PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل در خالی شدن اب رادیاتور+کمکی رادیاتور پراید صبا مدل 87



fokahi110
10-04-2013, 16:34
سلام خدمت اساتید محترم من یه پراید 87 دارم که اب رادیاتور هی میریزم سرش پر میشه +اینکه کمکی رادیاتور رو هم به اندازه ماکزیمم پر میکنم ولی اب توش نمیمونه حالا نمیدونم اب کجا میره خدا عالمه نه از زیرش چکه ای چیزی میکنه نه جاییم خیس شده لطفا راهنمایی کنید ممنونم.:n03::n04::n14:

rami_hemi
10-04-2013, 23:21
ماشینتون به احتمال قوی واشر سر سیلندر سوزونده
دقت کنید که
توان موتور ماشین کم شده یا نه ؟
از اگزوز ماشین دود سفید میده یا نه ؟
ماشینتون اگه دوگانه سوز هست شیلنگ آب مربوط به آب رگلاتور رو چک کنید
رادیاتور بخاری ماشین رو چک کنید
در ضمن میزان کم کردن آب ماشین چقدر هست مثلا در هفته کم میکنه یا مثلا روزانه ؟ چقدر کم میکنه ؟ یک لیوان یا بیشتر ؟

fokahi110
11-04-2013, 06:55
ماشینتون به احتمال قوی واشر سر سیلندر سوزونده
دقت کنید که
توان موتور ماشین کم شده یا نه ؟
از اگزوز ماشین دود سفید میده یا نه ؟
ماشینتون اگه دوگانه سوز هست شیلنگ آب مربوط به آب رگلاتور رو چک کنید
رادیاتور بخاری ماشین رو چک کنید
در ضمن میزان کم کردن آب ماشین چقدر هست مثلا در هفته کم میکنه یا مثلا روزانه ؟ چقدر کم میکنه ؟ یک لیوان یا بیشتر ؟

سلام ممنونم از شما در مورد دود سفید نه خبری نیست بله CNG هست ولی اونو چک نکردم نمیدونم چی هست همینطور رادیاتور بخاری ماشین چیه؟؟؟در مورد کم کردن میزان اب هم هر دفعه اب اضافه میکنم و بیرون میرم بعد ماشین سرد میشه مثلا 4 روز بعد میام نگاه میکنم دوباره میبینم اب تو رادیاتور نیست والا تا 2 هفته پیش اب رادیاتور فقط کم میشد الان کمکی رو هم خورده اونم کاملا خالی شده بود.

rami_hemi
11-04-2013, 08:10
شما شیلنگ آب مربوط به رگلاتور رو یه بار چک کنید ماشین من هم هر روز کم میکرد که دیدم شلنگ رگلاتور نشتی داشت و از اونجا بخار میداد بیرون
دود میتونه خیلی خفیف باشه یا همون بخار آب باشه اگه اینطوری نباشه باید قالپاق سوپاب ها باز بشه و روی سر سیلندر هم چک بشه
شاید واشر جوری سوخته که آب داخل نشت نمیکنه بیرون نشت میکنه .
اگه در اون حد باشه ماشین نشتی کوچیک داره
بخاری ماشین یک رادیاتور کوچیک داره که پشت داشبورد قرار داره و آب رادیاتور میاد داخلش و موجب میشه رادیاتور گرم بشه و با دمیدن هوا روی اون هوای گرم میاد داخال اتاق امکان داره اتصالات اون دچار مشکل شده باشن
یک سوال دیگه
شما آب فقط میریزید یا ضد یخ هم اضافه میکنید ؟

fokahi110
11-04-2013, 10:42
شما شیلنگ آب مربوط به رگلاتور رو یه بار چک کنید ماشین من هم هر روز کم میکرد که دیدم شلنگ رگلاتور نشتی داشت و از اونجا بخار میداد بیرون
دود میتونه خیلی خفیف باشه یا همون بخار آب باشه اگه اینطوری نباشه باید قالپاق سوپاب ها باز بشه و روی سر سیلندر هم چک بشه
شاید واشر جوری سوخته که آب داخل نشت نمیکنه بیرون نشت میکنه .
اگه در اون حد باشه ماشین نشتی کوچیک داره
بخاری ماشین یک رادیاتور کوچیک داره که پشت داشبورد قرار داره و آب رادیاتور میاد داخلش و موجب میشه رادیاتور گرم بشه و با دمیدن هوا روی اون هوای گرم میاد داخال اتاق امکان داره اتصالات اون دچار مشکل شده باشن
یک سوال دیگه
شما آب فقط میریزید یا ضد یخ هم اضافه میکنید ؟

چشم همه رو که گفتین چک میکنم یا میدم چک کنم برام در مورد ضد یخ نه من هیچ وقت نریختم یعنی 87 خریدم روش نوشته بود ضدیخ دارد از خود کارخونه من فقط یه دونه اب رادیاتور خریدم سبز رنگ کردم توش چون فروردین بود گفتن ضدیخ نمیخواد.بعد من زمستون یه چادر ماشین روش میکشم+پتو 1 دونه میندازم رو موتورش کلا لولوپیچش میکنم.:n07::n09::n16:

rami_hemi
11-04-2013, 13:26
اشتباه نکنید ضد یخ ضد جوش باید حتما هر 6 ماه عوض بشه چون اونم یه نوع الکل هست که در اثر گرمای موتور خاصیت خودش رو از دست میده در ضمن از پوسیدگی و جرم گرفتگی مسیر آب جلوگیری میکنه

soranstar
11-04-2013, 13:33
سلام خدمت اساتید محترم من یه پراید 87 دارم که اب رادیاتور هی میریزم سرش پر میشه +اینکه کمکی رادیاتور رو هم به اندازه ماکزیمم پر میکنم ولی اب توش نمیمونه حالا نمیدونم اب کجا میره خدا عالمه نه از زیرش چکه ای چیزی میکنه نه جاییم خیس شده لطفا راهنمایی کنید ممنونم.:n03::n04::n14:

دوست عزیز، من این مشکلو با روا مدل ۸۶ دوگانه سوزه کارخونه داشتم.
۳ماه من این ماشینو میبردم پیش تعمیرکار، ۳بار واشر سرسیلند عوض کردم، چون میسوزوند.
یکی، دو روز درست میشد، بعد دوباره مثل روز اول، هزینش هم که بماند، کلا جنگ اعصاب بود واسم، میخواستم همینطوری بفروشمش.
هیشکی ازش سردرنمیاورد.
بالاخره یه مکانیک بهم معرفی کردن، که با ۷۰ تومن واسم درستش کرد، ولی هر کاری کردم بهم نگفت مشکل از کجاش بود.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

fokahi110
11-04-2013, 13:56
دوستان عزیز من الان چیکار کنم اخرش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟نه نشتی اب دارم نه هیچی والا خدا نابود کنه این خودرو سازان عزیز رو با این ماشینهای باکیفیتی که تولید میکنن.:n01:

amino-danger
11-04-2013, 14:30
من ـم همچین مشکلی رو با پرایدم داشتم، حقیقتاً فقط گفت درب ـه رادیاتور رو عوض کن درست می‌شه. منم یه درب رادیات براش خریدم و از اون به بعد مشکلی نداشتم. البته ماله من قبل از عوض کردن ـه دربه رادیات یکمی چکه می کرد اما نه به اندازه ای که به کل آب ـش بریزه زمین ولی الان دیگه هیچ مشکلی ندارم. در ضمن اول اگه میتونی با یه دربه رادیات ماشین دیگه تست کن بعداً اگه دیدی مشکل ـت حل شد برو یکی بخر.

موفق باشی.

fokahi110
11-04-2013, 17:44
من ـم همچین مشکلی رو با پرایدم داشتم، حقیقتاً فقط گفت درب ـه رادیاتور رو عوض کن درست می‌شه. منم یه درب رادیات براش خریدم و از اون به بعد مشکلی نداشتم. البته ماله من قبل از عوض کردن ـه دربه رادیات یکمی چکه می کرد اما نه به اندازه ای که به کل آب ـش بریزه زمین ولی الان دیگه هیچ مشکلی ندارم. در ضمن اول اگه میتونی با یه دربه رادیات ماشین دیگه تست کن بعداً اگه دیدی مشکل ـت حل شد برو یکی بخر.

موفق باشی.


داداش عزیز سلام اتفاقا اونروز درب رادیاتورم شکسته بود و در جا رفتم یکی خریدمو انداختم روش و دوباره اب رادیاتور پرش کردمو درشو بستمو ماشینو چادر انداختم روش حالا دیگه روشنش نکردم تا هفته بعد که برم بیرون باز نگاه رادیاتور میکنم ببینم اب کم کرده یا نه داداش گل گفتی ممکنه درب رادیاتورم خراب بوده که هوا ازش بخار میشده و کل اب تبخیر میشده اتفاقا ایام نوروز هم یه 7000 کیلومتری رو رفتم مسافرت شکر خدا مشکلی جز اب کم کردن نداشت.:n01:ممنون ازت خبرت میکنم اگه اوکی شده بود.گل گفتی
.:n16:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

amino-danger
11-04-2013, 22:36
خُب ایشالله که ایراد همون بود ـه همشهری. حتماً خبر کن، خوشحال میشم خبر خوبی بشنوم.

fokahi110
12-04-2013, 07:55
خُب ایشالله که ایراد همون بود ـه همشهری. حتماً خبر کن، خوشحال میشم خبر خوبی بشنوم.

چشم داداش گلم ممنون ازتون ظاهرا کرمونشاهیم که هستید.:n01:

fokahi110
16-04-2013, 15:52
سلام دوستان عزیز مشکلم حل شدش راستش اون شیلنگ کمکی رادیاتور اشتباهی بود به جای اینکه از کمکی اب بکشه به رادیاتور از رادیاتور همه اب منتقل به کمکی میشد و درنتیجه میریخت همش هیچی توش نمیموند ممنون از همتون از خنگی خودم بود راستی درب رادیاتورمم پوسیده بود تعویض کردم قیمت 3 هزار و 500 دادم مارک فکر کنم سیبارو بود دست همتون درنکنه یا علی.حق نگهدارتون.

heinrich_himmler
09-05-2013, 17:02
درب پلاستیکی منبع کمکی هوا میکشه. یا منبع رو با درش تعویض کن یا جلوی هوا کشیدنشو بگیر.

APPLE10
17-05-2013, 18:44
سلام دوستان الان دو روزی هست که ماشینم آب رادیات کم میکنه و از سمت راست ماشین قسمتی که تسمه ها هستن آب چکه میکنه و زود خالی میشه ماشین پراید انژکتوری مدل 87 و دوگانه هم نیست خواستم قبل از اینکه ببرمش بدم واسم درستش کنن قبلش با شما اساتید مشورتی داشته باشم ممنون

heinrich_himmler
17-05-2013, 18:58
سلام دوستان الان دو روزی هست که ماشینم آب رادیات کم میکنه و از سمت راست ماشین قسمتی که تسمه ها هستن آب چکه میکنه و زود خالی میشه ماشین پراید انژکتوری مدل 87 و دوگانه هم نیست خواستم قبل از اینکه ببرمش بدم واسم درستش کنن قبلش با شما اساتید مشورتی داشته باشم ممنون

واتر پمپ مشکل داره و نشتی پیدا کرده.

APPLE10
17-05-2013, 19:00
واتر پمپ مشکل داره و نشتی پیدا کرده.

مرسی داداش بابت راهنمایی ، واتر پمپ اگه خراب باشه حاده داستانش یا نه با تعویضش همه چی تمومه ممنون میشم هزینه واتر پمپ و تعویضشو بگید یا اگه مارک خاصی رو میشناسید بهم بگید

heinrich_himmler
25-05-2013, 13:26
مرسی داداش بابت راهنمایی ، واتر پمپ اگه خراب باشه حاده داستانش یا نه با تعویضش همه چی تمومه ممنون میشم هزینه واتر پمپ و تعویضشو بگید یا اگه مارک خاصی رو میشناسید بهم بگید

اگه شدید باشه حاده. مارک خوب بگیر خود قطعه فروشا میدونن

_LOVE_CODER_
08-06-2013, 20:40
امکانش هست که رادیاتورتو ن نشتی ریز داشته باشه و اب خالی کنه و قبل از اینکه اب چیکه کنم و به زمین برسه به خاطر گرمای رادیاتور بخار بشه
یک دست رو رادیاتور بکش ببین جایش نم داره و دستت خیس میشه

هواگیری هم بکن

behnam_ft
10-06-2013, 10:39
سلام دوستان
من جدیدا یه پراید 87 گرفتم
دوگانه هم نیست
وقتی ماشین کار میکنه آمپر آبش تا یدونه مونده به آخر بالا میره بعد فنش باز میشه تا نزدیکای وسط میاد پایین
وقتیم ماشینو خاموش میکنم آب از رادیاتور میرزه داخل کمکی
میخوام بدونم ماشین ایراد داره یا کلا اینجوریه عملکردش
به نظرم غیرطبیعی میاد آخه آمپر زیاد بالا میره

slayer1
01-04-2015, 22:09
سلام به اساتید محترم
من یه پراید مدل 86 دوگانه کارخونه دارم که چند وقته اب رادیاتور کم میکنه در حالی که توی مخزن کمکی اب هست و اصلا ازش پمپ نمیشه به رادیاتور
رادیاتور هم عوض کردم مخزن کمکی هم عوض کردم بازم خوب نشد
:n29::n29::n13::n38::n38::n34:

kasra2002
06-04-2015, 16:52
درب رادیاتور و لوله رابط به مخزن رو چی عوض کردید؟

zentex586
21-05-2015, 16:52
سلام دوستانمن جدیدا یه پراید 87 گرفتم دوگانه هم نیستوقتی ماشین کار میکنه آمپر آبش تا یدونه مونده به آخر بالا میره بعد فنش باز میشه تا نزدیکای وسط میاد پایینوقتیم ماشینو خاموش میکنم آب از رادیاتور میرزه داخل کمکیمیخوام بدونم ماشین ایراد داره یا کلا اینجوریه عملکردشبه نظرم غیرطبیعی میاد آخه آمپر زیاد بالا میرهیه ایراد میتونه از قشنگی فن رادیاتور باشه، من هم این مشکل رو داشتم یعنی آب رادیاتور از طریق منبع کمکی و به شکل بخار خارج میشد،فشنگی فن رو که در پشت موتور بود عوض کردم، این قطعه نسبتا استهلاک بالایی داره، برای من پراید صبا انژکتوری مدل 86 بود، پراید های انژکتوری دوتا سنسور دما دارند، یکی در جلو موتور و کنار محفظه ترموستات و تک سیمه هست و کارش فقط نشون دادن درجه حرارت توسط گیج موجود روی پانل ه و سنسور دیگه هم فشنگی فن نام داره که فیش سبز رنگ و دوسیمه و بزرگتر از قشنگی تک سیمه است و در پشت موتور قرار داره، یکم دسترسی بهش سخته، این هم از طریق ECU فن خودرو رو فعال میکنه، در حالت عادی دما نباید به خط وسط برسه و باید به اندازه یک میلیمتر از خط وسط کمتر باشه.

arash777m
01-07-2015, 12:40
سلام . پراید 88 دوگانه... وقتی کولر میگیرم تو 5 دقیقه اب رادیاتور به کل خالی میشه ... بدون کولر اصن کم نمیکنه ... نشتی و دود سفید ندیدم ... دیروز فاصله تهران کرج ساعت 4 بعدازظهر و 5 بار وایستادم هر دفه 3.5 لیتر اب میریختم توش ... داستان چیه !؟

zentex586
01-07-2015, 21:05
سلام . پراید 88 دوگانه... وقتی کولر میگیرم تو 5 دقیقه اب رادیاتور به کل خالی میشه ... بدون کولر اصن کم نمیکنه ... نشتی و دود سفید ندیدم ... دیروز فاصله تهران کرج ساعت 4 بعدازظهر و 5 بار وایستادم هر دفه 3.5 لیتر اب میریختم توش ... داستان چیه !؟

سلام دوست عزیز، راستش من بیشتر باز نشدن به موقع فن رادیاتور رو علت این مسئله می دونم، با توجه به اینکه میگین در حالت عادی آب کم نمی کنه یه بار بررسی کنید که وقتی A/C روشن ه و دمای نشون داده شده روی پنل به نزدیکی خط وسط میرسه آیا فن وارد مدار میشه یا نه؟ شاید البته فقط میگم شاید مورد از ECU باشه چون فن تحت نظر اون کار می کنه، کولر هم که کاری با مدار فن نداره.
یه سوالی هم بپرسم، شما در حالت بدون کولر، آیا دمای موتور از خط وسط بیشتر میشه یا همون حداکثر فاصله یه میلیمتر کمتر از خط وسط رو رعایت می کنه؟ ممکنه جواب این سوال هم کمک بکنه به حل مشکل، مرسی

san82
17-07-2015, 21:27
سلام دوستان
پراید 86 دوگانه من هم صبحها بد استارت میخورد هم آب رادیاتور خیلی کم میکند و هم زور موتور کم است اینم بگم که من این ماشین و یه ماهه خریدم 195000 کارکرده به نظر شما اشکال از رادیاتوره یا واشر سرسیلندر ترسوندم؟ لطفا کمک کنید؟

amz27139
02-12-2016, 14:56
دوست عزیز، من این مشکلو با روا مدل ۸۶ دوگانه سوزه کارخونه داشتم.
۳ماه من این ماشینو میبردم پیش تعمیرکار، ۳بار واشر سرسیلند عوض کردم، چون میسوزوند.
یکی، دو روز درست میشد، بعد دوباره مثل روز اول، هزینش هم که بماند، کلا جنگ اعصاب بود واسم، میخواستم همینطوری بفروشمش.
هیشکی ازش سردرنمیاورد.
بالاخره یه مکانیک بهم معرفی کردن، که با ۷۰ تومن واسم درستش کرد، ولی هر کاری کردم بهم نگفت مشکل از کجاش بود.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

سلام میشه لطف کنید آدرس یا شماره تلفن این مکانیک برای من در تلگرام بفرستید.
آیدی تلگرام من: one_day_spring

MOHAMMAD_ASEMOONI
03-12-2016, 15:51
سلام
میشه لطف کنید آدرس یا شماره تلفن این مکانیک برای من در تلگرام بفرستید.سلام و خوش آمد به شما
مشکلتون رو در تاپیک زیر مطرح کنین تا بررسیش کنیم .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این تاپیک رو هم اگر دوست داشتین بخونین و به دیگران هم لینکش رو بدین چون هم کلی پول توشه , هم آسایش و آرامش
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

farzad27651
22-03-2017, 22:16
سلام چند روز پیش شلنگ بالای رادیات پاره شد عوض کردم فرداش شلنگ پایین پاره شد عوض کردم دو روز بعد منبع زیر رادیات ترکید عوضش کردم گفتن از ترموستات بوده اونم عوض کردم ولی باز منبع زیر رادیات ترک خورده و اب میده ماشین هم اصلا جوش نیاورده و امپر همیشه نرمال بوده میشه راهنمایی کنید؟

MOHAMMAD_ASEMOONI
22-03-2017, 22:46
سلام
چند روز پیش شلنگ بالای رادیات پاره شد عوض کردم فرداش شلنگ پایین پاره شد عوض کردم دو روز بعد منبع زیر رادیات ترکید عوضش کردم گفتن از ترموستات بوده اونم عوض کردم ولی باز منبع زیر رادیات ترک خورده و اب میده ماشین هم اصلا جوش نیاورده و امپر همیشه نرمال بوده میشه راهنمایی کنید؟سلام
ماشینتون چیه ؟ چه مدلی ؟ منبع انبساط داره ؟از کی اینطوری شد ؟
آیا بعد از تعمیر اینجوری شد یا خودبخود ؟

farzad27651
24-03-2017, 20:17
پراید صبا 85 منبع انبساط داره و خود به خود اینجوری شده .البته اصلا امپر هم بالا نیومده و جوش نیاورده ظاهرا امپر حتی پایین هم هست بیشتر وقت ها خط اوله

MOHAMMAD_ASEMOONI
24-03-2017, 21:39
پراید صبا 85 منبع انبساط داره و خود به خود اینجوری شده .البته اصلا امپر هم بالا نیومده و جوش نیاورده ظاهرا امپر حتی پایین هم هست بیشتر وقت ها خط اوله

سلام

نوشتین که شیلنگها میترکه
این یعنی مشکل داشتن واشر سرسیلندر و نشت کمپرس یک یا چند سیلندر به سیستم خنک کننده
در این مشکل , آمپر حرارت نرمال هست اما سیستم خنک کننده فشارش به شدت بالا میره انگار که یک نفر داره با کمپرسور هوا تزریق میکنه توی سیستم
با یک تست میتونین مشخص کنین که فشار از کدوم سیلندر تزریق میشه به سیستم اما باز هم برای تعمیرش سرسیلندر باید باز بشه و سرسیلندر چک بشه . اگر تاب نداره , ترک هم نداره پس مشکل فقط از واشرسرسیلندر هست و فقط همون باید عوض بشه

تست اینه :
سیستم رو از آب تمیز پر کنین
با موتور سرد , شیلنگ بالای رادیاتور رو با دست فشار بدین تا مقدار سفتیش دستتون باید
حالا روشن کنین و بذارین موتور گرم بشه و برای زودتر گرم شدنش بهتره کولر رو هم روشن کنین
دائم فشار شیلنگ رو با دست چک کنین . اگر خیلی سفت میشه پس کمپرس یک یا چند سیلندر نشت میکنه به سیستم خنک کننده
مرحله دوم تست:

شمع 1 و فیش انژکتور همون سیلندر رو بردارین
حالا سیلندر یک نه سوخت داره نه برق نه انفجار و نه کمپرس
چیزی بذارین لای سیم گاز تا دور موتور روی 1500 باشه و سپس کولر رو روشن کنین
حالا باز با دست فشار شیلنگ رو چک کنین . اگر دیگه سفت نمیشه پس کمپرس از اطراف سیلندر اول نشت میکنه به سیستم خنک کننده . اگر باز هم سفت شد پس سیلندر یک سالمه
همین تست رو باید با سیلندر دوم و سوم و چهارم هم تک تک انجام بدین تا سیلندر معبوب رو پیدا کنین
حُسن این تست اینه که بعد از باز کردن سرسیلندر میدونین که کجا رو باید بیشتر چک کنین

راه ساده تر اینه که برید پیش یک مکانیک بفهم و وارد و باوجدان که فشارسنج داره و شمعها رو باز کنه و فشارسنج ببنده جای شمعها به ترتیب و با استارت زدن فشار کمپرس هر سیلندر رو بگیره
سیلندری که فشار کمتر تولید میکنه همون سیلندر معیوب هست

farzad27651
25-03-2017, 22:57
ممنون از راهنماییتون و سایت خوبتون حتما تست هارو انجام میدم

abbas-t
23-07-2017, 16:57
سلام دوستان
مدتیه ماشینم (پراید 131 مدل 90 )اب کم میکنه ،تمام جاهایی که مربوط به سیستم خنک سازی میشه را چک کردم ،نشتی پیدا نکردم،اما دو چیزه که نسبت به پرایدای دیگه فرق میکنه ،یکی این که اب رادیات همیشه لب به لب پره ،بر خلاف چند پرایدی که دیدم سطح اب رادیات تقریبا دو سه سانت پایین تر از گلوییه،دوم اینکه وقتی اب گرم میشه اب به قمقمه سرریز میکنه و تقریبا قمقمه پر میشه اما تو ماشین من خیلی کم اب تو قمفمه میاد و جالبتر اینکه در همون حال که ماشین روشنه اب به رادیات برمیگرده ،چون سطح اب قمقمه میره پایین ،شلنگ ارتباطی بین قمقمه و رادیات هم بازه،اینم بگم در رادیاتو تازه خریدم و سالمه ،در قمقمه هم کیپه کیپه ،این دو مسئله و کم شدن کم کمک اب رو مخمه ،نظر شما چیه؟

MOHAMMAD_ASEMOONI
24-07-2017, 20:20
سلام دوستانمدتیه ماشینم (پراید 131 مدل 90 )اب کم میکنه ،تمام جاهایی که مربوط به سیستم خنک سازی میشه را چک کردم ،نشتی پیدا نکردم،اما دو چیزه که نسبت به پرایدای دیگه فرق میکنه ،یکی این که اب رادیات همیشه لب به لب پره ،بر خلاف چند پرایدی که دیدم سطح اب رادیات تقریبا دو سه سانت پایین تر از گلوییه،دوم اینکه وقتی اب گرم میشه اب به قمقمه سرریز میکنه و تقریبا قمقمه پر میشه اما تو ماشین من خیلی کم اب تو قمفمه میاد و جالبتر اینکه در همون حال که ماشین روشنه اب به رادیات برمیگرده ،چون سطح اب قمقمه میره پایین ،شلنگ ارتباطی بین قمقمه و رادیات هم بازه،اینم بگم در رادیاتو تازه خریدم و سالمه ،در قمقمه هم کیپه کیپه ،این دو مسئله و کم شدن کم کمک اب رو مخمه ،نظر شما چیه؟

سلام
با موتور کاملاً سرد, کولانتِ توی قمقمه(منبع انبساط) باید روی خط MIN یا COLD باشه
بعدش مدتی برونید و با موتور کاملاً سرد مقدار کم شدنِ آب رو حساب کنین و خبر بدین تا عیب یابیش کنیم
ضمناً به واشر درب رادباتور و درب قمقمه هم کمی گریس بزنین تا چرب باشه و خوب بچسبه و نشت نده
به رزوه های درب قمقمه هم گریس بزنین تا نرم و راحت باز و بسته بشه

abbas-t
04-08-2017, 23:44
سلام
با موتور کاملاً سرد, کولانتِ توی قمقمه(منبع انبساط) باید روی خط MIN یا COLD باشه
بعدش مدتی برونید و با موتور کاملاً سرد مقدار کم شدنِ آب رو حساب کنین و خبر بدین تا عیب یابیش کنیم
ضمناً به واشر درب رادباتور و درب قمقمه هم کمی گریس بزنین تا چرب باشه و خوب بچسبه و نشت نده
به رزوه های درب قمقمه هم گریس بزنین تا نرم و راحت باز و بسته بشه
با سلام و سپاس
بعد از راهنمایی های شما به نظر میاد مشکل برطرف شده ،

Pooryia_khan
04-11-2017, 09:32
سلام به همگی دوستان

من از دیروز متوجه شدم آب رادیاتور ماشین ( پراید مدل 79 کاربرات ) کم می کنه . دیروز که آب رادیاتور ریختم سرش فکر کنم 2 یا 3 لیوان آب کم کرد . باز دوباره صبحی دیدم آب کم کرده و زیر ماشین خیسه .

ایراد از چی می تونه باشع .
من مخزن کمکی رو تازه عوض کردم و خودم وصلش کردم . از اون یکم آب کم می کنه اما دیروز نگاه کردم اون نصفه آب داشت اما آب رادیات خالی بود .

ماشین مشکل کم کردن توان نداره . دیروز راحت 100 تا باهاش رفتم .
ممنون می شم زودتر راهنمایم کنید که بتونم مشکلو حل کنم .
در ضمن آب مقطر و ضد یخ می ریزم تو ماشین . اما الان می خوام فقط آب مقطر بریزم تا مشکلش حل شه لااقل هزینش کم بشه .

MOHAMMAD_ASEMOONI
04-11-2017, 11:17
سلام به همگی دوستان من از دیروز متوجه شدم آب رادیاتور ماشین ( پراید مدل 79 کاربرات ) کم می کنه . دیروز که آب رادیاتور ریختم سرش فکر کنم 2 یا 3 لیوان آب کم کرد . باز دوباره صبحی دیدم آب کم کرده و زیر ماشین خیسه . ایراد از چی می تونه باشع . من مخزن کمکی رو تازه عوض کردم و خودم وصلش کردم . از اون یکم آب کم می کنه اما دیروز نگاه کردم اون نصفه آب داشت اما آب رادیات خالی بود .
ماشین مشکل کم کردن توان نداره . دیروز راحت 100 تا باهاش رفتم . ممنون می شم زودتر راهنمایم کنید که بتونم مشکلو حل کنم . در ضمن آب مقطر و ضد یخ می ریزم تو ماشین . اما الان می خوام فقط آب مقطر بریزم تا مشکلش حل شه لااقل هزینش کم بشه .سلام

همونجائی که آب میریزه چی هست اونجا ؟ واترپمپ ؟ شیلنگ ؟ پولکی ؟
اول باید مشخص کنین نشتی از چیه
اگر واترپمپه باید عوض بشه چون به احتمال 99% از کاسه نمدشه
محلول نشتی گیر هم هست اما برای نشتی زیاد کارایی نداره

Pooryia_khan
04-11-2017, 11:21
سلام

همونجائی که آب میریزه چی هست اونجا ؟ واترپمپ ؟ شیلنگ ؟ پولکی ؟
اول باید مشخص کنین نشتی از چیه
اگر واترپمپه باید عوض بشه چون به احتمال 99% از کاسه نمدشه
محلول نشتی گیر هم هست اما برای نشتی زیاد کارایی نداره

سلام . حقیقت هنوز چک نکردم . اما صبحی زیر ماشین رو نگاه کردم دو سه جا آب ریخته بود .
چطوری می تونم چک کنم ببینم از کدومه که ظهر چک کنم ؟

MOHAMMAD_ASEMOONI
04-11-2017, 13:26
سلام . حقیقت هنوز چک نکردم . اما صبحی زیر ماشین رو نگاه کردم دو سه جا آب ریخته بود .چطوری می تونم چک کنم ببینم از کدومه که ظهر چک کنم ؟باید ردِ آب رو دنبال کنین ببینین از کجا میاد.راه دیگه ای نداره

Pooryia_khan
04-11-2017, 18:20
باید ردِ آب رو دنبال کنین ببینین از کجا میاد.راه دیگه ای نداره

سلام

ظهری ی مقوا گذاشتم زیر ماشین اما فقط چند قطره آب ریخته بود روش .
فکر می کنم ایراد از درب رادیاتور باشه .
چون انگار از داخل زنگ زده باشه روی آب رنگ قهوه ای بود . حالا درب رادیاتور رو عوض کردم ببینم چی می شه

behnamha01
30-11-2017, 21:33
با سلام
جدیدا واشر سرسیلندر پراید مدل 84 را عوض کردم ولی رادیاتور اب کم میکنه و کمی لکه ی چربی دارد
لطفا مرا راهنمایی کنید

mohamad skystar
30-11-2017, 23:52
با سلام
جدیدا واشر سرسیلندر پراید مدل 84 را عوض کردم ولی رادیاتور اب کم میکنه و کمی لکه ی چربی دارد
لطفا مرا راهنمایی کنید

آب رادیاتور رو کامل عوض کنید
درب رادیاتور رو چک کنید اگه خیلی وقته عوض نشده تعویض کنید
اون چربی ها ماله جنت ها و مجاری گردش آب هست

behnamha01
01-12-2017, 00:05
با سلام ممنون اب چکه نمیکند و رادیاتور را که پراز اب مینمایم بعد از اینکه ماشین را خاموش میکنم بعد که سرد میشود اب کم میکند و معلوم نیست از کجا خالی میشود یا کجا میرود. درب رادیاتور هم تازع عوض شده است و شما چه درب رادیاتوری پیشنهاد میکنید؟

MOHAMMAD_ASEMOONI
01-12-2017, 16:18
با سلام ممنون اب چکه نمیکند و رادیاتور را که پراز اب مینمایم بعد از اینکه ماشین را خاموش میکنم بعد که سرد میشود اب کم میکند و معلوم نیست از کجا خالی میشود یا کجا میرود. درب رادیاتور هم تازع عوض شده است و شما چه درب رادیاتوری پیشنهاد میکنید؟ سلام
وقتی موتور سرد میشه کولانت حجمش کم میشه و سطحش کمی پایین میره در منبع انبساط
برای همینه که روی منبع انبساط ۲ علامت هست ( سرد _ گرم و یا ماکسیمم - مینیمم )
وقتی موتور کاملاً گرمه باید کولانت روی علامت بالایی باشه . وقتی موتور سرده باید روی علامت پایینی باشه
کولانت یعنی مخلوط ضدیخ با آب مقطر
همیشه باید وقتی که موتور سرده درب منبع انبساط باز بشه نه وقتی که گرمه

پس اگر کولانت کمه باید وقتی موتور سرد هست کولانت بریزیم توی منبع تا به خط پایینی برسه
بهتره رزوه ها و واشر درب منبع هم گریسمالی بشه
درب منبع باید همیشه تا آخر بسته باشه

Abbas243
22-01-2018, 22:49
سلام من هم این مشکل رو دارم اگه امکان داره آدرس تعمیر کارو برام پیامک کنید 09353785656

Abbas243
22-01-2018, 23:42
[QUOTE=amz27139;8906227]سلام میشه لطف کنید آدرس یا شماره تلفن این مکانیک برای من در تلگرام بفرستید.
آیدی تلگرام من: one_da 09353785656

JORZAN27
15-06-2019, 10:55
سلام من یک پراید ۸۶ دوگانه دارم هر روز صبح با ماشین تا یه جایی میرم برمیگردم اگه ترافیگ باشم بعد برگشتم به خونه تو بعد خاموش کردن ماشین میبینم ظرف سفید که از رادیاتور اب بر میگردونه توش وبلعکس داره قل قل میکنه از بغل ظرف سفید بغل گلگیر میریزه بیرو بعد که ماشین روشن میکنم رادیاتور نگاه میکنم میبینم ابش خالی کرده نصف بطری نوشابه ۱ لیتری نصفشو اب میریزم داخل رادیاتور در رادیاتور رو هم عوض کردم هیچ نشتی هم نداره هیچ جا هیچ نشتی نداره تورو خدا کمک کنید بخدا دیگه کلافه شدم

Pooryia_khan
21-08-2019, 10:01
سلام
من ی پراید مدل 79 دارم کاربرات
توی مسافتای زیاد که می رم آب کم می کنه . مثلا دیروز حدود 200 کیلیومتر رفتم صبحی که چک کردم تقریبا به اندازه 2 تا استکان آب کم کرده بود . اما زیر ماشین اصلا خیس نیست .
موتور و گیربکسم تازه تعمیر شده .
مال چی می تونه باشه ؟

kenzu
21-08-2019, 11:00
مال من منبع انبساط خالی میشه ولی رادیاتور رو یه سال زیر نظر گرفتم اصلا کم نمیکنه . با منبع خالی

mohamadshahnahad
29-03-2020, 01:02
سلام خسته نباشید پراید من مدل ۹۵ آب رادیاتور ماشین خالی میکنه همه آب میره تو قمقمه ممنون میشم راهنمایی کنید

mohamad skystar
08-04-2020, 18:15
سلام خسته نباشید پراید من مدل ۹۵ آب رادیاتور ماشین خالی میکنه همه آب میره تو قمقمه ممنون میشم راهنمایی کنید

احتمالا هوا داخل سیستم خنک کننده هست
تمام جنت ها و مسیرهای آب رو چک کنید