PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مقایسه فنی تویوتا کرولا و سراتو و مزدا 3






    

iza.babakhani
24-07-2012, 20:26
با سلام خدمت تمامی فعالین محترم سایت
چون این خودرو ها حدودا توی یه رنج قیمتی هستند بد نیست که یک قیاس فنی هم داشته باشیم
کلا تویوتا ماشین های کم استهلاکی هستند
معمولا کم مصرف
به قول معروف ماشینه یک عمره
_______________________________________
کرولا :
قدرت ( 2012 ) 134 اسب
4 دنده اتوماتیک
16 سوپاپ
1800 CC
2 کیسه هوا
نمیتوان جای خالی سیستم کارآمد ESP یا VSC را از یاد برد .
ترمز ASB + EBD
ظرفیت باک 50 لیتر
شعاع گردش آن نیز 5.4 متر بوده که در برابر مزدا 3 و رنو مگان 0.2 متر بیشتر است
بدون جاذبه های اسپرت
کلا زیاد آپشن نداره ( به نسبت دو خودرو دیگر )

______________________________________
مزدا 3
طراحی اسپرت و بی نظیر مزدا 3 جدید درهای زیادی را به روی علاقمندان به خودرو می گشاید
صندلی هاش فوق العاده راحت هستند
قدرت 147 اسب
4 سیلندر با حجم 2000 CC
16 سوپاپ
جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک
سیستم ترمز ABS+EBD
ظرفیت باک 55 لیتر
با ورود به داخل کابین اولین چیزی که خودنمایی می کند ادوات و دکمه های آن است که با وجود تعدد، شما را سردرگم نخواهد کرد چرا که هریک در بهترین مکان قرار گرفته اند
صندلی های مزدا 3 جدید یکی از ویژگی های برجسته آن است صندلی هایی که هنگام خستگی می توانید با خیال راحت به آن تکیه دهید.
کلا از نظر طراحی داخلی به نظر من از دو خودرو دیگه در رده بالاتری قرار داره
سیستم گرم کن صندلی
نشیمن صندلی جلو نزدیک به یک اینچ نسبت صندلی مزدا 3 فعلی برای راحتی و آسایش سرنشینان بزرگتر شده است
سیستم کنترل لغزش TRC
6 کیسه هوا
سیستم کروز کنترل که کنار فرمان تعبیه شده
سیستم ( AFS ) . سیستمی که با حرکت فرمان براساس مسیر پیش رو در پیچ ها و جاده های مستقیم چراغهای خودرو هم حرکت خواهند کرد
امکان تعویض دنده در پشت فرمان به صورت فشاری و کششی ( مانند دسته برف پاکن )
سیستم ESP
____________________________________
سراتو 2012
4 سیلند
2000 CC
قدرت 156 اسب
16 سوپاپ
باک 52 لیتر
ترمز EBD+ABS
کروز کنترل اتوماتیک
سیستم گرم کن صندلی
سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغها
سیستم ESP ( البته مطمئن نیستم مدل های داخل کشورمون هم این سیستم رو داشته باشند )
6 کیسه هوا
__________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ ______
با این حال از لحاظ اسپرت و آپشن به ترتیب :
مزدا 3
سراتو
کرولا
=========
از لحاظ استهلاک به ترتیب
کرولا
مزدا 3
سراتو
------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------

سپاس

hossein.az
24-07-2012, 20:52
اگر منظورتون سیستم پایداری الکترونیکیست باید بگم که
این سیستم ESP است.

iza.babakhani
24-07-2012, 22:24
تشکر اصلاح کردم

karvas
08-09-2012, 13:29
به نظر من اول قدرت مهمه پس سراتو بعد مزدا 3 چون خوشگله کرولا اصلا جالب نیس انگار خمیر تویوتا کمری رو برداشتن دادن دست یه بچه باهاش بازی کنه بعد کرولا از توش دراومده

mohamad skystar
08-09-2012, 16:10
به نظر من اول قدرت مهمه پس سراتو بعد مزدا 3 چون خوشگله کرولا اصلا جالب نیس انگار خمیر تویوتا کمری رو برداشتن دادن دست یه بچه باهاش بازی کنه بعد کرولا از توش دراومده

نه دوست من اینجور که میگین نیست.
اگر اینجور باشه پس تمام خودروسازان دنیا دارن خمیربازی میکنن.
ملاک اشخاص برای انتخاب خودرو و سقف بودجه برای خرید خودرو مهمترین عوامل در انتخاب خودرو هست.
شما اول قدرت رو در نظر میگیرید و سراتو رو انتخاب کردین اما امکان داره نتیجه نهایی خودروی دیگه براتون رقم بخوره.

karvas
08-09-2012, 19:19
نه دوست من اینجور که میگین نیست.
اگر اینجور باشه پس تمام خودروسازان دنیا دارن خمیربازی میکنن.
ملاک اشخاص برای انتخاب خودرو و سقف بودجه برای خرید خودرو مهمترین عوامل در انتخاب خودرو هست.
شما اول قدرت رو در نظر میگیرید و سراتو رو انتخاب کردین اما امکان داره نتیجه نهایی خودروی دیگه براتون رقم بخوره.
سلیقه ها مختلفه و هر کسی نظری داره به نظر من سراتو هم موتور پر قدرتی داره هم جمع جور تره و قشنگتره شاید یکی بگه کرولا سلیقس منم نظر شخصی خودمو گفتم

mmf66
08-09-2012, 20:03
راستش به نظر من مزدا3 و کرولا گزینه های اول هستن یعنی انتخاب بین این دوتا مشکله و نیاز به فکر کردن داره ولی هر کدوم روبگیری ماشین خوبیه سراتو رو من نمیپسندم

Pourya-pc
31-10-2012, 13:22
کرولا روح بسیار نرم و لطیفی داره و ابدا اسپرت بودن رو توی وجودش نمیشه دید ، رانندگی باهاش کمی کسل کننده هست . صدای محیط بسیار کمتر از مزدا و سراتو به داخل کابین وارد میشه . با وجود قدرت خوب موتور کمی توی شتاب گیری کند عمل میکنه البته با دستکاری ECU میشه این مشکل رو برطرف کرد اما افزایش مصرف سوخت رو به دنبال خواهد داشت .
از نظر کیفی هم بی شک رتبه نخست رو از آن خودش میکنه .
مزدا اسپرت و بسیار زیبا و جذاب هست ، طراحی داخلی و نمای بیرونی ( خصوصا از بقل ) بسیار دلنواز هست . شتاب ثانویه بینظیر مزدا و تند و فرز بودنش از بهترین مزیت این خودرو هست .گیرباکس اتوماتیک این خودرو بسیار ظریف و دقیق عمل کرده و کاملا حرف شما رو میفهمد .
بزرگترین مشکل این خودرو خشک بودن بیش از حد کمکهای عقب هست و اگر کمی با سرعت از روی سرعت گیر رد بشید عقب خودرو خودش رو محکم به زمین میکوبه . البته به مرور زمان شاید کمی بهتر بشه و در حالت 3 نفر عقب این مشکل به کلی رفع میشه . (باید سنگین بشه )
در مورد سراتو سدان نمیتونم نظر بدم چون کوپ رو روندم ، خودرویی بسیار بد رکاب ، خشک ، کم ارتفاع ، کم دید هست ، بسیار خشک عمل میکند و کیفیتش هم کاملا معمولیست.