PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سفت شدن عضله پا








    

david68
24-04-2009, 15:51
سلام دوستان من به خاطر يه بيماري هرماه يه امپول تزريق ميكردم (تزريق عضلاني از پا ) اكثر اين تزريقها رو از عضله سمت راست باسن انجام ميدادم الان يه ماهي ميشه اين عضله باسن من (محل تزريق ) سفت شد و باد كرده انگار توش يه تومور هست حالا من چيكار كنم مشكل من چيه ؟ امكان داره واقعا تومور باشه :41: يا فقط غضله سفت شده ؟ ضمنا يكي دوباره بدون زدن الكل به محل تزريق تزريق رو انجام دادم .

به علت يه مشكلي كه دارم نميتونم به دكتر برم و از دكتر بپرسم خواهشا كمكم كنيد .

hoseinist
24-04-2009, 17:51
دوست گرامی اولا بهتر بود به اسم آمپولتون اشاره میکردید شاید آمپول شما از نوع روغنی بوده که اساسا جذب کندی دارند اصلا آیا تزریق خانگی انجام میشده توسط شخص مجرب بوده؟
از طرفی و قتی قرار است تزریقات مکرر ماهیانه داشته باشید هر ماه از یک طرف تزریق داشته باشید تا این مشکل پیش نیاید که تقریبا هم در مورد بیماران با داشتن تزریق مکرر شایع است و بعد تزریق با گذاشتن یه حوله گرم ناحیه تزریق را کمپرس کنید و در آخر اینکه هرگز فکر نکنید به خاطر داشتن یه مشکل خجالت میکشید که به دکتر مراجعه نکنید باید بدانید پزشک محرم راز بیمار است و خالصانه در خدمت برای رفع مشکلات بیمارانش !

david68
24-04-2009, 19:11
با تشكر از پاسخي كه داديد بايد بگم اسم امپول ترياميسينولون استونايد هست . من فقط ميخوام بدونم الان بايد بابت اين اتفاق نگران باشم يعني حتما بايد يه دكتر اينو ببينه يا خودش خوب ميشه ؟

hoseinist
25-04-2009, 00:52
با تشكر از پاسخي كه داديد بايد بگم اسم امپول ترياميسينولون استونايد هست . من فقط ميخوام بدونم الان بايد بابت اين اتفاق نگران باشم يعني حتما بايد يه دكتر اينو ببينه يا خودش خوب ميشه ؟

دوست عزیز آمپول شما همان طور که انتظار داشتم به راحتی جذب عضله نمیشود آمپول های شیری رنگ تریامسینولون استوناید از نوع سوسپانسیون هستند یعنی دیر جذب عضله می شوند در ضمن این دارو در دسته گلوکوکورتیکویید هاست میشه بگین مشکل چی بوده که نیاز به تزریق ماهانه این آمپول داشتید؟؟

david68
25-04-2009, 12:47
مشكل من بيماري الوپسي (كلي ) هست با تزريق اين امپول تا حدودي مشكل من رفع شده ولي بعد از مدتي ممكنه دوباره بشه همون اش و كاسه بيشتر به خاطر اين بيماري هست كه زياد نميتونم بيرون برم .

يه سوال ديگه هم داشتم اينكه اين امپول هر ماه يكبارش ضرري داره ؟ شنيدم پوكي استخوان مياره ضمنا شما دليل بيماري من رو ميدونيد ؟ اينكه ممكنه به خاطر حمله گلبولهاي سفيد به ريشه مو باشه صحت داره ؟ اين دكترها اصلا علت بيماري رو نميدونن بر ميدارن دارو ميدن تا مو در بياد ولي وقتي مو در مياد بعد از يه مدتي شروع به ريزش ميكنه ولي اينم بگم هر وقت يه امپول مثل بتامتازون ميزنم ريزش متوقف ميشه .

hoseinist
27-04-2009, 12:19
دوست گرامی در مورد آلوپسی مطلب خیلی زیاد است ،
ولی تا جایی که بتونم واستون به زبان ساده توضیح میدم:
علل ریزش مو:
1 عوامل فیزیکی مثل تابش تابش اشعهx
2 ناشی از کشش مو
3.عوامل روانی
4. اختلالات آندوکرینی مثل کم کاری ویا پر کاری تیروئید
5. بیماری های التهابی مثل لوپوس و ..
6. بیماریهایی مثل دیابت یا تصلب شراین!
7.عفونت ها مثل سفلیس و یا عفونت های قارچی( درماتوفیت ها)
8. جراحی های بزرگ مثل سزارین
9. بیماریهای زمینه ای : سوء تغذیه ،کمبود آهن ،و..
10 . استفاده از یکسرس داروها مثل داروهای شیمی درمانی ،کاربامازپین ، هپارین و..
11. یکسری سموم مثل مرگ موش و تالیوم
12. استرس روحی
13. مادرزادی
این از علل ولی حالا ریزش مو هم انواع داره :
ریزش لوکالیزه( موضعی) : که باز خودش 9 نوع مختلف داره
ریزش موی ژنرالیزه (کلی)


اما اگه مبحث درمان درمان که خیلی مفصلتر است و در گنجایش این بحث نیست !
ولی به طور خیلی خلاصه درمان شیوه گام به گام داره اگه به هر روش جواب نداد روش بعد در دستور کار قرار میگیره

david68
27-04-2009, 16:08
من هنوز با مشكل اين سفتي عضله دست به گريبانم بايد بگم تزريق توسط خودم انجام ميشده و چندي بار شده بدون استريل كردن محل تزريق رو انجام دادم الان مشكل من اينه كه انگار اين داره وسعت پيدا ميكنه و رفته رفته احساس ميكنم وسعت بيشتري از عضله سفت ميشه امكان داره عفونت كرده باشه ؟ يا همونطوركه در پست اول گفتم تومور باشه ؟ اولش دردي نداشت ولي الان طوري شده كه انگار با چكش زدن به اون قسمت و وقتي با دست فشار ميدي كمي درد ميگيره .

ببخشيد كه اينقدر سوال ميكنم و مزاحم ميشم .

hoseinist
27-04-2009, 16:52
من هنوز با مشكل اين سفتي عضله دست به گريبانم بايد بگم تزريق توسط خودم انجام ميشده و چندي بار شده بدون استريل كردن محل تزريق رو انجام دادم الان مشكل من اينه كه انگار اين داره وسعت پيدا ميكنه و رفته رفته احساس ميكنم وسعت بيشتري از عضله سفت ميشه امكان داره عفونت كرده باشه ؟ يا همونطوركه در پست اول گفتم تومور باشه ؟ اولش دردي نداشت ولي الان طوري شده كه انگار با چكش زدن به اون قسمت و وقتي با دست فشار ميدي كمي درد ميگيره .

ببخشيد كه اينقدر سوال ميكنم و مزاحم ميشم .

دوست عزیز این واقعا جای تعجب داره شما خودتون به خودتون تزریق میکردید ؟ آن هم بدون استریل کردن؟
قضیه تومور منتفیه اما عفونت ممکن است ! لطفا سریع به پزشک مراجعه کنید !