تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 2 از 2

نام تاپيک: مشکل قطعی اینترنت با مودم زایکسل

  1. #1
    کاربر فعال انجمن سرویس دهنده های اینترنت
    تاريخ عضويت
    May 2008
    پست ها
    745

    پيش فرض مشکل قطعی اینترنت با مودم زایکسل

    سلام، یک مودم ZYXEL DEL1201 دارم، همزمان با قطعی اینترنت اخیر، بعد از کانکت شدن به اینترنت حدود یک ساعت بدون مشکل کار می کند ولی بعد از آن سایتها را باز نمی کند یا بعضی ها را باز نمی کند، اگر از قبل دانلود داشته باشم قطع نمی شود ولی سایتها باز نمی شود، DNS های داخلی و خارجی مختلف را هم امتحان کردم، با کامپیوتر یا موبایل هم فرقی نمی کند، باید یکبار دیسکانکت و کانکت شوم تا دوباره یک ساعت دیگر کار کند، اینترنتم مخابرات است، زنگ زدم گفتند از طرف ما مشکلی وجود ندارد، فعلا نتوانستم با مودم دیگری تست کنم، فکر می کنید مشکل از مودم است یا مخابرات؟

  2. 2 کاربر از 971971 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز shaahani's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,771

    پيش فرض

    ممکنه خود مودم مشکلاتی براش پیش اومده باشه، از تنظیمات اکسس لیست میتواند نشات گرفته باشه تا بعضی مشکلات سخت افزاری
    پیشنهاد اول اینه که مودم رو ریست فکتوری کنید و مجددا تنظیمات مربوط به اتصال به آی اس پی را در مودم تنظیم نمایید. (یوزر و پسورد - vci - vpi)

    بعد از اون چون مودم مورد بحث شما از نظر امنیتی کمی ضعیف است و هک کردن آن اسان است، توصیه های زیر را حتما یک به یک، انجام دهید.
    در بخش وایرلس ، WPS را خاموش نمایید.
    در بخش وایرلس، بخش سکیوریتی، رمز گذاری شبکه وای فای را روی Only WPA2 قرار دهید.
    در بخش رمزگذاری در حالت Encryption : َAES یک رمز بسیار بلند برای وای فای خود انتخاب کنید که حتما شامل حروف بزرگ، حروق کوچک، اعداد و کاراکتر های ویژه مثل @ # و غیره باشد.

    در مرحله بعدی، اگر همچنان موفق به رفع عیب نشدین، بررسی کنید اگر Update Firmware جدیدی برای دستگاه شما موجود هست، خودتون یا به کمک دیگران، دستگاه را بروزرسانی کنید.


    ----
    وضعیت باز نشدن وب سایت های مختلف را از چندین دستگاه متفاوت مرتبط با مودم امتحان کنید و تنها به یک دستگاه اکتفا نکنید.
    دی ان اس سرور دستگاه شما بصورت اتوماتیک روی آی پی مودم (مثلا 192.168.1.1) تنظیم می شود، در درجه اول آن را به هیچ عنوان تغییر ندهید.
    در صورت مشکل با وب سایت های فیلتر شده و استفاده از تونل وی پی ان، روی دستگاه مصرف کننده فقط دی ان اس سرورهای گوگل را قرار دهید
    8.8.4.4
    8.8.8.8
    بجز اینها از دی ان اس دیگه ای استفاده نفرمایید.

    ---
    بررسی کنید آیا در زمان قطعی آیا هر دو چراغ مربوط به DSL و Internet از روی مودم شما خاموش می شود و یا خیر، در صورتی که هر دوی آنها خاموش شود، مشکل احتمالا به نویز زیاد خط شما مربوط است. (مهم نیست که قبلا مشکل نویز نداشته باشید، ممکن است مشکل اخیرا بوجود آمده باشد)


    بطور کلی سوال شما جنبه عمومی داره و هزاران علت متفاوت ممکنه باعث بروز این مشکل برای شما شده باشه، اگر مرحله به مرحله اقدام به ایراد یابی کنید و متوجه شوید ایراد از کجاست، رفع ایراد، پس از یافتن آن چندان دشوار نخواهد بود

  4. 4 کاربر از shaahani بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •