PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کار نکردن safe mode



saeed_k
03-05-2007, 17:39
سلام
چند وقتی که با safe mode ویندوز دچار مشکل شدم وهر وقت با safe mode میام بالا صفحه آبی رنگ انتخاب یوزر ویندوز می یاد بعد از انتخاب یوزر سیستم ریست میشه و از حالت معمولی بالا میاد.
میخوام بدونم مشکل از کجاست.
پیشاپیش ممنون.

M.R.M
05-05-2007, 19:00
سلام دوست عزيز ،
مشكل شما حالت شايعي از ناسازگاري سخت افزاري در ويندوز و در حالت Safe Mode ميباشد.
اغلب كاربراني كه با چنين مشكلي در Safe Mode مواجه ميشوند ، ريشه مشكلشان در يك سخت افزار متصل به سيستم است.
بنابراين توصيه ميكنم شما نيز از اين نقطه نظر به مشكل نگاه كنيد و سعي در كشف علت نماييد.
شايع ترين حالت اتصال يك سخت افزار USB به سيستم است ، بنابراين چنانچه به سيستم شما سخت افزار USB متصل است آن را جدا نماييد و نتيجه را مجددا بررسي نماييد.
حالت ديگر وجود يك CD يا DVD در CD-ROM يا DVD-ROM ميباشد كه در حالت Safe Mode چنانچه آن را خارج نكرده باشيد ممكن است با چنين مشكلي مواجه شويد.
دلايل ديگري نيز در ارتباط به نرم افزارهاي مخرب گزارش شده اند كه فعلا به آنها نميپردازيم.
بنابراين شما اين موارد را بررسي نماييد و نتيجه را اعلام كنيد.
اميدوارم مشكلتان هر چه سريعتر برطرف گردد.
شاد و پيروز و موفق باشيد :happy: .

saeed_k
06-05-2007, 11:57
سلام
من تمام احتمالات ممکن که شما فرموده بودید را در نظر گرفتم وطبق آن پیش رفتم ولی به نتیجه ای نرسیدم تنها اتصال USB کامپیوتر کیبورد بود که باتوجه به این که زمانی که Safe Modeدرست کار میکرد این اتصال با پورت USBبرقرار بود ولی برای اطمینان آن راهم قطع نموده واز اتصال PS/2 کیبورد استفاده کردم ولی مشکل حل نشد.
داخل CD-ROMو DVD- ROMرا چک کردم واز این نظر هم مطمئن شدم.من حتی به مودم جدید که با پورت سریال کار میکنه شک کرده بودم ومشکل را از آن میدیدم که با از کار انداختن و در آوردن کابل آن
باز به نتیجه نرسیدم ومشکل حل نشد.
تنها احتمال باقی مانده که در فرمایشات جنابعالی به چشم می خورد وجود نرم افزارهای مخرب بوده که خواهش می کنم در این خصوص مرا راهنمایی کنید.
با تشکر از شما

M.R.M
06-05-2007, 20:06
سلام دوست عزيز ،
با توجه به برطرف نشدن مشكل شما ، بايد راه حل هاي ديگر را امتحان نماييد ...
براي شروع سيستم خود را با برنامه هاي آنتي ويروس و همچنين Anti-Spyware & Malware اسكن نماييد.
اگر موردي يافت شد و پاكسازي شد ، نتيجه را بررسي نماييد.
چنانچه مشكل رفع نشد وارد مراحل بعدي شويد.
موارد زير را بررسي نماييد :
آيا شما ميتوانيد به خاطر آوريد كه دقيقا از چه زماني به نظر خودتان اين مشكل برايتان پيش آمده است؟
در مواردي نصب يك نرم افزار خاص نيز ممكن است چنين مشكلي را باعث شود ، بيشترين آمار نرم افزارهاي گزارش شده نرم افزارهايي هستند كه درايو شبيه سازي شده در ويندوز ايجاد ميكنند ، براي مثال نرم افزار هاي DaemonTools و يا CloneCD و يا Alcohol120% و مواردي نظير اينها.
اگر احساس ميكنيد مشكل از اين مواردي است كه ذكر نمودم ، در حالت عادي وارد ويندوز شويد و سپس درايو مجازي برنامه مذكور را غير فعال نماييد يا به صورت كلي نرم افزار را از روي ويندوز حذف نماييد.
به عنوان توضيح تكميلي تر در مورد نرم افزار Daemon Tools فايلي به نام sptd.sys براي ويندوز دچار اشكال ميكند كه در بسياري از سيستمهاي داراي Windows XP SP2 اين مورد مشاهده شده است و دقيقا همين مشكلي را به وجود مي آورد كه شما ذكر نموديد ( يعني راه اندازي مجدد ويندوز در حالت Safe Mode ). براي رفع مشكل آن راه حل هايي وجود دارد كه اگر باز احساس كرديد مشكل از اين قسمت است اعلام نماييد تا راه حل برخورد با مشكل اين فايل را نيز برايتان شرح دهم.
در برخي موارد نيز اين مشكل در ويندوز سرور 2003 مشاهده شده است كه دليل آن ناهماهنگي و اختلال در يوزرهاي سيستم بوده است ، در اين حالت مشكل با ساخت يك يوزر عادي با اختيارات كامل و ورود به آن يوزر در حالت گفته شده برطرف شده است. شما نيز ميتوانيد اين روش را امتحان نماييد ، حتي اگر ويندوز شما سرور 2003 نميباشد ، اما توجه داشته باشيد كه مراحل قبلي نسبيت به اين روش ارجعيت و اولويت دارند.
احتمال ديگر مشكلات ويندوزي و رجيستري است كه در اين حالت دو كار را ميتوانيد انجام دهيد :
1- در حالت عادي وارد ويندوز شده و از دستور sfc /scannow در محيط cmd استفاده نماييد. در اين حالت اگر فايلهاي ويندوزي دچار آسيب شده باشند تعمير خواهند شد.
2- سيستم را با سي دي بوت ويندوز بارگذاري نماييد و سپس وارد ابزار Recovery Console شويد و در آن از دستور chkdsk /r استفاده نماييد. با كمك اين دستور بسياري از مشكلات سيستمي و رجيستري ويندوز رفع ميشود و امكان دارد چنانچه مشكل شما از اين ناحيه باشد رفع گردد.
احتمال بعدي وجود يك فايل DLL ناسازگار در ويندوز شما است ، اگر مشكل از اين ناحيه باشد معمولا يافتن آن كار دشواري است و بايد با كمك ساير گزينه هاي منوي بوت ويندوز آن را بيابيد ( البته اگر وجود داشته باشد ) ، براي مثال گزينه هاي Safe Mode With Command Prompt و يا With Networking و ... را انتخاب نمايد و در زمان بارگذاري DLL هاي مورد نياز ببينيد آيا با DLL خاصي مشكل دارد يا خير ( در زمان بارگذاري ) ... اگر چنين فايلي را يافتيد چنانچه از فايلهاي اصلي ويندوز نباشد ميتوانيد آن را موقتا حذف نماييد. اما اگر از فايلهاي اصلي باشد بايد با كمك دستورات كامند اقدام به تعمير و جايگزيني آن نماييد.
در نهايت بايد Repair ويندوز را امتحان نماييد ... اما فعلا به اين راه حل پاياني اصلا فكر هم نكنيد ، زيرا اگر بتوانيد در حالت عادي وارد ويندوز شويد و هيچ مشكلي نداشته باشيد ، واقعا نيازي به اين كار نميباشد.
به عنوان نكته پاياني اينكه بيشتر مشكلات نرم افزاري كه در اين حالت رخ داده است از همان نرم افزارهايي بودند كه به آنها اشاره نمودم پس از آن مشكل از Spyware ها بوده است ، اين موارد شايع ترين دلايل پس از موارد سخت افزاري در مورد اين مشكل هستند ، بنابراين اگر برايتان امكان دارد در اين مورد نيز بيشتر براي بنده و ساير دوستان توضيح دهيد كه آيا نرم افزار خاصي را احتمال ميدهيد كه پس از نصب چنين مشكلي را ايجاد نموده باشد و يا زمان خاصي كه خودتان احتمال ميدهيد از آن موقع و پس انجام مثلا يك تغيير در سيستم چنين مشكلي ايجاد شده است ، به اين ترتيب بنده و ساير دوستان عزيزم ميتوانيم بهتر و بيشتر شما را راهنمايي نماييم.
منتظر اعلام نتايج توسط شما هستيم.
شاد و پيروز و موفق باشيد :happy: .

80123821
07-05-2007, 08:50
سلام دوست عزيز
اگر كامپيوتر شما ريسيت مي شه ميتونه يه مشكل سخت افزاري باشه . اول از همه ram كامپيوتر رو چك كنيد

saeed_k
07-05-2007, 15:51
با سلام
در ابتدا از شما به خاطر پاسخگویی سریع و به موقع صمیمانه تشکرمیکنم.
با توجه به موارد اشاره شده توسط شما من سریعا" سیستم را توسط نرم افزارهای 7.0.043 kaspersky وهمچنین Anti-Spyware اسکن کردم ولی Kaspersky موردی پیدا نکرد ولی زمانی که از برنامه Adware & Spyware Firewall 2.0 استفاده کردم در زمان اسکن به موارد متعددی برخور کردم ولی تا قبل از اینکه بخواهم آنها را پاک کنم اسکن ناتمام مانده وکل برنامه بسته میشد و زمانی هم که دوباره اسکن می کردم باز هم اسکن ناتمام می ماند.جالب اینجاست که وقتی با نرم افزار AdWare SpyWare Removal اسکن کردم هیچ مورد پیدا نشد. به ناچار مجبور به نصب مجدد ویندوز شدم.خوشبختانه بعد از نصب ویندوز مشکل حل شد وسیستم از Safe Mode به درستی بالا آمد.
حالا با توجه با این موارد سوال من این است که از چه برنامه های امنیتی قدرتمندی در این موارد استفاده کنم که به چنین مشکلاتی در آینده برخورد نکنم واگر چنانچه در آینده به این مشکل دوباره برخوردم آیا علت را باز در موارد بالا جستجو کنم یا دلایل دیگری را نیز میتوان برای این مشکل بیان کرد.
با تشکر فراوان.

M.R.M
07-05-2007, 21:32
سلام دوست عزيز ،
خواهش ميكنم وظيفه است :) ...
در خصوص سوال شما بايد بگويم كه معمولا مشكل اغلب افراد عكس اين حالت است ، يعني سيستم در ورود به حالت عادي ويندوز Restart ميشود و حالت Safe Mode راه حل رفع مشكل ميشود ، اما در مورد مشكل شما احتمالاتي كه بيان نمودم تماما گزارش شده هستند و افراد مختلفي با اين موارد مواجه شده اند كه به طرقي كه ذكر نمودم مشكل را برطرف نموده اند.
حال كه مشكلتان برطرف شده است توصيه ميكنم از ويندوز خود يك نسخه پشتيبان تهيه نماييد و يا از قابليت system Restore ويندوز استفاده نماييد تا در صورت بروز مجدد مشكل بتوانيد به سادگي بر آن غلبه نماييد و مجددا نيازي به نصب و يا Repair ويندوز نباشد.
در مورد استفاده از برنامه هاي امنيتي من نميتوانم مورد خاصي را به شما اجبار نمايم و شما بايد با توجه به تجربيات خود و ... از اين نرم افزارها استفاده نماييد. شما با نصب يك آنتي ويروس قدرتمند كه به روز نيز باشد و اين قابليت آن فعال باشد و همچنين يك آنتي Spyware با قابليت Real Protection ، معمولا اگر مشكل از ناحيه ويروس ها و فايل هاي مخرب باشد ، هرگز با مشكل خاصي مواجه نخواهيد شد.
با توجه به اينكه اين مشكل شما با نصب مجدد ويندوز برطرف شده است ، بنابراين احتمال اينكه ريشه مشكل يا از نصب نرم افزار خاصي باشد و يا از فايل مخرب بسيار بيشتر از ساير موارد است.
بنابراين از اين پس در نصب نرم افزارهاي مختلف بسيار دقت نماييد تا اگر مجددا با مشكل مواجه شديد بتوانيد به ريشه آن را يافته و آن را برطرف نماييد.
باز هم اگر سوالي داشتيد حتما مطرح نماييد.
شاد و پيروز و موفق باشيد :happy: .

Farahmand Farshidy
10-05-2007, 16:38
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]