مشاهده نسخه کامل
: پیام های بازرگانی
باسلام
در اینجا به بحث در مورد پیام های بازرگانی میپردازیم.
جنبه تبلغاتی نداره فقط برای بحث در مورد پیام ها است.
باتشکر
این یه تبلیغ بود یه اردکه بود میومد کارهای مسخره انجام میداد. قضیش چی بود؟
banoye kochak
31-10-2008, 06:31
باسلام
در اینجا به بحث در مورد پیام های بازرگانی میپردازیم.
جنبه تبلغاتی نداره فقط برای بحث در مورد پیام ها است.
باتشکر
ای کاش میشد هیچوقت میون فیلمها تبلیغ نمی گذاشتن
MaaRyaaMi
31-10-2008, 12:26
این یه تبلیغ بود یه اردکه بود میومد کارهای مسخره انجام میداد. قضیش چی بود؟
کدوم ؟؟؟!!
ولی من از بین تبلیغا از اون بچه و پدرش خوشم میومد
تبلیغش مربوط به بانک م*س*ک*ن بود ...
اون اردکه که میاد مثلا دگمه رئ میزنه خورشید خاموش میشه یا از اینجور چیزا.
کدوم ؟؟؟!!
ولی من از بین تبلیغا از اون بچه و پدرش خوشم میومد
تبلیغش مربوط به بانک م*س*ک*ن بود ...
آره با مزه بود . اما خوب یه جورایی روحیه بچه های امروزی رو نشون می داد تا وقتی پدره بهش نگفت قراره براش خونه می خره داشت به حساب سر و صورت پدره می رسید ! من زیاد از این تبلیغ خوشم نیومد .
این یه تبلیغ بود یه اردکه بود میومد کارهای مسخره انجام میداد. قضیش چی بود؟
فکر می کنم بیشتر یه نوع انیمیشن کوتاهه بین تبلیغها و بیشتر بار طنز داره .
MaaRyaaMi
31-10-2008, 16:43
فکر می کنم بیشتر یه نوع انیمیشن کوتاهه بین تبلیغها و بیشتر بار طنز داره .
ولی اصلا طنز نداره
کلا خیلی بی معنیه!!
ولی اصلا طنز نداره
کلا خیلی بی معنیه!!
منم با شما موافقم . مثلاً قرار بوده طنز باشه اما اصلاً طنز جالبی از کار در نیومده !
ای کاش طنز باشه. آدم میبینه گریه میکنه!
mahsa1469
05-11-2008, 20:41
کلا چیز مزخرفیه مخصوصا این تبلیغات بانک الآن از 5 تا حداقل 4 تاش ازآن بانکه ولی خداییش اون بچه و باباهه خیلی باحاله!!!!!!!!
منم با شما موافقم . مثلاً قرار بوده طنز باشه اما اصلاً طنز جالبی از کار در نیومده !
وای وای اون که خیلی باهاله!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من کلی بهش می خندم!!
امام بی مزس!!!
تازه اردکه که خوبه یه وقتایی یه آدمه می یاد اون که دیگه تشه!!
کلا چیز مزخرفیه مخصوصا این تبلیغات بانک الآن از 5 تا حداقل 4 تاش ازآن بانکه
موافقم ولی خب چاره ای هم ندارن !!
بلاخره صدا سیما باید از یه جایی پول پارو کنه !! خب بانکا هم خر پولن دیگه!
تبلیغای گاج و قلمچیو از این مزخرفات روو اعصابه منه!
mahsa1469
06-11-2008, 17:55
این قدر حال می کنم بین فیلم حضرت یوسف پیام نمی یاد وسط
Mojtaba N87
07-11-2008, 16:27
دوستان نرخ آگهی ها رو کسی نمی دونه چجوری تعیین می کنن؟
برای اینکه مطلب زیاد طولانی نشه بخشهایی که برای دوستان مفید تر هست و زیاد هم تخصصی نیست جدا کردم .
ضوابط ومقررات پذیرش وپخش آگهی های
رادیویی وتلویزیونی
سازمان اداره کل بازرگانی
بهمن 1386
تاریخ اجراء : 87/1/1
ضوابط ومقررات کلی
صاحب آگهی :
الف - صاحبان آگهی (اشخاص حقیقی یا حقوقی ) زمانی مجاز به انعقاد قرارداد می باشند که ضوابط و مقررات اداره کل بارزگانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را پذیرفته باشند .
ب- هر قرارداد بنام یک صاحب آگهی ( اعم از شخصیت حقیقی یا حقوقی ) که نام تجاری و نمایندگی رسمی یا مالکیت آن را طبق مدارک رسمی دارد ، منعقدخواهد شد و از پذیرش قراردادهائی که چند صاحب آگهی ائتلاف کرده باشند خودداری می شود .
ج- صاحب آگهی ( اشخاص حقوقی ) به همراه درخواست عقد قرارداد می بایست اساسنامه و آخرین روزنامه رسمی که در آن صاحبان امضای مجاز را معرفی کرده ارائه و اشخاص حقیقی مجوزهای قانونی فعالیت خود را به همراه گواهی امضاء ارائه نمایند .
1/ج – صاحبان آگهی دولتی می بایستی از طرف مقام تشخیص سازمان ، وزارتخانه یا معاون اداری و مالی و پشتیبانی مربوطه درخواست عقد قرارداد نموده و برای مبادله قرار داد ، تصویر حکم مقام تشخیص مورد نیاز می باشد .
د- قراردادها با سه امضاء و مهر ( امضاء و مهر صاحب آگهی ، امضاء و مهر اداره کل بازرگانی سازمان و امضاء و مهر شرکت همکار ) معتبر و نافذ می باشد .
1/د- صاحب آگهی می تواند مستقیماً با اداره کل بازرگانی قرارداد امضاء نموده و شرکت همکار یا شرکتهای همکار خود را متعاقباً معرفی نماید .
شرکت همکار :
الف - شرکت همکار ، به شرکت ها و کانونهای تبلیغاتی اطلاق می گردد که دارای مجوز رسمی تبلیغات از وزارت ارشاد بوده و ضوابط و مقررات اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را پذیرفته و قرارداد همکاری منعقد نموده باشند .
ب - هر شرکت همکار که برای صاحب آگهی درخواست عقد قرارداد می نماید، می بایست از صاحب آگهی معرفی نامه سال 1387 ارائه نماید . ( مدت اعتبار معرفی نامه یکماه خواهد بود ).
تعرفه :
-1 جدول نرخ پایه آگهی در شبکه های رادیویی و تلویزیونی:
جدول زیربه عنوان تعرفه پایه آگهی برای همه شبکه های رادیویی و تلویزیونی لازم الاجرا می باشد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کلیه ضوابط اجرایی در خصوص آگهی های خارجی مطابق ضوابط آگهی های داخلی می باشد با احتساب تعرفه دو و نیم برابر در تلویزیون و یک و نیم برابر در رادیو .
تبصره : آگهی های مشترک و تحت لیسانس در رادیو با ضریب یک محاسبه می شود
2- جدول ضرائب ماههای سال :
با توجه به اینکه برنامه های صدا و سیما در ماههائی از سال با نسبتی بیشتر از بیننده مواجه است لذا ضرائب ماهانه به شرح
جدول ذیل در نظر گرفته شده است . تا نسبت به جدول پایه اعمال شود. این ضرائب شامل کلیه پخشها اعم از کالاهای
داخلی ، خارجی ، تحت لیسانس، تولید مشترک و ..... می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نرخ انواع آگهی به شرح ذیل محاسبه میشود .
- رپرتاژ : معادل 75 % نرخ طبقه همان برنامه .
- حک آرم : معادل نرخ طبقه همان برنامه
- تقدیم برنامه : نرخ تقدیم برنامه معادل 4 برابرطبقه همان برنامه
- زیرنویس : نرخ زیرنویس معادل نرخ طبقه همان برنامه
- نرخ آگهی بین برنامه معادل دو برابر نرخ طبقه همان برنامه
- نرخ آگهی بر اساس تعرفه های زمان پخش آگهی محاسبه می گردد .
مدت انواع آگهی :
1- مدت آگهی مستقیم پانزده ثانیه در تلویزیون و ده ثانیه در رادیو تعیین می شود و کمتر از آن نیز همان پانزده ثانیه و ده ثانیه محاسبه می گردد.
تبصره: شناسه های سالهای قبل اگر کمتر از پانزده و ده ثانیه باشد همان پانزده و ده ثانیه محاسبه می شود .
2- مدت گزارش آگهی (رپرتاژ) در تلویزیون حداقل صد و بیست ثانیه می باشد . تشخیص رپرتاژ بودن یک آگهی با شورای بازبینی و بازشنویی اداره کل بازرگانی است .
3- مدت حک آرم پانزده ثانیه می باشد و اندازه کادر می بایست یک و نیم برابر اندازه آرم شبکه بوده و فاصله بین دو پخش برای حک آرم حداقل پنج دقیقه می باشد .
4- مدت آگهی تقدیم برنامه ، متناسب با زمان هر برنامه سه نوبت و برای هر نوبت پانزده ثانیه می باشد که می تواند در یکی از موقعیتهای قبل ، ادامه و انتهای برنامه و یا هر سه موقعیت پخش شود .
5- حداقل زمان پخش زیرنویس پانزده ثانیه و کمتر از آن نیز پانزده ثانیه محاسبه می گردد .
6- زیرنویس فقط هر پنج دقیقه یکبار پخش می شود و در صورت تراکم تقاضا هر صاحب آگهی در طول یک برنامه ، تنها می تواند دوبار درخواست پخش داشته باشد .
7- پخش گزارش آگهی در یک بسته آگهی منوط به وجود ظرفیت پخش با در نظر گرفتن اولویت برای پخش سایر آگهی ها می باشد .
8- پخش گزارش آگهی در یک بسته آگهی منوط به وجود ظرفیت پخش با در نظر گرفتن اولویت برای پخش سایر آگهی ها می باشد .
زمان سفارش آگهی :
- سفارشات پخش آگهی ( 48 ساعت قبل از پخش ) تا ساعت 18 دو روز قبل از پخش ( بجز ایام تعطیل ) دریافت می شود .( روزهای پنج شنبه تا ساعت 12 ظهر )
- چنانچه صاحب آگهی یا شرکت همکار درخواست پخش آگهی را پس از زمان فوق الذکر داشته باشد می تواند با پرداخت 70 % اضافه پخش نماید .
- بسته های آگهی جدیدی که به واسطه مسابقات ورزشی و برنامه های ویژه که جداگانه اعلام می شود از ضابطه فوق مستثنی می باشد .
حذف و جابجایی آگهی :
حذف آگهی تا 4 روز کاری قبل از پخش مشمول 5% جریمه می شود .
حذف آگهی تا سه روز کاری قبل از پخش مشمول 10 % جریمه می شود .
حذف آگهی تا دو روز کاری قبل از پخش مشمول 20 % جریمه می شود .
% حذف آگهی تا یکروز کاری قبل از پخش امکان پذیر نمی باشد . در موارد خاص با تایید مدیر کل بازرگانی و با 30جریمه انجام می شود .
- جابجایی آگهی فقط تا 48 ساعت قبل از پخش امکان پذیر می باشد .( روز های پنجشنبه تا ساعت 12 ظهر تحویل می شود .)
* توجه : آگهی هایی که جابجا می شود امکان حذف ندارد.
- در صورتیکه برنامه های صدا و سیما جابجا شود و یا برنامه ای جایگزین برنامه دیگر شود ، چنانچه آگهی سفارش داده شده در طبقات بالاتر پخش شود صورتحساب معادل طبقه سفارش داده شده صادر خواهد شد و چنانچه آگهی در طبقات پائین تر پخش شود معادل طبقه پخش شده صورتحساب صادر می شود و سفارش دهنده ملزم به قبول آن می باشد . لازم به ذکر است در صورت تغییر ساعت پخش برنامه ، آگهی با همان طبقه سفارش داده شده محاسبه می شود.
- در صورتی که بجای پخش برنامه ای ( سریال ، فیلم و طنز و....) تکرار برنامه مذکور پخش شود سفارشات بسته های بین و بعد با کاهش 40 % نرخ همان طبقه محاسبه می شود.
قطع آگهی :
- قطع آگهی با صدور دستور کتبی مدیر کل بازرگانی امکان پذیرمی باشد همچنین اعلام مکتوب به صاحب آگهی یا شرکت همکار ضروری است.
- در صورتی که قطع آگهی ناشی از بدهی اشخاص باشد پس از وصول مطالبات معوقه پخش مجدد آگهی بلا مانع است .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حدود ۱۲۰ سال از چاپ اولین آگهی تبلیغاتی در روزنامه وقایعاتفاقیه در سال ۱۲۶۷ میگذرد. از آن تاریخ تاكنون آگهیهای تبلیغاتی تغییرات گوناگونی را پشت سر گذاشته است، چنانچه امروزه در تبلیغات علاوه بر بعد تصویری، كلمات و گفتار چه به صورت نوشتاری و چه به صورت گفتاری نیز استفاده میشود.
پیش از رسانههای جمعی بیان شفاهی از طریق جارچیها برای معرفی یا جلب خریدار مورد استفاده قرار میگرفت كه به دلایل شفاهی بودن دچار فراموشی یا پخش اطلاعات نادرست میشد. با ظهور صنعت چاپ در اواسط قرن هفدهم تبلیغات جایگاه خود را در آثار مكتوب بشری ثبت كرد.
چاپ علاوه بر فرصت ماندگاری، گستره پخش و جذب مخاطبان گوناگون را برای تبلیغات فراهم كرد. گام بعدی در این مسیر، استفاده از تصاویر برای معرفی و به معنایی شناسنامه دیداری موضوع تبلیغ بود. با ورود رنگ به عرصه چاپ استقبال از تبلیغ كالا افزایش یافت و سال ها با ذكاوت و ظرافت مورد استفاده قرار گرفت.
ظهور رسانههای جمعی توانست تبلیغات را از دایره محدود مكتوب به دنیای اطلاعات باز كند. پدیده سینما و پس از آن تلویزیون پس از پایان جنگ جهانی دوم دریچهای كوچك اما پرقدرت برای تبلیغات شد.
اوقات فراغت بهترین زمان برای آشنایی مخاطبان سینما و تلویزیون با كالاهای جدیدی است كه هر روزه با تغییر رویه زندگی وارد خانههای مردم میشود. فروش ارزان و انبوه تلویزیون راه را برای رشد چند جانبه تبلیغات هموارتر میكند.
فیلمها و سریالها به دلیل استمرار ارتباط با مخاطبان چه مخاطبان عام و چه خاص گامی موفق برای پوشش گسترده تبلیغات است؛ چنانچه دیگر امروزه این انسانها نیستند كه بر رسانهها مسلطند، بلكه رسانهها و البته تبلیغات رسانههاست كه انسانها را تحت سلطه خود دارد.
تبلیغات فقط عرصه عرضه محصولات مصرفی از جمله مواد غذایی یا اسباب زندگی نیست، بلكه امروزه به عنوان اهرمی برای فرهنگسازی و حتی تغییر فرهنگ استفاده میشود. تبلیغات با قدرت اثربخشی در هر زمینه میتواند علاوه بر معرفی، نوعی آموزش را نیز به دنبال داشته باشد.
این آموزش میتواند زندگی یا حتی شیوه انتخاب و نوع سلیقهها را نیز تغییر دهد. شاید پر اغراق نباشد گفتن این مطلب كه تبلیغات به دلیل دامنه پرنفوذ خود یكی از اركان مهم سازنده هویت فردی محسوب میشود؛ چرا كه با بمباران اطلاعات انتخاب شده اثر ناخودآگاه و ناگزیری در مخاطب خود میگذارد.
امروزه تبلیغات بازار تولید را شكل میدهند نه تولیدات. به این معنا كه تولیدات دیگر با تبلیغات عرضه نمیشوند، بلكه تبلیغات حق انتخاب، سلیقه و زمینه فروش را برای محصولات فراهم كرده است.
هر چند در برههای از زمان از دید نظریهپردازان این عرصه، تبلیغ یعنی ارائه آن بخش از ویژگی كه كالا فاقد آن است، اما دیگر امروز این نظریه مردود است؛ چرا كه مصرفكننده هوشمند علاوه بر جنبه بصری، ارزشمندی كالا را نیز در مقابل مبلغی كه میپردازد خواستار است. تبلیغات این قدرت خود را از طریق مواردی كه در ذیل نام برده شده، به دست آورده است.
● روانشناسی تبلیغات
امروزه بعد علم روانشناسی عنصری جداناپذیر از زندگی انسان به شمار میرود كه در تمامی ابعاد زندگی رسوخ كرده است. این علم در دنیای ارتباطات امروزی نیز نقشی بسزا برای به هدف رسیدن در مدت زمان كوتاه و البته صحیح تبلیغات ایفا میكند. این علم كه متاسفانه در كشورهای در حال توسعه هنوز ناشناخته و حتی متهم است كمك شایانی در درك تبلیغات و حتی ماندگاری آن میكند.
این علم با آشنایی چگونگی و نحوه زندگی مصرفكنندگان در بازار هدف و آگاهی از علایق و انگیزهها در مراحل تولید و عرضه قادر خواهد بود با طراحی و ایجاد محیط متناسب با نیازها و خواستهها به موفقیت بیشتری برای هدفهای از پیش تعیین شده و پیشبرد فروش دست یابد. پیشبینی نیاز مصرفكننده كه الان دیگر از نكات مورد توجه در بازاریابی نوین محسوب میشود، موفقیت خود را مدیون این علم و راهكارهایی است كه ارائه میكند.
حال با این تفاسیر اندك بحث بر سر تبلیغاتی است كه ما روزانه از برنامههای تلویزیون مشاهده میكنیم كه اگر دقت كرده باشید در برخی تبلیغات بعضی اطلاعات به بیننده داده میشود كه به نظر نمیرسد از لحاظ تبلیغات اثربخش باشد. برخی نكاتی كه ممكن است به بیاثر بودن این بخش از برنامهها اشاره كند بیان شده است، به اینگونه:
● ادبیات تبلیغات پخش شده
اطلاعات تبلیغات از نظر انشایی بیشتر شبیه جزوات درسی است كه در دانشگاهها ارائه میشود. بیننده تبلیغات خواهان اطلاعات جزء به جزء با یك انشای خاص نیست، بلكه اندكی معرفی برای كالای مورد نظر كافی است برخی تبلیغها هم برای بیان هدف خود داستانبافی میكنند كه ذهن بیننده را از موضوع اصلی دور میكند، در واقع بعد مهمتر تبلیغ ضرورت استفاده، تازگی، خلاقیت، تغییر رویه قبلی در استفاده از كالا و مهمتر از همه این است كه چه نیازی را برطرف میكند برخی ویژگیهای عمومی یك تبلیغ عبارتند از:
▪ مخاطبشناسی
تمامی كسانی كه با تبلیغات روبهرو هستند، چه از نوع رادیویی، تلویزیونی، بیل بورد، تابلوهای خیابانی و چاپ مطبوعاتی در هر رده سنی با هر سطح سواد در هر منطقه جغرافیایی كه باشند، نیاز دارند از لحاظ سطح فهم و شعور به آنان احترام گذارده شود. هر تبلیغی كه مخاطب را فاقد هوش و ذكاوت در نظر بگیرد، علاوه بر نداشتن تاثیر مثبت، منفی حتی مورد تمسخر واقع میشود.
حال در تبلیغات ما چه مقدار درباره مخاطب چه ساكنان شهرها و چه روستاها مطالعه شده است و چه میزان بها داده میشود، جای سوال دارد. مخصوصا تبلیغات بانك و محصولات بهداشتی، چرا كه در تبلیغات بانكها مخاطب فردی بیاطلاع و حتی بیسواد، كه گویی در دنیای امروزی زندگی نمیكند و از هیچ اطلاعاتی برخوردار نیست و در تبلیغات مواد بهداشتی نیز زنان خسته و فرسوده از كار نشان داده میشوند. كه هر چه میسابند، خانه برق نمیافتد و همیشه در حال اعتراض هستند.
▪ خلاقیت
چرا و چگونه. آیا سازندگان تبلیغ هم این سوال را از خود میكنند؟ عنصر خلاقیت مقولهای فراموش شده است. آیا تبلیغی ساخته میشود كه علاوه بر جذاب بودن سوالی ایجاد كند تا این سوال تفكری در پی داشته باشد و این تفكر خرید كالایی؟ چه پیام پنهانی در تبلیغات نهفته كه ذهن را به كندوكاو وا دارد؟ بحث بر سر ساخت تبلیغات ایدهآل نیست، بلكه ایجاد فضایی گیرا و ترغیب كننده برای فردی است كه ساعاتی از عمر خود، انرژی برق، هزینه این انرژی را صرف دیدن یا شنیدن تبلیغات میكند تا بلكه به هدفی برسد.
▪ احساس نیاز: در جامعه ما هنوز تا حدودی تبلیغات شفاهی و دهان به دهان وجود دارد. این كه كالایی به بازار آمده كه میتواند كمك بزرگی كند هر مخاطبی را به خرید تشویق و یا حتی كسب اطلاعات میكند. آیا تبلیغات تلویزیون این وظیفه را به خوبی انجام داده است .
● و اما نكات نادیده گرفته شده در تبلیغات ما:
▪ نبود تنوع: در برخی تبلیغات از اطلاعات پزشكی نیز استفاده میشود كه با كمی دقت متوجه میشویم مشابه آن در دیگر تبلیغات نیز با تغییر طراحی ارائه میشود. اطلاعات همان است، گویی طراح تبلیغ خلاقیت را در تغییر تصاویر به خرج میدهد و نه در اطلاعات جدید .
▪ نبود اعتماد: بیان جملاتی از جمله: ... «ما به حقوق مصرف كننده اهمیت میدهیم» جملهای اغوا كننده است همین تولید كننده برای افزایش قیمت مقدار عرضه را در بازار كاهش میدهد تا قیمت را افزایش دهد. آیا میتوان گفت قیمت یك كالا از حقوق مصرفكننده محسوب نمیشود و فقط نوع پودر شوینده، مواد تشكیل دهنده و قدرت پاككنندگی حقوق مصرفكننده است؟ این نوع تبلیغات فقط یك چیز را به مخاطب میآموزد نوع مارك كالا مهم است نه قیمت آن. چرا كه امروزه به دلیل نظارت سازمان بهداشت بیشتر مواد تشكیل دهنده مواد شوینده شبیه به هم است.
▪ جزیینگری: دیگر زمان غافلگیركردن مصرفكنندگان با كالای جدید و شیك به پایان رسیده است مصرف كننده به دنبال استفاده بهینه از تمام جزییات كالایی است كه آن را میخرد. تبلیغات فقط بر بخش كوچكی از كالا اشاره میكنند كه در ذهن مخاطب هیچ مقایسهای را برای تشویق خرید ایجاد نمیكند.
▪ حس اعتماد: ضمانتهایی كه شركتهای تولید كننده در قبال كالای تولیدی خود ارائه میكنند، همان حس امنیت و اعتمادی است كه به مصرف كننده میدهند كه وی را غیرمستقیم به تبلیغ كالا ترویج میكنند، امری كه در تبلیغات ما در كمتر از چند درصد جزیی اصلا دیده نمیشود و یا اگر بیان هم شود، آنقدر سطحی و زودگذر است كه بخشی از تبلیغ محسوب نمیشود.
▪ تبلیغ كالای میهنی: آیا شما هم دقت كردهاید كه تبلیغات كالای خارجی یا كالاهای تحت لیسانس از كیفیت بصری و ادبیات بهتری برخوردار است . نمیتوان فقط به بهای تبلیغ تكیه كرد، چرا كه برخی تبلیغات كالای ایرانی به مراتب زمان بخش و تعداد پخش بیشتری دارند، اما استاندارد لازم را ندارند. شاید هنوز حساسیت جذب بازار در تولیدات داخلی شناخته شده نیست. در تبلیغ مجموعه عوامل تاثیرگذار است نه بخشی از آن.
● نبود ارتباط موضوعی تصاویر با پیام
▪ بانكها: آیا میتوان بین بانك و آشپزی ارتباط برقرار كرد؟ موضوعهای تبلیغ آنچنان كه در بالا ذكر شد در حال پخش از رسانه تصویری است، اما چگونه میتوان بین این موضوعها و تصاویر ارتباط برقرار كرد. به عنوان مثال، تبلیغ درباره سود سهام سالانه بانك است پدر به همراه دوستان خود در حال پخت كباب یا مادر در حال آشپزی است. تبلیغ در معرض خودپردازها یا كارتهاست، همه اعضای خانواده در حال صرف شام هستند.
تبلیغ در مورد شبكه شتاب است، همسر خانواده در آشپزخانه هم در حال آشپزی است، هم از طریق تلفن در حال پرداخت قبض تلفن یا غیره است. تبلیغ درباره جوایز حسابهای قرضالحسنه یا قرعهكشی است، دوستان در تعطیلات در حال ورزش و البته پخت و پز هستند. همه سر میز غذا در حال صرف شام هستند كه پدر خانواده نقش شبكه شتاب را در صرفهجویی زمان بیان میكند.
حال این جنبه از تبلیغات ساخته شده در تبلیغات مایكروویو یا اجاقگاز اصلا نمودی ندارد. آیا میتوان بین بانك و دیگر تبلیغات آن با ورزش ارتباط برقرار كرد؟ تبلیغ درباره بانك است، اعضای خانواده در حال بازی بدمینتون هستند تبلیغ درمورد سود سهام سالیانه است، ورزشكار تیراندازی در حال پرتاپ تیر به هدف است.
تبلیغ در مورد جوایز بانك است، عدهای مرد جوان در حال دوچرخهسواریاند كه ناگهان دوچرخه یكی از آنان خراب میشود و دوستی به او كمك میكند تا برسند به ماشین جایزه بانك! آیا میتوان بین بانك و تصاویر ذهنی ارتباط برقرار كرد؟ پدری كودك خود را تشویق به باز كردن حساب میكند، كودك در رویای خود جایزه بانك را كه ماشین است آدم آهنی میبیند! و آیا بین منظرههای سرسبز و جنگلهای انبوه و سود بانك ارتباطی حتی از نظر سرمایه ملی ارتباطی است؟
لوازم خانگی: سازندگان تبلیغات لوازم خانگی از جمله اجاق گاز و مایكروویو كه ارتباطی به آشپزی و پخت و پز دارد، هرگز از این جنبه استفاده نكردهاند. هیچگاه به طور معمول زنی را در خانه یا مردی را در رستوران مشاهده نمیكنیم كه روی این اجاقها در حال آشپزی یا پخت غذاست. در تمام تبلیغات فقط ظاهری از این وسایل دیده می شود هرگز نمایش داده نمیشود كه قسمت فر این اجاقها چه مزیتی دارد كه بیننده برای خرید ترغیب شود یا چند سال میشود از این وسایل استفاده مفید داشت؟ آیا سایز بلندی این لوازم استاندارد ساخته شده است تا دست كودكان به شعله یا غذای در حال پخت به آن نرسد؟ اصلا چرا باید این وسایل را در میان انبوهی از تولیدات انتخاب كرد.
در تبلیغات لوازم حرارتی از جمله شومینه،بخاری آب گرمكن نمایی از شعله آبی و گرمای تولیدی نمایش داده میشود و اطلاعاتی از جنبه صرفهجویی در انرژی، مقدار گاز مصرفی، مقدار گرمای تولیدی نسبت به تولیدات قبلی، سیر تغییر در اندازه و مدل دیده نمیشود. یك خریدار با یك نگاه حتی از وسیله نقلیه به فروشگاهها یا در حال قدم زنی میتواند با مدلها و طراحیهای جدید آشنا شود. آنچه برای او مهم است، تغییر در ساختار برای گرمای بیشتر است.
در لوازم برودتی مثل انواع كولرها نیز اتفاقات عجیب و غریب میافتد هر چند اغراق بخش جداییناپذیر تبلیغات است، اما نه این قدر عظیم و ناممكن همچنین در این نوع تبلیغات فقط مقدار خنكی نشان داده میشود و اطلاعاتی از جمله این كه: این كولر چند متر مربع را میتواند خنك كند؟ در چه مكانی باید نصب شود؟ در چه اندازههایی است و چه شرایطی به این دستگاه آسیب میزند؟ به ببیننده داده نمیشود.
كیفیت: كیفیت پایین تبلیغات نیز از اهمیت اثر بخشی آن میكاهد. تبلیغاتی كه درباره شویندههای بهداشتی بخصوص شامپوها ساخته شده، برای این كه نشان دهد شامپو از مواد طبیعی ساخته شده است، تصاویری از مواد تشكیلدهنده و طبیعت را نشان میدهد؛ اما این تصاویر به قدری ناشیانه انتخاب و تدوین میشود كه گاهی موجب خنده است. از جمله مردی روستایی در حال برداشت محصول مواد تشكیلدهنده شامپو. آیا برداشت محصول به آن فراوانی میتواند تبلیغی برای یك شامپو ۱۰۰ میلیلیتری باشد. هر چند مشت نمونه خروار است، اما نه در تبلیغات شامپو.
● نقش كودكان در تبلیغات
حضور كودكان در تبلیغات بیشتر جنبه غیر منطقی و نادرست دارد. بیشتر كودكان در تبلیغات خرابكار هستند. در تبلیغ ماشینهای لباسشویی خانه، لباس خود، پدر یا پردهها را كثیف میكنند. در تبلیغ پودرهای شوینده درست غذا نمیخورند. در تبلیغ جارو برقی خانه را كثیف میكنند. در تبلیغ جارو شارژی بیدقتند و روی میز را كثیف میكنند. در تبلیغ مایع سفیدكننده فرش و لباسها را لك و در تبلیغ پوشاك بهداشتی گریه میكنند.
دختر بچهها هم فقط در تبلیغ لوازم زندگی دیده میشوند. آشپزی میكنند، كیك و دسر درست میكنند و تاسف بارتر از همه این كه از وسایل و لوازم خانه خود پیش دوست خود تعریف میكنند و مارك لوازم خانگی خود را معرفی میكنند.
در تبلیغات اسباببازی هم مثل خمیرهای بازی آنقدر نقاشیها و تصاویر نازیبایی نمایش داده میشود كه اصلا در سطح هوش و استعداد كودك سالمی كه نشان میدهد نیست و این كه اصلا از خلاقیت كودكان استفاده نمیشود. حال این كه در روانشناسی تولیدات اسباببازی خلاقیت و نوع رنگ و از لحاظ بهداشت مواد تولیدی بسیار حائز اهمیت است.
● تبلیغات فرهنگی
تبلیغات پخش شده كه جنبه فرهنگسازی دارند، شامل مصرف انرژی از جمله برق، بنزین، گاز، مصرف آب و پاكیزگی شهر و راهنمایی و رانندگی است. تمامی تبلیغات مربوط به فرهنگ یا انیمیشن است یا مایهای از طنز دارد. فرهنگ و فرهنگسازی از طریق انیمیشن شاید سرگرمكننده و خوشایند باشد،اما چه میزان جدی است گویی مخاطبان این بخش از فرهنگ، فقط كودكان هستند اما آیا تبلیغاتی از كتابهای منتشر شده میبینیم؟ كتابهایی كه از لحاظ روانشناسی برای خانوادههای شهری و حتی روستایی مورد نیاز است؟ كتابهایی كه از علمی مورد استفاده بوده و نشاندهنده سطح ارتقای علمی جامعه است؟
كتابها یا مقالاتی كه در سطح جهان حائز رتبه علمی بوده و مخاطبان بسیاری را به خود جلب كرده است؟ هر چند سایتها و وبلاگها نقش موثری را در این زمینه به عهده دارند، اما هیچگاه گستره پوشش رسانههای جمعی را ندارد. وقتی ما از سطح پایین مصرف كتاب در جامعه شكایت میكنیم، باید این نكته را مدنظر داشته باشیم كه میزان فروش با تبلیغات دائم و موثر در ارتباط است.
سطح تبلیغات خصوصی فقط مختص مواد خوراكی شده، گو این كه شهروند ایرانی اصلا با كتاب و كتابخوانی آشنا نیست. نكته دیگر در عرصه تبلیغات فضای بسیار مناسب رسانههای جمعی برای معرفی كشورمان است. ساخت مستندهای بلند این وظیفه را به عهده دارند، اما غافلگیر كردن بیننده در دیدن تبلیغات كوتاه ۱۰ تا ۱۵ ثانیهای از زیباییهای طبیعت میان تبلیغات بازاریابی مطمئنا بیاثر نخواهد بود.
آیا تبلیغاتی از سرزمین متمدن ما كه از داشتن آثار باستانی محروم نیست، میبینیم؟ تبلیغاتی كه چگونگی آسیب و نحوه نگهداری را نشان دهد، تبلیغاتی كه حفاظت از محیط زیست را آموزش دهد و بیشمار تبلیغات آموزشی كه وظیفه سازمانهایی است كه از بودجه این سرزمین استفاده میكنند .
● زمان پخش تبلیغات
انتخاب پربینندهترین زمان یعنی ساعاتی كه بیشتر افراد جامعه در خانه و در پای تلویزیون هستند، بهترین زمان برای تبلیغات است؛ اما چند زمانی است میان سریالها یا فیلمهای تلویزیونی نیز این امر صورت میگیرد. البته هستند شبكههایی كه به حقوق مخاطب خود احترام میگذارند و در بین فیلمها تبلیغات پخش نمیكنند.
تبلیغات پزشكی سلامتی چند درصد از تبلیغات روی تغذیه و سلامت افراد تكیه دارد؟ ایران در بهداشت دندان و دهان رتبه چندم را داراست؟ آیا میزان عمدهای از مرگ و میر در ایران ناشی از فشار خون بالا نیست؟ این اطلاعرسانی به عهده شبكههای دولتی است كه وظیفه گرداندن شبكه ملی را به عهده گرفتهاند.
در تبلیغات مشاهده میكنیم كه كودك یا نوجوان با خوردن تنقلات كه سرشار از رنگهای شیمیایی است، قوی میشود یا ورزش میكند یا در ورزش مثلا اسكیتبازی یا فوتبال چابكتر میشود؟ این بار شما قضاوت كنید.
بسیاری از تبلیغات مواد غذایی حاوی مقدار زیادی روغن است، حال این كه ما مدام میشنویم كه چربی اشباع شده سرخ كردنی یا غذای چرب ایرانی چربی خون را بالا میبرد و موجب سكته قلبی و مغزی میشود. حتی در تبلیغاتی كه هیچ ارتباطی با شكلاتها و نوشیدنیهایی كه مقدار زیادی قندهای مصنوعی ساخارین ندارند، این تنقلات خورده یا نوشیده میشوند.
● تبلیغات گنگ
بخشی از تبلیغات برای معرفی فیلم صورت میگیرد، اما این تبلیغات علاوه بر این كه از فیلم چیزی برای جذب مخاطب ندارند، گنگ و بیمفهوم هم هستند. یكی از این تبلیغات مختص فیلمی بود كه این گونه شروع میشد: مردی با لحن خواهش و تمنا زنی را دنبال میكرد كه به حرفهایش گوش كند، زن در تصویر پشت به دوربین داشت و چهرهاش هم معلوم نبود و حتی صدایش هم واضح نبود كه چه میگوید.
آیا این چند ثانیه میتواند مخاطب را به پای گیشه بكشاند و او را به دیدن فیلم تشویق كند! دیگری تبلیغی از دستگاه بدنسازی است كه چند تصویر بیكیفیت از ماهیچههای صورت نشان میدهد و بعد گوینده میگوید این دستگاه برای تناسب اندام به بازار آمده است یا در نمای دیگری فردی چاق و قدكوتاه را نشان میدهد كه با لحنی خودمانی كه اصلا جنبه خوشایند تبلیغی ندارد، میگوید: برای تناسب ماهیچههای شكمم از این دستگاه استفاده میكنم! دیگری درباره تبلیغات بانك است كه تصاویری از طبیعت نشان میدهد و بیننده منتظر است كه این تبلیغ چیست و ناگهان تابلوی بانك نمایش داده میشود و بعد صدای گوینده مخاطبان را برای افتتاح حساب دعوت میكند.
● تبلیغات امروزی
امروزه در كنار رسانههای جمعی بومی و جهانی ارتباطات جهانی از طریق تلفن همراه و اینترنت شكل نوینی به خود گرفته است ، تبلیغات بومی از طریق ارسال پیام كوتاه و تبلیغات جهانی از طریق ارسال پیام های الكترونیكی e-mail خیلی دور از ذهن نیست كه بهترین عرصه برای تبلیغات را شبكه جهانی بدانیم؛ چراكه این عرصه در مقایسه با دیگر رسانهها ارزان، بیزمان، بیمرز، سریع و متنوعتر است.
اگر نقش ما ایرانیها باز هم كمرنگ باشد، آنچنان كه در دیگر زمینههای تبلیغات جهانی بخصوص فرهنگی بود، دیگر نمیتوان فضای خالی را با شعارهای تهاجم فرهنگی یا نبود امكانات پر كرد. امید است دستاندركاران در این زمینه، فرهنگ غنی ایرانی را بتوانند با استعدادهای خوبی كه وجود دارد، در این فرصت جهانی ارائه كنند.
آذر جبارزاده - روزنامه جام جم
jeremy28
10-11-2008, 12:24
به نظر من حال بهم زن ترین تبلیغ،اون تبلیغ امرسانه که اون دو تا دختر(اه اه اه ...حالمو بهم می زنن-مخصوصا اونی که هدبند می زد) هی می گن امرسان ما(چه قدر بی مزه اس):2:
mahsa1469
10-11-2008, 14:48
وای من چه قدر از این تبلیغ پسر عمو ، دختر عمو رو دوست دارم چرا خیلی وقته پخش نشده..............
roohi_rsh
16-11-2008, 15:39
یک تبلیع دیگه هم هست
که یک آدم از آپارتمان میاد پایین بعد بارون میباره بعد یه عده آدم هم وایستادن تو خیابون بع این یارو نمیره بیرون جلو خونه اش وایستاده بعد یک بسته شکلات در میاره میخوره بعد بقیه هم میان طرفش میخورن
چرت تر ازاین ندیده بودم
mahsa1469
16-11-2008, 15:44
گفتی بارون می باره یاد اون تبلیغه افتادم که که هنوز بارون نیومده چترشو باز می کنه و ..... از این تبلیغم خوشم می اد
roohi_rsh
16-11-2008, 17:25
آره اون تبلیغه ماله یک شرکت بیمه بود یا بانک درست یادم نیست اون باحال بود مثل خارجی ها درست کرده بودن
اون تبلیغه برنج محسن که چند تا کبوتر رو انداخته بودن به جون هم بهترین تبلیغی بوده که من توی تلویزیون خودمون دیدم. واقعا خنده داره مخصوصا با صداگذاری های زیبائی که روی کار شده.
MaaRyaaMi
23-11-2008, 21:12
اون تبلیغه برنج محسن که چند تا کبوتر رو انداخته بودن به جون هم بهترین تبلیغی بوده که من توی تلویزیون خودمون دیدم. واقعا خنده داره مخصوصا با صداگذاری های زیبائی که روی کار شده.
کجاش خنده داره ؟؟!
اتفاقا برعکس من اصلا خوشم نیومد
farshadtizhoosh
29-12-2008, 20:12
چند وقتیه که همراه اول یه تیزر جالب ساخته ، که همه ی ساختمونها جمع میشن و راه رو برای کارکتر های تیزر باز میکنن.
اونو توی یوتیوب گذاشتم ، دیدنش ضرر نداره. (لینک دانلود برای کم سرعتها:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید)
این تیزر توی سال ۲۰۰۶ توسط کمپانی Moving Picture با عنوان Flat World برای کمپانی T-Mobile ساخته شده.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
:Credits
Director: Kim Geldenhuys
Production Company: UK, Academy SA, Egg Films
Production Company Producer: Juliet Harris, Lizie Gower
DoP: Paul Gilpin
Editor: Jonnie Scarlett at the Quarry
Agency: Saatchi and Saatchi
Agency Producer: Laura Mueller
Art Director: Rick Dodds
Copywriter: Steve Howell
Creative Director: Paul Domenet & Brian Connolly
Post Production Company: MPC
Post Producer: Ben Stallard, Andrew Bell
2D Supervisor: Tom Harding
3D Supervisor: Jamie O’Hara
VFX team: James Bayley, Joel Bodin, Giuliano Cavalli, Roger Gibbon, Saman Mahmood, Richard Morris, Rod Norman, Pete Rypstra, Glen Swetez
Telecine Colourist: Jean-Clement Soret
منبع :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
:31::41::41::31::31::41::31::31::41::41::31::41:
به نظر من اون تبلیغ داود خطر که برای راهنمایی و رانندگی ساخته بودند بهترین تبلیغه. نمیدونم چرا کسی راجع به این تبلیغ چیزی نگفته.
caca_caca888
21-01-2009, 23:25
یه تبلیغه هر دفعه نشون میدن من میخندم...تبلیغش راجع به ماشین لباسشویی آبساله...
صدای زنه خیلی بامزست. دقت کنید ...
*TaBaSoM*
25-01-2009, 05:28
اون تبلیغه برنج محسن که چند تا کبوتر رو انداخته بودن به جون هم بهترین تبلیغی بوده که من توی تلویزیون خودمون دیدم. واقعا خنده داره مخصوصا با صداگذاری های زیبائی که روی کار شده.
:18: کجای اون تبلیغ خنده دار بود ؟؟؟
من که اصلا نخندیدم ...آخه همچین تبلیغ جالبی هم نیست ...خیلی خنده دارتر و بهتر از این ها هم وجود داره .
با تشکر
به نظر من اون تبلیغ داود خطر که برای راهنمایی و رانندگی ساخته بودند بهترین تبلیغه. نمیدونم چرا کسی راجع به این تبلیغ چیزی نگفته.
باید بابت ساخت این انیمیشن ها و تبلیغات در این مورد از سازندگانش تشکر کرد .نمیشه گفت بهترین تبلیغه ولی خب سعی شده که یه تبلیغ یا بهتره بگیم یه برنامه ی آموزنده در بیاد که با شخصیت های کارتونی شکل تاثیر خودش رو بیشتر بزاره برای بچه ها .
با تشکر
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام
این وله هایی که با آرم خود "پیام های بازرگانی" پخش میشه خیلی بی وعنی و بی خود هست!
مثلا : هیچ راهی دور نیست ...!!
که چی؟
اون تبلیغ امداد خودرو رو هم توی همشهری جوان هم تیکه بارش کردند !
همون که ماشینه از بین آی پاد های اپل ویراژ میده و لایی میکشه!
بهترین تبلیغ ها معمولا مال بانک ها هستند چون پول خوبی میدن!
RoYaYeEe_NiIiLi
18-04-2009, 00:05
اون تبلیغ هم که مال واکس کفش بود قشنگ بود...که پای همه میچسبید به زمین به جز اون مرده که به کفشش زا اون واکسه زده بود:27:
ولی در کل که همه ی تبلیغ ها شده تبلیغ بانک ....یاد قدیما به خیر....تبلیغ چیپس و پفک و اینجور چیزا میکردن...الان اینا دیگه نیست:13:
یادش به خیر ...
میکا میکا میکا ... میکای شکو پارس!
خیلی خوشمزه است , دوست بچه هاست ... و بزرگتر هاست!!
: دی
یکی از مسخره ترین تبلیغ ها برای زرماکارون بود؛ عید امسال پخش میشد...
همون که بچه ها صورتشون رو رنگ زده بودند و آواز می خوندن...
mahsa1469
18-04-2009, 16:28
این تبلیغ بانکه که روکش ماشینش پیکانه هستا
نمی شه از این روکشا البته مزدایی کمرایی چیزی رو خریداری کرد؟؟؟؟؟؟بعدش گذاشت روی پیکان
یکی از مسخره ترین تبلیغ ها برای زرماکارون بود؛ عید امسال پخش میشد...
همون که بچه ها صورتشون رو رنگ زده بودند و آواز می خوندن...
آره بهش تمشک داده بودند!
این ایکس ویژن رو هر وقت میبینم تعجب میکنم که چطور تونستم چنینی چیزی بسازن!
شایدم کپی کاریه!!
:.:.: Hamid :.:.:
12-05-2009, 21:27
خداییش مسخره ترین تبلیغ لینا لینا لینانچیه!!! بابا آخه اینا پیش خودشون نمیگن مردم اینا رو ببینه میزنه زیر خنده مشکل بزرگتر اینه که هزار بار هم نشون میدن ولی خسته نمیشن
واقعا فرض کنید چند تا آدم خارجی بشینن این چیزها رو ببینه پیش خودشون نمیگن این ایرانی ها بالا خونشون رو دادن اجاره بعد از این هم مسخره ترین تبلیغ مال روغن لادنه (همونی که می خوان برن خرید )
M . Sayid
22-05-2009, 17:02
من که از این تبلیغ مک خوشم میاد یارو ایتالیایی حرف می زنه
RoYaYeEe_NiIiLi
05-06-2009, 16:13
این تبلیغ مک هم جالب بود......:31:
H a m e e d
25-06-2009, 23:40
از همه تبلیغا بهتر اون اولین تبلیغی بود که از صدا کردن "حمید" ساختن.
زنه شوهرشو حریف بود؛ داده بود همه کارهای آشپزی رو شوهرش انجام بده، بعد مادرزنه اومده بود...
هنوزم از اون تبلیغ خوشم میاد هر چند که دیگه نشون نمیده.
نمیدونم!...حمیـــــــــــــ ــــــــد؟؟؟؟؟
سلام...........راستش الان میخواستم یه تاپیک بزنم.....که اینو پیدا کردم.............
مثل اینکه خیلی وقته هم خوابیده.................................... ......................
یه سوال داشتم....چرا تبلیغات ایران....منظورم tv خودمونه....انقدر مسخره هست......چرا نمیرن 4تا تبلیغات خارجی نگاه کنن....ببینن چه خرج هایی میکنن.....
همشون کلیشه ای.......همه تکراری.....
واقعا چرا...؟؟؟؟
مزخرفترین تبلیغ به نظرم همین تبلیغ "وارنا" هستش!!!
dimah2005
09-07-2009, 23:30
سلام...........راستش الان میخواستم یه تاپیک بزنم.....که اینو پیدا کردم.............
مثل اینکه خیلی وقته هم خوابیده.................................... ......................
یه سوال داشتم....چرا تبلیغات ایران....منظورم tv خودمونه....انقدر مسخره هست......چرا نمیرن 4تا تبلیغات خارجی نگاه کنن....ببینن چه خرج هایی میکنن.....
همشون کلیشه ای.......همه تکراری.....
واقعا چرا...؟؟؟؟
خوب این به خیلی از چیزا بر می گرده
وفتی ما نمی تونیم یه فیلم درست درمون بسازیم (اکثریت) چه توقعی داری بیاییم فیلم تبلیغاتی خوب بسازیم ؟
قیمت ، شرکت سازنده تبلیغ ، خود صاحب تبلیغ ، قوانین و ....
جدای از این
من یه یارویی رو دیدم اومده بود کلاس های فیلم سازی، وقتی از پرسیدن برا چی اومدی ؟
گفت:"مخواستیم برا محصولمون تبلیغ کنیم، طرف چیزی که ما می خواستیم رو نمی ساخت ، خودمون دست به کار شدیم وفیلم رو ساختیم ، الان اومدم که برا فیلم بعدی حرفه ای تر کار کنم "
مزخرفترین تبلیغ به نظرم همین تبلیغ "وارنا" هستش!!!
اون آخرش که میگه وا نه وارنا گند زده بهش
والا بقیه اش قابل تحمله :دی
ragbar12
10-07-2009, 00:21
اين تبليغات ايرانسل چند ساله كه بد جور رو اعصاب ادم دوچرخه سواري ميكنه.
هر چي كانال عوض ميكني ايرانسل ماشالا چند تا تتبليغ (پدر در ار) داره.
تبليغات قبليشون بهتر بود باز ادميزاد يه تبسمي ميكرد
همون تبليغي كه ميگفت
اشي مشي سالم تر دو نمكي يه دونشو گاز بزن ببين چه ترده اخ بابا پدرم همشونو خورده
هر هر كر كر ...
يا اون تبليغات بابا برقي با اون هيكل كه ميفرمود
پشت اين سد پر ابه اين توبين بخاره ....منصرف بيرويه كار خيلي بديه
وفتی ما نمی تونیم یه فیلم درست درمون بسازیم (اکثریت) چه توقعی داری بیاییم فیلم تبلیغاتی خوب بسازیم ؟
اره..راست میگی....مشکل خیلی اساسی هست....فکرکنم تا 100سال آینده هم درست بشو نیست....
.........................................
ولی هیچکدوم از این تبلیغات مزخرف به پای لینا نمیرسه:2:.....لینا:2:....لینا:2:.... لینانچی:2:...
mohsen_gh1991
04-09-2009, 08:10
سلام
به نظر من بهترین تبلیغ مال مای بیبی هست مخصوصا اونی که توش میخونن ما نی نی کوچولوهای وروجک راحتیم همه توی این پوشک ... .بعد از اون هم تبلیغ برنج محسن قشنگه.وارنا هم در حد اصراف مضخرفه.
در ضمن کسی میتونه لینک تبلیغ مای بیبی رو برام بزاره؟
H a m e e d
04-09-2009, 11:01
ولی اونی که بچهه روی کهنه سر میخوره و یه خورده قبلتر اون دو تا نی نیه که از دوتا خونه روبروی همدیگه با هم حرف میزدن از اونی که شعر میخونن به نظرم قشنگتره.
saman.killer
04-09-2009, 11:17
من به پیام های بازرگانی خیلی زیاد علاقه دارم چون گهگاهی برنامه های تلویزیون از لابه لاش دستی هم تکون می دن:31::20:
mohsen_gh1991
18-09-2009, 20:47
در حال حاضر زاقارت ترین تبلیغ به آبلیموی مسرور تعلق داره.
H a m e e d
18-09-2009, 21:47
یه خانومه هم هست توی اکثر تبلیغات چرخ دستی داره؛ داره از فروشگاههای زنجیره ای خرید میکنه خیلی تکراری شده دیگه یعنی کس دیگه ای نیست جاش بذارن؟
Miss Artemis
18-09-2009, 22:25
من یه تبلیغ دیدم داشتم به ایران امیدوار میشدم.همون که بچه هه دار راه رفتن یاد میگیره بعد به جای اینکه بره طرف مامانش میره شیر آب رو میبنده.داشتم ایول ایول میگفتم که مامانم گفت یه ایمیل براش اومده کپی خارجی همین تبلیغ.
اما بهترین تبلیغ مال یه بانک بود فکر کنم ملت.اونی که همه خیره شده بودن به بیلبوردی که جایزه رو اعلام کرده بود.پیرزنه جلوی در فروشگاه بود در باز و بسته میشد و حواسش نبود.زنه تصادف کرد.بابائه داشت بچه ش رو تاب میداد تاب خورد تو صورتش و...
B L A S T E R
18-09-2009, 22:51
بهترین تبلیغ تبلیغه این دستمالست که 100 میلیون جایزه داره :دی:دی
ته خندست:دی
این مای بی بی خیای با حاله....
یه بزرگی میگه تلویزیون جعبه ایست که لای پیام های بازرگانی فیلم نشان می دهد!
ragbar12
22-09-2009, 05:31
تبليغ پور تن اون قسمت كه با پير مرده مصاحبه ميكنه
من پورتنو ميشناسم!! از اون براي عضلات زا نو به كمرم !!!!استفاده ميكنم.
احتمالا زانوي ايشون به كمرشون وصله
------------------
-----------
اين تبليغ پوشك هم واسه علاقه مندان! عالمي داره
ياد قنداق به خير سيل و طوفاني به پا ميشد اساسي
سلام
چقدر خندیدیم به این پسرک قد بلند ! (برنج!)
الان هم تبلیغ دستمال کاغذیه خیلی جالبه ... (همون که پسره موهاش سیخ میشه و پول از جعبه دستمال کاغذی میزنه بیرون)
H a m e e d
22-09-2009, 22:26
من که تا حالا هیچ تبلیغی نتونسته وادارم کنه به خندیدن حتی از فرط مسخرگی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تبلیغ تازه چینی مقصود که خانومه فنجونو برمیگردونه میگه چینی مقصوده ،میزنن لباساشونو کثیف میکنن !!!
تو انیمیشنم ساعت دیواریه که ازتوش پرندهه میاد بیرون تبلیغ تبرکو میگه باحاله:27:
به نظر من تبلیغ اون مگسه هست که می شینه رو حلوا شکری بعد به اون یاروه می زنه ، خیلی باحاله...
بی باک بی بال
30-09-2009, 21:16
من از برنج قد بلند خوشم میاد
ما نشستیم
masud-000000
30-09-2009, 21:52
دسیوزوووو...والدیـــــــــ گرانوووووووووووووووو....مک. ...کوجاست؟؟؟:19:
AmirIliya
30-09-2009, 21:56
تو انیمیشنم ساعت دیواریه که ازتوش پرندهه میاد بیرون تبلیغ تبرکو میگه باحاله:27:
تایید میشه ! باحاله ...
waterpolo
01-10-2009, 19:47
تبلیغ فقط مای بی بی اون اهنگه واقعا باحاله
click_dez
02-10-2009, 08:25
تبلیغ مای بی بی اون که یه دختر و پسر با هم حرف میزنن واقعا عالیه مخصوصا دوبله پسره (ما بزرگا این طور حال میکنیم با دیدنش چه برسه به بچه ها)
تبلیغات ایرانسل هم معمولا جذابن و نوآوری دارن نمونش اون که تو جزیره گرفتار شده و کمک میخواد
تبلیغ دمپای نیکتا هم قشنگه ...
پسره که داره دوی ثابت میره ... مگسه میرسونش به 120 کیلومتر ...
ولی خداییش هیچی مای بی بی نمیشه ... مخصوصا این ریتمش و اون صدای باز کردن چسب پوشک
ولی خداییش هیچی مای بی بی نمیشه ... مخصوصا این ریتمش و اون صدای باز کردن چسب پوشک
تاييد ميشه...البته تبليغ ماي بي بي نه خودش :لول
ForgetMe
04-10-2009, 14:18
تبلیغ مای بی بی اون که یه دختر و پسر با هم حرف میزنن واقعا عالیه مخصوصا دوبله پسره (ما بزرگا این طور حال میکنیم با دیدنش چه برسه به بچه ها)
تبلیغات ایرانسل هم معمولا جذابن و نوآوری دارن نمونش اون که تو جزیره گرفتار شده و کمک میخواد
من از تبلیغات ایرانسل هیچکدومش خوشم نمیاد یه جورایی لوسه و معلومه دارن زور میزنن از خارجیا کپی برداری کنن.
تبلیغ حلوا شکری که اون مگسه مرده رو ناکار میکنه و اون تبلیغ دستمال کاغذی که مرده موهاش سیخ میشه و برگه ها شلیک میشن واقعا با حالن و خوب ادمو سرگرم میکنن.:27:
AMIR_EVILPRINCE
04-10-2009, 21:41
این تبلیغ مذخرفه هست مال ماکارونی که میگه گوووووجه بعدش میکه نه مک حال آدم بهم میخوره.
mohsen_gh1991
05-10-2009, 20:38
واقعا تبلیغات ایرانسل خیلی بده و بدتر از اون تبلیغات کانون.
تبلیغ کتابای مدرسه ای حال آدمو میگیره ..... یاد دوران مدرسه و راهنمایی میافتم دپرس میشم...
مک باحاله ... والدیگراااانوووووو...
از این مای بی بی هم لجم میگیره .... همین نشون میده 20 تا بچه میدوند طرف تلویزیون ...
بانکا هم که شورشو درآوردن
Cyberlife
06-10-2009, 16:05
تبلیغ بخاری ایران شرق که روح طرف سعی میکنه قبض رو از روی میز برداره و میخواد درجه بخاری رو کم کنه و نمیتونه ، بعد نگاه به
پایین میکنه و میبینه که جسدش روی زمینه افتاده در حالی که قبض توی دستشه ، خیلی باحاله ، یک حس ترس به آدم دست میده
یه تبلیغات ضایع هم هست که طرف کنار دریا چشماشو بسته داره آبمیوه میخوره، اه اه حالم به هم میخوره. محصولی از مریخی !!!
یه پیام هم که البته نمیشه گفت تبلیغ ، هست که یه پیرمرده هی به پسرش میگه اون چیه ، خیلی تأثیرگذار بود.
سلام دوستان
من تيزر تبليغاتيهاي خارجي رو ميخوام.سايتي ميشناسيد كه بتونم دانلودشون كنم
H a m e e d
13-10-2009, 18:10
من بعضی اوقات لینک دانلود تبلیغایی که با حضور هنرپیشه های مشهور خارجی بود رو توی سایتهای هواداران اون هنرپیشه (Fan Sites) پیدا می کردم؛ فکر کنم خیلی از تبلیغات معروفشون که با حضور چهره های مشهور ساخته میشن رو بشه به همین طریق پیدا کرد.
توی سایتهای پخش آنلاین ویدئو مثل یوتیوب هم میشه پیداشون کرد مثلا اسم یه محصول معروف رو در کنار اسم یه شخصیت شناخته شده که فکر میکنی ممکنه تو تبلیغات شرکت کنه توی یوتیوب جستجو کن ببین چی میاره.
pcforlife
16-10-2009, 19:46
تبلیغ جدید بانک کشاورزی رو دیدین؟!
ادای مهدی گودرزی تو پنجمین خورشید (کمرنگ نوشتم کمتر حالتون بدشه!!:27::2:) رو در آورده...!!!:18:
من موندم سریال قحط بود؟!!:27:
mohsen_gh1991
17-10-2009, 10:38
تبلیغ جدید بانک کشاورزی رو دیدین؟!
ادای مهدی گودرزی تو پنجمین خورشید (کمرنگ نوشتم کمتر حالتون بدشه!!:27::2:) رو در آورده...!!!:18:
من موندم سریال قحط بود؟!!:27: تصحیح میکنم:
تبلیغ جدید بانک کشاورزی رو دیدین؟!
ادای حمید گودرزی تو پنجمین خورشید (کمرنگ نوشتم کمتر حالتون بدشه!!:27::2:) رو در آورده...!!!من موندم سریال قحط بود؟!!:27:
pcforlife
17-10-2009, 21:44
ادای حمید گودرزی
عجب گافی دادم...:27: فکر کنم اون لحظه یاد پسرعموم افتادم....:27:
ForgetMe
18-12-2009, 03:55
این تبلیغ پدر و پسر میخوان همدیگرو بغل کنن که بابائه کنار میکشه خیلی قشنگ ساختن
یه تنوعی بین این تبلیغای تکراری و بیمزه هست
اخ که نگو این تبلیغای شبکه 3 پدر ادمو در میاره بس که زیاده:31:
Dark Shine
23-12-2009, 09:16
اون یارو که ادای جیم کری رو تو سس دلپزیر در میآره چقده مسخرست(فیلم ماسک)
بی باک بی بال
23-12-2009, 19:41
کاش تبلیغ شو بیشتر کنند :31:
من از این اقا ایمنی خیلی خوش میاد
vBulletin , Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.