PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مقایسه ی ماشین گاز سوز با بنزین سوز




    

armin_software
15-06-2009, 15:23
سلام
تفاوت این دو سوخت چیست؟

ADEL_r
15-06-2009, 15:26
عمده تفاوت آنها در سوختي هست كه مصرف ميكنند .

armin_software
17-06-2009, 12:24
این رو که خودم می دونم!
می خوام بدونم چه تاثیری در ماشین داره؟(گاز)

ADEL_r
17-06-2009, 12:32
تاثيرات زيادي ميگذاره . از جمله اينكه قدرت موتور و شتاب رو تا حد قابل توجهي پايين مياره

armin_software
17-06-2009, 19:21
اگه میشه یکم تخصصی تر بگید!
همه ی مواردی که تاثیر می زاره و تا چه حد؟!

BLACK-BLACK
17-06-2009, 19:44
گاز خصوصا گاز LPG به خاطر اینکه از بنزین چرب تره واوکتان بالاتری داره بهتر میسوزه و موتور هم کمتر کوبش میکنه
سی ان جی به خاطر ترکیباتش ونحوه قرار گیری اجزاش خیلی راحت میسوزه و سوختم کامل تری نسبت به بقیه سوختها داره به همین دلیل هم سریع تموم میشه مثل کنده یه درخت و یه چوب کبریت.
ولی بنزین از هردوشون استاندارد شده تره.
به صور کلی اگه رو زمینهای صاف مسافرت میکنید گاز مشکلی نمیتونه ایجاد کنه و حتی تو بعضی موارد میتونه خوب هم باشه ولی اگ تو سربالایی و جاهای سخت میرید اصلا توصیه نمیشه چون حتی ممکنه موتور رو بسوزونه.

armin_software
17-06-2009, 21:54
حداکثر سرعت با گاز چه قدره؟
کولر می کشه؟

BLACK-BLACK
19-06-2009, 18:47
بستگی به ماشین داره ولی فکر نکنم رو حداکثر تاثیر بذاره بیشتر تو شتاب و گشتاور تاثیر داره
ما امتحان نکردیم تا به حال!

armin_software
19-06-2009, 21:06
گاز LPG با CNG چه فرقی می کنه؟

D r i v e r
19-06-2009, 21:49
گاز LPG با CNG چه فرقی می کنه؟


بخش عمده تركيب شيميايي CNG را گاز متان تشكيل مي‌دهد، در صورتي كه گاز LPG مخلوطي از پروپان، بوتان و اندكي تركيبات ديگر است. CNG از متراكم كردن گاز طبيعي به دست مي‌آيد، اما LPG محصول تقطير و پالايش نفت خام در پالايشگاه‌ها است.

متان حتي تحت فشارهاي بالا نيز به صورت گاز باقي مي‌ماند، بنابراين CNG علي‌رغم فشار psi 3600 هنوز حالت گاز دارد. البته گاز طبيعي را مي‌توان در تأسيسات خاصي و با پايين آوردن دما تا حد 160 درجه سانتيگراد تبديل به مايع كرد كه در صورت آن را LNG مي‌ناميم.

گازهاي پروپان و بوتان در دما و فشار اتاق حالت گاز دارند، اما با يك تراكم متوسط مي‌توان آنها را مايع كرد. (LPG) از آنجا كه ظرفيت توليد LPG در پالايشگاه‌ها محدود است، بهتر آن است كه آن را به عنوان سوخت براي مصارف خانگي در مناطقي كه هنوز فاقد لوله‌كشي گاز طبيعي هستند، استفاده كنيم، چرا كه ذخيره سازي و حمل و نقل آن آسان است


بستگی به ماشین داره ولی فکر نکنم رو حداکثر تاثیر بذاره بیشتر تو شتاب و گشتاور تاثیر داره
ما امتحان نکردیم تا به حال!
روی حداکثر سرعت هم تاثیر منفی میذاره
به این خاطر که قدرت ماشین حدود 20 - 25 % افت پیدا میکنه
شتاب گیری هم کند میشه

2299
19-06-2009, 21:57
روی حداکثر سرعت هم تاثیر منفی میذاره
به این خاطر که قدرت ماشین حدود 20 - 25 % افت پیدا میکنه
شتاب گیری هم کند میشه

امیر جان یکم بیشتر از 25% هست چون من هر کاری کردم تو کفی بیشتر از 110 تا نرفت کولر هم تو شتاب و قدرت تاثیر منفی میزاره
گاز lpg همون گاز مایع هست فکر کنم گاز خونگی
cng گاز گاز مانند هست البته میگن lpg بهتر بود

D r i v e r
19-06-2009, 22:21
امیر جان یکم بیشتر از 25% هست چون من هر کاری کردم تو کفی بیشتر از 110 تا نرفت کولر هم تو شتاب و قدرت تاثیر منفی میزاره
گاز lpg همون گاز مایع هست فکر کنم گاز خونگی
cng گاز گاز مانند هست البته میگن lpg بهتر بود
جلیل من اینی که گفتم خودرو هایی بود که پایه گاز سوز هستن
مثلا فکر کنم برای موتور ملی بیشتر از 20 - 25 درصد نشه
حداقل این چیزی هست که خودشون توی آمار و ارقام اعلام میکنن(البته توی چند وقت اخیر از این نوع آمار و ارقام ها زیاد دیدیم!!!!!)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

armin_software
19-06-2009, 23:10
میر جان یکم بیشتر از 25% هست چون من هر کاری کردم تو کفی بیشتر از 110 تا نرفت کولر هم تو شتاب و قدرت تاثیر منفی میزاره
با چه ماشینی؟

به نظر شما برای تو شهری خوب نیست؟!

2299
20-06-2009, 01:42
با چه ماشینی؟

به نظر شما برای تو شهری خوب نیست؟!

405
برای تو شهر اگه دنبال شتاب گیری و کل کل نیستی بد نیست ولی موتور ماشین رو بعد از 2 3 سال خراب میکنه
یک مکمل هایی هست که میریزن که چرب تر بسوزه ولی بازم به مشکل بر میخوری ما این 405 دسته گل بود خدا وکلی هیچ 405 دست نخورده ایی نمیتونست بگیرتش ولی بعد از اینکه گاز سوز شد دیگه ماشین بشو نشد که نشد :41:
البته از اینا که پایه گاز سوز هست بد نیست

armin_software
20-06-2009, 15:12
البته از اینا که پایه گاز سوز هست بد نیست
یعنی از کارخونه گاز سوز باشه؟

sise
20-06-2009, 20:52
یعنی از کارخونه گاز سوز باشه؟

نه. یعنی از اول موتور طوری تنظیم شده باشه که با گاز هم کارکردش مطابق باشه.
مثل پژو 206
که کلا سیستمش دنگ و فنگ بیشتری داره.

2299
20-06-2009, 21:11
یعنی از کارخونه گاز سوز باشه؟

بله چون اونا که کلا گاز سوز تولید میشن ecu جدا برای گاز دارن اگه خدایی نکرده مشکلی پیش بیاد سریع ecu همه چیز رو قطع میکنه

نه. یعنی از اول موتور طوری تنظیم شده باشه که با گاز هم کارکردش مطابق باشه.
مثل پژو 206
که کلا سیستمش دنگ و فنگ بیشتری داره.
اگه منظور شما پایه گاز سوز هست باز بهتر هست
ببخشید 206 که پایه گاز سوز نیست موتورش همون tu5 هست فکر کنم رو sd بستن
tu5 با بنزین معمولی مشکل داره دیگه چه برسه به گاز سوز :41:

mf.designing
20-06-2009, 21:24
با خودروهای ایرانی که ذاتشون گاز سوز نیست اصلا به درد نمیخوره ، به قل عامیانه ماشین رو میکشه ! یا خفه میکنه ! یا ماشین جون نداره ! تو کشوری مثه امریکا گاز هم کاملا منسوخ شده و سوختایی مثه اتانول و بیو دیزل و ئیدروژن الان رو بورسه !
من یه جایی میخوندم ، گاز نه تنها پدر موتور رو در میاره بلکه آلودگیش هم بشتره فقط گازهاش بیرنگتره !

sise
20-06-2009, 21:26
اگه منظور شما پایه گاز سوز هست باز بهتر هست
ببخشید 206 که پایه گاز سوز نیست موتورش همون tu5 هست فکر کنم رو sd بستن
tu5 با بنزین معمولی مشکل داره دیگه چه برسه به گاز سوز :41:

بله منظورم همون sd هست. :11:

sise
20-06-2009, 21:31
با خودروهای ایرانی که ذاتشون گاز سوز نیست اصلا به درد نمیخوره ، به قل عامیانه ماشین رو میکشه ! یا خفه میکنه ! یا ماشین جون نداره ! تو کشوری مثه امریکا گاز هم کاملا منسوخ شده و سوختایی مثه اتانول و بیو دیزل و ئیدروژن الان رو بورسه !
من یه جایی میخوندم ، گاز نه تنها پدر موتور رو در میاره بلکه آلودگیش هم بشتره فقط گازهاش بیرنگتره !

به این شدتی که شما میگی نیست.
کلا قدرت موتور پایینتر میاد. ولی اینکه آیا آسیبی میرسونه یا نه واسه همه مهمتره.
چون مدت زیادی از گازسوز شدن خودروها نمیگذره نمیشه قضاوت صد در صدی داشت.

ولی آلودگی ماشینهای دوگانه سوز کلا بیشتره! البته نمیدونم که مربوط به گاز مایع بود یا CNG

armin_software
21-06-2009, 00:25
پس با این وجود بنزین آزاد بزنیم بهتره!

sise
21-06-2009, 00:29
پس با این وجود بنزین آزاد بزنیم بهتره!

اگه از نظر مالی مشکلی نداری خب بنزین بزن. اگه مشکل داری گاز هم بزن بالاخره یه جوری میشه!!:31:

armin_software
21-06-2009, 00:31
قیمت گاز چه قدره؟

sise
21-06-2009, 09:02
قیمت گاز چه قدره؟

10 کیلوش میشه حدودا 600 تومن!
کلا نصف بنزین 100 تومنی میشه. البته حدودا

armin_software
21-06-2009, 13:35
هر منبع چند کیلو هست؟

sise
21-06-2009, 14:45
هر منبع چند کیلو هست؟

فرق میکنه رفیق:
پراید کارخونه 7 کیلوییه. 10 کیلویی هم هست. پژوها فکر کنم 15 کیلویی هست. واسه نیسان بیشتره. و ...

armin_software
21-06-2009, 14:51
با 7 کیلو پراید تا چه مسافتی میشه رفت؟

sise
21-06-2009, 18:33
با 7 کیلو پراید تا چه مسافتی میشه رفت؟

حدود 150 کیلومتر

M O B I N
21-06-2009, 22:27
گاز سوز ها تو سراشیبی ها کم میارن و کلا مسخره هستن چون هنوز موتوری که بخاد تولید بشه برای اینا وجود نداره و اینکه ما بیایم روی ماشینی که محاسبات زیادی روش برای وزن و .. انجام شده یک کپسول چند کیلو گرمی بزاریم و سوخت موتور رو که بنزینه به گاز تغییر بدیم کار جالبی نیست!!!!

armin_software
22-06-2009, 01:49
به نظر من یکم کمتر مصرف بکنیم بهتره تا اینکه ماشین خراب بشه!

D r i v e r
22-06-2009, 03:49
به نظر من یکم کمتر مصرف بکنیم بهتره تا اینکه ماشین خراب بشه!
ولی خیلی شغل ها هستن که ارتباط مستقیم با ماشین دارن
و اینکه مطمئنا روزی 3.5 لیتر بنزین برای شهری مثله تهران جواب گو نخواهد بود!
یا بنزین آزاد و یا ماشین هایی که گاز سوز هستند از گاز استفاده کنند
ماشین برای تفریح هم استفاده میشه :20:

sise
22-06-2009, 13:32
گاز سوز ها تو سراشیبی ها کم میارن و کلا مسخره هستن چون هنوز موتوری که بخاد تولید بشه برای اینا وجود نداره و اینکه ما بیایم روی ماشینی که محاسبات زیادی روش برای وزن و .. انجام شده یک کپسول چند کیلو گرمی بزاریم و سوخت موتور رو که بنزینه به گاز تغییر بدیم کار جالبی نیست!!!!

فکر کنم منطورتون سربالایی باشه که درسته. شما باید در نظر داشته باشی که کلا تا درصدی قدرت موتور کاهش پیدا میکنه. حالا فرق نمیکنه سربالایی باشه یا فشار نیروی دیگه.
در مورد وزن درسته منتها باید فرض بر این بذاری که همیشه یه یا دو سرنشین داری! بنابراین وزن اضافی نیست بلکه وزن مزاحم همیشگی هست.

کار جالبی نیست ولی باید در کل حساب کرد که به صرفه هست یا نه.


به نظر من یکم کمتر مصرف بکنیم بهتره تا اینکه ماشین خراب بشه!

اگه بتونی کمتر مصرف کنی که دیگه مشکلی نیست.


ولی خیلی شغل ها هستن که ارتباط مستقیم با ماشین دارن
و اینکه مطمئنا روزی 3.5 لیتر بنزین برای شهری مثله تهران جواب گو نخواهد بود!
یا بنزین آزاد و یا ماشین هایی که گاز سوز هستند از گاز استفاده کنند
ماشین برای تفریح هم استفاده میشه :20:
شغلهایی که شما میگین بیشتر همون تاکسی و سرویسهای حمل و نقل هست که مجبورن از استفاده از گاز.

اما اونی که واسه تفریح میخواد استفاده کنه خب بنزین آزاد هم بزنه:5:

D r i v e r
22-06-2009, 13:47
شغلهایی که شما میگین بیشتر همون تاکسی و سرویسهای حمل و نقل هست که مجبورن از استفاده از گاز.

اما اونی که واسه تفریح میخواد استفاده کنه خب بنزین آزاد هم بزنه:5:

منم همینو میگم دیگه :20:
کسی که دنبال تفریح و چرخیدن توی خیابون هاست و تفریح کردن
بنزین آزاد بزنه به نفعشه
چون با گاز که نمیشه کل کل کرد :31:

armin_software
22-06-2009, 14:05
من یک سوال دیگه داشتم! به موتور ماشین چه قدر آسیب می زنه؟

sise
22-06-2009, 16:16
من یک سوال دیگه داشتم! به موتور ماشین چه قدر آسیب می زنه؟

ببین دوست عزیز: در مورد اینکه گاز چقدر به موتور صدمه میزنه هنوز هیچ نظر قطعی ای من نشنیدم. چرا که اگه بخواد به موتور آسیب جدی برسونه همه بیخیالش میشدن.
حالا اگه آسیب هم برسونه باید دید چقدر و در چه سطحیه؟ اگه خیلی زیاد و جدی نباشه خب میصرفه که گاز مصرف کرد. اما اگه جدی باشه خب نمیصرفه.
ولی واقعیت اینه که تا حالا من نشنیدم که آسیب جدی برسونه. همه نظر و حدس بوده.

شخصا معتقدم که نمیصرفه کلی پول بالاتر بدی و دوگانه سوز دم کارخونه تحویل بگیری.
اما اگه تونستی ارزون یه جایی ماشینو گازسوز کنی خوبه. که فعلا نمیشه.

tatu_lover1366
23-06-2009, 12:23
من یک سوال دیگه داشتم! به موتور ماشین چه قدر آسیب می زنه؟

فکر کنم قبلا در موردش بحث کردیم

fa13
26-06-2009, 17:12
کسی تجربه گازسوز رو پراید داشته ؟ برا کفی میخوام ؟
این کارخونه ای ها با بیرون درست میکنن خیلی فرق داره ؟

M O B I N
26-06-2009, 18:31
قبلا می گفتن بیارین خودروهاتون گازسوز کنیم الان نمی کنن همین کافیه !! معلومه که یه بلایی سر ماشین میاره !!!

avecina.ir
27-06-2009, 10:55
سلامم..

من یک سوال دیگه داشتم! به موتور ماشین چه قدر آسیب می زنه؟
سیت سوپاپها و خود سوپاپها اولین قسمتهایی هستن که آسیب شدید میبینن.. مخصوصن اگه آلیاژ ساختشون قدیمی باشه.. باید تلاش کنی بطور متناوب از گاز و بنزین استفاده کنی تا اثراتش کم شه وگرنه خسارتی میخوری که 10 سال از بنزین خالی نمیخوردی..

قبلا می گفتن بیارین خودروهاتون گازسوز کنیم الان نمی کنن همین کافیه !! معلومه که یه بلایی سر ماشین میاره !!!یک دلیلش این هستش که توی تعهدات فعلیشون هم موندن دیگه نمیان روی هم رویهم سفارش بگیرن!! یه چیز دیگه هم هستش که با همین تعداد دوگانه سوز فعلی میبینی فشار گاز شهری در زمستون شدیدن افت میکنه.. یه دلیل دیگش اولویت حمل و نقل عمومی به گاز سوز شدن هستش..

tatu_lover1366
09-07-2009, 01:18
امروز یک مطلبی از یکی از دوستا شنیدم بنظرو اومد که برای مطرح کردن جالب باشه
ذوستم یک پراید گازسوز تازه تحویل گرفته و وقتی در مورد قدرت موتور با گاز ازش پرسیدم ,گفت که بهش توصیه کردن که تا
2000تای اول گاز نزنه که واصه موور ضرر داره
حالا میخوام ببینم از دوستان کسی تا حالا همچین مطلبی شنیده و اگه شنیده توضیح علمی واسش داره؟

BLACK-BLACK
11-07-2009, 18:30
امروز یک مطلبی از یکی از دوستا شنیدم بنظرو اومد که برای مطرح کردن جالب باشه
ذوستم یک پراید گازسوز تازه تحویل گرفته و وقتی در مورد قدرت موتور با گاز ازش پرسیدم ,گفت که بهش توصیه کردن که تا
2000تای اول گاز نزنه که واصه موور ضرر داره
حالا میخوام ببینم از دوستان کسی تا حالا همچین مطلبی شنیده و اگه شنیده توضیح علمی واسش داره؟

احتمالا این مطلب رو برای اب بندی بهشون گفته چون معمولا توصیه میکنن تو چند صد کیلومتر اول ماشین از یه حدی بیشتر بهش فشار نیاد در مورد دلیل علمیشم من چیزی نمیدونم./

fa13
11-07-2009, 19:16
احتمالا این مطلب رو برای اب بندی بهشون گفته چون معمولا توصیه میکنن تو چند صد کیلومتر اول ماشین از یه حدی بیشتر بهش فشار نیاد در مورد دلیل علمیشم من چیزی نمیدونم./
با اجازه اساتید و اهل فن
تا اونجا که من یادمه آب بندی مال قدیم بود که تکنیک های ساخت انقدر پیشرفته نبود و قطعات دارای ضراتی بودن که احتمال آسیب رسوندن به موتور رو داشت و کلا نیاز بود که قطعات با هم خوب مچ بشن امروزه با تکنیک های جدید نیاز زیادی به این مورد نیست هر چند هنوز هم توصیه به آرام راندن در چند هزار تای اول میشه که بد هم نیست
علت این هم که گفته بنزین بزن برای اوایل کارکرد ماشین برا اینه که این ماشین ها کلا بنزین سوز هستن و گاز یه آپشن اضافه و شاید غیر معمول برای اوناست و خشک کار کردن موتور میتونه در ابتدا به موتور آسیب بزنه هر چند در کیلومتر های بالا هم گاز توصیه نمیشه و در شرایط اجبار میتونه گزینه مناسبی باشه
اینم دلیل علمیش با توجه به اطلاعاتی که داشتم

avecina.ir
11-07-2009, 20:09
سلامم..

آب بندی مال قدیم بود که تکنیک های ساخت انقدر پیشرفته نبود و قطعات دارای ضراتی بودن که احتمال آسیب رسوندن به موتور رو داشت و کلا نیاز بود که قطعات با هم خوب مچ بشن
آب بندی مال قدیم نیستش.. مال خط تولید قدیمی و موتور قدیمی هستش که بسلامتی هر دو تاش تووی خودروسازیهای ما وجود دارد..

sise
11-07-2009, 23:00
کسی تجربه گازسوز رو پراید داشته ؟ برا کفی میخوام ؟
این کارخونه ای ها با بیرون درست میکنن خیلی فرق داره ؟

خوبه.

فرقی ندارن. فقط کمک کارخونه ایها از اول به تناسب سنگینی کپسولها تعبیه شده.

Farshadd
11-07-2009, 23:47
قبلا هم یه همچین بحثی رو داشتیم میگردم پیدا میکنم و میذارم. یکی از دوستان که رشته تحصیلیش هم مربوط به این حرفا بود نظرات جالبی داد.

اما من در همین حد میتونم به زبان ساده اظهار نظر کنم.




شتاب و قدرت و کشش و ...:
که گاز cng در کل قدرت و شتاب ماشین رو کمتر میکنه (نسبت به بنزین). اینو به راحتی میشه در تجربه و یا کاغذ مثل مشخصات فنی پراید دوگانه در سایت سایپا فهمید.
ولی گاز LPG اصلا اینجوری نیست و اتفاقا خیلی هم قوی و خوب میسوزه.

آسیب و صدمه به موتور:
در گاز CNG من از برخی افراد که استفاده زیاد کردن پرسیدم و گفتن که بله . ماشین صدمه دیده(نسبت به بنزین). عده کمتری هم گفتن که مشکلی ایجاد نکرده. ولی در کل به نظرم حتی برای ذره ای هم که شده مشکل ایجاد میکنه. چون این موتور برای بنزینه. برای چرب سوزیه. برای بنزین با اکتان فرضا 90-95 حالا اینکه این هم خشک تره هم ضعیفتره.
در گاز LPG باز هم بهتره در این زمینه. چون چرب تره و قویتره از CNG . حتی برای مثال اگه کسی پیکان داشته باشه و روی موتور کاغذش مونده باشه و نگاه کنه میبینه در قسمت سوخت LPG هم ذکر شده... (بقیه ماشین ها رو توجه نکردم)

ایمنی و ...:
در مورد ایمنی با قاطعیت میگم در ایران CNG از LPG بهتره. (البته منظورم اینایی هست که نمایندگی های مجاز این کار انجام میدن و برگ بیمه هم میدن)
چون اولا CNG رو به صورت های استاندارد و تحت نظارت میزنن و برگ بیمه میدن. در حالی که برای LPG برگ بیمه نمیدن و اگه اتفاقی ناشین از سوخت و سوخت رسانی بیوفته بیمه خود ماشین هم هیچ پشتیبانی ازت نمیکنه.
دوما اینکه قدرت LPG بیشتره. اشتعالش سریتره و خلاصه اینکه خطرناکه حسن...!

نکته مهم:
تمامی مطالب مربوط به دوگانه سوزهایی هست که موتورشون پایه گاز سوز نیست.
موتور پایه گاز سوز موتوریه که روز اول برای گاز طراحی شده. آلیاژش با این ماده سازگار هستن و ... .
خودرو هایی مثل 405 و پراید و سمند(البته به جز این مدل آخریه) و روا و 206 .... به هیچ وجه پایه گاز سوز نیستن.
مشخصه که برخی خودرو ها با تغییر کمی حتی با نفت و گازوئیل و ... هم کار میکنن. ولی این دلیل بر سازگاری نیست.

پیروز و آزاد باشید
:12:

tatu_lover1366
13-07-2009, 22:16
یکی از دوستان که رشته تحصیلیش هم مربوط به این حرفا بود نظرات جالبی داد.

فکر کنم منظورت من باشم فرشاد جان
ولی این سوالی که من کردم میخوام ببینم کسی مثل این حرفو که من زدم شنیده و اگر شنیده پایه علمی واسه این صحبت هست
آخه کل ماجرا از اینقراره که این حرفو دوستم که باهم همکاریم زد و اینکه اون مهندسی نفت خونده و من گاز برای همین نتونستیم همدیگرو متقاعد کنیم واسه همین دنبال یک دلیل علمی واسش میگردم ببینم من اشتباه میکنم یا اون

1240
19-07-2009, 10:29
رفیقم روآ 86
کولر زد با گاز تو سر بالایی میامد.
این ضرر نداره واسه ماشیننش؟

Ali.Soleymani
25-08-2009, 04:29
سلام دوستان من
من بابام سمند 86 داداشم سمند 87 دو تاش معمولی و خودمم پراید 141 86 دارم.
سه تاشون گاز سوز(فابریک کارخانه) ، با پرایدم 165 با سمند بابام 183 در آوردم.
از اهواز رفتیم مشهد و برگشتیم اکثر جاها هم که گاز بود گاز میزدیم. خیلی از گردنه ها هم با گاز رفتیم.
خدا وکیلی تفاوت بسیار کمی با بنزین داره. واقعا تعجب میکنم اینطوری میگین.
فیلم 165 تا هم که با پراید رفتم هست. با n79 گرفتم پسوندش mp4ره. قصد دارم 3gpش کنم اگه خواستین براتون بزارم.
:31:حس میکنم اونایی که ماشینشون گازسوزه این حرفارو میزنن صف گاز از این شلوغ تر نشه:31:

click_dez
25-08-2009, 06:37
من تو شهر خودمون با گاز که میرم واقعا تفاوت رو احساس میکنم با اینکه جاده ها کاملا صاف هستن
تو مسافرت که اصلا حرفش رو نزن
ولی یه جایی بود تو سفر که گاز زدیم مسئول جایگاه گفت اینجا باک هوا گیری میشه که هم گاز بهتر میسوزه و هم شتابش بهتر میشه که انصافا راست میگفت خیلی فرق کرد

tatu_lover1366
25-08-2009, 14:30
فیلم 165 تا هم که با پراید رفتم هست

برادر من مشکل سر ماکزیمم سرعت نیس،بحث اینه که چقدر طول کشید تا به این سرعت رسیدی؟
10km باید بری تا با گاز به این سرعت برسی؟
واسه اینکه نگی پامو که گزاشتم رو گاز بعد 10 ثانیه به این سرعت رسیدم
باید بگم که ما در ماشینهای درون سوز برای سوختن بهتر سوخت در سیلندر آن را متراکم میکنند که شما به صورت (تراکم .. به .. در کاتولوگ همه ماشینها میبینید) مثلا واسه سمند که شما میگید این میزان 1 به 10 می باشد که برای بنزین طراحی شده نه گاز
نتیجه اینه که گاز به اون سطح تراکم نمیزسه چون ماهیت گاز داره ولی بنزین مایس،پس کار مکانیکی حاصل از احتراق از بنزین کمتر شده و پیستون در سیلندر در هر بار فاصله عمودی کمتری را طی کرده در نتیجه میل لنگ به ازای هر با حرکت پیستون گردش کمتری داشته و بقیش هم که واضحه
جدای اینکه دمای افروزش گاز با بنزین متفاوت میباشد و فقط بازده حرارتی آن با بنزین یکی می باشد

Ali.Soleymani
26-08-2009, 10:43
سلام
مرد مومن من که بابام CNG رو راه ننداخته که بخوام بیخودی ازش دفاع کنم.
1. عکس نیست و فیلمه توش معلومه که یه چیزی حدود 35ثانیه شایدم کمتر طول کشید تا از 115 رسید به 165
2. ماشین من رگلاتور گازش آلمانی اصله و دیافراگمشم دادم بچه ها شرکت نفت واسم تنظیم کردن ok.
حس میکنم بعضی ها فقط یه چیزی شنیدن و نا آگاهانه بحث میکنن.
راستی وقتی ماشین رو گازه و حتی کولرم روشنه به هیچ وجه والف نمیزنه، اما رو بنزین میزنه چرا؟؟

tatu_lover1366
28-08-2009, 14:19
حس میکنم بعضی ها فقط یه چیزی شنیدن و نا آگاهانه بحث میکنن.

شما اگر از کسی شنیدی یا یک چیزی یاد گرفتی بنده نمیدونم ولی من اگه چیزی میگم واسه اینه که 4سال درسشو خوندم
حرف منو قبول نداری برو کتاب ترمودینامیک ونس یا کتاب در مورد افروزش دکتر خشنود رو بخون قضیه دستت میاد عزیز من


1. عکس نیست و فیلمه توش معلومه که یه چیزی حدود 35ثانیه شایدم کمتر طول کشید تا از 115 رسید به 165


واقعا فکر میکنی خیلی شتاب بالایی هستش ،فرقون سریعتر شتاب میگیره


راستی وقتی ماشین رو گازه و حتی کولرم روشنه به هیچ وجه والف نمیزنه، اما رو بنزین میزنه چرا؟؟

حرف عجیب سال!!!!!!!!!!!

Ali.Soleymani
28-08-2009, 17:22
حرفای دیگت ارزش جواب دادن نداره


حرف عجیب سال!!!!!!!!!!!
دیگه یقین پیدا کردم فقط داری حرف میزنی، داداش پراید دو گاز سوز رو گاز والف نمیزنه.......
جنابعالی اصلا تا حالا پراید نروندی( به این زمان میگی فرقون)
واااااااااای میگه حرف عجیب ساااااااااااااال داداش تورو خدا برو تو خیابون از یکی که با پراید دوگانه سوز کارخونه رد میشه خواهش کن بهت بده یه خورده برونی اون وقت میبینی والف میزنه یا نه
ازت خواهش میکنم این کارو بکن بعد بیا بگو چی شد اون تاپیک قبلیتم بعدش حذف کن

tatu_lover1366
28-08-2009, 17:43
از دوستان میخوام یکی بیاد اینجا قضاوت کنه که آخه والف زدن ماشین چه ربطی به استفاده از گاز یا بنزین داره؟
یعنی بگن که رو چه سوختی والف زدن ماشین بیشتر میشه؟


واااااااااای میگه حرف عجیب ساااااااااااااال داداش تورو خدا برو تو خیابون از یکی که با پراید دوگانه سوز کارخونه رد میشه خواهش کن بهت بده یه خورده برونی اون وقت میبینی والف میزنه یا نه

برادر من،نگفتم که والف نمیزنه ،گفتم حرف عجیب سال از اون جهت که میگی رو بنزین میزنه ولی رو گاز و با کولر روشن نمیزنه
بعدم خدای نکرده دعوا که نیس،دوستان بیان نظرشون رو در این رابطه بگن ،شاید بقل شما من چیزی نمیدونم
فقط خواهشا درست بخون ببین من چی گفتم بعدا جواب منو بده که خدای نکرده باعث سو تفاهم نشه

Ali.Soleymani
28-08-2009, 18:07
سلام دوست من
درسته دعوا که نیست، اینجا فقط بحث یه خورده داغ شده:31:
منم از دوستانی که خودشون پراید دو گانه سوز کارخونه دارن، خواهش میکنم وقتی این بحث رو دیدن برن تست کنن بعدش بیان نظرشونو بگن، چون ممکنه تا حالا دقت نکرده باشن.
آخه آدم چیزی رو که یقین داره چطوری میتونه انکار کنه....

diyukis
06-12-2009, 19:44
آقا من خودم پراید دوگانه سوز کارخونه ای دارم.لپ کلام بگم مزخرفه مزخرف.باور کن اون هزینه تعمیراتی که شما می خوای بعد 2 سال استفاده و هزینه اضافه ای که صرف خرید ماشین میکنی رو بدی بنزین آزاد بخری در کل هم ماشینت سالمتره هم در کل هیچ فرقی از نظر هزینه نمیکنن.اینا ملتو ک...خول کردن 1 میلیون یا حتی بیشتر تو پاچه ملت میکنند روزی 1 ساعت هم باید تو صف واستی همه این گرفتاری ها رو با گرفتاری خوردگی سر سوپاپ ها و خوردگی سیلندر ماشینت و تعمیرات بزار رو هم بعد اون وقت اگه خوب بود برید دوگانه سوز بخرید.من تجربه 3 سال رانندگی با دو.گانه سوزو دارم.ماشین قربونش برم که شتاب نداره مصرف بنزین ماشین های دو گانه سوز از معمولی ها بیشتر که هست.سربالایی که تعطیله هر ماه هم باید بری ماشینتو تنظیم کنی.کلا آقا چیز بیخودیه ه ه ه ه ه

tatu_lover1366
18-12-2009, 01:08
بسیار کامل و صحیح
بهتر از این نمیشد توصیف کرد
دقیقا به همون شکلی هستش که شما می فرمایید

mehdipesse
20-12-2009, 09:12
آقا من خودم پراید دوگانه سوز کارخونه ای دارم.لپ کلام بگم مزخرفه مزخرف.باور کن اون هزینه تعمیراتی که شما می خوای بعد 2 سال استفاده و هزینه اضافه ای که صرف خرید ماشین میکنی رو بدی بنزین آزاد بخری در کل هم ماشینت سالمتره هم در کل هیچ فرقی از نظر هزینه نمیکنن. 1 میلیون یا حتی بیشتر تو پاچه ملت میکنند روزی 1 ساعت هم باید تو صف واستی همه این گرفتاری ها رو با گرفتاری خوردگی سر سوپاپ ها و خوردگی سیلندر ماشینت و تعمیرات بزار رو هم بعد اون وقت اگه خوب بود برید دوگانه سوز بخرید.من تجربه 3 سال رانندگی با دو.گانه سوزو دارم.ماشین قربونش برم که شتاب نداره مصرف بنزین ماشین های دو گانه سوز از معمولی ها بیشتر که هست.سربالایی که تعطیله هر ماه هم باید بری ماشینتو تنظیم کنی.کلا آقا چیز بیخودیه ه ه ه ه ه
ضمن احترامي كه براي صحبتهاي دوستان دارم بايد خدمتتون عرض كنم كه گاز سوز شدن ماشين هر بدي كه داشته باشه يه حسن جالب داره كه شايد زياد بهش توجه نشه من RDi رو دادم گاز سوز كردن قبلش مرتب بابت سرعت بالا و سبقت غير مجاز جريمه هاي 20-30 تومني مي شدم ولي بعد از گاز سوز شدن ديگه جريمه نشدم، اين خودش خوبه ديگه:46:

MCI
03-08-2010, 13:49
اگه اجازه بدید حرف اخرو بزنم.
منم پراید دوگانه دارم البته شرکتی نیست.
بیخود ترین مزخرف ترین تجربه ی رانندگی رو با cng داشتم. هم پدره ماشینو در مییاره هم راننده.
به خدا تو جاده ی کفی اومدم از یه کامیون سبقت بگیرم با دنده 3 نتونستم کامیونو رد کنم.
اخه چرا بعضی ها اینقدر از گاز طرفداری میکنن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111 چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

sise
03-08-2010, 21:57
دوستان وقتی آدم میخواد درباره موردی صحبت کنه باید همه جوانب را در نظر بگیره. اینکه فکر کنم همه میدونن که کلا بنزین واسه ماشین بهتر از گاز کار میکنه!!
اما مسئله اینه که همه چیزا را در نظر بگیریم و با توجه به همه مشکلاتی که داره آیا باز به صرفه هست یا نه.
طرف میاد کل سیستم را زیر سوال میبره چون نتونسته سبقت بگیره!! خب معلومه که شتاب ماشین هنگام استفاده از بنزین بیشتره. یا صف گاز طولانی بوده یا ...
هزینه بنزین آزاد واسه اونایی که از ماشین زیاد استفاده میکنند و به هر دلیلی زیاد بنزین کم میارن حسابی زیاده. اگه ماشین من به جای اینکه بعد دو سال ، یه سال به تنظیم نیاز داشته باشه باز به صرفه است. گرچه به نظرم اصلا این خبرها هم نیست
...
در کل به نظرم به صرفه است. حتی با در نظر گرفتن همه عیوبی که داره

REGISTERED-USER
03-08-2010, 22:07
ولی موتوری که پایه دوگانه سوز باشه مشکلی نداره

من توی این دو ماهه که سمند EF7 داشتم با سوخت CNG و دوگانه سوز بودنش ابدا مشکلی نداشتم! خیلی هم از ماشین راضی ام ... شتابش هم روی گاز کمتر از بنزین نیست.

ولی پراید دوگانه رو دیدم جدا افتضاحه ... آخه موتوری که برای بنزینه بدرد گاز نمیخوره که !

pooria.rio
03-08-2010, 22:23
ولی موتوری که پایه دوگانه سوز باشه مشکلی نداره

من توی این دو ماهه که سمند EF7 داشتم با سوخت CNG و دوگانه سوز بودنش ابدا مشکلی نداشتم! خیلی هم از ماشین راضی ام ... شتابش هم روی گاز کمتر از بنزین نیست.

ولی پراید دوگانه رو دیدم جدا افتضاحه ... آخه موتوری که برای بنزینه بدرد گاز نمیخوره که !

یعنی شما میخواین بگین رو گاز شتابش تفاوتی با بنزین نداره ؟؟؟:13:

REGISTERED-USER
03-08-2010, 23:02
خیلی ها تست کردن و میگن تفاوت محسوسی بین حالت گاز و بنزینش نیست .... من هم تست کردم همین نتیجه رو گرفتم ... ابدا احساسی بهت دست نمیده که روی حالت گازه یا بنزین !

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

توی خود کاتالوگ ماشین و توضیحات سازنده هم نوشته :


وتور ملي با كد EF7 داراي حجم موتور 1/7 ليتري و تنفس طبيعي، با ‌100 سي‌سي حجم موتور كمتر نسبت به موتور حال حاضر سمند كه طراحي گروه psa فرانسه است، در حالت كار با بنزين ‌20 درصد و در حالت استفاده از گاز حتي از موتور كنوني سمند بنزين‌سوز توان بيشتري دارد.
دستيابي به منحني گشتاور مطلوب‌تر با حداكثر گشتاور شش درصد بيشتر از موتور كنوني سمند در حالت بنزين‌سوز، از جمله مشخصات اين موتور است. همچنين حداكثر افت توان در حالت گاز سوز بودن نسبت به بنزين شش درصد است كه از نظر راننده محسوس نيست، در حالي كه اين ميزان براي موتورهاي موجود ‌11 تا ‌15 درصد گزارش شده است. این خودرو با سوخت بنزین به سرعت نهائی 189 کیلومتر و با گاز به 181 کیلومتر می رسد و همچنين توانايي گذراندن استاندارد يو رو ‌5 را دارد و مي‌تواند به سطح بسيار مطلوب از لحاظ صدا و ارتعاش نسبت به موتورهاي موجود دست پيدا كند.
مدير عامل مركز تحقيقات موتور ايران خودرو در اين باره گفت: خانواده موتور EF7 شامل سه محصول اصلي است كه به شرح زير به خودروهاي مختلف تخصيص خواهد يافت:
‌1- موتور ‌1/7 ليتري تنفس طبيعي ‌7/1 L.NA بر روي خودروي سمند
‌2- موتور ‌1/7 ليتري پرخوران ‌7/1 L.TC بر روي خودروي سمند و خودروي P2
‌3- موتور ‌1/7 ليتري براي خودروهاي كلاس B و C آينده در ايران خودرو باور کنید این موتورش عجوبه ای برای خودش ... کسایی که باهاش روندن میدونند


ایل پمپ مستقیم ( پمپ روغن ) : در موتور EF7 پمپ روغن نیروی خود را به طور مستقیم از میل لنگ می گیرد که مزایائی از قبیل دسترسی آسان در تعمیرات و افت احتمال نشتی از کاسه ی نمد جلوی میل لنگ می باشد . این موتور با سوخت بنزین ، خروجی 113 اسب بخار در 6000 دور و تورک 155 نیتون متر در 4500 دور و با سوخت گاز ،103 اسب بخار در 6000 دور و تورک 136 نیوتن متر در 4500 دور را تولید می کند . نسبت تراکم در این موتور 4 سیلندر یازده به یک است . این موتور از نظر سطح آلایندگی موفق به کسب استاندارد EURO IV در اروپا شده . مصرف سوخت به صورت ترکیبی با بنزین 7.8 لیتر در هر100 کیلو متر و 7.8 کیلو گرم با گاز در هر100 کیلو متر می باشد .کلا شما موتور EF7 سمند رو از سایر موتورهای دوگانه سوز جدا کنید چون این دوگانه سوز پایه گاز سوز هست .... اونم CNG !

MCI
04-08-2010, 12:40
طرف میاد کل سیستم را زیر سوال میبره چون نتونسته سبقت بگیره!! خب معلومه که شتاب ماشین هنگام استفاده از بنزین بیشتره. یا صف گاز طولانی بوده یا ...

دوست عزیز خونسرد باشین
حالا کی خواست کل سیستمو زیر سوال ببره. اینکه نمیشه با گاز در جاده سبقت گرفت یا شتاب ماشین با گاز قابل قبول نیست یا اینکه صف گاز طولانی هستش اینا همه واقعیته و کاری جزء پذیرفتن واقعیت نداریم.

در کل به نظرم به صرفه است. حتی با در نظر گرفتن همه عیوبی که داره
با این حرفتون موافقم. چون با این وضع بنزین و... چاره ای به جزء گاز نداریم حتی اگه بعد از چند سال موتور ماشین دچار اسیب بشه.

Maziar_69
04-08-2010, 13:42
دوست عزیز خونسرد باشین
حالا کی خواست کل سیستمو زیر سوال ببره. اینکه نمیشه با گاز در جاده سبقت گرفت یا شتاب ماشین با گاز قابل قبول نیست یا اینکه صف گاز طولانی هستش اینا همه واقعیته و کاری جزء پذیرفتن واقعیت نداریم.

با این حرفتون موافقم. چون با این وضع بنزین و... چاره ای به جزء گاز نداریم حتی اگه بعد از چند سال موتور ماشین دچار اسیب بشه.


البته من شنیدم که اگه موتور ماشین دچار آسیب بشه و بخواین خرجش کنین همون قدری باید پول بدید که تفاوت بین گاز و بنزین آزاد هست شایدم بیشتر!
ولی تفاوتش اینه که دیگه موتور ماشین شما مثل روز اولش نمیشه. :11:

sise
04-08-2010, 16:41
کلا شما موتور EF7 سمند رو از سایر موتورهای دوگانه سوز جدا کنید چون این دوگانه سوز پایه گاز سوز هست .... اونم CNG !
اولین موتور با پایه گازی مخصوص 206 بود که کلا فرستادن فرانسه تا گاز سوز بشه. دو سال پیش داداش من گرفت و سیستمش خیلی جالب و حساب شده بود. یه بار هم که مشکل پیش اومد قطعاتشو بردن یه نمایندگی در تهران تا بتونه درستش کنه. جالب اینکه داداش من میگه بفهمی نفهمی روی گاز که میره بهتر شتاب میگیره!!

دوست عزیز خونسرد باشین
حالا کی خواست کل سیستمو زیر سوال ببره. اینکه نمیشه با گاز در جاده سبقت گرفت یا شتاب ماشین با گاز قابل قبول نیست یا اینکه صف گاز طولانی هستش اینا همه واقعیته و کاری جزء پذیرفتن واقعیت نداریم.

با این حرفتون موافقم. چون با این وضع بنزین و... چاره ای به جزء گاز نداریم حتی اگه بعد از چند سال موتور ماشین دچار اسیب بشه.

خونسردیم:46:
خب مسئله همینه که مثلا یکی میاد تو این تاپیک و میخواد ببینه کلا به صرفه هست براش که گاز سوز کنه ماشینشو و یهو با پست شما مواجه میشه و منصرف. شاید همه این عیبها (که صد در صد درست هستن ) برای او قابل اغماض باشن تا اینکه به خاطر هزینه بنزین نتونه ماشینشو تکون بده.
ولی همه مشکلاتی که شما و دیگر دوستان گفتن قابل قبوله. واسه من پیش اومده که در کفی وسط کار باید بزنم رو بنزین تا سبقت را بگیرم که جون سالم به در ببرم:13: اما خب وقتی جاده شیب داشته باشه خوب میره:31:


البته من شنیدم که اگه موتور ماشین دچار آسیب بشه و بخواین خرجش کنین همون قدری باید پول بدید که تفاوت بین گاز و بنزین آزاد هست شایدم بیشتر!
ولی تفاوتش اینه که دیگه موتور ماشین شما مثل روز اولش نمیشه. :11:
خب بزار حسابش کنیم. ماشین بنده بعد از دو سال (به جای مثلا 4 سال) موتورش دچار اشکال میشه و 200000 نومن خرج میزاره روی دست من.
با این مبلغ میشه فقط 500 لیتر بنزین 400 تومنی زد. واسه کسی که با ماشین زیاد کار داره فکر میکنید تا چند مدت میتونه با این مقدار دووم بیاره اما:
1- من دقیقا دو ساله ماشینم گاز سوزه. هنوز مشکل جدی ای پیش نیومده. البته اخیرا کمی کم جون شده که طبیعتا باید فیلر گیری وتنظیم موتور برم. چون 4 ساله نرفتم!
2- کافیه یه مشکل شناخته شده و ثابت شده ای واسه ماشینهای گاز سوز پیش بیاد تا همه عالم خبر شوند و تا میری بخری بگن" نخر فلان عیبی دارن" اما در این مدت چند سال فقط حرفهای کلی درباره عیبهایی که ممکنه پیش بیاد زده شده و من تا حالا به قطع نشنیدم که بگن مثلا بعد از فلان مدتی حتما فلان مشکلی برای ماشینهای گاز سوز پیش میاد. لا اقل تا آلان. البته هنوز باید زمان بگذره.

MCI
05-08-2010, 22:51
خب مسئله همینه که مثلا یکی میاد تو این تاپیک و میخواد ببینه کلا به صرفه هست براش که گاز سوز کنه ماشینشو و یهو با پست شما مواجه میشه و منصرف. شاید همه این عیبها (که صد در صد درست هستن ) برای او قابل اغماض باشن تا اینکه به خاطر هزینه بنزین نتونه ماشینشو تکون بده.

به این سادگی ها که شما میگی نیست دوست من. اگه کسی بخواد ماشینشو گازی کنه میره یه تحقیق کامل میکنه نمی یاد پست منو شما رو بخونه منصرف بشه. مثلا میره از یه مکانیک خبره میپرسه.:46:

mostafabad2007
05-08-2010, 23:36
قربونتون من یک ÷راید 88 گازی کارخونه ای دارم میخواستم بدونم دوستان اگه کسی داره با این گازش چند کیلومتر راه میرن من که دارم 120 کیلومتر بیشتر نمیره

REGISTERED-USER
05-08-2010, 23:54
من از اهواز با گاز CNG پر و ماشین 6 نفر کامل راه افتادم سمت کرج .... توی خرم آباد گاز تمام شد و سوخت گیری کردم .... توی قم هم تمام شد دوباره زدم و رفتم تا خود کرج و بازم یه خونه گاز داشت ! ماشین سمند EF7

خدایی خوب میره ها .... کل سفر در اومد 3 تومن !!! :دی

توی اتوبان ساوه هم باهاش 170 رفتم راحت رفت ! البته پلیس هم از خجالتمون در اومد :دی

sise
06-08-2010, 00:17
به این سادگی ها که شما میگی نیست دوست من. اگه کسی بخواد ماشینشو گازی کنه میره یه تحقیق کامل میکنه نمی یاد پست منو شما رو بخونه منصرف بشه. مثلا میره از یه مکانیک خبره میپرسه.:46:
امکان داره یکی اینکار را بکنه و امکان داره بیشتر بپرسه. بالاخره باید اطلاعات درست داد. :46:


قربونتون من یک ÷راید 88 گازی کارخونه ای دارم میخواستم بدونم دوستان اگه کسی داره با این گازش چند کیلومتر راه میرن من که دارم 120 کیلومتر بیشتر نمیره

اول اینکه بستگی داره جایی که گاز میزنی چقدر فشارش خوب باشه و مخزن شما پر پرمیکنه یا نه. بعضی جاها 5 کیلو پر نشده دیگه بیشتر نمیزنه.
شما فکر کنممخزنتون 7 کیلویی است و اگه کامل پر بشه حدود 170 تایی باید بره. البته اگه کامل پر باشه که معمولا اینطور نیست.

mostafabad2007
06-08-2010, 14:18
با سلام ماشینم هر وقت گاز میزنم حدود 6.300 تا 6.500 کیلو گاز میخوره اما بازم 120 تا بیشتر نمیره اونم توی شهراما توی جاده میشه 150 تا یک وقت سیستم گازش اشکال نداره

pooria-ir
06-08-2010, 18:00
با سلام ماشینم هر وقت گاز میزنم حدود 6.300 تا 6.500 کیلو گاز میخوره اما بازم 120 تا بیشتر نمیره اونم توی شهراما توی جاده میشه 150 تا یک وقت سیستم گازش اشکال نداره

شما نام ماشینت رو نگفتی عزیز

sise
06-08-2010, 21:43
با سلام ماشینم هر وقت گاز میزنم حدود 6.300 تا 6.500 کیلو گاز میخوره اما بازم 120 تا بیشتر نمیره اونم توی شهراما توی جاده میشه 150 تا یک وقت سیستم گازش اشکال نداره

خب همینه دیگه. در ضمن مصرف داخل شهر چه بنزین و چه گاز بیشتره. مشکلی نداره. همینه.

MCI
07-08-2010, 08:45
امکان داره یکی اینکار را بکنه و امکان داره بیشتر بپرسه. بالاخره باید اطلاعات درست داد. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](45).gif


دوست عزیز یعنی شما منظورت اینه که من اطلاعات غلط به دوستان میدم.!!!!!!!!!!!!!!!:41:
در کل لطفا دیگه این بحث رو ادامه ندید. دوستان خودشون بهتر از ما درست یا غلط رو تشخیص میدن.
:10:

Vahid67
31-08-2010, 00:37
من امروز ماشینم رو گازسوز کردم (پراید) تفاوت محسوسی توی شتاب احساس نکردم حالا باید یه چند روزی بگذره ببینم چطور میشه...

mtbe1821
12-09-2010, 13:57
با سلام خدمت اساتید محترم
من پراید مدل 89 دارم
و میخوام گازسوزش کنم
CNG
اما نمیدونم پایه گازسوز هستش یا خیر؟
دوستی بهم گفت که اگه کنار کیلومترش علامت cng باشه یعنی موتورت پایه گاز سوز هم هست.
لطفا راهنمایی کنید.
با تشکر

REGISTERED-USER
12-09-2010, 21:51
با سلام خدمت اساتید محترم
من پراید مدل 89 دارم
و میخوام گازسوزش کنم
CNG
اما نمیدونم پایه گازسوز هستش یا خیر؟
دوستی بهم گفت که اگه کنار کیلومترش علامت cng باشه یعنی موتورت پایه گاز سوز هم هست.
لطفا راهنمایی کنید.
با تشکر

تو این مملکت فقط یه موتور پایه گاز سوز داریم اونم EF7 هست ! پراید مگه پایه گاز سوزه ؟ اون دوگانه سوزه !

Penryn
12-09-2010, 23:21
سلام
تفاوت این دو سوخت چیست؟
اگه توی دبیرستان شیمی خونده باشی میتونی بهره ی انرژی هر کدوم رو حساب کنی
گاز متان CH4 یا همون بقول ما CNG بهره ی انرژیش در عمل قدری بیشتره از بنزین.اینم مقایسه ی کمّی:
CNG ----> 46-49 MJ/kg
Conventional gasoline -----> 43 - 44.4 MJ/kg
MJ/kg یعنی میلیون ژول انرژی به ازای هر کیلوگرم
جالبه بدونین که انرژی CNG بیشتر از انرژی خیلی سوختهای دیگه هستش از قبیل LPG , انواع الکل , گازوییل , سوخت جت و.. فقط گاز طبیعی مایع یعنی همین CNG که بصورت مایع درآد و اسمش میشه LNG بهره ی انرژی بیشتری از CNG داره و یکی دیگه هیدورژن
حالا چرا ماشینهای دوگانه سوز روی حالت CNG اینقدر ضعیف عمل میکنن بنظر من بیشتر برمیگرده به طراحی موتورهاشون که مخصوص بنزینه نه گاز.البته register user خودش مهندس مکانیکه باید بتونه درباره ی طراحی موتور از پایه گازسوز بیشتر توضیح بده

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

منابع جدولها

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

REGISTERED-USER
12-09-2010, 23:34
چرا حالا اسم منو میاری وسط ؟ :دی

قدرت یه موتور بیشتر به حجم سیلندر ، مقدار متراکم کردن هوا و گاز (که ممکنه بخار بنزین باشه و یا گاز طبیعی کاتالیز شده CNG) و همچنین آلیاژ ساخت بدنه موتور و سیستم سیلینگ داره

اگه حجم سیلندر رو برابر بگیریم ، و CNG درست کاتالیز بشه و با قدرت خوب وارد سیلندری بشه که برای اون ترکیب طراحی شده (تمام اجزایش) قدرت موتور میره بالا ... ببینید تورکی که ایجاد میکنه روی میل لنگ مهمه ... این بره بالا یعنی قدرت هم میره بالا

در مورد سمند EF7 هم همینه ... طراحی موتور کلا برای گازه پس بنزین رو هم تحمل میکنه ... البته من هنوز اطلاعات خاصی در مورد متریال و ماشین کاری سیلندرها ندیدم که درست هم بتونم صحبت کنم ولی قدرت موتورش برام جالبه که روی گاز از بقیه سمندهای بنزینی سرتره !

Penryn
13-09-2010, 00:29
برام جالبه که روی گاز از بقیه سمندهای بنزینی سرتره !
بایدم همینطور باشه.گاز انرژیش از بنزین بیشتره اما متأسفانه بین مردم ما اسمش بد در رفته.علتشم ماشینهای بنزینیه که سازگاری با گاز ندارن در نتیجه کشش کافی ندارن..
در واقع همونجوریکه پیکان بیخودی بنزین رو میسوزونه و حروم میکنه, خودروهای دوگانه سوز رایج ما هم دارن الکی گاز رو حروم میکنن و نیمسوز از اگزوز میدن بیرون
.وقتی یه دوگانه سوز از کنارت رد میشه از بویی که میده میفهمی.
چون داره هیدروکربنها رو نیمسوز ول میده توی هوا.
بخاطر همینه آلایندگی هیدورکربنی خودروهای گازسوز بیشتر از بنزینیهاست
ولی این صحبتها درباره ی موتور از پایه گازسوز نیست.

amirr13
13-09-2010, 00:37
یعنی انرژی گاز بیشتر از بنزینه؟
پس چرا موتور EF7 رو بنزین قدرت بیشتری از گاز داره؟

Penryn
13-09-2010, 05:47
یعنی انرژی گاز بیشتر از بنزینه؟

هنوز دو تا پست از اون مطالبی که با هزار زحمت نوشتم نمیگذره! شما اصلاًدرست خوندی و نگاه کردی یا....

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

پس چرا موتور EF7 رو بنزین قدرت بیشتری از گاز داره؟
من بی تقصیرم عزیزم

amirr13
13-09-2010, 08:25
خوب پس مشکل کار یه جایی هست که شما بی تقصیری
اینم حالت سوال داشت دیدم اطلاعاتت خوبه ، گفتم مارو بهرهمند کنی ازش ، وگرنه خوندم اون پست رو .

مطمئنا نمیشه جدول شمارو زیر سوال برد ، پس کجای کار میلنگه؟

yoosef_st
13-09-2010, 09:36
تو این مملکت فقط یه موتور پایه گاز سوز داریم اونم EF7 هست ! پراید مگه پایه گاز سوزه ؟ اون دوگانه سوزه !
این EF47 روی چه ماشینایی هست؟
اینی که روی روآی سال هست همینه؟

amirr13
13-09-2010, 11:49
فقط رو سمند معمولی و ال ایکس و سورن فعلا هست

اینم عکسش


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


روای سال فقط تو ظاهر تغییر کرده و در داخل همون که بوده ، باقی مونده نمیگم چی ، روا دار ها خودش میدونن

yoosef_st
13-09-2010, 20:07
فقط رو سمند معمولی و ال ایکس و سورن فعلا هست

اینم عکسش


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


روای سال فقط تو ظاهر تغییر کرده و در داخل همون که بوده ، باقی مونده نمیگم چی ، روا دار ها خودش میدونن
حالا بگو چی چون من روآ دارم و نمیدونم :دی
بعد هم خب پس چجوری این سوخت پایش گازه؟
با گاز هم شتابم بهتره، هم تو سر بالایی بهتر میرم و جون نمیکنه، هم بهتر کولر میده، همه چیزش با گاز بهتره...

REGISTERED-USER
13-09-2010, 23:48
این EF47 روی چه ماشینایی هست؟
اینی که روی روآی سال هست همینه؟



نه بابا الان توی مملکت فقط EF7 داریم که سه نوعه : Gasoline - Dual Fuel CNG - Torbo Charge
همه هم پایه گاز سوز طراحی شدند

و فقط هم توانایی نصب روی خانواده سمند رو دارن ... LX ، Soren SE و Soren ELX

همچنین از خانواده EF هم داره تست میشه که قراره EFD هم قراره سر خانواده سمند در آینده و خانواده EF4 هم برای خودروی جدید رانا در آینده استفاده بشه

روآ سیخی چنده :دی

اینجا رو بخونید :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

---------- Post added at 11:48 PM ---------- Previous post was at 11:44 PM ----------


یعنی انرژی گاز بیشتر از بنزینه؟
پس چرا موتور EF7 رو بنزین قدرت بیشتری از گاز داره؟

ببینید بستگی داره بنزین با چه کیفیتی و چه نسبت تراکمی وارد موتور بشه ... جوری طراحی شده که روی بنزین قدرت بیشتری داشته باشه

همیشه همه موتورهای پایه گاز سوز دوگانه سوز اینطوری هستند ... تورک روی بنزین بالاتره ... شاید کسی بخواد ماشینش رو تیون کنه بره باهاش مسابقه بده باید گاز بزنه ؟ میخواد بنزین بزنه روی اون حالت تیون کنه :31:

amirr13
14-09-2010, 00:01
خوب اگه قدرت گاز بیشتر باشه رو گاز تیون میکنه ، مشکل چیه؟
به نظرم ارزش نداره بیش از یه حدی سرمایه گذاری کنند ، همین که موتور تو گاز آسیب نبینه ، بیشتر ضریب ایمنی رو بالا نمیبرن و دنبال قدرت بیشتر نیستن
تو این شرایطه که بنزین هنوز بهتر از گاز جواب میده.
وگرنه اگه گاز اینقدر خوب بود که روس ها پیش از ما میرفتن سراغش ، مطمئنا یه جای کارش لنگ داره!


بعد هم خب پس چجوری این سوخت پایش گازه
در مورد روا سال ، یه دستی رو سر گوش همون ohv کشیدن و فکر کنم اسمشو geo گذاشتن ، پایه گاز نیست ، ولی بهتر از قبله (البته مطمئن نیستم چون دنبالش نبودم و همینجوری اینور اونور دیدم و دارم میگم)

koorosh2500
31-01-2014, 17:53
من چند وقت دیگه یک پراید پایه گاز سوز تحویل می گیرم. می خواستم ببینم کسی تا حالا جدیدا پراید پایه گاز سوز خریده تا در مورد مصرف و قدرتش توضیح بده؟ ممنون