تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 11 از 356 اولاول ... 7891011121314152161111 ... آخرآخر
نمايش نتايج 101 به 110 از 3558

نام تاپيک: دنیای اتومبیل

  1. #101

  2. این کاربر از Sphinx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #102

  4. این کاربر از Sphinx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #103
    داره خودمونی میشه Reynard's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    پست ها
    175

    پيش فرض

    اينم يه سايت براي اطلاعات درباره ي ماشين هاي روز دنيا
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  6. این کاربر از Reynard بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #104
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    پيش فرض

    ***نکات رانندگی (1)***


    نحوه گرفتن فرمان وقتی با سرعت میرونید تو اتوبان 10:10 میتونین 12:15 هم تو مسیرهای مستقیم و بدون پیچ برونین وجادهای کوهستانی هم بهترین گزینه حدودا 9:15 هستش. بهترین تسلط هم تو همین 9:15 هست.فکر نکنین یه دستی میرونید حرفه ای شدین تو سرعت دو دستی بچسبین فرمون رو که یه موقع نرید قاطی باقالیا.

    >>>> نکته ای میدونید بفرمایید ما هم استفاده ببریم <<<

  8. این کاربر از Sphinx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #105
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    پيش فرض درخواستی

    *** Offset ***

    فاصله بين وسط رينگ تا محلی از رينگ كه بر روی ديسك پيچ می شود را Offset می گويند.
    سه نوع مختلف Offset وجود دارد:
    1)حالت Zero : زمانی است كه محل پيچ شدن چرخها دقيقا در وسط رينگ قرار دارد.
    2)حالت Possitive : حالتی است كه بيشتر خودروها و خصوصا خودروها ی ديفرانسيل جلو دارا هستند و در اين حالت پهنای چرخ و خط فرضی وسط رينگ به سمت داخل گلگير متمايل می شود و مزيت اين نوع رينگها ، جلوگيری از برخورد لاستيك با لبه گلگير و جلوگيری از فشار آمدن به بلبرينگ چرخ و پيچ های چرخ است.
    3)حالت Negative : حالتی است كه بعضی از رينگ های اسپرت دارا هستند و پهنای چرخ و خط فرضی وسط رينگ به سمت خارج خودرو متمايل است ، مزيت اين نوع رينگها پهن تر شدن خودرو و پايداری بيشتر خودرو می باشد و بدليل حالت تو رفته و قابلمه ای ، ظاهر زيبا تری نيز دارند ، اما عيب آنها ، فشار آوردن بر روی بلبرينگ چرخ ، فشار زياد بر پيچهای چرخ و همچنين احتمال برخورد انتهای لاستيك به داخل گلكير در هنگام پيچاندن فرمان و برخورد قسمت خارجی لاستيك با لبه گلگير می باشد ،البته اين معايب برای خودروهايی كه به صورت استاندارد ، رينگهاي Negative Offset داشته باشند وجود ندارد ، و فقط زمانی كه جايگزين رينگ Possitive Offset می شوند پديد می آيد. زماني كه ميزان Offset از حالت استاندارد خارج شود ، تغييراتی در نحوه هندلينگ خودرو بوجود خواهد آمد و خصوصا Negative Offset كه توسط كارخانه سازنده خودرو نصب نشده باشد ، باعث ايجاد مشكلات فنی زيادی خواهد شد.
    زمانی كه از رينگی با سايز مشابه سايز قبلی استفاده می كنيم ، لازم است كه Offset رينگ جديد ، دقيقا با Offset استاندارد برابر باشد اما زمانی كه پهنای رينگ تغيير می كند ، ديگر مقدار Offset قبلی قابل قبول نيست و بايد نسبت به ميزان فضای موجود در پشت لاستيك ، همچنين فاصله تا لبه گلگير و سايز لاستيك و رينگ و با فرمولهای خاص ، Offset مطلوب را بدست آورد البته اين مقدار بايد هميشه بيشتر از مقدار قبلی باشد و سعی شود حتی المقدور تا جايی كه فضا وجود دارد ، چرخ به داخل كشيده شود و از Negative Offset جلوگيری شود ، البته اين كار تا زمانی ممكن است كه به متعلقات سيستم تعليق برخورد نكند. اما بطور كل Offset نبايد بيشتر از ۲۰٪ از حالت استاندارد كارخانه سازنده خودرو خارج شود. بطور كلی ، افزايش بيش از حد پهنای لاستيك ، با گير كردن تاير به گلگير و يا متعلقات داخلی چرخ و يا هر دو (بسته به ميزان Offset) باعث پارگی لاستيك ميشود ، همچنين باعث افزايش مصرف سوخت و انتقال بيشتر ضربات دست اندازها به اتاق می شود و استهلاك بيشتر و فرمان سفت تری را نيز سبب می شود ولی در عوض كنترل بهتری را در اختيار راننده قرار می دهد و در پيچها نيز بسيار راحت تر عمل می كند و برعكس لاستيكهای باريك تر كنترل كمتری دارند و در پيچها ضعيف تر عمل می كنند اما ضربات وارده را كمتر به اتاق منتقل می كند. از نظر ارتفاع لاستيك نيز، لاستيكهای ديواره كوتاه كنترل بهتری دارند و اين بدين دليل است كه ارتفاع كمتر ، ارتعاش كمتری دارد و فرمان سريعتر و نرمتر ،فرمان می برد ، اما در زمينهای خيس كنترل خوبی ندارند ، در پايان لازم به ذكر است كه تقريبا تمام لاستيكهای اسپرت دارای ميزان تحمل فشار و عدد حداكثر سرعت(Speed Symbol) بالايی هستند اما با اين حال هميشه در هنگام تعويض لاستيك اين اعداد را با اعداد نوشته شده بر روی برچسب داخل درب خودرو چك كنيد و هميشه از اعدادی بالاتر يا مساوی استفاده كنيد و از خريد لاستيكهای با تحمل فشار كمتر و عدد حداكثر سرعت پايين تر خودداری كنيد.

  10. این کاربر از Sphinx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #106
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    پيش فرض

    ***air Bag ***

    یکی از سیستمهای ایمنی در خودروها استفاده از کمربند ایمنی می باشد که تا حد قابل ملاحظه ای (36%)از پرتاب شدن سرنشین به سمت جلو و برخورد با قسمتهای مختلف خودرو از جمله داشبورد،غربیلک فرمان ، شیشه جلو و ... جلوگیری می نماید که در عین حال به تنهایی نمی تواند در همه ضربات ایمنی لازم را برای سرنشینان ایجاد نماید .برای بهبود عملکرد سیستم کمربند ایمنی سیستم مکمل کیسه هوا طراحی شد که خطرات ناشی از تصادفات خطرناک را تا حدود 18% کاهش می دهد.
    این سیستم در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی طراحی شده است که در یک خودرو می توانه از چندین ایربگ استفاده نمود : ایربگ سمت راننده (روی غربیلک فرمان) سرنشین جلو (روی داشبورد)ایربگهای جانبی که داخل صندلی راننده و سرنشین جلو قرار دارد و ایربگ سرنشینان عقب که داخل پشت سری صندلیهای جاو قرار میگیرند.

    * قطعات اصلی سیستم ایربگ الکترونیکی:
    1-crash Sensor( حسگر ضربه تصادف ) : محل قرار گیری این سنسور بر روی واحد کنترل الکترونیکی ایربگ می باشد و چنانچه خودرو با تصادف شدید از سمت جلو مواجه گردد شدت ضربه توسط این سنسور اندازه گیری شده و به واحد کنترل ارسال می شود.
    2-sas Unit (واحد کنترل الکترونیکی ایربگ ) : اطلاعات ارسالی از حسگر پردازش می شود و جریانی جهت عملکرد کیسه هوا به مدول ایربگ ارسال می شود.
    3- Clock Spring (فنر ساعتی ) : با توجه به قرار گیری مدول ایربگ بر روی غربیلک فرمان و گردش فرمان به چپ و راست بایستی اتصالی مطمئن بین غربیلک فرمان و دسته راهنما بوجود آید که این عمل با وجود این قطعه میسر می گردد.
    4-airbag Module (مدول ایربگ) : جریان ارسالی از Sas Unit به سمت پرایمر داخل مدول می رود و باعث ایجاد حرارت می شود گرمای حاصل موجب ایجاد جرقه و تولید آتش شده و آتش مزبور به سرعت به درون مواد محترقه تولید کننده گاز انتشار می یابد گاز حاصل از میان صفحات فیلتری که برای کاهش دما و صدا تعبیه شده عبور می کند و کبسه هوا کاور روی فرمان را پاره نموده و به سمت صورت سرنشین باز می شود با تخلیه گاز از سوراخهای ایربگ کیسه خالی می شود تا از مقدار ضربه آن کاسته شده و فضای دید کافی برای راننده تامین گردد.

  12. این کاربر از Sphinx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #107
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    پيش فرض

    ***نکات رانندگی (2)***

    صندلی رو طوری تنظیم کنید که نزدیک به عمود قرار بگیره آرنج ها هم نزدیک بدن هر چی بیشتر باشه بهترهست.خمیده بودن صندلی و دور بودن بیش از حد صندلی باعث خستگی میشه

    >>>> نکته ای میدونید بفرمایید ما هم استفاده ببریم <<<

  14. این کاربر از Sphinx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #108
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    پيش فرض

    ***موتور انژکتوری***

    D_EFI و L_EFI
    مبانی اين دو سيستم را EFI يا همان سيستم سوخت پاش الکترونيک مينامند.
    اين دو سيستم دارای شباهت های زيادی هستند ولی تفاوت عمده در نحوه تعيين مقدار سوخت پاشيده شده است که خود اين متغيير پای بند چندين عامل است که يکی از اين عامل ها مقدار هوای ورودی به موتور است مقدار سنجش اين هوا به دو صورت امکان پذير است با استفاده از اندازه گيری خلآ منيفولد ورودی(حجم هوا براساس غلظت)و يااندازه گيری خود حجم هوا٫که اولی را D_EFI و دومی را L_EFI به اختصار گوييم. ( اين استاندارد مختص بوش ميباشد و اين کلمات به ترتيب مختصر شده Electronic Fuel Injection است و حرف D مختصر شده حرف آلمانی Druch به معنی فشار و حرف Lنيز مخفف Luftبه معنی هوا است و در بعضی شرکت با حروف اختصاری ديگری MPFIEو ... بیان ميشود که همگی نحوه پاشش را بيان ميکند )
    در خوردو های مختلف توليد داخل يکی از دو نوع بسته به نوع و شرايط بکار رفته به طور مثال در خودرو های انژکتوری ايران خودرو بيشتر از نوع وابسته به متغييرفشار در منيفولد استفاده شده که به اصطلاح به سنسور اين مدار MAP گويند.ولی دقت و هزينه نوع دوم بالاتر ميباشد.پس اگر موتوری فاقد محفظه تشديد و نوسان گير بود به احتمال خيلی زياد از سنسور جريان هوا استفده ميکند.
    **نکته۱) نحوه استارت زدن: در خودرو های انژکتوری پس از باز کردن سويچ مدت سه تا چهار ثانيه بايد مکث کرد سپس سويچ را به ناحيه استارت چرخانيد و هيچگونه گازی هم نبايد داد تا خودرو خودش روشن شود دلیل آن هم این است فلاويل بايد دو دور کامل گردش کند تا ECU وضعيت پيستون و نقطه مرگ بالا را درک کنه پس مي توان ابتدا فرصت داد که چند دور فلاويل گردش کنه بعد مانند نوع کاربراتوری تو سر پدال گاز زد و فورا ولش کرد.
    در صورتی که خودرو بدون گاز دادن روشن نمي شود به احتمال خيلی زياد استپ موتور کثيف شده است و نياز به تميز کردن دارد و دليل عمده اين کثيفی بخار وحفظه کارتر است .
    **نکته 2)هيچ وقت بادنده مرده بخصوص هنگامی که موتور زير بار است رانندگی نکنيد( دنده مرده يعنی اينکه می خواهید با دنده سبک و دور موتور پايين حرکت کنيد و موتور درحال پيوند خوردن صدا مي دهد) بين تعويض دندهای خود حداقل سی کيلومتر در ساعت فاصله ايجاد کنيد
    دو عامل افزايش مصرف سوخت:
    يکی رانندگی با دنده مرده است چون مدار قدرت وارد عمل ميشود و سوخت بيشتری را تزريق ميکند.
    دومين عامل رانندگی با دور موتور بالا است.
    **نکته3) به طور ناگهانی پدال گاز را تا انتها فشار ندهيد . برای شتاب گيری خوب و وارد نکردن فشار نا متعارف به موتور دو سوم ابتدايی گاز را به آرامی فشار داده و قسمت باقی مانده با سرعتی متناسب مورد استفاده قرار دهيد،چون سنسور دریچه گاز يکی ديگر از سنسور هايی هست که بر نحوه پاشش موثر است و با تغيير ناگهانی مقدار اين سنسور بين اطلاعات ارسالی از جانب سنسور ها برای لحظه ای مغايرت و عدم درک صحيح برای ECU پيش می آيد و دوبار هم فشار غير متعارف بر موتور وارد مي شود. (توضيح عمل سنسور ها همانند جاسوس است که در بيشتر موارد وظيفه بيان کميت و تبديل اطلاعات فيزيکی و شيميايی به صورت پالس يا جريان الکتريکی عهدارند )
    **نکته4) هميشه به موقع تعويض ----- هوا و ----- سوخت توجه داشته و آنها در مقادير اعلام شده از طرف کمپانی حتمآ تعويض کنيد.
    **نکته 5) از سوخت مناسب که توصيه شده استفاده کنيد.

  16. این کاربر از Sphinx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #109
    حـــــرفـه ای Mohammad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2004
    پست ها
    9,311

    پيش فرض

    ممنون 3d جان
    عالي بود.

  18. #110
    داره خودمونی میشه Solid Snake's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    پست ها
    28

    پيش فرض

    [B]خبر خبر پژو GLX جديد با نام GLX Full 2007 داره به بازار مياد
    تاريخ به بازار آمدن اين ماشين march 2007

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •