PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : هفته 10 لالیگا | بارسلونا - مایورکا | اتلتیکو مادرید - رئال مادرید



nw_nk
07-11-2009, 14:19
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

شنبه

ختافه – دپورتیوو لاکرونیا / 18:00 د
پورتیوو در هفته‌های اخیر نمایشی عالی داشته اما مهاجمان این تیم در گل‌زنی ناکام بوده‌اند.

تنریف – مالاگا / 18:00
دو تیم در انتهای جدول به سر می‌برند و خطر سقوط را حس می‌کنند.

بارسلونا – مایورکا / 20:00
بارسا دفعه قبل که در لیگ قهرمانان نتیجه بدی گرفت در خانه شش بر یک ساراگوسا را شکست داد و امیدوار است این بار هم پس از بازگشت از سرمای روسیه و تساوی مقابل روبین کازان مایورکا را در هم بکوبد. بارسا البته در هفته‌های اخیر بازی سیال خود را به نمایش نگذاشته و از 22 سپتامبر و بازی مقابل سانتاندر در هیچ دیداری بیش از دو گل نزده است. مساله اصلی پپ گواردیولا این است که زلاتان و مسی را به میدان بفرستد یا به آنها استراحت بدهد و فرصت درخشش را در اختیار پدرو و بویان بگذارد؟

اتلتیکو مادرید – رئال مادرید / 22:00
رئال ده سال است در ویسنته کالدرون نباخته. آنها در پنج بازی اخیر در این ورزشگاه چهار برد و یک تساوی به دست آورده‌اند. اتلتیکو مادرید شرایط بسیار بدی داشت اما به نظر می‌رسد کیکه سانچس فلورس، مربی جدید آنها تیم را متحول کرده باشد. آنها توانستند در لیگ قهرمانان از چلسی یک تساوی دو بر دو بگیرند. نکته مهم این بازی غیبت کریستیانو رونالدو است. سیمائو سابروسا، بال پرتغالی اتلتیکو می‌گوید دوست داشت رونالدو در این بازی حضور داشته باشد و در دیدار حساس پرتغال مقابل بوسنی هم بازی کند. یکشنبه

المریا – اوساسونا / 17:00
اوساسونا پس از تساوی امیدوارکننده هفته قبل مقابل بارسلونا در خانه المریا به میدان می‌رود که خطر سقوط را حس می‌کند.

راسینگ سانتاندر – اتلتیک بیلبائو / 17:00
راسینگ بر خلاف فصل‌های پیش در انتهای جدول است.

اسپورتینگ خیخون – اسپانیول / 17:00
هر دو تیم فصل خوبی داشته‌اند و به فکر رسیدن به پله‌های بالاتر جدول هستند.

وایادولید – ژرس / 17:00
ژرس تیم ماقبل آخر جدول است و وایادولید هم خطر رسیدن به انتهای جدول را حس می‌کند.

والنسیا – ساراگوسا / 19:00
والنسیا قصد ندارد رتبه چهارم جدول را از دست بدهد.

سویا – ویارئال / 21:00
این دیدار فصل پیش می‌توانست نبرد بر سر راهیابی به لیگ قهرمانان باشد اما با آن که سویا فرم عالی خود را حفظ کرده، ویارئال تا همین اواخر در آخرین پله جدول قرار گرفته بود. (زمان دیدارها به وقت اروپای مرکزی است که دو ساعت و نیم از ساعت ایران جلوتر است)


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

2009/11/7

nw_nk
07-11-2009, 14:24
Goal.com دربی شهر مادرید، که شنبه شب برگزار خواهد شد، را زیر ذره بین قرار داده است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سايت گل - در مورد اتلتیکو مادریدی چیزهایی گفته می شود که همه واقعیت نیست. آنها سومین تیم بزرگ و سومین تیم پرطرفدار فوتبال اسپانیا هستند. آنها تیمی پرسابقه و صاحب اعتبارند و در کنار بارسلونا، تنها تیم هایی هستند که از سال 1990 به این سو، موفق شدن اند لا لیگا و جام حذفی را در یک سال فتح کنند.
یک روزنامه نگار در مورد هواداری از آنها به درستی گفته که تنها یک احساس است که حتی در مواقع شکست هم از بین نمی رود و شما را مجبور به طرفداری از تیم هایی نمی کند که هر سال جام های متعددی به دست می می آورند. اما از طرفی، باشگاه اتلتیکو مادرید یک آشفته بازار نیز هست. آنها در طول شش فصل، 9 مربی عوض کرده اند که – با احتساب سانتی دانیا- از سال 2006، کیکه فلورس مربی پنجم آنهاست. آنها در سال 1996 در لالیگا و جام حذفی به قهرمانی رسیدند اما در سال 2000 به دسته پایین تر سقوط کردند. آنها در سال 2002 بار دیگر به دسته اول بازگشتند. "اتلتی" اکنون سومین تیم قعرنشین لالیگاست و همین چند روز پیش، از رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا حذف شد.

*بررسی شانس اتلتیکو مادرید
شرایط برای آنها بدترین از این نمی شد زیرا اکنون باید در دربی شهر مادرید به میدان بروند که بعد از ال کلاسیکو، بزرگترین دربی فوتبال اسپانیاست. باید پذیرفت که حتی اگر معجزه ای هم رخ دهد و عجیب ترین اتفاقات ممکن بیفتد باز هم نمی تواند روزنامه نگاران را متقاعد کند که در مصاف با رئال مادرید، شانس زیادی برای اتلتیکو قائل باشند. آخرین باری که اتلتیکو در مقابل همشهری پرافتخارش به پیروزی رسید، به فصل 2000-1999 بازمی گردد و در همان فصل "لوس کولچونروس" به دسته دوم سقوط کردند. از زمان بازگشت مجدد به سطح اول فوتبال اسپانیا، آنها تاکنون نتوانسته اند در مقابل "سفیدها" به پیروزی برسند هرچند، چند باری در آستانه پیروزی قرار گرفتند. باید قبول کرد که کار احمقانه ایست که به نزدیک ترین بنگاه شرط بندی رفت و روی " تیم دیگر شهر مادرید" شرط بست چون آنها واقعا اینکاره نیستند.

بعضی ها اعتقاد دارند که اتلتیکو بسیار بهتر از آن است که بخواهد سقوط کند و با هافبک ها و مهاجمان خوبی که در اختیار دارند، اصلا مستحق سقوط نیستند؛ اما همان طور که در فصل 2000-1999 تیم بتیس، که دنیلسون را در اختیار داشت، ثابت کرد، بازیکنان صاحب نام، موفقیت یا بقای تیم را تضمین نمی کنند، به ویژه در تیمی مانند اتلتیکو مادرید که ناسازگاری و کشمکش های مداوم هیئت مدیره، تمام امور باشگاه را فلج کرده است. تیم از توازن لازم برخوردار نیست و به شدت خطر سقوط را احساس می کند.

آنها دیه گو فورلان و سرخیو آگرو را در اختیار دارند اما مانند تمام فصول اخیر از داشتن هافبک هایی خلاق بی بهره اند. آنها در دو سمت از هافبک هایی درخشان مانند سیمائو و ماکسی سود می برند اما کسی نیست تا از عمق نفوذ کند؛ و علی رغم اینکه آگرو و فورلان بی تردید، مهاجمانی در کلاس جهانی هستند اما به درستی تغذیه نمی شوند تا قدرت گلزنی شان را به نمایش بگذارند.

*‌شانس های رئال مادرید
علی رغم همه صحبت ها در مورد بحران در رسانه ای ترین باشگاه دنیا، رئالی ها تا اینجای فصل تنها در سه بازی شکست خورده اند که یکی از آنها در لا لیگا بوده است، به همین دلیل آنها تنها با اختلاف یک امتیاز پشت سر بارسلونای صدرنشین قرار دارند. اما مشکل اینجاست که دو شکست آنها، در مهمترین دیدارهایی بوده که تا اینجای فصل انجام داده اند: شکست 2-1 در مقابل سویا که تردید هایی را در مورد آنها برانگیخت و شکست تحقیر آمیز 3-2 در مقابل میلان در لیگ قهرمانان اروپا که اعتبار آنها را خدشه دار کرد.
دیدار مقابل اتلتیکو مادرید چهارمین بازی مهم این فصل رئالی هاست و مانند چند بازی اخیرشان باز هم کریس رونالدو را در اختیار ندارند. هرچند این نمی تواند عذر مناسبی باشد اما رونالدو را می توان پر کننده فاصله بین رئال مادرید و بارسلونا دانست و اگرچه بازیکنانی مانند کاکا، ژابی آلونسو و کریم بنزما می توانند یک امتیاز اختلاف موجود با بارسلونا را جبران کنند اما سفیدها برای پشت سر گذاشتن بارسلونا به رونالدو نیاز دارند. شاید همزمانی شکست های تیم مانوئل پیگرینی با غیبت ستاره سابق شیاطین سرخ این بحث ها را موجب شده باشد اما بی تردید در غیاب گران ترین فوتبالیست دنیا، قدرت مادریدی به شدت کاهش می یابد.
در ابتدای فصل، رئالی ها در هفت بازی متوالی درهمه رقابت ها به پیروزی رسیدند و با اختلاف یک امتیاز، صدر نشین لا لیگا بودند و در گروهشان، در لیگ قهرمانان اروپا نیز در صدر قرار داشتند. اما از ابتدای ماه اکتبر که در مقابل سویا شکست خوردند، اوضاع در تیم کهکشانی ها به هم ریخت و موقعیت پیگرینی در خطر قرار گرفت. همگان اعتقاد دارند که رئالی ها، همان طور که نشان دادند، توانایی پیروزی در بازی های بزرگ را ندارند اما برای دربی امروز، آنها همه بازیکنان اصلی شان به جز CR9 را در اختیار دارند و در نمایش نیمه اول شان در مقابل میلان در بازی هفته گذشته، نشانه های امیدوار کننده ای ارائه دادند.

اتلتیکو مادرید مطمئنا سقوط نخواهد کرد و نتایج آنها تحت هدایت کیکه سانچز فلورس، بی تردید، بهتر خواهد شد اما چه آغازی بهتر از پیروزی در مقابل رقیب همشهری، رئال مادرید؟

ترجمه: بهنام جعفرزاده


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

2009/11/7

nw_nk
07-11-2009, 14:41
این مهاجم می‌خواهد تیمش رئال را شکست دهد...

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سایت گل – خوسه آنتونیو ریس مهاجم اتلتیکو مادرید اصرار دارد که بیش از تمامی طرفداران تیمش به دنبال شکست رئال در داربی دو تیم است. ریس در فصل 07-2006 به صورت قرضی از آرسنال جدا شد و به رئال پیوست. او در این فصل به اتلتیکو رفته ولی هنوز نتوانسته رضایت هواداران را جلب کند. او گفته: «دوران حضور در رئال مانند خاری در بدن من بود و هیچ چیز بهتر از پیراهن اتلتیکو نمی‌تواند این خار را بیرون آورد. گل مقابل رئال زیباترین گل خواهد بود.»این بازیکن 26 ساله گفته از واکنش سرد هواداران اتلتی ناراضی است اما اخیرا اعتماد به نفس یافته است و مربی تیم او را احیا کرده: «من و به ویژه خانواده‌ام دردسرهای فراوانی داشتیم. اما آن روز همه تماشاگران بلند شدند و برای ما دست زدند و این به من و هر بازیکن دیگری اعتماد به نفس می‌دهد. آبل رزینو به من ضربه زد. اما کیکه فلورس به ما خودباوری بالایی بخشیده، نه تنها به من که به هم بازیکنان. آبل جز دو نفر با هیچ بازیکنی حرف نمی‌زد.»


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

2009/11/7

nw_nk
07-11-2009, 18:25
به وقت ایران

بازی بارسلونا - 22:30 زنده از شبکه سه
بازی رئال مادرید - 00:30 زنده از شبکه سه

I Walk Alone
07-11-2009, 20:02
اتلتیک مادرید عددی نیست ! :20:
راحت شکستش میدیم :5: :27:

nw_nk
07-11-2009, 20:43
Goal.com

قبل از آغاز مسابقه:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


آنری همچنان نیست و اینییستا جلو بازی میکنه. دیگه باید آماده بازگشت آنری باشیم.

nw_nk
08-11-2009, 00:46
Barcelona 4 - 2 Real Mallorca

بارسا بدون مسی, ژاوی, اینییستا, دنی آلوز, میلیتو و مارکز بازی رو آغاز کرد و نیمه اول 3 1 پیش افتاد. در نیمه دوم هم 3 ستاره فوق وارد شدن و بازی 4 2 به نفع بارسا تموم شد. بازی آنری هم بسیار امیدوارکننده بود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نظر شخصی: گزارشگر افتضاح و ضدبارسایی (ربطی به اولی نداره!) بازی فوق هم از نکات قابل توجه برای تماشاگران شبکه سوم سیما بود.

nw_nk
08-11-2009, 01:08
امتیاز بازیکنان بارسا

Player Ratings: Barcelona 4-2 Mallorca
Nov 7, 2009 9:13:56 PM

Victor Valdes - 6
Carles Puyol - 7
Gerard Pique - 5
Dmytro Chygrinskiy - 7
Eric Abidal - 7
Yaya Toure - 7
Sergi Busquets - 6
Seydou Keita - 7
Pedro - 8
Zlatan Ibrahimovic - 7.5
Thierry Henry - 7

Lionel Messi - 7.5
Xavi - 7
Andres Iniesta - N/A


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

nw_nk
08-11-2009, 02:28
گواردیولا برای غلبه بر مایورکا کار سختی نداشت...

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سایت گل-بارسلونا مایورکا را هم به راحتی برد تا در صدر جدول لالیگا بماند. بارسا که در نیوکمپ بازی میکرد،بدون مسی کار را شروع کرد و خیلی زود توسط پدرو به گل رسید. این گل در دقیقه 11 به ثمر رسید. 9 دقیقه بعد نونس کار را به تساوی کشاند اما در دقیقه 40 پدرو گل دوم خود را روی ریباند مقابل دروازه مایورکا به ثمر رساند و آنری هم اواخر همین نیمه گل اول خود را در این فصل زد تا بارسا سه بر یک به رختکن برود. با اغاز نیمه دوم بارسا بار هجومی اش را کم کرد و گواردیولا هم مسی را به زمین فرستاد اما چند ستاره اش را هم بیرون آورد تا استراحت کنند. بازی بدون اتفاق خاصی پیش رفت تا اینکه در دقیقه 87 مسی از روی نقطه پنالتی گل چهارم بارسا را زد. گل دقیقه 90 کیتا هم کمکی به مایورکا نکرد بارسا با این برد فاصله خود با رئال را به 4 امتیاز رساند اما باید منتظر نتیجه بازی رئال مقابل اتیکومادرید بماند. در دو بازی دیگر شنبه شب تنه ریف و مالاگا به تساوی 2-2 رسیدند و لاکرونیا هم در خانه ختافه 2 بر صفر پیروز شد.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

2009/11/8

nw_nk
08-11-2009, 02:29
رئال هم 3 2 اتلتیکو مادرید رو برد. اخبار قرار خواهد گرفت.

nw_nk
08-11-2009, 11:22
رئال مسابقه ای را برد که ناگهان برایش سخت شد و نزدیک بود نتیجه سه بر صفر ،به تساوی 3-3 هم تبدیل شود...

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سایت گل-دو ساعت پس از برد بارسا مقابل مایورکا،رئال مادرید هم در داربی این شهر به پیروزی رسید. تیم بحران زده اتلتیکو مادرید که سرمربی خود را عوض کرده،خیلی زود روی شوت راه دور کاکا عقب افتاد و در دقیقه 25 هم مارسلو با ضربه پای راست خود گل دوم رئال را به ثمر رساند. نیمه اول با نتیجه دو بر صف به پایان رسید. با اغاز نیمه دوم رئال گل سوم را هم در دقیقه 64 توسط ایگواین به ثمر رساند. در این شرایط پیروزی رئال حتمی به نظر میرسید اما اخراج سرجیو راموس از زمین،کار رئال را سخت کرد.

اگرو که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود،کنار فورلان حملات خوبی طراحی میکردند. در دقیقه 77 قفل دروازه رئال با ضربه بغل پای فورلان شکسته شد و دو دقیقه بعد آگرو گل دوم را از زاویه ای تقریبا بسته به ثمر رساند. این گل فشار روی رئال را در 10 دقیقه پایانی به اوج رساند. در دقیقه 87 سیمائو دروازه رئال را باز کرد که داور آن را افساید اعلام کرد. دو فرصت خیلی خوب دیگر هم توسط سابروسا و فورلان از دست رفت تا رئال مسابقه ای را ببرد که ناگهان برایش سخت شد. با این پیروزی،رئال فاصله یک امتیازی خود را با بارسا حفظ کرد و در رده دوم جدول باقی ماند.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

2009/11/8

nw_nk
08-11-2009, 11:43
جدول لالیگا

صدرنشین = بارسلونا
بهترین خط حمله = بارسلونا
بهترین خط دفاع = سویا (با یک بازی کمتر)
بهترین تفاضل گل = بارسلونا

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

nw_nk
08-11-2009, 17:58
ایکر از کسب سه امتیاز خوشحال است…

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سایت گل – ایکر کاسیاس، کاپیتان رئال مادرید از این که تیمش توانست اتلتیکو مادرید را شکست دهد خوشحال است اما می‌پذیرد که عملکرد تیمش بی‌نقص نبود.رائول و گوتی در ترکیب ثابت جایی نداشتند و کاسیاس به همین دلیل بازوبند کاپیتانی را به دست خود بست. او پس از دیدار گفت: «ما چند اشتباه مرتکب شدیم که دیگر نباید آنها را تکرار کنیم. بازی خیلی سختی بود ولی ما هم موقعیت‌های بسیاری داشتیم. اخراج سرخیو راموس به ما ضربه زد اما بهانه نمی‌آورم. مهم این است که مادریدی‌ها از این پیروزی لذت بردند. حالا باید بازی خوبی مقابل آلکورکون انجام دهیم.»مادرید باید شکست چهار بر صفر در دیدار رفت مقابل آلکورکون را جبران کند.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

2009/11/8

nw_nk
08-11-2009, 18:05
مربي مي‌گويد بارسلونا مي‌تواند از اين بهتر باشد...

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سايت گل – پپ گوارديولا مربي بارسلونا از پيروزي چهار بر دو تيمش مقابل مايورکا خوشحال است ولي مي‌گويد نمايش تيمش بي‌نقص نبود. گوارديولا بسياري از ستاره‌هاي بارسا را روي نيمکت نشاند ولي با اين حال تيم او آن قدر خوب بود که بتواند پيروزي متقاعدکننده‌اي به دست آورد. او پس از بازي به مارکا گفت: «ما داريم عالي کار مي‌کنيم. فصل پيش هيچ کس براي ما بختي قائل نبود و ما شگفتي رقم زديم، اما اين فصل خبري از شگفتي نخواهد بود. تيم ما جا براي پيشرفت دارد.»

گوارديولا دليل نيمکت‌نشيني آلوس، ژاوي، اينيستا و مسي را هم توضيح داد: «نياز به بازيکناني سر حال داشتم چون سفر به شهر قازان بسيار طولاني و خسته‌کننده بود. ما تيمي کامل داريم که تنها به دوازده يا سيزده بازيکن محدود نمي‌شود.» گوارديولا همچنين از چند بازيکن ستايش کرد: «آنري هميشه به گل‌زني ما کمک مي‌کند. پدرو استعداد زيادي در بازي در کنار ميدان و گل‌زني دارد. ايبراهيموويچ مانند بازي مقابل روبين در جريان ديدار حضور نداشت اما پاس‌ها و از خود گذشتگي‌هايش باورنکردني است.»


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

2009/11/8