزنيد
بطور پيش فرض 10 زير ماده براي ماده اصلي شما در نظر گرفته شده كه شما با زدن دكمه set number تعداد اونها رو به 2 تا كاهش بدهيد .
ID زير ماده ها رو به اون ID هايي كه برنامه براي 5 و 6 ضلعي هاي شما در نظر گرفته يا شماره هايي كه شما براي اونها تعيين كرديد تغيير بديد و سپس دكمه sub-material رو بزنيد تا مواد مچ بشن . رنگ مورد نظر خود را نيز براي هر كدوم از ماده ها با زدن مربع هاي رنگ تعيين كنيد و از توپ خود لذت ببريد
موفق و مويد باشيد
سلام . من نمی دونستم چنین انجمنی هست . پیشنهاد می کنم در قسمت فلاش و انیمیشن گذاشته بشه .نوشته شده توسط neda1
دوست عزیز شما چنین افکتی را در مرحله ی composition و با استفاده از برنامه های دیگه مثل primier & after effects درست کنین .
سلام
پيشنهاد به جايي هست.بهتره مدي محترم رسيدگي كنه!
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)