تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 6 از 6 اولاول ... 23456
نمايش نتايج 51 به 59 از 59

نام تاپيک: !i!i!i!i!i!i!i!i نویسندگان آمریــکــا !i!i!i!i!i!i!i!i!

  1. #51
    حـــــرفـه ای Dash Ashki's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    جایی که خدا نباشد !
    پست ها
    2,989

    11 چندلر - ريموند

    Chandler - Raymond



    ریموند چندلر در 23 جولای 1888 در شیکاگو به دنیا آمد، ولی بیشتر دوران کودکی و جوانی خود را در انگلستان گذراند. درخلال جنگ جهانی اول در «هنگ یکم نیروی پیشقراول کانادا» در فرانسه خدمت کرد و سپس به «نیروی هوایی سلطنتی انگلستان» منتقل شد. در بازگشت به آمریکا، مدیریت تعدادی از شرکت های مستقل نفتی را به عهده گرفت اما رکود شدید اقتصادی آمریکا (1933) باعث نابودی زندگی حرفه ای وی شد و در سن چهل وپنج سالگی به نوشتن روی آورد.

    اولین داستان های کوتاهش را در نشریه عامه پسند «ماسک سیاه» به چاپ رساند و اولین رمان وی، «خواب بزرگ»، در سال 1939 منتشر شد که شخصیت اصلی آن کارآگاه خصوصی خشن و جدی، فیلیپ مارلو بود. از 1943 به عنوان فیلم نامه نویس در هالیوود مشغول به کار شد و برای کارگردانانی چون بیلی وایلدر (غرامت مضاعف، 1944) و آلفرد هیچکاک (بیگانگان در قطار، 1951) فیلم نامه نوشت. بیشتر رمان های او به فیلم برگردانده شده اند: بدرود، خوشگل من (ادوارد دمیتریک، 1944)، خواب بزرگ (هوارد هاکس، 1946)، کوکب آبی (جرج مارشال، 1946)، خانمی در دریاچه (رابرت مونتگامری، 1946)، مارلو (پل بوگارت، 1969) و خداحافظی طولانی (رابرت آلتمن، 1973).

    تاکنون بازیگران بزرگی چون هامفری بوگارت، رابرت میچم، دیک پاول و الیوت گلد ایفاگر نقش مارلو بوده اند. وی در آخرین سال های عمرش به ریاست «انجمن نویسندگان داستان های اسرارآمیز آمریکا» انتخاب شد و در 26 ماه مارس 1959 در کالیفرنیا درگذشت.

  2. #52
    آخر فروم باز mehraria's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    پست ها
    1,212

    پيش فرض ارنست همینگوی

    [
    ارنست همینگوی در 21 جولای 1899 در Oak Park ایلینویز چشم به جهان گشود. پدرش کلارنس یک پزشک و مادرش گریس معلم پیانو و آواز بود.ارنست تابستان ها را به همراه خانواده اش در شمال میشیگان به سر می برد و در همان جا بود که او متوجه علاقه شدید خود به ماهیگیری شد.
    او پس از اتمام دوره دبیرستان، در سال 1917 برای مدتی در کانزاس سیتی به عنوان گزارشگر روزنامه استار(Star) مشغول به کار شد.در جنگ جهانی اول او داوطلب خدمت به ارتش شد اما ضعف بینایی او را از این کار باز داشت در عوض به عنوان راننده آمبولانس صلیب سرخ در نزدیکی جبهه ایتالیا به خدمت گرفته شد. در 8 جولای 1918 مجروح و برای ماه ها در بیمارستان بستری شد.
    در بازگشتش به ایالت متحده مردم شهر و محله اش درOak Park از او مثل یک قهرمان استقبال کردند. ارنست کار خبرنگاری را از سر گرفت و در سال 1921با هدلی ریچاردسن اهل سن لوییز آشنا و عاشق او شد.
    آنها با هم ازدواج کردند و بنا بر توصیه شروود اندرسن برای شروع زندگی، پاریس را انتخاب کردند.در آنجا ارنست برایToronto Star مشغول به کار شد. آن ها همچنان برای گذران زندگی از سهم ارث پدری هدلی استفاده می کردند و ارنست به کار داستان نویسی نیز می پرداخت.طی همین دوران یعنی بین سال های 1921 تا 1926 بود که او در مقام یک نویسنده به شهرت رسید.

    در کنار فیدل کاسترو
    سبک خاص او در نوشتن او را نویسنده ای منحصر به فرد و بسیار تاثیر گذار کرده بود. در سال 1925 اولین سری داستان های کوتاهش ، در زمانهء ما ، منتشر شد که به خوبی گویای سبک خاص او بود. خاطراتش از آن دوران که پس از مرگ او در سال 1964 با عنوان A moveable Feast انتشار یافت، برداشتی شخصی و بی نظیر از نویسندگان ، هنر مندان ، فرهنگ و شیوه زندگی در پاریس دهه 1920 می باشد.
    ارنست و هدلی در اکتبر 1923 صاحب یک فرزند پسر شدند و نام او را جان گذاشتند (با نام مستعار بامبی). این خانواده جوان به مکان های زیادی از اروپا به خصوص اروپای مرکزی سفر می کردند و در زمستان ها به اسکی می پرداختند.در تابستان ها آنها برای شرکت در فستیوال سن فرمین در پامپلونا به اسپانیا سفر می کردند که اولین سفرشان در تابستان 1923 بود.در سال 1926 اولین رمان او بر اساس تجربه های بدست امده اش از اسپانیا با نام Sun Also Rises به چاپ رسید.
    در سال 1926 ارنست همینگوی با پائولین فیفر ثروتمند دیدار کرد و این آشنایی ازدواج اول او را به جدایی کشاند. ارنست و پائولین در سال 1927 با یکدیگر ازدواج کردند و صاحب دو پسر شدند. پاتریک درسال 1928 و گرگوری درسال 1931به دنیا آمد. او در همان دوران زندگی اش با پائولین خانه ای در کی وست فلوریدا خرید.
    در اواخر دهه 1930 همینگوی عاشق زنی روزنامه نگار و نویسنده به نام مارتا گلهورن شد و در سال 1940 با او ازدواج کرد. ارنست Finca Vigia را در کوبا خرید. در سال 1944 با مری ولش ملاقات کرد و این بار دلباخته او شد، از مارتا در سال 1945 جدا شد و در 1946 با مری ازدواج کرد.
    ارنست همینگوی نه تنها یک نویسنده محبوب بلکه یک چهره جهانی متعلق به قرن بیستم می باشد. آثار جاویدان او از این قرارند:
    در زمانه ما، Sun Also Rises، وداع با اسلحه، تپه های سبز آفریقا، زنگ ها برای که به صدا در می آیند، پیرمرد و دریا، A moveable Feast و تعداد بیشماری داستان کوتاه.

  3. #53
    حـــــرفـه ای Dash Ashki's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    جایی که خدا نباشد !
    پست ها
    2,989

    پيش فرض استيفن بنه

    استيفن بنه يكي از تواناترين نويسندگان و شعراي آمريكا به شمار مي‌رود. وي و برادرش «ويليام ـ رز ـ بنه» از يك خاندان شريف و سرشناسي كه هم شهرت ادبي و هم شهرت نظامي داشت به وجود آمدند. استيفن به سال 1898 در شهر «بتهلم» از توابع «پنسيلوانيا» ديده به جهان گشود و از دانشگاه «ييل» فارغ‌التحصيل شد. مدتي نيز در دانشكده «سوربون» فرانسه به كسب دانش پرداخت و در همان‌جا بود كه همسر آينده خود راد يد و در سايه محبت و تشويق او به نگارش داستان و سرودن اشعار پرداخت. كتاب «جسد جان براون» نخستين داستان وي بود كه در سال 1929 منتشر گرديد و جايزه ادبي پوليتزر را ربود و مجدداً در سال 1944 نيز براي اثر جاويدان حماسي خود «ستاره باختري» به دريافت جايزه نائل آمد. بنه داراي آثار متعددي در نظم و نثر است كه از آن جمله كتاب «احضار به سوي آزادي» و «آغاز دانايي» را مي‌توان نام برد.

    اكثر آثارش كه در دوران جنگ سروده يا نگاشته شده متضمن روح ميهن‌پرستي، دعوت به آزادي و پاره كردن زنجير استبداد و زورگويي است.

    استيفن در نگارش داستان‌هاي كوتاه نيز شهرت و محبوبيت فراوان كسب كرد و نام خويش را جاويدان ساخت، داستان كوتاه «شيطان و دانيل وبستر» هم بر روي پرده سينما و هم بر روي صحنه اپرا آمده است.

    داستان سلطان گربه‌ها نيز به عقيده دوستداران او از شيواترين و عميق‌‌ترين آثارش محسوب مي‌گردد. مرگ نابهنگام بنه كه در سال 1943 رخ داد فاجعه‌اي بزرگ در تاريخ ادبيات ملت آمريكا محسوب گرديد.


    .

  4. #54
    l i T e R a t U r E Ahmad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2005
    محل سكونت
    The Green Mile
    پست ها
    5,126

    پيش فرض كورت ونه‌گات



    كورت ونه‌گات جونیور ، نويسنده آمريكايي ، در یازدهم نوامبر 1922 در "ایندیاناپلیس" آمریكا متولد شد.

    او اصالتا آلمانی و دارای پدری آرشیتکت و مادری خانه ‌دار بود. این نویسنده در سال های جوانی برای تحصیل در رشته شیمی به دانشگاه کورنال در اتاکا، ایالت نیویورک رفت اما در سال 1943 بدون دریافت هیچ مدرک تحصیلی دانشگاه را برای شرکت در جنگ دوم جهانی ترک کرد

    مدت کمی قبل از اعزامش به جنگ ، مادرش خود کشی کرد. در اوائل جنگ ، توسط نیروهای آلمان نازی اسیر شد و در یک سلاخ‌ خانه در شهر درسدن زندانی شد؛ جایی که شاهد بمباران هوایی شهر توسط نیروهای متفقین بود. بعد از این حمله به همراه زندانیانی که جان سالم به در برده بودند ، مامور شدند تا اجساد کشته ‌شدگان را از زیر آوار بیرون بکشند و در نهایت و به دست روسها آزاد شد .


    بعد از جنگ در رشته انسان شناسی از دانشگاه شیکاگو در الی ‌نویز اقدام به تحصیل کرد ، اما در 1947 زمانی که تزش رد شد از دانشگاه خارج شد. مدتی در شرکت جنرال الکتریک به عنوان مسئول روابط عمومی استخدام شد و بعد در مجلات نوشتن داستان های کوتاه را آغاز کرد و از 1950 به صورت تمام وقت به کار نوشتن مشغول است.


    وقوع حوادث تلخ جنگ جهانی دوم بعدها دستمایه اصلی کتاب " سلاخ خانه شماره پنج " شد. ماجرای کتاب بمباران شهر درسدن آلمان است. واقعه ‌ای که با 134هزار کشته ، بزرگ ترین قتل عام تاریخ محسوب می ‌شود و این اثر تجربه شخصی خود نویسنده است از آن دوران.

    وی چهارده رمان و سه مجموعه داستان نوشته است. " نوازنده پیانو " ، اولین رمانش ، را در سال 1952 نوشت . آخرین رمان او (به گفته خودش)، " زمان ‌لرزه " ( Time quake ) را هم در سال 1997 نگاشته است. از دیگر آثار وی می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

    " شب مادر" ( Mother’s Night ) ، " اسلپ استیک " ، " گهواره گربه " ( پرچینک بازی ) ، " مجمع ‌الجزایر گالاپاگوس "، "نوازنده پیانو" ، " آژیرهای هیولا "، " به خانه میمون خوش آمدید " ، " قناری در خانه گربه " ، " میان زمان و تیمبوکتو "، " ومپیترز فوماوگرن فلونز " و " صبحانه قهرمان " .



    اگرچه خیلی‌ ها او را یک نویسنده داستانهای علمی تخیلی به شمار ‌می ‌آورند. رمان های او عموما فراتر از یک قصه علمی تخیلی معمولی است . نگاه انتقادی " ونه گات " نسبت به جامعه مدرن به خصوص جامعه آمریکا به همراه طنزی که در لابه ‌لای کلمات و جمله ‌هایش استفاده می ‌کرد ، از او نویسنده ‌ای چیره دست و حساس ساخت.

    ونه گات برای فرار از هرگونه انتقادی که به مضمون آثارش وارد می شد، می گفت : "مطالب این آثار یک ذره اش راست نیست" و به این طریق می کوشید از تیررس اتهامات وارده از سوی منتقدین، رهایی یابد.

    وی در اکثر آثارش رویکردی به جنگ جهانی دوم داشت و این پدیده که خود وی نیز در آن حضور داشت به فضا و کاراکتری ثابت در آثار او تبدیل شده است.

    از آثار این نویسنده آمریکایی که به ایران راه یافته است ، می توان به کتاب های « سلاخ خانه شماره پنج » ، « شب مادر » ، « گهواره گربه » و « مجمع الجزایر گالاپاگوس » اشاره کرد .

    ونه گات صاحب هفت فرزند از دو همسرش بود.

    وي در روز یازدهم آوریل سال جاری میلادی در سن 84سالگی ، چند هفته بعد از سقوط از ارتفاع در اثر جراحات مغزی درگذشت.

    منبع : خبرگزاري مهــــر
    Last edited by Ahmad; 08-12-2007 at 07:56.

  5. #55
    حـــــرفـه ای magmagf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    14,650

    پيش فرض

    با تشکر از داش اشکی برای تنظیم فهرست





    001- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    002- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    003- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    004- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    005- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    006- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    007- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    008- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    009- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    010- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    011- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    012- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    013- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    014- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    015- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    016- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    017- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    018- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    019- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    020- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    021- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    022- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    023- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    024- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    025- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    026- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    027- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    028- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    029- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    030- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    031- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    032- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    033- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    034- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    035- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    036- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    037- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    038- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    039- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    040- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    041- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    042- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    043- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    044- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    045- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    046- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    047- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    048- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    050- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    051- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    052- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    053- [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  6. #56
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,695

    پيش فرض

    ادگارآلن پو1809-1849
    شاعر و نويسنده نامدار آمريکائي پس از تحصيلات مقدماتي وارد نظام شده اما وي را پس از چندي از نظام اخراج کردند از آن پس به انتشار آثارش و بعد از چندي به سردبيري مجله پرداخت. پو شاعر و داستانسراي بزرگ مبتکر داستان پليسي طرفدار هنر براي هر (پارناسيسم) نويسنده داستانهاي تخيلي بود، کلاغ، تيمور لنگ، اسرافيل گربه سياه بخواب رفته، برگ سرخ، سوسک طلائي، زنده بگور و دوزخ از آثار اوست. جنبه هاي شاعري نويسندگي داستان سرائي پو در آمريکا تأثير و نفوذ فراوان بجا گذاشت حتي مسير ادبي اين کشور را با سبک ابداعي خويش تغيير داد.
    امرسون1803-1882
    والف والدو امرسون شاعر و فيلسوف آمريکائي در خانواده اي مذهبي پرورش يافت و مدتي به امور کليسائي پرداخت اما بزودي از اين کار دست کشيد و به مطالعه و نويسندگي و شاعري اشتغال ورزيد و در سخنوري جادو مي کرد. چون در کونکورد اقامت گزيد او را حکيم کونکورد لقب دادند. امرسون شاعري بشر دوست و خدمتگذار به جامعه بود. طبيعت، مردان برجسته، صفات مشخه انگليسي برخي از آثارش است. مقام نويسندگي و جنبه هاي آزاد فکري و شاعري امرسون در آمريکايي گفتگو بسيار بلند و رهبري وي در ادب آمريکا انکار ناپذير است.
    هنري تورو1862-1817
    نويسنده آمريکائي پيرو و شاگرد امرسون بود وي را حتي امرسون کوچک لقب دادند، آثار وي با اينکه جنبه تقليدي دارد با اينحال بواسطه دلبستگي نويسنده به طبيعت و علاقه بزندگي ساده و آميختگي با کلمات حکميانه طرف توجه عامه مردم قرار گرفت. تورو مردي شجاع، مخالف ظلم وستم بود چون پرداخت ماليات را ظالمانه مي پنداشت از دادن آن خودداري کرد و به زندان رفت دفاع مردي محکوم بمرگ را بعهده گرفت. خود زندگي ساده اي داشت از راه زارعت زندگي مي کرد از تجمل متنفر بود، والدن با زندگي در جنگل، تناقضي شوم در پايان است، اين دوستار زندگي سالم و هواي آزاد، هفته اي در کنار رودخانه کنکور وموي ماک از آثار اين نويسنده ايده آليست بشر دوست است.
    هوت هرن 1864-1804
    نويسنده اي نستباً واقع بين و معتقد بود که زور و استبداد بر دوش بشر سنگيني مي کند و اگر رژيم با حکومتي ظالم از ميان برداشته شود ستمگري ديگر جاي آنرا مي گيرد. دختر راپاسيني، عشق بليدال، حيوان مرمري، نامه سرخ از آثار اين نويسنده خيال پرداز و غمگين و بدبين بود.
    هرمان ملويل 1819-1891
    در خانواده تاجر پيشه اي چشم به جهان گشود. هرمان پس از مدتي به تحصيل مهندسي ساختمان سرگرم شد و پس از چندي به کشتيراني وملواني راغب گشت. در همين اوقات نيز از مطالعه آثار ادبي غفلت نمي کرد تا اينکه جرأت نوشتن در خود يافت و از آن پس آثار متعددي پديد آورد که مويي ديک از آنجمله است اين رمان بنظر سامرست موآم نويسنده برجسته انگليسي يکي از ده رمان بزرگ عالم است.
    لانگ فلو1807-1882
    هنري ورت لانگفلو شاعر و نويسنده آمريکائي اولين اثر اديبش را در چهارده سالگي انتشار داد اين شاعر و نويسنده بزرگ و معروف آمريکائي از حيث کثرت شعر نيز مشهور است برخي از آثار وي اوانجلين، آواز شب، افسانه هاي مهمانخانه، کنار راه، هيواتا، سفري به آن سوي دريا، نامزدي هاي مايلز استيدش مي باشد. اين شاعر نويسنده چندي در دانشگاه بودين و مدتي در دانشگاه هاروارد تدريس کرد. لانگفلو علاقه اي خاص بقرون وسطي داشت در تقليد مهارتي بسيار و بزبان و بکتب يوناني، لاتين، ايتاليائي، فرانسه و انگليس وقوف داشت. اين نويسنده شاعر بجا و بيجا از بيان مطلب اخلاقي خودداري نکرده است از اين رو پاره اي نوشته هاي وي کسالت آور است.
    جان گرنيليف ويته
    شاعري پرشعر وصوفي منش بود که بيش از نيم قرن شعر از قبيل قصيده، شعر غنائي، شعر روائي، هجونامه مي سرود آوازهاي آزادي، موودمولر، گلوله برف، چادر ساحل برخي ازين منظومه هاست که در آنها سادگي همراه با نصايح اخلاقي مي درخشيد. چون روزنامه نگار بود مي دانست مردم چه مي خواهند و اغلب آن مضامين را در اشعار خويش مي گنجانيد. با برده فروشي سخت بمخالفت برخاست از ضعيفان و محرومان حمايت بسيار مي کرد. ويته را مردم آمريکا يکي از شاعران بزرگ خود مي دانند.
    روسل لوول 1891-1819
    استاد ادبيات دانشگاه هاروارد، مخالف سرسخت برده داري اما ظاهراً فاقد اصالت و ابتکار بود. بيشتر وقت خود را صرف تتبع در آثار نويسندگان کلاسيک مي کرد. داستاني براي انتقاد يکي از آثار وي است که تا حدي جنبه اصالت دارد پنجره هاي اطاق کارمن يکي ديگر از آثار لوول مي باشد.
    وندل هلمز 1894-1809
    نثري ساده داشت، از نويسندگان بزرگ و معتبر مجله اتلانتيک ماهانه بود مقالات خويش را که در مجله چاپ شده بصورت کتاب منتشر کرد که برخي از آنها عبارتست از بستان، صرف چاشت، استاد هنگام صرف چاشت، شاعر هنگام صرف چاشت.
    بيرد 1806-1854
    روبرت مونتگمري بيرد نمايشنامه نويس و داستان پرداز آمريکائي شيوه اي خاص در نويسندگي داشت. نمايشنامه سمسار بوگوتا يکي از آثارش بود، در نمايشنامه رواني تحولي ايجاد کرد و داستانهائي چند از جمله درباره زندگي در مکزيک پديد آورد.
    __________________

  7. #57
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,695

    پيش فرض

    بيچراستو 1811-1896
    هاريت بيچراستو در شهر بيچفيلد کنتاکي ممالک متحده بدنيا آمد مادرش در چهار سالگي وي در گذشت و تربيت هاريت را خواهرش بعهده داشت بعد از تحصيلات بآموزگاري پرداخت. هاريت بکارهاي فرهنگي و ادبي گوناگوني دست زد اما آنچه او را مي آزرد زندگي رقت انگيز سياهان بود که بي رحمانه از طرف سفيد پوستان مورد تجاوز قرار گرفته بود. هاريت مانند ساير مردم پرعاطفه و بشر دوست به هيجان آمد و از شکنجه و عذابي که به همنوعانش وارد مي آمد رنج مي برد لذا بنوشتن مقالات متعددي ضد برده داري و تشريح زندگي غم انگيز سياهان در مجلات پرداخت. کتاب کليه عموتم از جمله آثاري است که اساس برده داري را بلرزه درآورد و در وقوع جنگهاي انفصال تأثير داشت. گل بهاري، مرواريد، خاطرات شيريني از سرزمين هاي بيگانه برخي از آثارش بود.
    الکوت1833-1888
    لوئيزامي الکوت در خانواده اي چشم بجهان گشد که سرپرست آن مردي خيال پرداز بود. بنابراين لوئيز کوچک با رنج و محروميت مي زيست – از خردسالي به کلفتي – خياطي و آموزگاري و دوختن لباس عروسک مي پرداخت سرانجام نويسندگي را برگزيد. يادداشتهاي بيمارستان، زنان کوچک، پسران جو، مردان کوچک، برخي از آثارش بود در راه الغاء بردگي کوشش هاي بسيار کرد.
    باک
    خانم پرل – س – باک از زنان نويسنده آمريکائي است که در سال 1892 در ايالت ويرجينيا در خانواده اي مذهبي بدنيا آمد. در کودکي با والدين خود به چين سفر و در مدرسه خارجيان شانکهاي تحصيل کرد. خاک خوب، پسران مادر، ميهن پرست، تبعيد، نسل اژدها، اتحاد آمريکا و آسيا، مردان خدا، انقلابي جوان، محبوبم بازگشت، تفرقه خانوادگي برخي از آثار اوست در سال 19321 بدريافت جايزه پوليتيزر و در سال 1983 به گرفتن جايزه نوبل موفق شد.
    تنسي ويليامز
    توماس لاينبر مشهور به تنسي ويليامز در سال 1916 در کلمبيا بدنيا آمد بعد از تحصيلات دانشگاهي بنوشتن نمايشنامه پرداخت. نمايشنامه هاي وي مورد توجه فيلمبرداران قرار گرفت در نتيجه از روي آنها فيلمهائي تهيه شد پرنده شيرين، جواني، گربه روي شيرواني داغ، اتوبوسي به نام هوس، ناگهان تابستان گذشته، شب ايگوانا، ترول اورفه از آنجمله است.
    اشتاين بک 1902-1972
    جان اشتاين بک در سال 1902 در ايالت کاليفرنيا بدنيا آمد و در دانشگاه استانفرد بتحصيل پرداخت. پيش از آنکه قدم بعالم نويسندگي بگذارد، به کارهائي از قبيل کارگر نقاشي ساختماني، داروفروشي اشتغال ورزيد. در آغاز در نويسندگي چندان موفقيتي بدست نياورد و آثارش با موفقيت روبرو نشد. اما وي مأيوس نگشت و همچنان بنوشتن پرداخت تا سرانجام به شهرت و افتخار فراواني نايل گشت و شهرتش از مرزهاي آمريکا درگذشت و به سايرنقاط عالم گسترش يافت آثارش به زبانهاي مختلف ازجمله بفارسي ترجمه شده خوشه هاي خشم، مرواريد تورتيلافلات موش ها و آدمها، چمن زارهاي بهشت برخي از آنهاست اين نويسنده در سال 1962 بدريافت جايزه نوبل موفق شد.
    پوليتيزر 1847-1911
    ژزف پوليتيزر ناشر و روزنامه نگار آمريکائي در مجارستان بدنيا آمد در سال 1864 به ايالات متحده آمريکا رفت و انتشار روزنامه اي را بعهده گرفت و در راه بيان عيوب و مفاسد اجتماعي شجاعت بسيار ابزار نمود. در سال 1890 به کوري مختصري مبتلا شد اما از اداره روزنامه دست نکشيد وصيت کرد که يک مرکز روزنامه نگاري بخرج او در دانشگاه کولومبيا تأسيس کنند و از سال 1917 از محل درآمد ثروت پوليتيزر هر ساله جوايزي به بهترين نويسندگان ادبيات و روزنامه نگاري داده مي شود.
    ويتمن
    ويتمن (1892-1819) شاعر معروف در آمريکا متولد از 13 سالگي سرگرم کسب معاش و در نوجواني داوطلبانه داخل خدمت نظام در جنگهاي انفصال و مشغول پرستاري زخميان شد. پس از دوبار ابتلاي به سکته گوشه گيري گزيد. اما بقواي فکري وي لطمه اي وارد نيامد و همچنان بسرودن اشعار دلفريب و اجتماعي و انساني پرداخت. اين شاعر علاقه و ايماني راسخ بحکومت ملي، صلح، برادري و ترقي بشريت داشت. کتاب شعر وي تحت عنوان برگهاي گياه که در چاپ اول فقط 90 صفحه بود در سي سال بعد کتاب قطوري شد و ازحق التصنيف آن صاحب خانه اي گرديد. اشعار اين شاعر در زمان شاعر چندان مورد استقبال واقع نشد شايد علتش اين بود که در آن بجاي گل و گياه و بلبل و زيبايي زن ودلاوري از حکومت ملي و صلح و برادري سخن به ميان آورد. اين شاعر به استعارات و عروض و بحور شعر چندان توجهي نمي کرد. ويتمن شاعري اصيل و صاحب نظر بود که خصائص آمريکائي را در خود داشت.
    تواين 1835-1910
    مارک تواين نويسندة نامدار و بزرگ آمريکائي که نام اصيلش ساموئل لانگهوون کلمنس بود در قصبه فلوريدا از توابع ميسوري در خانواده اي تهيدست بدنيا آمد در ده سالگي يتيم شد و براي تلاش معاش خود و خانواده اش در يک چاپخانه بعنوان کارگر حروف چين بکار مشغول گرديد. در 21 سالگي بکشتي راني دل بست و در رودخانة مي سي سي پي بکار ملاحي اشغال ورزيد. مارک تواين به بسياري از شهرها سفر و با زندگي، عواطف و احساسات مردم آشنائي پيدا کرد در 26 سالگي بواسطه بروز جنگ و رکود کار کشي راني در رودخانة مي سي سي پي و با کشف معادن جديد طلا، تب طلا گرفت و براي بچنگ آوردن زر بسوي نوادا شتافت اما چيزي عايدش نشد. چندي بعد مارک تواين بنوشتن مقاله و داستان کوتاه پرداخت. و اولين مقاله اش در مجله اي چاپ گرديد. پس از مدتي به نيويورک و سانفراسيسکو سفر کرد و با نوشتن داستانها و مقالات طنز آلود و هجو آميز و فکاهي شهرت بسيار در آمريکا و ساير کشورهاي انگليسي زبان بهم رسانيد. برخي از کشورهاي اروپائي هندوستان، استراليا، مصر، فلسطين را گردش کرد چون به آمريکا بازگشت سلسله مقالاتي بشکل سفرنامه در نيويورک – تريبون و برخي از روزنامه هاي ديگر نوشت که مورد توجه قرار گرفت. شاهزاده و گدا، سرگذشت توم ساير، شير چيست، قورباغه پرنده، ولگردي در هتل، ماجراي هاکل برفين، ساده دلان برخي از آثار مارک تواين است.
    او- هنري 1910-1862
    ويليام سيدني پورتر که خود را به او-هنري معروف ساخت، از نويسندگان بزرگ و داستان پردازان برجسته آمريکا بود که احساسات و تخليات شورانگيزي داشت. اين نويسندنه در نوشتن داستان کوتاه مهارتي بسزا دارا بود. غالباً يک نع غالفگيري و نتايج غير مترقبه در داستانهايش ديده مي شود. او-هنري مدتي در بانکي بخدمت اشتغال داشت اما بواسطه يک اتهام واهي اختلاس بزندان افتاد و در راه رهائي خويش کوشش نکرد، بعد از اينکه از زندان بيرون آمد به نويسندگي پرداخت و آنچه از اين راه بدست مي آورد صرف خودي و بيگانه مي کرد. از ربع آخر قرن نوزدهم شيوه نويسندگان ادبيات مترقي آمريکا متشتت گشت اما از ميان آنها دو طرز نگارش بيشتر مورد توجه قرار گرفت دسته اي از نويسندگان آمريکائي به توصيف تمجيد آميز از محيط شهر و روستاي خود پرداخته و آثارشان آئينه تمام نمائي از خوشيني بوده است ازين ميان مي توان کوير، امرسون را برشمرد. دسته ديگر از ديد انتقادي به کشور و محيط خويش نگريسته اند سينکلرلوئيس، دمي پاسس هاولز ‏، نوريس، آپ تن سينکلر و درايزر ازين گروه بوده اند. آثار نويسندگان خوشبين آمريکا بيشتر مورد استقبال مردم قرار گرفت تا آثار نويسندگان غم انگيز واقع گرا، آثار نويسندگاني چون دس پاسس فارل ‏، کالدول وهمينگوي، هنري ميلر در کشورهاي مختلف جهان با استقبال روبرو گرديد گو اينکه روح بدبينانه دارد.
    ويليام دين هاولز 1920-1837
    نويسنده اي رئاليست بود که تحصيلات منظمي نداشت، اما در کار نويسندگي کوشش فراوان کرد و سردبيري مجله هاريزرا مدتي بعهده داشت در مجله اتلانتيک نيز منشي سردبير بود. از شيوه لئون تولستوي سخت پيروي مي کرد و در توصيف محيطي که با آن مأنوس بود مي پرداخت و داستانهاي خويش را که در تالارها، مهمانخانه ها و عرشه هاي کشتي رخ مي دهد شرح مي داد نه جاهاي تاريک و دلهره آور، اين نويسنده بيش از 80 اثر اعم از داستان و مقاله و غيره پديد آورد .

  8. #58
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,695

    پيش فرض

    استفن کرين1900-1871
    نويسنده اي واقع بين و رئاليست بود که با تصنيف چند رمان شهرتي بهم رسانيد اما بيشتر آنها از جمله داستان ماگجي داستان زندگي دختري هرجائي را که از يک خانواده کارگر نيويورکي بود و رد آن شرح بدبختي ها و وصف تهيدستي و قيافه کريه فقر بخوبي نشان داده شده است. درين اثر از رحم و شفقت و دلداگي و عشق چندان خبري نيست روي همين اصل مورد توجه مردم قرار نگرفت اما در رمان نشان سرخ شجاعت، کرين جنگ نديده شرح زندگي روستائي جواني را که از جنگ براي خويشتن تخيلات شيرين طرح کرده و چون به ميدان نبرد مي رسد سخت مي تردس و از آنجا مي گريزد اما بزودي باز مي گردد و دليري نشان مي دهد و در اين جا کرين نشان مي دهد که چطور ميدان جنگ بسياري مردان بزدل را به قهرماني تبديل مي کند.
    فرانک نوريس1902-1879
    دنباله روي سبک رمانتيک و طرفدار طبيعت پردازي بود فکر اين نويسنده متوجه بزرگ، وحشتناک و اينگونه مفاهيم و مسائل بود. برخي از آثار اين نويسنده شرح کاشتن گندم، حمل و نقل و مصرف آن و توصيف کسل کننده اي از قهرمانان داستان است، مک تک داستان مردي است که خوي آدمي را رفته رفته از دست مي دهد و...
    جک لندن1916-1875
    در سانفرانسيسکو متولد گشت جواني را در چنگال فقر و بدبختي و ولگردي گرفتار بود. بهمين جهت در آثارش وصفي تمام نما از محروميت هاي طبقه تهيدست و بي پناه و ستم ديده نمايان است. بيشتر قهرمانهاي جک لندن از ميان جانوران و مردان خشن انتخاب گرديده است برخي از آثارش عبارتست از: جنگل، آشتي ناپذير، جري در جزيره، عشق بزندگي.
    هنري جيمس1920-1843
    در نيويورک متولد شد از 17 سالگي به اروپا سفر و چندي بعد به آمريکا مراجعت کرد، اولين و داستانهاي کوتاه خود را در سال 1864 منتشر ساخت در سفر دوم خود به اروپا با تورگنيف، فلوبر، اميل زولا در پاريس ملاقات کرد در وضعيت زندگي استاد درجنگ جهاني اول شرکت کرد. چون زندگي مرفهي داشت داراي لحني اشرافي بود برخي از آثارش ميدان واشنگتن، چهره يک بانو، کاسه زرين، سفرا و بالهاي کبوتر مي باشد.
    تئودور درايزر 1945-1817
    از نوينسدگان برجسته آمريکائي بود چون در تنهائي بسر مي برده هر چه در دل داشته گفته است وي را پدر ادبيات سياه و پيرو سبک طبيعت پردازي دانسته اند برخي از آثارش عبارتست از پول پرست يک غمنامة آمريکائي خواهر کاري، بامداد. در آثار اين نويسنده بررسي هاي رواني جالبي ديده مي شود.
    سينکلرلوئيس
    نويسنده نامدار آمريکائي در سال 1875 چشم بجهان گشود. آثاري رئاليستي از قبيل: زير سطح، کتاب خيابان اصلي، بابيت، المرگانتري خلق کرد سبکي انتقادي و معمولي و يکنواخت داشت از رياکاري مذهبي سخت انتقاد مي کند، شوخ طبعي دلپذيري نيز در آثارش ديده مي ِشود.
    رابرت فراست 1963-1875
    شاعر بزرگ آمريکائي در ده سالگي از پدر يتيم شد در 15 سالگي اولين شعر خويش را در بولتن مدرسه اي که درس مي خواند چاپ کرد در نوزده سالگي يکي از مجلات اشعارش را خريد، مدتي روزنامه نگار و معلم بود، سفري به انگلستان کرد و اشعارش را در آنجا انتشار داد .

  9. #59
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,695

    پيش فرض

    در آستانه قرن بيستم ادبيات آمريکا تحت عوامل گوناگون اجتماعي و اقتصادي قرار گرفت‏ هر چه بر ثروت ثروتمندان افزوده مي شد بهمان نسبت فقر و نداري بطبقات پائين فشار وارد مي کرد، تبعيضات نژادي يکي از بلاهائي است که آمريکا را از ابتداي کار دچار رنج کرده و مردم بي مناسبت نسبت به ساهان زحمتکش اجحاف و ظلم کرده اند و آنان را حقير و پست شمرده اند اما از موسيقي آنان الهام گرفتند و از آوازها و موسيقي دانان سياه براي پر رونق کردن مجالس خود سود فراوان مي جويند. در اين گير و دار ظلمت زا که مظلومان هر روز بيچاره تر و مورد ظلم بيشتر واقع مي شوند نويسندگان بزرگ ظهور کردند که آلام و دردهاي ستمديدگان همچنين مفاسد اخلاقي و اجتماعي جامعه خود را همچون تابلوي نقاشي تصوير و مجسم کردند از اين ميان مي توان نام رسان نويساني را ذيلاً ذکر کرد:
    جيمزتي. فارل نويسنده آثاري از قبيل: جواني استدس لوني گان، جهاني که من نساخته ام و توماس ولف (1938-1900) نويسنده و نمايشنامه پرداز معروف صاحب آثاري از قبيل: فرشته بسوي وطن بنگر، زمان رودخانه، تار عنکبوت و صخره ديگر نمي تواني بوطن بازگردي، از يک بامداد تا مرگ، چهره يک ملت و نمايشنامه بشهر ما خوش آمديد،
    اف اسکات فيتزرالد (1941-1896) نويسنده آثاري از قبيل: اين طرف بهشت کات سبي بزرگ داراي افکار ضد جنگ و روشنفکرانه و واقع گرايانه بود.
    حان داس پاسس در سال 1896 بدنيا آمد آثاري مطول اما جالب از قبيل: يوآ مشتمل بر سه جلد، ماجراهاي يک مرد جوان، شماره يک، زميني که برآنيم، سه سرباز و سفرهائي در ميان جنگل ها با شيوه اي دلپذير تصنيف کرده وي چند حادثه را تواماً نقل مي کند و هر يک از حوادث را به تناوب توصيف و بيان مي کند و از جنگ و عواقب زشت و وحشتناک آن سخن گفته است.
    ويليام فالکنر1962-1897
    در خانواده تاجر پيشه به دنيا آمد در وضعيت زندگي استاد درجنگ جهاني اول وارد نيروي دريائي شد و بعد از آن در يک روزنامه بکار پرداخت بعد از چندي اولين رمان خود را بنام پاداش سرابز تصنيف و منتشر کرد برخي ديگر از آثارش بدينقرار است: شکست ناپذير، مزاحم دربار، محراب، نخل هاي وحشي، پاکدامني، خشم و هياهو.
    ارنست همينگوي1961-1898
    نويسنده معروف آمريکائي در جنگهاي داخلي اسپانيا بعنوان خبرنگار جنگي حضور داشت آثار متنوع و جالب فراوان خلق و جايزه ادبي نوبل را در سال 1954 دريافت کرد. برخي از آثارش عبارتست از خورشيد همچنان مي درخشد – داشتن و نداشتن – سيلابهاي بهاري زنگها براي که به صدا درمي آيند، وداع با اسحله، آنطرف رودخانه، در ميان درختان، پيرمرد دريا، مردم در جنگ، کلبه سرخپوستان
    ارسکين کالدول در سال 1903 بدنيا آمد پس از تحصيلات دانشگاهي بکارهاي مختلف و يه سير و سفر پرداخت و سرانجام به نويسندگي رو آورد، طنز و ريشخند در مورد کسانيکه آسايش ديگران را به هيچ مي گيرند و در بند خويش و منافع خويش هستند در آثارش موج مي زند، رمانها و داستانهاي کوتاه جالبي نوشت برخي از آثارش بدينقرار است: يک وجب خاک خدا، در سراسر شب، خانه اي در کوهستان، راههاي جنوب، غوغاي ژوئيه، سرزمين آمريکا، اسمش را تجربه بگذار.

صفحه 6 از 6 اولاول ... 23456

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •