PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کاملترین و بی نظیرترین روشهای مقابله با اینترانت ملی تبیان برای بار اول در ایران



sara100
31-07-2007, 02:50
با سلام خدمت دوستان خوبم !

دوستان بنده یک مقاله کلی و کامل در اختیار شما دوستان خوبم که در پی استفاده از اینترانت ملی تبیان هستید در اختیارتان قرار می دهم امیدوارم که مورد جلب توجه شما دوستان خوبم در این بخش قرار گیرد و هیچ گونه شگ و شبهه ای در این زمینه وجود نداشته باشد .

تذکر : بنده در حال حاضر هیچ کدام از روشهای نامبرده زیر را با توجه به اقدامات سختگیرانه مسولان تبیان جهت دور زدن اینترانت و همچنین مشغله کاری این بنده حقیر مورد امتحان و آزمایش قرار ندادم اگر دوستان علاقمند با خواندن این مقاله موفق به استفاده از اینترانت تبیان شده اند روش مربوطه تست شده را جهت استفاده بقیه دوستان در همین بخش در اختیار عموم قرار دهند هر چند که مطمئنم مسولان سایت تبیان مطالب جمع آوری شده بنده را در این بخش مورد بازبینی و بررسی قرار می دهند اما امیدوارم در حال یکی از روشهای نامبرده زیر حداقل کار شما را راه بیاندازد .

در حال حاضر فیلترینگی که در ایران از طریق نظام حاکم اعمال می گردد یک فیلترینگ عادی(لیست سیاه) است. پروژه ای که قرار بود در آن فیلترینگ از طریق لیست سفید و به صورت لایه به لایه انجام گیرد اینترنت ملی نامیده شده بود که ظاهراً هم اکنون از دستور کار دولت خارج شده است. ولی تنها جایی در ایران که این نوع فیلترینگ اعمال میشود و بسیار هم قویست اینترانت تبیان تهران (و نه شهرستانها) می‌باشد.

فیلترینگ اینترانت تبیان تهران به سبک لیست سفید اداره میگردد و به همین دلیل مقابله با این فیلترینگ از طریق وب پروکسیها، نرم افزارهایی مثل CProxy، Freegate، Google Web Accelerator، GPass، OnSpeed، Pardis Proxy، Plink، Psiphon، Ultrasurf، Web Accelerator4.0.127.0، کانکشنهای VPN، پروتوکل [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]، ترفندهای عبور از ***** و بازی با URL و غیره پاسخگو نیست و عملاً هر نوع روش مقابله با فیلترینگ به شکست ختم میشود.

در عین حال میزان پهنای باندی که به هر کاربر تعلق میگیرد حدود 3kb/s یا 24kbps می‌باشد که بسیار نازل بی‌کیفیت است و به همین دلیل تست این شبکه بسیار کند پیش میرود. نکته جالبتر و آزار دهنده‌تر اینکه در اینترانت تبیان علاوه بر اینکه فیلترینگ لیست سفید در لایه اول اعمال میشود دست اندرکاران این شبکه برای محکم کاری بیشتر فیلترینگ لیست سیاه که بر تمام ایران اعمال میشود را افزوده‌اند بدین معنا که اگر کسی موفق به عبور از لایه‌ی اول(فیلترینگ لیست سفید) شود در لایه دوم با فیلترینگ کشوری (فیلترینگ لیست سیاه) مواجه میگردد و در صورتی که موفق به عبور از لایه دوم شود از درون شبکه به شدت مورد حمله قرار میگیرد که اگر یک فایروال درست و حسابی نداشته باشد سیستمش صدمه خواهد دید و یا اطلاعاتش دزدیده میشود. در کل عبور از فایروالهای این شبکه در معنا عبور از قلعه عقابهاست! و کار هر کسی هم نیست.

با روشهایی که آموزش خواهم داد امیدوارم هم اکنون بتوانید فیلترینگ لیست سفید تبیان را پشت سر بگذارید و اینترانت تبیان را به اینترنت تبدیل کنید ولی مشکل اینجاست که از این به بعدش به دوش خودتان خواهد بود و من فقط نظاره گر خواهم بود.

برای وارد شدن به شبکه اینترانت تبیان باید یک کانکشن Dial up با username و پاسورد tebyannet بسازید و با شماره تلفن 9718148 و 9718733 به ISP متصل شوید که اگر این کار را از شهرستانها و یا استانهای دیگر انجام میدهید باید کد تهران (021) را در ابتدای شماره‌ها اضافه کنید:
Username: tebyannet
Password: tebyannet
Phone Numbers: 9718148, 9718733


روش اول: استفاده از نرم افزار jap
نسخه کامل این نرم افزار که 14.7mb حجم دارد را میتوانید از لینک زیر دانلود و نصب نمائید. این نرم افزار برای عبور از ***** از روش قرار دادن آی پی در هسته ویندوز استفاده میکند. پس باید آی پی و پورت 127.0.0.1:4001 را در جایگاه مربوط به ------ در IE جاسازی کنید:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
Address: 127.0.0.1
Port: 4001


روش دوم: استفاده از نرم افزار FreeNet
این نرم افزار که 2.94mb حجم دارد را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید برای استفاده از این نرم افزار لازم است که حتماً java بر روی سیستم شما نصب باشد لذا برای نصب java به اینجا مراجعه کنید:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


روش سوم: استفاده از نرم افزار tor
نرم افزار tor که دارای 4.70mb حجم می‌باشد هم اکنون بهترین و کم هزینه‌ترین روش برای دور زدن اینترانت تبیان هست. کاربرانی که در تهران ساکنند و هنوز از خطوط dial up استفاده میکنند دیگر نیازی به خرید اکانت از ISPهای شهر ندارند زیرا با نصب این نرم افزار میتوانند اینترانت تبیان را به اینترنت بدون ***** و مجانی تبدیل نمایند. فیلترینگی که به سبک لیست سفید در تبیان اجرا میشود قادر به جلوگیری از موتور پویشگر این نرم افزار نمی‌باشد. این نرم افزار فیلترینگ معکوس و یا نیاز به نصب java ندارد و در عین حال میتواند به راحتی اینترانت اسلامی را به اینترنت ملی تبدیل کند.

لینک دانلود:
کد:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

روش چهارم: استفاده از IP:Port های باز که هنوز ***** نشده‌اند.(این روش فعلاً از کار افتاده هست)


در آخر این مبحث به چند نکته و پیشنهاد اشاره میکنم:
1- کسانی که میخواهند از روشهای بالا برای عبور از ***** استفاده کنند باید اعصابی قوی داشته باشند و بسیار صبور باشد زیرا ممکن است لازم باشد برای رسیدن به هدف مورد نظر یک روش را بارها و بارها تکرار کنند بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که حال و حوصله آزمایش و تحقیق در این زمینه را ندارند و به دنبال روشهای سریع و آسان هستند باید بدانید که این روشها بدرد شما نخواهند خورد.

2- روشهای دور زدن فیلترینگ‌های لیست سفید به همین چند روش ختم نمیشود و مطمئناً در آینده با کند و کاوهای بیشتر و یافتن نقاط ضعف اینترانت اسلامی تبیان روشهای بیشتری کشف خواهند شد. اگر شما یکی از کاشفان این روشها بودید حتماً همینجا توضیح دهید تا کاربرن دیگر هم استفاده کنند.

3- از دیگر نرم افزارهایی که حدس میزنم برای دور زدن فیلترینگ اینترانت تبیان موثر خواهند بود ولی هنوز موفق به تست آنها نشده ام میتوانم دو مورد زیر را نام ببرم که البته تستش به عهده‌ی خود شما خواهد بود:
کد:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

کد:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



4- اگر روشهای توضیح داده شده را تست کنید ممکن است جهت نفوذ به سیستم شما اقداماتی صورت گیرد که توصیه من برای پیشگیری استفاده از یک فایروال خوب مثل ZA است:
کد:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

(Serial for Registration: 60sp3-5hwng-hhjb6-5r354r-mw1i40)

5- اگر مبتدی باشید در این نوشتار مطمئناً با لغاتی برخورد کرده اید که برای شما نامفهوم بوده است لذا تا آنجا که بتوانم توضیحاتی درمورد لغات این نوشتار میدهم تا مطلب واضح‌تر شود:

لیست سیاه: این لیستی است که هر آدرس، لغت و یا IP یی در آن قرار گیرد ***** خواهد شد. فیلترینگ به سبک لیست سیاه در سراسر ایران و در همه شبکه‌هایی که از دولت پهنای باند میگیرند اجرا شده است. در این روش کاربر فقط به آدرسها، آی پی ها و لغاتی که در لیست وارد شده اند دسترسی ندارد و بنابراین به هر آدرس و یا سایت و یا لغتی که در شبکه جهانی اینترنت وجود دارد ولی در لیست وارد نشده است دسترسی خواهد داشت. دور زدن این نوع ***** کار سختی نیست. لیست سیاه را به نرم افزارهای پویشگر میدهند تا سراسر اینترنت را برای این لغات و آدرسها جستجو کند.

لیست سفید: لیستی است که هر آدرس، لغت و یا IP یی که در آن قرار گیرد ***** نخواهد شد. در شبکه‌هایی که به سبک لیست سفید ***** میشوند دسترسی به هر آدرس، لغت و IPیی که در لیست تعریف نشده است به طور اتوماتیک ***** خواهد شد. این روش فیلترینگ کم هزینه تر و بسیار قویتر می‌باشد زیرا بر خلاف روش فیلترینگ به سبک لیست سیاه که متصدیان سانسور مجبورند همواره به دنبال روشها و آدرسهای جدید برای آپتودیت نگاه داشتن لیست سیاه خود باشند در این روش (روش فیلترینگ به سبک لیست سفید) نیازی به آپتودیت کردن دیتابیس خود مگر در موارد معدودی ندارند.

وب ------: پروکسیهای مبتنی بر وب. در استفاده از این روش کاربر نیاز به نصب نرم افزار خاصی ندارد.

فایروال: یک سیستم حفاظتی برای جلوگیری از دسترسیهای ناخواسته کاربران از طریق شبکه اینترنت می‌باشد و در واقع يك برنامه كاربردي است كه در هنگام اتصال به اينترنت مانع از دسترسی سايرين به سيستم شما ميشود. ديوار آتش هرگونه فعاليت غيرمجاز هكرها جهت نفوذ به سيستم شما را متوقف كرده و تلاشهاي ناموفق آنها را ثبت ميكند.

127.0.0.1: این آدرس برای LoopBack در نظر گرفته شده است و تعدیل کننده آن است. سیستم از آدرس فوق برای ارسال يك پيام براي خود استفاده ميكند. در واقع فرستنده و گيرنده پيام يك كامپيوتر می‌باشد. آدرس فوق اغلب براي تست و اشكال زدائی استفاده ميگردد.
اینترانت: درون نت شبكه‌اي است كه خدمات مشابه خدمات اينترنت را در داخل يك سازمان فراهم ميكند، درون نت ممكن است به اينترنت نيز متصل باشد.

6- این مطلب ممکن است در آینده جهت کاملتر شدن و یا رفع اشتباهات احتمالی ویرایش شود. نظرات، اطلاعات تکمیلی، سوالات، انتقادات و اکتشافات خود را همینجا بنویسید تا با یکدیگر همفکری کنیم.


چند نکته:

1. به دلیل مسائل سیاسی و وجود فیلترینگ معکوس نصب java به طور مستقیم از ایران امکان‌پذیر نیست بنابراین ابتدا یکی از نرم افزارهای Ultrasurf یا GPass و غیره ... را در سیستم خود راه‌اندازی نموده تا آی پی واقعی شما که نشان دهنده محل واقعی سکونتتان است مخفی شود، سپس برای نصب java به اینجا مراجعه کنید.
2. در اینکه نرم افزار FreeNet حتماً موفق به دور زدن فیلترینگ تبیان خواهد شد تقریباً شکی ندارم ولی خودم موفق به تست کامل این نرم افزار نشده‌ام.
3. این نرم افزار urlهای شما را رمزی می‌نماید و البته کمی هم حرفه‌ای است که باید با آن بازی کنید تا آن را یاد بگیرید ولی اگر تمایل داشتید تا این نرم افزار را به طور اصولی آموزش ببینید به وب سایت اصلی برنامه مراجعه کنید.
4. این نرم افزار نیاز به پهنای باند زیادی دارد که با وجود پهنای باند محدود اینترانت تبیان کمی کار مشکل میشود.
5. در آینده این نرم افزار را کاملاً تست میکنم و نظرم را دربارش میگویم ولی در حال حاضر این امکان برای من وجود ندارد بنابراین تستش به عهده‌ی خوتون هست.


7- این مطلب ممکن است در آینده جهت کاملتر شدن و یا رفع اشتباهات احتمالی ویرایش شود. نظرات، اطلاعات تکمیلی، سوالات، انتقادات و اکتشافات خود را همینجا بنویسید تا با یکدیگر همفکری کنیم.

فقط تشکر یادتان نرود.

نویسنده :iran

masoud908
31-07-2007, 13:41
خوب من دقيقا حدود 3 سال كارم بود رفتن به سايت تبيان با اينترانتش...
اين 3 ماه كه Adsl گرفتم ديگه نرفتم...
راهي كه من يه سال دور ميزدم اين اينترانتش استفاده از سايت هاي ssl دار بوده يعني سايت هايي كه به اين صورت هست:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

hbk360
31-07-2007, 14:51
من نام کاربری قبلیمmasoud-lat هست
و1سال پیش این روش رو اختراع کردم و تو انجمن گفتم همون طوری کهmasoud908 گفتن
استفاده از فیل تر شکنی که[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] هست

masoud908
31-07-2007, 14:56
من نام کاربری قبلیمmasoud-lat هست
و1سال پیش این روش رو اختراع کردم و تو انجمن گفتم همون طوری کهmasoud908 گفتن
استفاده از فیل تر شکنی که[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] هست
عزيز بفهمن دوباره بنت ميكننا!
ولي من تو يه فروم ديگه ياد گرفتم...