PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تفاوت سمند se با سمند lx








    

arashm137
08-02-2012, 16:04
سلام
ميخواستم فرق بين سمند se سمند lx رو بدونم.هر دوشون abs و كيسه هواي راننده دارن.ولي از لحاظ امكانات نمي دونم چه فرقي با هم دارن. بهم گفتن كه se , شيشه بالابرهاي عقب دستي هست و سنسور دنده عقب رو نداره. رينگاش فولادي هست و سخنگو رو نداره . مي خوام بدونم ديگه چه فرقهايي داره؟ ممنون

mohamad skystar
08-02-2012, 20:43
سلام
ميخواستم فرق بين سمند se سمند lx رو بدونم.هر دوشون abs و كيسه هواي راننده دارن.ولي از لحاظ امكانات نمي دونم چه فرقي با هم دارن. بهم گفتن كه se , شيشه بالابرهاي عقب دستي هست و سنسور دنده عقب رو نداره. رينگاش فولادي هست و سخنگو رو نداره . مي خوام بدونم ديگه چه فرقهايي داره؟ ممنون


مواردی که گفتین درستن به اضافه :
نمای عقب خودرو متفاوت هست.
آبپاش های شیشه روی کاپوت نصب شدن.
مولتی پلکسش هم تولید نمیشه.

arashm137
11-02-2012, 16:49
مواردی که گفتین درستن به اضافه :
نمای عقب خودرو متفاوت هست.
آبپاش های شیشه روی کاپوت نصب شدن.
مولتی پلکسش هم تولید نمیشه.
اگه ممکنه بهم درمورد سمند se بیشتر توضیح بدید(این موضوع الان بیشتر مهمه)
می خواستم بدونم با توجه به اختلاف 2.5 میلیون تومانیش با سمند ال ایکس می صرفه که بخرم یا اینکه ال ایکس رو بگیرم.
الان ایران خودرو شرایط اقساطیش به این صورت هست.
سمند se قیمت 13535000 نقد 5460000 ابتدا و 4 تا چک 2440000 هر 6 ماه
سمند lx ef7 مالتی پلکس بنزینی قیمت 15915000 نقد 6350000 ابتدا و 4 تا چک 2840000 هر 6 ماه

mohamad skystar
11-02-2012, 16:53
اگه ممکنه بهم درمورد سمند se بیشتر توضیح بدید(این موضوع الان بیشتر مهمه)
می خواستم بدونم با توجه به اختلاف 2.5 میلیون تومانیش با سمند ال ایکس می صرفه که بخرم یا اینکه ال ایکس رو بگیرم.
الان ایران خودرو شرایط اقساطیش به این صورت هست.
سمند se قیمت 13535000 نقد 5460000 ابتدا و 4 تا چک 2440000 هر 6 ماه
سمند lx ef7 مالتی پلکس بنزینی قیمت 15915000 نقد 6350000 ابتدا و 4 تا چک 2840000 هر 6 ماه


هدف از سمند SE این بود که اکثر مردم بتونن به راحتی سمند خریداری کنن.
شرایط فروشش هم مناسبه.
مواردی رو که سمند LX داره رو اگر بخواین به صورت جدا نصب کنید هزینش به مراتب بیشتره
در ضمن آپشن هایی که به صورت فابریک روی یک خودرو نصب میشه بهتر از آپشن هایی هست که بیرون نصب می کنن
الان انتخاب سمند LX EF7 هم با مشکلات جدیدی که به وجود اومده کمی سخت شده.
به نظر من LX برداری بهتر و کامل تره.

dash_mehdi
11-02-2012, 19:19
دقیقا موافقم با محمد جان
سمند اس ای متاسفانه خیلی از امکاناتش کم شده و به نسبت قیمتش اصلا نمی صرفه
سمند ال ایکس XU7 که من پیشنهاد میکنم هم ظاهر زیبا تری داره هم امکاناتش بهتره همچنین کیفیت ساخت بالاتری نسبت به اس ای داره.

arashm137
13-02-2012, 00:00
ممنون اگه میشه قیمت و مشخصاتشونو برام بزارین؟(مشخصات برام مهم هست)

mohamad skystar
13-02-2012, 00:04
ممنون اگه میشه قیمت و مشخصاتشونو برام بزارین؟(مشخصات برام مهم هست)


مشخصات سمند SE :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مشخصات سمند LX :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

amir@sh
13-02-2012, 22:46
ممنون اگه میشه قیمت و مشخصاتشونو برام بزارین؟(مشخصات برام مهم هست)
دوست عزیز من الان 3 ساله که سمند LX سال دارم خیلی ازش راضی ام تنها نقطه ضعف این ماشین ترمزشه که در بعضی مواقع سریع و خوب عمل نمیکنه اما مثل اینکه در مدلهای جدید مشکل حل شده قیمت صفرش هم الان حدود 16700 هست

arashm137
14-02-2012, 18:52
خیلی ممنون از راهنمایی هاتون
یه سئوال دیگه داشتم.
اینکه می گن سخنگوی se رو حذف کردن یعنی ECU رو حدف کردن یا فقط سخنگوشو حذف کردن؟ آخه چیزی رو که فهمیدم اینه که تویه مولتی پلکس سخنگو رو حذف کردن و به جاش سیستم هشدار دهنده رو گزاشتن. توی se چه طور شده؟
ممنون

---------- Post added at 06:52 PM ---------- Previous post was at 06:50 PM ----------

این لینک شاید به درد همه بخوره برای من که جالب بود
[/URL]

---------- Post added at 06:52 PM ---------- Previous post was at 06:52 PM ----------

[url][ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

mohamad skystar
14-02-2012, 20:04
خیلی ممنون از راهنمایی هاتون
یه سئوال دیگه داشتم.
اینکه می گن سخنگوی se رو حذف کردن یعنی ECU رو حدف کردن یا فقط سخنگوشو حذف کردن؟ آخه چیزی رو که فهمیدم اینه که تویه مولتی پلکس سخنگو رو حذف کردن و به جاش سیستم هشدار دهنده رو گزاشتن. توی se چه طور شده؟
ممنون

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] etter%2F2962.pdf)


سیستم سخنگو ارتباطی به ECU نداره.
سیستم سخنگو در سمند SE حذف شد و ECU هم سرجاش هست.
سیستم مولتی پلکس برای سمند معمولی و EF7 بنزینی استفاده میشه.

pishooo2
19-02-2012, 12:43
سیستم سخنگو ارتباطی به ECU نداره.
سیستم سخنگو در سمند SE حذف شد و ECU هم سرجاش هست.
سیستم مولتی پلکس برای سمند معمولی و EF7 بنزینی استفاده میشه.
ببینم به نظر شما علت نصب نشدن این سیستم روی مثلا ef7گاز سوز چیه؟

mohamad skystar
19-02-2012, 15:21
ببینم به نظر شما علت نصب نشدن این سیستم روی مثلا ef7گاز سوز چیه؟


ایران خودرو روی خودروهای دوگانه سوز مولتی پلکس نصب نکرده
اونم به دلیل اینکه یه سری تفاوت هایی در سیم کشی خودروهای دوگانه سوز
وجود داره ( طبق گفته نمایندگی )
سیستم مولتی پلکس فقط بر روی خودروهای بنزینی هست.
روی 206 که بود.
بعد سمند LX بنزینی و بعد سمند LX EF7 دارای مولتی پلکس هستن.

Grand
19-02-2012, 16:54
این مولتی پلکس چی هست حالا؟

hossein.az
19-02-2012, 16:59
این مولتی پلکس چی هست حالا؟


مالتی پلکس در کم کردن حجم سیمها در خودرو نقش زیادی داشته است برای مثال درپژو206
محدودیتهای سیستم سیمکشی معمولی
در طی دو دهه گذشته پیچیدگی سیستمهای سیمکشی مدرن به طور پیوسته افزایش یافته
است و در سالهای اخیر این افزایش به شدت چشمگیر شده است اکنون کار به جایی رسیده
است که اندازه و وزن دسته سیم به مشکل مهمی تبدیل شده است تعداد سیمهای لازم در
مورد اتومبیلهای رده بالا حدود 1200 رشته می رسد دسته سیم لازم برای کنترل همه کارکردهایی
که به در سمت راننده مربوط می شود ممکن است تا 50 رشته سیم داشته باشد و سیستمهای
واقع در ناحیه داشبورد ممکن است به تنهایی بیش از 100 رشته سیم و اتصال داشته باشند
بنابراین اشکار است که گذشته از مشکل بدیهی اندازه و وزن دسته سیم با افزایش اتصالها و
سیمها احتمال بروز عیب هم بیشتر می شود تخمین زده می شود که هر 10 سال پیچیدگی
سیم کشی اتومبیل دو برابر می شود
تعداد سیستمهای که به صورت الکترونیکی کنترل می شود پیوسته رو به افزایش است هم اکنون
استفاده از بعضی از این سیستمها متداول شده است و استفاده از بعضی دیگر نیز رو به افزایش
است به عنوان نمونه چند تا از این سیستمها را نام می بریم
1- سیستم اداره موتور
2- سیستم ترمز قفل نشو
3- سیستم کنترل کشش
4- سیستم متغیر تنظیم زمانی سوپاپ
5- سیستم کنترل جعبه دنده
6- سیستم تعلیق فعال
همه این سیستمها کار خود را انجام می دهند اما به یکدیگر هم مربوط اند بسیاری از حسگرهای
که برای یک واحد کنترل الکتریکی داده فراهم می کنند بین همه واحد یا بعضی از انها مشترک اند
یکی از راههای ممکن استفاده از یک کامپیوتر برای کنترل همه سیستم هاست اما تولید این کامپیوتر
به تعداد کم بسیار پرهزینه است را دوم استفاده از گذرگاه مشترک دادهاست بدین ترتیب ارتباط
بین مدولها برقرار می شود و اطلاعات دریافتی از حسگرهای وسایل مختلف در دسترس همه وسایل
قرار می گیرد حال این فکر را کمی توسعه می دهیم اگر بتوان دادها را از طریق یک سیم انتقال داد
و به همه بخشهای اتومبیل رساند ان گاه می توان سیمکشی اتومبیل را به سه رشته سیم کاهش
داد این سیمها عبارت خواهند بود از یک سیم برق یک سیم اتصال بدنه و یک سیم سیگنال فکر
استفاده از یک سیم برای انتقال چندین سیگنال فکر تازه ای نیست و سالهاست که در عرصه های
مانند مخابرات را دور به کار می رود برای (مالتی پلکس) کردن چندین سیگنال روی یک سیم از دو راه
اصلی استفاده می شود این راها عبارت اند از مالتی پلکس کردن تقسیم فرکانسی و مالتی پلکس
کردن تقسیم رادیویی است اگر بیش از حد ساده کردن موضوعی پیچیده قابل قبول باشد میتوان
گفت که نوعی از مالتی پلکس کردن تقسیم زمانی معمولا در انتقال سیگنالهای رقمی به کار می رود
حال سیستمهای سیمکشی ماتی پلکس را برای کاربرد اتومبیل بررسی می کنیم این نوع سیمکشی
را سیستم برق رسانی حلقوی نیز می نامند استفاده از سیستمهای سیم کشی مالتی پلکس
سالهای متمادی بررسی شده است و در اواخر دهه 1970 لوکاس سیستمی را ابداع کرد که برای
ازمایش روی اتوبوسهای لیلاند نصب شد قبلا همین سیستم را روی رور 2000 ازومده بودند در مالتی
پلکس گذرگاه داده و کابلهای برق رسانی باید به همه نواحی سیستم برقی اتومبیل سرکشی کنند
برای تجسم طرز کار این سیستم رویدادهایی را که هنگام روشن و خاموش کردن چراغهای بغل رخ
می دهند در نظر بگیرید ابتدا وقتی راننده کلید چراغ را میزند سیگنال منحصر به فردی روی گذرگاه
داده قرار می گیرد این سیگنال را فقط گیرندهای خاصی تشخیص می دهند که جزئی از هر مجموعه
چراغ هستند این گیرندها به نوبه خود بین سیم برق و چراغها اتصال برقرار می کنند
در هنگام خاموش کردن چراغها نیز عملیاتی به همین ترتیب انجام می شود با این تفاوت که این بار
رمزی که وارد گذرگاه داده می شود متفاوت است و فقط گیرندهای مقتضی ان را به عنوان رمز
خاموشی شناسایی می کنند

گذرگاه داده مالتی پلکس
برای انتقال دادهای مختلف از طریق یک خط باید چندین معیار را به دقت تعریف و بر سر انها توافق
کرد این تعریف معیارها را قرار داد ارتباطی می نامند بعضی از متغیر هایی که باید تعریف شوند به
قرار زیرند
1- روش نشانی دادن
2- ترتیب انتقال
3- سیگنالهای کنترل
4- خطایابی
5- سرعت یا اهنگ انتقال
محیط مادی را نیز باید تعریف و بر سر ان توافق کرد محیط مادی شامل موارد زیر است
1- واسطه انتقال مثلا سیم مسی تار نوری و غیره
2- نوع رمز گذاری برای انتقال مثلا قیاسی و یا رقمی
3- نوع سیگنال مثلا ولتاژ جریان فرکانس و غیره
مدار مورد استفاده برای براورده کردن معیارها بالا را مدار فصل مشترک گذرگاه می نامند و
غالبا به صورت یک ای سی است در بعضی موارد این ای سی مدارهای اضافی مثلا به صورت
حافظه دارد
اما با توجه به این که تعداد زیادی از این تراشه ها در اتومبیل مصرف می شود می توان انها را به
قیمت ارزان تولید کرد مانند هر سیستم قراردادی دیگر انتظار می رود که بتوان از فقط یک قرارداد
استفاده کرد اما همیشه هم این طور نیست