PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ال جی و طراحی چیپهای پردازشی اختصاصی برای محصولات خانگی و موبایلش



VAHID
04-12-2012, 17:58
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بین کمپانی های تکنولوژیک، نبردی غیرمستقیم برای به دست گرفتن کنترل بخش های بیشتری از فرآیند تولید محصولات شان در جریان است. در آخرین حرکت از این نوع، اپل روی به طراحی اختصاصی هسته های پردازشی چیپ های مجتمع خود آورد که آنها را در آیفون 5 و آیپد نسل چهارم قرار داد.

اما حالا خبر می رسد که ال جی، این کمپانی کره ای که مقام سوم فروش تلفن هوشمند در بازار ایالات متحده ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])را دارد نیز به زودی چیپ های اختصاصی خود برای تلفن های هوشمند و محصولات خانگی اش را معرفی خواهد کرد.

ال جی سال گذشته یک توافقنامه استراتژیک با ARM امضا کرد که طبق آن قرار بر استفاده از هسته های پردازشی Cortex-A15 و گرافیک Mali-T604 در نسل بعدی محصولات خانگی، تبلت ها و تلفن های هوشمند کمپانی شد و حالا به فاصله دو سال، به نظر می رسد ال جی اراده محکمی برای ورود به بازی بزرگان دارد.

انتظار می رود که ال جی این پردازنده های کم مصرف با طراحی بومی خود را در CES که ماه آینده میلادی بر پا می شود، رونمایی کند. گزارش ها حاکی از فعالیت 900 متخصص طراحی تراشه در این شرکت هستند.

روزنامه the Korea Times گزارش می دهد که این تغییر و تحول بخشی از تمرکز رئیس اجرایی کمپانی، آقای «کو بون جون» برای افزایش استقلال و رتبه شرکت است. ال جی که هم اکنون فاقد کارخانه های ساخت چیپ است، ساخت پردازنده های مورد نیاز خود را به کمپانی تایوانی TSMC خواهد سپرد، جایی که تراشه ها در فرآیند ساخت 28 نانومتری تولید خواهند شد.

گفته می شود ال جی هم اکنون طراحی چیپی با نام رمز H13 را به پایان رسانده که در تلویزیون های هوشمند کمپانی به کار خواهد رفت (H معادل home entertainment و 13 معادل سال معرفی). حالا با این تغییر و تحول استراتژیک، ال جی نیز به جمع سامسونگ و اپل می پیوندد که پیش از این طراحی چیپ های خود را بومی کرده بودند.









narenji.ir