تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 24

نام تاپيک: سوال در مورد بنرهای دوبعدی با چشم انداز سه‌ بعدی!

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه JUDYABBOT's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    KURDISTAN
    پست ها
    277

    پيش فرض سوال در مورد بنرهای دوبعدی با چشم انداز سه‌ بعدی!

    با سلام
    میخواستم بدونم این بنر‌های تبلیغاتی که توی مسابقات فوتبال کنار دروازه ها میزارن که از دور و در زاویه‌ای خاص اونا رو سه بعدی میبینی اما توپ و فوتبالیست میتونن از روی اون رد بشن رو چجوری درست میکنن چون فقط از لحاظ ظاهری سه بعدی هستن و در واقع دوبعدی هستن با دید سه بعدی!!!!
    میخواستم بدونم میشه یه طرحی یا نوشته‌اس تبلیغاتی رو روی سقف زد که همچین حالتی داشته باشه؟!

  2. #2
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    سوال خوبیه .این اتفاق فقط خطای دیده . یک بازی با پرسپکتیو . اینجور بنر ها برای یک زاویه رویت خاص ( دوربین اصلی ) طراحی شدن و فقط از همون زاویه برجسته دیده میشن . وافراد دیگه اونو کاملا فلت و تخت و بدون بعد میبینن .در واقع میشه اینجوری گفت که سطحی که اون تصاویر روش تصویر میشه یک شیط معمولیه ولی به شکل ذوذنقه .درست کردنش سخت نیست به شرطی پرسپکتیو و خوب بشناسی . گریز ، شیب و ... ولی توضیح دادنش خیلی سخته !!! کافیه یه قلمو کاغذ بردارید و خودتونو تو اون زاویه دید تصور کنید و رو کاغذ پیاده کنید .یک کاغذ دیگه بر میدارید و عمود بر چشمتون میذارید و بعد اون کاغذ اولی رو میچرخونید تا یکی از اضلاع این ذوذنقه ترسیم شده موازی شه با ضلع کاغذ دومیه . این دقیقا همون تصویریه که باید طراحی شه و پلات گرفته شه .البته بدون در نظر گرفتن گریز ( یعنی دو ضلع بزرگ این ذوذنقه با هم موازین ) !!!

  3. #3
    کاربر فعال انجمن فوتبال داخلی Pejvak61's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,602

    پيش فرض

    اين يه نرم افزار كه با فرض Prespective زمين مسابقه اونو با زاويه ديد فيلمبردار يكي ميكنن و در طول بازي كه دوربين حركت ميكنه اونو مطابق حركات دوربين زاويه شو تغيير ميده و به بازيكنان و هر چيز شبيه به اون هم حساسه در واقع يه سيستم رندر Realtime هستش.

  4. #4
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    اینم یک مثال

  5. #5
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    خب اگه تویه انجمن فتوشاپ مطرح میکردی زودتر به جواب میرسیدی ... اما خب همینجا هم جاش بد نیست ... بالاخره اطلاعاتمون در مورد کارای شبه سه بعدی هم بیشتر میشه ...


    یک کار دو بعدی رو میشه با سایه زدن حرفه ای طوری جلوه داد که بیننده فکر کنه نقاشی ما حجم داره و سه بعدیه.

  6. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه JUDYABBOT's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    KURDISTAN
    پست ها
    277

    پيش فرض

    اين يه نرم افزار كه با فرض Prespective زمين مسابقه اونو با زاويه ديد فيلمبردار يكي ميكنن و در طول بازي كه دوربين حركت ميكنه اونو مطابق حركات دوربين زاويه شو تغيير ميده و به بازيكنان و هر چيز شبيه به اون هم حساسه در واقع يه سيستم رندر Realtime هستش.
    پژواک جان سلام
    دوست عزیز من فکر نمیکنم نرم افزاری باشه البته با نرم افزار اصل طرحشو طراحی میکنن و تواین هیچ شکی نیست اما اینکه اونو با نرم افزار و دوربین، سه بعدی نشون بدن همچی چیزی عملی نیست چرا که این بنر ها ثابته و هیچ تغییری نمیکنه در ضمن توی یه زاویه خاصی اونو میتونی سه بعدی ببینی. و در زوایه‌های دیگه این دید رو نداره.
    جالبه بدونید که من علاقه چندانی به فوتبال ندارم ولی به خاطر همین تابلوهای فلت به استادیوم رفتم و اونو از نزدیک دیدم هیچ ترفند نرم افزاری در تصویر نداره و هر چی هست به نوع طراحی و پرسپکتیو اون برمیگرده و خودم که از نزدیک اونو نگاه میکردم کاملاً نامفهوم و قروقاطی در زاویه خاصی به شکل ذوزنقه اونو کشیدن جالبه که از دور که نگاه میکرئم همین طوری سه‌ بعدی دیده میشد و اگه طرفند نرم‌افزاری یا فیلمبرداری میبود که میبایست من از دور هم اونو همونطوری کج و خوابیده میدیدم
    و خودم هم روی این گونه طرحها خیلی کارکردم در زوایای مختلف با برنامه‌های مختلف و در سایز ها و پرسپکتیوهای متفاوت اما اون چیزی که اونجا دیده میشه هرگز در عمل پیاده کنم شباهتهائی هم دارن ولی اون طرحها یه چیز دیگه هستن و لزوماً زاویه پرسپکتیو خاصی دارن اگه کسی در این زمینه اطلاعاتی داره یا نرم‌افزار خاصی داره خواهشن بگه تا همه‌مون استفاده بکنیم خیلی روش وقت گذاشته‌ام و هزینه زیادی کرده‌ام امیدوارم اینجا بتونم جوابمو بگیرم
    واقعاً خیلی برا من جالبه میگم جالبه چون گفتم که خیلی روش کارکردم و زمینه کاری خودم هم گرافیک و بیشتر محیطی کارمیکنم با این وجود هنوز راه درستشو پیدا نکردم
    ممنون از همه دوستان واقعاً از نظراتتون استفاده کردم

  7. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه JUDYABBOT's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    KURDISTAN
    پست ها
    277

    پيش فرض

    خب اگه تویه انجمن فتوشاپ مطرح میکردی زودتر به جواب میرسیدی ... اما خب همینجا هم جاش بد نیست ... بالاخره اطلاعاتمون در مورد کارای شبه سه بعدی هم بیشتر میشه ...


    یک کار دو بعدی رو میشه با سایه زدن حرفه ای طوری جلوه داد که بیننده فکر کنه نقاشی ما حجم داره و سه بعدیه.
    این حرف شما درسته در مورد تاپیک زدنم توی انجمن گرافیک سه بعدی یا انجمن فتوشاپ خیلی با خودم کلنجار رفتم اما از اونجائی که خودم فتوشاپ کار کرده‌ام به این نتیجه رسیدم که اونو نمیشه تو فتوشاپ طراحی کرد البته میشه اونو شبیه سازی کرد ولی من مطمئنم که اون دید رو نداره چرا که خیلی امتحان کرده‌ام و برای همین اینو اینجا مطرح کردم البته امیدوارم که اساتید فتوشاپ کار هم این تاپیک رو بخونن و بتونیم از مطالبشون در این مورد استفاده بکنیم و همونطور که شما فرمودین اینکار رو میشه با فتوشاپ انجام داد که یه تصویر دوبعدی رو با سایه و افکت‌های خاصی اونو برجسته یا حتی سه بعدی نشون داد اما من فکر میکنم قضیه یه کم پیچیده‌تر از این حرفها باشه چون اینجا باید روی زاویه دید بیننده، عمق، فاصله و پرسپکتیو خود طرح و خیلی مسائل دیگه‌ای کار بشه من توی این محاسباتش موندم که چطوری و با چه نرم افزاری میشه اونو اجرا کرد

  8. #8
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    از پشتکارت خوشم اومد . ایول داره .منم تو کارا همینجویم .من از بچگی عاشق پرسپکتیو بودم و عاشق کشف رموزش . خودم میشستم و با خودم تمرین میکردم که اگه 1نقطه ای اینجوریه 2نقطه ای چطوره ، 3نقطه ای چطور !!!

    پارسال توی 1شرکتی کار میکردم که نوعی چاپ سه بعدی مجازی انجام میداد . شرکت پدیده نو .چاپ لنتیکولار Lenticular نوعی چاپ با دقت دیوانه کننده که هزارم میلیمترم به شدت روی کیفیت کار تاثیر میذاره . تجربه خوبی بود . چاپی که روی یک سطح مسطح انجام میشد و در نهایت برجسته دیده میشد .کلی روش ور رفم و به نتیجه های خوبی هم رسیدیم ...

    در مورد این کاری که شما مطرح کردید باید بگم که بنظرم میدو نم که چجوری میشه این کارو کرد . حداقل برای فواصل دور مثل استادیوم عملیه ، برای نزدیک هم عملی هست ولی سخت تره چون هرچی جسمی به چشم نزدیکتر باشه ، پرسپکتیوش بیشتر به چشم میاد .
    پس بنابرین اگه بخایم این کارو برای فواصل نزدیک انجام بدیم این پرسپکتیو رو باید محاسبه کرد .

    یک آزمایش :
    1- میتونید یک عکس از روی میز کارتون بگیرید و پرینتش کنید .
    2- حالا گریز و پیدا کنید .
    3- با توجه به گریز پیدا شده ، تصویر سه بعدی بنری مشابه بنرهای منشوری فوتبال بکشید بطوری که احساس شه که واقعا بک بنر اونجاست .
    4- حالا صرف نضر از پرسپکتیو ، شکلی و که کشیدید و عینا توی Corel یا Photoshop یا Illustrator ترسیم کنید . ( همون شکل شبه ذوذنقه بدست اومده )
    5- پرینتش کنید ، ببرید و دقیقا بذاریدش همونجایی که رو عکس کشیدینش .
    6- حالا دقیقا از همون زاویه ای که این عکسو گرفتید بهش نگاه کنید .

    یا بجای 3مرحله اول ( یعنی تصور وکشیدن ) واقعا یک شی رو بذارید اونجا . هر چیزی . مثلا موبایل . ( ولی بهتره برای شروع یک کاغذ و از وسط تا کنید و بذاریدش طوری که دو پایه داشته باشه مثل فوتبال . حتی میتونه روش تصویر و نوشته هم باشه )

    تا جایی که میدونم باید جواب بده .


    تو فوتبال ( که منم مث شما خیلی اهلش نیستم ) بعضی وقتا که خطا میشه سریع یه دایره با همون پرسپکتیو رو زمین ظاهر میشه که فاصله رو تا در وازه نشون میده . اونقدر این پرسپکتیو دقیقه که آدم فکر میکنه با پرژکتور انداختنش رو زمین و همه دارن میبیننش !! ولی اینا همه نرم افزاره یا شایدم سخت افزار مخصوص !!! که قبلا اومدا مستطیلی و دقیقا منطبق با زمین بازی ودقیقا با همون گریز براش تعریف کردن و به دوربین اصلی وصله و یه نفرم کنترلش میکنه .
    با این روش رقتی گریزو داره و اندازه هام درسته و از دید دوربینم داره میبینه ، میتونه یک بنر و همون جا ازش عکس بگیره و عینن بفرستتش واسه اجرای 2بعدی !!!


    خبرشو حتما بدید من منتظرم ...

  9. #9
    کاربر فعال انجمن فوتبال داخلی Pejvak61's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,602

    پيش فرض

    پژواک جان سلام
    دوست عزیز من فکر نمیکنم نرم افزاری باشه البته با نرم افزار اصل طرحشو طراحی میکنن و تواین هیچ شکی نیست اما اینکه اونو با نرم افزار و دوربین، سه بعدی نشون بدن همچی چیزی عملی نیست چرا که این بنر ها ثابته و هیچ تغییری نمیکنه در ضمن توی یه زاویه خاصی اونو میتونی سه بعدی ببینی. و در زوایه‌های دیگه این دید رو نداره.
    جالبه بدونید که من علاقه چندانی به فوتبال ندارم ولی به خاطر همین تابلوهای فلت به استادیوم رفتم و اونو از نزدیک دیدم هیچ ترفند نرم افزاری در تصویر نداره و هر چی هست به نوع طراحی و پرسپکتیو اون برمیگرده و خودم که از نزدیک اونو نگاه میکردم کاملاً نامفهوم و قروقاطی در زاویه خاصی به شکل ذوزنقه اونو کشیدن جالبه که از دور که نگاه میکرئم همین طوری سه‌ بعدی دیده میشد و اگه طرفند نرم‌افزاری یا فیلمبرداری میبود که میبایست من از دور هم اونو همونطوری کج و خوابیده میدیدم
    و خودم هم روی این گونه طرحها خیلی کارکردم در زوایای مختلف با برنامه‌های مختلف و در سایز ها و پرسپکتیوهای متفاوت اما اون چیزی که اونجا دیده میشه هرگز در عمل پیاده کنم شباهتهائی هم دارن ولی اون طرحها یه چیز دیگه هستن و لزوماً زاویه پرسپکتیو خاصی دارن اگه کسی در این زمینه اطلاعاتی داره یا نرم‌افزار خاصی داره خواهشن بگه تا همه‌مون استفاده بکنیم خیلی روش وقت گذاشته‌ام و هزینه زیادی کرده‌ام امیدوارم اینجا بتونم جوابمو بگیرم
    واقعاً خیلی برا من جالبه میگم جالبه چون گفتم که خیلی روش کارکردم و زمینه کاری خودم هم گرافیک و بیشتر محیطی کارمیکنم با این وجود هنوز راه درستشو پیدا نکردم
    ممنون از همه دوستان واقعاً از نظراتتون استفاده کردم

    من منظورم تابلوي نتايج توي زمين بود. الآن كه رفتم و سئوال اول رو دوباره خوندم متوجه شدم كه منظور دوستمون اون عكسهاي چاپ شده روي يه پوشش پلاستيكي هستش كه بصورت ذوزنقه ميبرن و ميذارن كنار دورازه در اين مورد حق با شماست.
    ولي منظور من در مورد بعضي از افكتهايي بود كه نتيجه مسابقه رو تو زمين در حال حركت بازيكنان و همچنين فاصله محل كاشته شدن توپ با خط دروازه و شعاع محدوده ممنوعه اطراف توپ در هنگام ضربه ايستگاهي رو نشون ميده و تمام اينا با حركت دوربين آميحته شده و حساس هست بطوري كه به نظر ميرسه اين تصاوير رو زمين حك شدن.

  10. #10
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    من از دیشب خیلی فکر کردم . متوجه یه سری اشتباه تو تصورم شدم . ولی جوابشم پیدا کردم . اینکه چجوری میشه و باید سایز تصویر نهایی رو پیدا کرد !!!

    سعی میکنم این دفه با تصویر توضیح بدم ...

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •