PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چندمشکل در پراید81 کاربراتی



SoheilExtreme
08-05-2010, 17:36
باسلام خدمت دوستان عزیز و کارشناسان گرامی
من یه پراید مدل 81 کاربراتی خریدم به قیمت 4200000 تومن چندتا مشکل داره
1-شتاب کم مثلا دنده 1 بزور 25 تا سرعت میره به زورا درحالیکه دورموتور تو دنده 1 میره روی 4500 بیشتر از 25 تا راه نمیره و میندازم 2 که راه بره
2-از اگزوز مقداری روغن میده بیرون که همسایمون گفت احتمالا روغن سوزی داره
الان ماشنو دادم صافکاری که یکم ایرادشو بگیرم چون از پشت یه تصادف داشت که داره یارو درست میکنه لطفا راهنماییم کنید که چکار کنم این 2 تا مشکلو حل کنم؟
دوستان یه سوال دیگه هم داره امکان داره که این ماشین درست بشه و شتاب بگیره مشکل روغن سوزیشم اگر هست حل بشه کلا واسم راه برو باشه؟ چون یکی از دوستام میگفت پراید مدل 82 به پایین اشغاله منم حالم گرفته شد بعد این حرفش

SoheilExtreme
08-05-2010, 18:15
درسته گفته آخه دیگه کسی کاربراتی نمیخره !

ربطی به انژکتوری یا کاربراتی بودن نداره همین کاربراتی اگه تمیز شه انژکتوری رو لوله میکنه و مشکلات اون انزکتوری رو هم نداره لطفا اسپم نکنید تا به پاسخ صحیح سوالاتم برسم

rami_hemi
08-05-2010, 19:21
دوست عزیز
اگه سرویسهای کاربرات و موترو رو به موقع انجام داده باشید و الان اینجوری شده احتمالا به خاطر مشکلاتی مثل خراب شدن واشر سر سیلندر خراب شدن رینگ پیستون باشه با توجه به دود آبی که ماشین داره
اولا خوب کاربرات رو بدین بشورن و تنظیم کنن یه دست فیلر بذارن واسه سوپابها تسمه تایم رو یه نگاهی بندازن
اگه اینا درست بودین یا بعد از تنظیمشون بازم مشکلی داشت باید موتور باز بشه شاید سرسیلندر و سیت سوپابها مشکل داره امکان داره رینگ پیستون بخواد .اینا رو انجام بدید امیدوارم ماشینتون سالها براتون کار کنه
بعدا هم اگه دوست داشتین کارباتور ماشین رو با یه نمونه خوب با کارایی بهتر عوض کنید .

MCI
08-05-2010, 19:22
-شتاب کم مثلا دنده 1 بزور 25 تا سرعت میره به زورا درحالیکه دورموتور تو دنده 1 میره روی 4500 بیشتر از 25 تا راه نمیره و میندازم 2 که راه بره

دوست عزیز مگه میخواین چندتا پر کنه.
پرایده! بنز یا .... که نیست
مدل 81 صاحبای قبلی این ماشین پدر ماشینو در اوردن و هیچی خرجش نکردن و حالا خرجش افتاده گردن شما .
باید موقع خرید به این چیزا فنی و .... بیشتر توجه میکردین.

D r i v e r
08-05-2010, 19:36
دوست عزیز مگه میخواین چندتا پر کنه.
پرایده! بنز یا .... که نیست
مدل 81 صاحبای قبلی این ماشین پدر ماشینو در اوردن و هیچی خرجش نکردن و حالا خرجش افتاده گردن شما .
باید موقع خرید به این چیزا فنی و .... بیشتر توجه میکردین.
عزیز چه ربطی به بنز و.... داره؟
به جای ایراد گرفتن و طعنه زدن بهتره سعی کنین راهنمایی کنین :13:
خوب دنده 1 25 تا واقعا ظلمه!
اونم برای کسی که احتمال میدم علاقه به پرشتاب رانندگی کردن داشته باشه
و اینکه این دوستمون میگن به زور شتاب میگیره
------------------------------------------
دوست خوبم اینطور که شما میگین بعد از صافکاری باید برین تعمیر موتور
ازتون هم یه خواهش دارم تا حد ممکن پیش یه مکانیک خوب موتور رو تعمیر کنین میتونید به نمایندگی های سایپا هم مراجعه کنین و حتما از جنس های خوب موود در بازار استفاده کنین
50 - 60 تومن اضافه تر جایی نمیره
مورد بعدی احتمال داره دیسک و صفحه باشه
نرمی کلاج در چه سطحیه؟
روی این مورد هم تاکید میکنم که حتما از جنس خوب استفاده کنین
اجرت تعویض دیسک و صفحه 20 تومن هست
شما اگه یه دیسک و صفحه خوب به فرض بگیرین 50 تومن میشه 70 تومن که روی شتاب گیری ماشین خیلی تاثیر داره
همونطور که رامین جان گفتن حتما به فکر تمیز کردن و در صورت کثیف شدن یا از دست دادن کارایی کاربراتور عوض کردن سوزن هاش باشین
وضعیت جلو بندی ماشین چطوری هست؟
کمک ها روغن ندادن؟
سیبک ها ، بوش ها ، طبق ها و ... سالم هستن؟

rami_hemi
09-05-2010, 00:03
منم با امیر جان موافقم
یادم رفت بگم یه نگاهی به سیستم انتقال قدرت هم بندازی بهتره سیستم کلاچ و گیربکس بخصوص کلاچ .و جنس خوب خیلی تاثیر داره.
اگه این موارد مشکل رو حل کرد که چه خوب بعد اون هم اگه خواستی یه کاربرات با کارایی بالا روش میذاری مثلا یه کاربراتور وبر براش بخری و روش بندازی

SoheilExtreme
09-05-2010, 07:39
دوستان ممنون از راهنماییتون فعلا ماشین صافکاری هست و درمورد بعضی چیزاهایی هم که مطرح کردید من والا اطلاعات کافی ندارم چون ماشین دست اولم هست اما اونطوری که فهمیدم میشه رو به راهش اورد 1 سوال این ماشین مدل 81 هست یکی از دوستان گفت ببر نمایندگی مجاز ایا نمایندگی مجاز ماشینای مدل پایین رو هم تعمیر میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ای نجا تو رودسر همه مکانیکا گوش ادمو میبرن از بس دندون گردن اگه مدل 81 رو هم نماینده های سایپا تعمیر میکنن بگید تا نوبت بگیرم اینترنتی

rami_hemi
09-05-2010, 08:48
نمایندگی ها هر ماشینی که مربوط باشه رو قدیمی جدید تعمیر میکنن
اونا هم خودشون یه تعمیرگاه هستن ولی خب هزینه ماشین تعمیر رو ازت میگیرن

SoheilExtreme
09-05-2010, 08:54
نمایندگی ها هر ماشینی که مربوط باشه رو قدیمی جدید تعمیر میکنن
اونا هم خودشون یه تعمیرگاه هستن ولی خب هزینه ماشین تعمیر رو ازت میگیرن

خیلی عالیه اگه اینطوره .فکر کنم نمایندگی ها کربلد باشن چون این تعمیرکارا که مفت نمیارزن

دوستان به نظرتون اگه مشکل روغن سوزی و تعویض دیسکو صفحه با قطعاتشو انجام بدن چقدر دستمزد میگیرن با قطعاتش؟دیسک و صفحه چی بخرم بهتره خودشون میدونن؟

rami_hemi
09-05-2010, 09:08
زیاد هم نمیشه گفت کار بلد هستن گاهی این تعمیرگاه های بیرون بیشتر از اونا میدونن
به نظرم بهتره بگردی دنبال کسی که همه ازش راضی هستن و از دیگران هم بپرس

ess_1362
09-05-2010, 10:42
باسلام خدمت دوستان عزیز و کارشناسان گرامی
من یه پراید مدل 81 کاربراتی خریدم به قیمت 4200000 تومن چندتا مشکل داره
1-شتاب کم مثلا دنده 1 بزور 25 تا سرعت میره به زورا درحالیکه دورموتور تو دنده 1 میره روی 4500 بیشتر از 25 تا راه نمیره و میندازم 2 که راه بره
2-از اگزوز مقداری روغن میده بیرون که همسایمون گفت احتمالا روغن سوزی داره
الان ماشنو دادم صافکاری که یکم ایرادشو بگیرم چون از پشت یه تصادف داشت که داره یارو درست میکنه لطفا راهنماییم کنید که چکار کنم این 2 تا مشکلو حل کنم؟
دوستان یه سوال دیگه هم داره امکان داره که این ماشین درست بشه و شتاب بگیره مشکل روغن سوزیشم اگر هست حل بشه کلا واسم راه برو باشه؟ چون یکی از دوستام میگفت پراید مدل 82 به پایین اشغاله منم حالم گرفته شد بعد این حرفش


سلام

شما دو حالت داری

اول اینکه اتومبیل گاز می خوره و دور موتور بالا میره و مثلا تا 5000 یا بیشتر میره ولی کیلومتر سرعت اصلا از 25 بیشتر نمیشه که در این حالت ماشین اصطلاحا دوک می خوره که مشکل 90% از صفحه کلاچ و دیسک صفحه هست که باید عوض بشه

حالت دوم این هست که ماشین اصلا شتاب نمی گیره و دور موتور روی 4000 یا همین حدود باقی می مونه که ممکن هست از چند قسمت باشه که مهمترینشون گرفتن ژیگلورها و سوزنهای کاربرات هست که با یک سرویس 10-15 تومن درست میشه.ولی از اونجایی که می گی از اگزوز ماشین روغن بیرون میاد پی حتما مشکل روغن سوزی و کمپرس رینگ روغن و کمپرس هم داره که باید سر سیلندر هم باز بشه



دوست عزیز مگه میخواین چندتا پر کنه.
پرایده! بنز یا .... که نیست
مدل 81 صاحبای قبلی این ماشین پدر ماشینو در اوردن و هیچی خرجش نکردن و حالا خرجش افتاده گردن شما .
باید موقع خرید به این چیزا فنی و .... بیشتر توجه میکردین.


خوب این گفته شما اصلا ربطی نداره

اتفاقا پرایدهای مدل 81 و 82 یکی از بهترین مدلها هستند چون من هم پراید کاربراتوری داشتم و هم انژکتوری و از لحاظ شتاب و سرعت هیچ تفاوت خاصی و محسوسی هم با هم ندارند
ضمنا قطعات پراید به راحتی قابل تعویض هستند و ارزون پس بابت مسایل فنی هم ایشون خیلی مشکل ندارند و نباید ایشون را خیلی نگران کرد



خیلی عالیه اگه اینطوره .فکر کنم نمایندگی ها کربلد باشن چون این تعمیرکارا که مفت نمیارزن

دوستان به نظرتون اگه مشکل روغن سوزی و تعویض دیسکو صفحه با قطعاتشو انجام بدن چقدر دستمزد میگیرن با قطعاتش؟دیسک و صفحه چی بخرم بهتره خودشون میدونن؟


من به شما پیشنهاد میدم که اتومبیل را ببرید به نمایندگی سایپا و اونجا خودشون تعمیرات لازم را برای شما انجام میدن. در رابطه با وارد بودن و نبودنشون خیلی نمی تونم نظر بدم ولی من هر وقت که اتومبیل را بردم چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ فنی راضی بودم

در مورد مخارج هم نمیشه نظر قطعی داد ولی تا اونجایی که من می دونم اجرت یک سرویس کامل کاربراتور چیزی حدود 10-15 تومن هست و اگر فرض بگیریم شما کلیه لوازم و سوزنها و ... را عوض کنید برای قطعات هم باید چیزی حدود 10-20 تومن کنار بذارید

اجرت باز کردن سرسیلندر و تعویض واشر هم 45-50 تومن هست و برای لوازم یدکی هم واشر سرسیلندر 30-45 تومن لاستیک پایه سوپاپ ها حدودا 15-20 تومن(یک دست کامل) و رینگ پیستون هم حدود 30-40 تومن

قیمت دیسک صفحه هم که دوستان گفتن

پراید بجز این لوازم اصلی فقط یک جلوبندی داره و دیگه چیز خاصی از لحاظ فنی نداره که در عملکرد(شتاب و سرعت)تاثیر گذار باشه

SoheilExtreme
09-05-2010, 10:48
سلام

شما دو حالت داری

اول اینکه اتومبیل گاز می خوره و دور موتور بالا میره و مثلا تا 5000 یا بیشتر میره ولی کیلومتر سرعت اصلا از 25 بیشتر نمیشه که در این حالت ماشین اصطلاحا دوک می خوره که مشکل 90% از صفحه کلاچ و دیسک صفحه هست که باید عوض بشه

حالت دوم این هست که ماشین اصلا شتاب نمی گیره و دور موتور روی 4000 یا همین حدود باقی می مونه که ممکن هست از چند قسمت باشه که مهمترینشون گرفتن ژیگلورها و سوزنهای کاربرات هست که با یک سرویس 10-15 تومن درست میشه.ولی از اونجایی که می گی از اگزوز ماشین روغن بیرون میاد پی حتما مشکل روغن سوزی و کمپرس رینگ روغن و کمپرس هم داره که باید سر سیلندر هم باز بشه





خوب این گفته شما اصلا ربطی نداره

اتفاقا پرایدهای مدل 81 و 82 یکی از بهترین مدلها هستند چون من هم پراید کاربراتوری داشتم و هم انژکتوری و از لحاظ شتاب و سرعت هیچ تفاوت خاصی و محسوسی هم با هم ندارند
ضمنا قطعات پراید به راحتی قابل تعویض هستند و ارزون پس بابت مسایل فنی هم ایشون خیلی مشکل ندارند و نباید ایشون را خیلی نگران کرد





من به شما پیشنهاد میدم که اتومبیل را ببرید به نمایندگی سایپا و اونجا خودشون تعمیرات لازم را برای شما انجام میدن. در رابطه با وارد بودن و نبودنشون خیلی نمی تونم نظر بدم ولی من هر وقت که اتومبیل را بردم چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ فنی راضی بودم

در مورد مخارج هم نمیشه نظر قطعی داد ولی تا اونجایی که من می دونم اجرت یک سرویس کامل کاربراتور چیزی حدود 10-15 تومن هست و اگر فرض بگیریم شما کلیه لوازم و سوزنها و ... را عوض کنید برای قطعات هم باید چیزی حدود 10-20 تومن کنار بذارید

اجرت باز کردن سرسیلندر و تعویض واشر هم 45-50 تومن هست و برای لوازم یدکی هم واشر سرسیلندر 30-45 تومن لاستیک پایه سوپاپ ها حدودا 15-20 تومن(یک دست کامل) و رینگ پیستون هم حدود 30-40 تومن

قیمت دیسک صفحه هم که دوستان گفتن

پراید بجز این لوازم اصلی فقط یک جلوبندی داره و دیگه چیز خاصی از لحاظ فنی نداره که در عملکرد(شتاب و سرعت)تاثیر گذار باشه


اولا مرسی که جوابمو دادین.درجوابتون باید بگم گاز میخوره دور موتور حتی روی 5.5 هم بردم دیدم سرعت بالا نمیره که دیگه دنده وض میکردم
اهان پس وقتی از صافکاری دراومد یه نوبت اینترنتی میگیرم میبرم سایپا که دیسکو صفحشو عوض کنه البته روغن سوزی هم بهم میگن حدود 150تومن خرج تعمیرشه که فعلا ندارم باید بزارم بعدا اونو درست کنم

SoheilExtreme
09-05-2010, 12:01
دوستان یه سوال دیگه من ماشینو برای تعویض پلاک باید ببرم معاینه فنی .به نظرتون قبل از تعمیر روغن سوزی و تعویض دیسکو صفحه ببرم معاینه فنی بهم معاینه فنی نمیدن؟

ess_1362
09-05-2010, 12:23
اولا مرسی که جوابمو دادین.درجوابتون باید بگم گاز میخوره دور موتور حتی روی 5.5 هم بردم دیدم سرعت بالا نمیره که دیگه دنده وض میکردم
اهان پس وقتی از صافکاری دراومد یه نوبت اینترنتی میگیرم میبرم سایپا که دیسکو صفحشو عوض کنه البته روغن سوزی هم بهم میگن حدود 150تومن خرج تعمیرشه که فعلا ندارم باید بزارم بعدا اونو درست کنم


پس با این حساب 100% مشکل گاز نخوردن ماشین از صفحه کلاچش هست که باید عوض بشه

ضمنا تا عوضش نکردی بیشتر دور موتور بیشتر از 2500-3000 نشه چون گیربکس آسیب می بینه



دوستان یه سوال دیگه من ماشینو برای تعویض پلاک باید ببرم معاینه فنی .به نظرتون قبل از تعمیر روغن سوزی و تعویض دیسکو صفحه ببرم معاینه فنی بهم معاینه فنی نمیدن؟


بستگی به جایی که می بری داره

مثلا من یکی دو نوبت ماشین دوستان را برای معاینه بردم اصلا به ماشین نگاه هم نکرد و فقط پول را شمرد و برگه را تحویل داد

Farshadd
09-05-2010, 16:02
جوابای دوستان واقعا کامل بود.

ضمن اینکه بهتره هر چی زود تر مشکل روغن سوزی ( شاید هم تنظیم نبودن کاربرات) رو برطرف کنید... وگرنه فردا عیبا چند تا میشه و هزینه برای خودتون بیشتر میشه. (مخصوصا اگه روغن سوزی داشته باشه)

SoheilExtreme
12-05-2010, 10:20
بچه ها ماشینو از صافکارو نقاش گرفتم بردم پیش 2 تا مکانیک که قیمتی اینطور گفتن

اولین مکانیک گفت روغن سوزی نداری شتابت کمه و چون گاز میخوره اما راه نمیره از صفحه کلاچت هست که اونم باید باهاش دیسکو صفحه رو باهم عوض کنی
گفت دیسکو صفحه رو خودت بگیر نصب و تنظیمش میشه 50000تومان


پیش یه مکانیک دیگه هم رفتم گفت مقداری روغن سوزی میبینم که باید موتورت پیاده بشه همه چیز چک بشه قطعاتی که میخواد باید خودت بخری هزینه تعمیر و پیاده و نصب موتورت هم میشه 200000تومان
اگر مشکل شتابت حل نشد اونوقت باید دیسکو صفحه رو هم عوض کنی که اونم هزینه جا انداختنش 60 تومن ضمانتی هست

بچه ها این 2 تا خیلی فاصله دارن با قیمتی که بچه های این فروم تو تاپیک اشنایی با هزینه های تعمیری پراید گفتن

به نظرتون قیمتی که میگه بالا نیست؟تصمیم داره یه نوبت اینترنتی بگیرم به نمایندگی سایپا هم یه نشون بدم ببینم اونا چی میگن
یه رهنمایی کامل بکنید که من تازه کار خودم تست کنم مشکل من از کجاست روغن سوزی دارم یا دیسک و صفحه من مشکل داره

rami_hemi
12-05-2010, 11:40
این دود کردن ماشین بیشتر به نظر روغن سوزی هستش ولی میتونهئ از کاربرات هم باشه
ماشین رو چند وقت هستش داری قبلا چطوری میروندی و چطوری راه میرفت؟
زیاد باهاش تیکاف کردی؟یعنی تند و تیز باهاش رانندگی میکردی؟
ماشین موقع راه افتادن چطوره؟یعنی کلاچ خوب درگیر میشه؟

SoheilExtreme
12-05-2010, 11:58
این دود کردن ماشین بیشتر به نظر روغن سوزی هستش ولی میتونهئ از کاربرات هم باشه
ماشین رو چند وقت هستش داری قبلا چطوری میروندی و چطوری راه میرفت؟
زیاد باهاش تیکاف کردی؟یعنی تند و تیز باهاش رانندگی میکردی؟
ماشین موقع راه افتادن چطوره؟یعنی کلاچ خوب درگیر میشه؟

سلام عزیزم مرسی از راهنماییت
اما درمورد سوالاتت
ماشینو 1 هفتست خریدم قبل خرید به مکانیک نشون دادم گفت مشکلی نداره گفت صفحه کلاجت برای الانت خوبه که راه بیفتی چون اهل سرعت رفتن هم نیستی اما بعدا اگه شتابش برات کافی نبود دیسکو صفحه خودتو عوض کن

اما درمورد سوالت من موقع خرید خودرو خلافی ماشینو دراوردم که توش هرچی داشت تسلیمی بود سرعت غیر مجاز ثبقت غیر مجاز که حتی میتونم اسکنش روهم بزارم 485000تومن خلافی داشت که همش سرعت و ثبقت بود مشخصه که تند میرونده
منظروتون رو از درگیر شدن کلاچ نفهمیدم چون تازه کارم اما اگه منظورتون دنده هست به راحتی دنده جا میفته و مشکلی ندارم فقط شتابم کمه سرعتم به این شکله
دنده 1 در دور موتور 4500 =25 سرعت دنده رو میندازم 2
دنده2 در دور موتور 3000= 55 سرعت دنده رو میندازم رو 3
دنده3 در دور موتور 3000=80 سرعت دنده رو میندازم 4
دنده4 دور موتور 3000= 100 سرعت دنده رو میندازم 5
بیش تر از 110 ه مبه دلیل مناسب نبودن جاده نرفتم تا حالا

دنده های 3و4و5 رو خیلی راضیم اما به نظرم دنده 1 و 2 من شتاب کافی رو نداره مثلا تو سربالایی
یه مورد دیگه وقتی ماشین رو درحالت درجا روشن میزارم اصلا دودی از اگزوز خارج نمیشه اما وقتی پشت ماشین بالای اگزوزم و پایننشو با لنگ پاک میکنم میرم یه 20 کیلومتر میرونم بعد نگه میدارم پشتم بالا ی اگزوز رو سپر کمی سیاه شده که با پارچه پاک میکنم

rami_hemi
12-05-2010, 12:16
خب پس که اینطور
وقتی ماشین راه می افته و اگه کلاچش خوب جدا میکنه مشکل از صفحه کلاچ نیست .اگه صفحه زیاد داغون بوده باشه موقعی که بخواد ماشین راه بی افته تو کفی هم دیر صفحه درگیر میشه
من یه بار با ماشین دوستم تجربه کردم که ماشین دنده میرفت و ولی صفحه اونقدر داغون بود که باید تو کفی نیم کلاچ میکردم تا راه می افتاد .
به نظرم موتور ماشین نیاز به تنظیم داره کرابراتو رو بده تنظیم کنن فیلتر هوا رو عوض کن فیلتر بنزین رو عوض کن
من با این وضعی که گفتی طرف همش سبقت غیر مجاز و سرعت غیر مجاز داشته یه احتمال میدم اونم اینه که کلاچ و گیربکس مشکل دارن یا دیفرانسیلش مشکل پیدا کرده .

SoheilExtreme
13-05-2010, 17:45
دوستان بردم نمایندگی مجاز گفتن این مشکل از کاربراتت هست که افتضا کثیفه گفتن بنزین هم خوب تزریق نمیشه که لولش باید تمیز بشه و فیلتر بنزین تعویض بشه گفتن مقدار روغن سوزی اصلا زیاد نیست واون دود سیاه که میگفتم پشت سپرمو پاک میکنم سیاه میکنه گفتن از تنظیم نبودن و کثیفی کاربراته گفتن ماشینت گاز میخوره راه نمیره دلیلش نرسیدن بنزین به اندازه کافی هست .تست کردن گفتن صفحه کلاچ و دیسکت سالمه اما اگر بعد از تمیزو تنظیم نمودن کاربرات مشکل شتاب خودروت حل نشد اونوقت باید گیربکس بازشه و دیسکو صفحه پیاده شه دقیقتر بررسی شه.گفتن شنبه صبح ساعت 10 برم ماشینو تحویل بگیرم البته اگر از دیسکو صفحه نباشه حالا نمیدونم چقدر هزینه همین تعمیرو تنظیم میشه چون گفتن بستگی داره چیزی نیاز بشه که بیاریم رو فاکتور
------------------------------
بچه ها یه سوال دیگه هم دارم
از صفحه کیلومترای جدید خیلی خوشم میاد
قبلا تاپیکای تغییر رنگ پشت صفحه کیلومترو تغییر برچسبو دیدم اما میخوام بدونم راهی هست که صفحه کیلومتر پرایدای جدیدو بندازم رو این پرایدم؟

SoheilExtreme
18-05-2010, 10:54
بچه ها مشکلم حل شد دود ندارم دیگه مشکل کثیف بودن وتنظیم نبودن کاربرات بود.
مشکل شتاب هم گفتن دیسک و صفحه است که فعلا پول نداشتمو عوض نکردم
دوستان جک پراید الان تو بازار چنده؟ازهمین جکهای معمولی که تو پراید هست

ess_1362
18-05-2010, 11:45
فکر کنم بسته به برند چیزی حدود 9 تومن الی 17 تومن باشه

MCI
21-05-2010, 10:10
عزیز چه ربطی به بنز و.... داره؟
به جای ایراد گرفتن و طعنه زدن بهتره سعی کنین راهنمایی کنین [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](19).gif
خوب چرا میزنی استاد:10:
من اصول اولیه و مهم در خرید یه ماشینو گفتم. که هر کسی خواست یه روزی ماشین بگیره باید اینارو بدونه.

D r i v e r
22-05-2010, 06:01
بچه ها یه سوال دیگه هم دارم
از صفحه کیلومترای جدید خیلی خوشم میاد
قبلا تاپیکای تغییر رنگ پشت صفحه کیلومترو تغییر برچسبو دیدم اما میخوام بدونم راهی هست که صفحه کیلومتر پرایدای جدیدو بندازم رو این پرایدم؟
متاسفانه راهی وجود نداره
چون صفحه کیلومتر های جدید برای خودرو های دارای ECU یا بهتر بگم انژکتور ها طراحی شده :46:


خوب چرا میزنی استاد:10:
من اصول اولیه و مهم در خرید یه ماشینو گفتم. که هر کسی خواست یه روزی ماشین بگیره باید اینارو بدونه.


ببین دوست خوبم اولا من استاد نیستم و کوچیک همه ی بچه های فرومم هستم
جایی اطلاعات داشتم کمک میکنم نداشته باشمم چیزی نمیگم
دوما اون چیزی که شما میگین جاش اینجا نیست و بخش مشاوره هست یا حداقل قبل از خرید ماشین
این دوستمون که ماشین رو گرفتن و تموم شده رفته پی کارش
چرا دلش رو از ماشین زده کنیم؟

mohammad.demons
10-05-2015, 19:12
ببین داداش من
اولا سلام :n18:
بعداز سلام
ببین داداش من این قضیه که شما میگی در مورد عدم سرعت گیری تو دنده مشکل از انتقال نادرست قدرت به گیر بکسه و اینهم فقط به صفحه کلاج مربوط میشه
یا فنر های دیسکت شکسته که بعیده با قدرت موتور پراید بشه شکستشون
یا سیم کلاجت خیلی بالا بسته شده یعنی به محظه اینکه یذره پدال کلاج رو فشار میدی موتور خلاص میشه
یا اصلا صفحه کلاجت تموم شده شما برو صفحه کلاج عوض کن
شتاب کم موتور به کاربرات و نحوه سوخت رسانیت بستگی داره
یه چیزی به اسم تلنبه شتاب تو کاربرات هست که وقتی سوراخش میگیره ماشین تو حالت سرد بد روشن میشه و شتاب گیریش اروم میشه
شما اگر خودت بلدی که کاربراتشو باز کن ژیگلوراش و تلنبه سوختو تمیز کن اگر نه ببر پیش کاربراتور ساز.... دقت کن تعمیر کار نه ببر پیش کاربراتور ساز برات سرویسش کنه
در مورد روغن تو اگزوز .....
نظره همسایتون درست بوده ماشینت به روغن سوزی افتاده و این قضیه برای ماشین شما به مشکله سنگینی تبدیل شده ( روغن سوزی مثل سرطان پیشرفت میکنه ماله شما تو حالت بحرانیه )
این مشکل میتونه از سرسیلندر از طریق گیت سوپاپا باشه که تعمیرگاه با اجرت و خرید قطعش 350 هزار برات میبره یا میتونه از رینگ پیستونت باشه که با خرید قطعه و اجرت برات حدود 600 هزار در میاد اون صفحه کلاج هم یه چیزی بین 100 تا 200 با توجه به نوع صفحه ای که میخری متغیره
من خودم یه پرایده کاربه 82 دارم دنده یک 40 تا راحت میره اینم بدون کاربرات تو ایران از انژکتور بهتره
در کل امیدوارم از ماشینت لذت ببری بازم مشکلی داشتی من در خدمتم

hamidR15
10-05-2015, 23:28
سلام دوست عزیز. به فروم خودتون خیلی خوش آمدید و ممنونم از پاسختون
اما آخرین پست تاپیک مربوط به سال 2010 هست و جزو تاپیکهای قدیمی است. لطفا قبل از پاسخ دادن به تاریخ آخرین پست تاپیک دقت بفرمائید.
متشکرم:n40:

meysamz2
16-11-2015, 20:28
سلام:n40:


اومدم این تاپیک رو از زیر خاک بکشم بیرون البته با کمک دوستان:n19:

اگه میشه یکم توضیح بدین پراید کاربراتوری رو چجوری باید تسمه تایمش زو تنظیم کنم اخه یه چیزایی دست و پا شکسته میدونستم ولی الان اونم یادم رفته :n39:

سپاس