PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : قفل شدن کامپیوتر هنگام اتصال به اینترنت



3dmax
20-10-2010, 16:56
سلام دوستان

مدتیه دچار یک مشکل بزرگ شدم و به محض اینکه به اینترنت متصل میشم کامپیوترم کاملا هنگ می کنه و مجبور میشم سیستم رو ریست کنم.
قبلا هم این اتفاق توی کامپیوتر شخصیم برام می افتاد که الان دادمش تعمیرکار درستش کنه.

مشخصات لپتاب: وسترو 3500 دل ( مدت خرید: 3 روز!)

کسی می دونه مشکل چیه؟

H@mid-Vista
20-10-2010, 17:20
به احتمال قوی یا سیستم شما ویروس داره و یا اینكه فایروال شما به دلیل قفل كردن درخواستها موجب هنگ كردن میشه
در هر حال در بخش زیر مطرح نمایید:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

msbhdr.111
17-11-2012, 23:29
سلام.خود من 2 سال آزگار ! این مشکلو داشتم یعنی بعضی وقتا می شد به محض اینکه متصل می شدم به اینترنت کامپیوتر قفل می کرد ، نه موس کار می کرد نه کیبورد مانیتورم بعضی وقتا هنگ می کرد، ولی جدیداً (! 2012) طی مکاتباتی! که با ساپورترهای مایکروسافت و موزیلا داشتم علت اصلی مشکل رو فهمیدم. خیلی ها رو هم می شناسم که این مشکلو دارن پس برای همین تصمیم گرفتم که این پست رو اینجا بزارم تا ملت مثل من عذاب نکشن .

علت اصلی هنگ کردن و قفل کردن سیستم در هنگام اتصال به اینترنت مربوط میشه به کارت گرافیک شما و پر شدن بیش از حد RAM کامپیوتر.
پس بیخود هی آنتی ویروس و ویندوز 500 تومانی تون! رو عوض نکنین پولتون هدر میره!
مشکل سخت افزاری هم نیست پس بیخود تو این وضع گرونی نون دونه 500 تومان مرغ کیلو 5800تومان به باباتون فشار نیارین که سیستمتون رو عوض کنین!!!
برای حل مشکل فقط کافیه موارد زیر رو انجام بدین:
1- کامپیوترتون رو در حالت safe Mode with network قرار بدین( برای قرار دادن کامپیوتر در این حالت بعد از ریست کردن دکمه F8 رو بزنین) در این حالت کارت گرافیک شما غیر فعال میشه اما شما می تونید به اینترنت متصل بشید. بعد از اینکه به اینترنت متصل شدید و مدتی هم وبگردی کردین اگه کامپیوترتون هنگ نکرد مطمئن باشین که مشکل از کارت گرافیکه.
2- از حالت safe mode بیرون بیاین و به آدرس زیر برین و مدل کارت گرافیکتون رو انتخاب و اون رو آپدیت کنین.(البته بد نیست درایور بایوس رو هم آپدیت کنین)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

3-بعد از آپدیت کردن کارت گرافیک روی دسکتاپ کلیک راست کنین و پس از انتخاب properties از سربرگ settings گزینه Advanced رو انتخاب و پس از هم سربرگ Troubleshoot رو انتخاب کنین .حالا در اینجا شما باید تیک عبارت " Enable write combining" رو بردارین و مقدار Hardware acceleration رو روی درجه دو یا سه قرار بدین. پس از ok کردن تنظیماتی که انجام دادین و ری استارت کردن سیستم شما دیگه از شر مشکل هنگ کردن سیستم در هنگام اتصال به اینترنت خلاص میشین.
در ضمن یه نکته رو باید بهتون بگم اونم اینه که سیستم شما در این حالت ممکنه در پخش کردن بعضی از فایل های ویدئویی یه کم گیر کنه.خیلی کم!
البته اگه کارت گرافیک قوی دارین و میخواین مشکل گیرکردن فایل های ویدئویی حل بشه مقدار Acceleration رو روی بیشترین مقدار قرار بدین و تیک write combinig رو بزنین. خلاصه دیگه اینقدر باید آزمایش و خطا کنین تا ببینن بهترین گزینه accelration براتون چیه و آیا به write combining نیاز دارین یا نه.
در ضمن این مشکل بیشتر در مورد مرورگرهای firefox و opera بوجود می آد ولی اگه مثل بعضی ها عاشق چشم و ابروی فایرفاکس نیستین از مرورگر chrome نسخه 22 استفاده کنین(دلیلش هم اینه که کروم برای هر Tab از یک پردازش جدا استفاده میکنه و مثل فایرفاکس و اپرا از پردازش واحد برای همه Tab ها استفاده نمی کنه) دیگه نیازی هم به آپدیت کردن کارت گرافیک ندارین و ویدئوهاتون هم دیگه گیر نمی کنه.
در ضمن در هنگام پخش ویدئوها در وب با استفاده از فلش پلیر مقدار Acceleration فشل پلیر (نه ویندوز)رو روی حداکثر مقدار ممکن قرار بدین.
از نصب کردن برنامه ها ، پلاگین ها و Add-on های اضافی که با اتصال اینترنت سر و کار دارن هم پرهیز کنین.کلاً مخل وب گردی هستن اینا !
برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر ( حتما برین جون خیلی قشنگ توضیح داده)در این مورد مراجعه کنین به :
ساپورت سایت موزیلا که در مورد هنگ کردن سیستم و اشغال شدن بیش از حد مموری سیستم(که باعث گیر کردن ماوس و کیبورد میشه) در هنگام اتصال به اینترنت هستش(البته باید یه کم ترجمه هم کنین):

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


با تشکـــــــــــــــــــر.

ssiinnaarad
18-11-2012, 19:05
بله کار شما هم درست ولی لگه میخواین دیگه این مشکل رو نداشته باشین درایور رو آپدیت و ویندوز جدید نصب کنین

brayan2013
20-02-2014, 17:10
سلام...
یه لپ تاپ دل دارم سری XPS L502
خیلی خوب و قویه...گرافیک Nvidia 540m
cpu:2.00 ghz ... core i7 2630
ram :6
و ویندوز اورجینال شرکت ک همون روز اول بک آپ گرفتم و هر 8 تا 10 ماه یه بار ریکاوری میکنم...الان 3 ساله دارم ازش استفاده میکنم...
جدیدا داره رو مخ میره...هنگ میکنه ... مجبورا باید دکمه پاور رو مدت چند ثانیه فشار بدی ک سیستم خاموش شه...نمیدونم راه حل چیه...شهرستانم و میترسم بدم تعمییر گاه ...چون ادمهای مجرب و ماهر نیستن
انتی ویروسم کاسپر اسکای فول اپدیته 2013
گرافیک هم آپدیت کردم GeForce 331.65

ممنون میشم کمکم کنید یه جوری از این گرفتاری درآم...در ضمن هنگ کردن سیستم موقع استفاده از مرورگر و vpn هستش
مورورگرم internet explorer ...Chrome

m.h.z.m
20-06-2014, 18:00
-بعد از آپدیت کردن کارت گرافیک روی دسکتاپ کلیک راست کنین و پس از انتخاب properties از سربرگ settings گزینه Advanced رو انتخاب و پس از هم سربرگ Troubleshoot رو انتخاب کنین .حالا در اینجا شما باید تیک عبارت " Enable write combining" رو بردارین و مقدار Hardware acceleration رو روی درجه دو یا سه قرار بدین. پس از ok کردن تنظیماتی که انجام دادین و ری استارت کردن سیستم شما دیگه از شر مشکل هنگ کردن سیستم در هنگام اتصال به اینترنت خلاص میشین.
در ضمن یه نکته رو باید بهتون بگم اونم اینه که سیستم شما در این حالت ممکنه در پخش کردن بعضی از فایل های ویدئویی یه کم گیر کنه.خیلی کم!
ویندوز7؟چرامن این گزینه هاروپیدانمیکنم:n03: